Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wedstrijd basiscertificaat

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

wedstrijd basiscertificaat

Ongelezen bericht door tycha »

Op 6 maart 2010 ben ik met Tycha naar een Nationale wedstrijd basiscertificaat in Stiphout.

Voor Tycha was het al weer lang geleden dat we het hele programme geoefend hadden. En al snel was het duidelijk dat dezelfde punten halen als op de keuring in 2008 er niet in zat. Bij het van plaats verwisselen tijdens het volgen en het daarna passeren van de pion, ging Tycha aan de verkeerde kant langs de pion. Dat was al punt 1. Hierna door naar het speuren. Tycha speurde goed, strak en diep, alleen maakte ik de fout, geheel uit gewoonte, om Tycha na het apporteren van het voorwerp een brokje te geven. En dat mag niet. 1 punt eraf. Aan het einde van het spoor moest Tycha toch weer in het voorwerp bijten en dat kost 2 punten. Wel hoorde ik achteraf dat de keurmeester mij een mooi compliment gegeven had. Ik was de enige deelnemer tijdens het speuren die vertrouwen had in de hond.

Hierna terug naar het terrein waar de springoefeningen afgehandeld werden. Alles ging goed, alleen bij de kruipoefening had ik een extra commando nodig, maar ik was al blij dat ze er door ging. Tijdens het oefenen daar 2 weken er voor, was de tunnel een probleem geworden en wilde ze er eigenlijk niet door. 1 punt verloren. Hierna het zoeken, Tycha vrat het telefoontje liever op, en wilde niet komen. Extra commando hier nodig en dus aftrek. Het volgende voorwerp werd wel gebracht maar niet onbeschadigd, en het 3de voorwerp moest ik haar weer bij me roepen. Veel punten verloren.

Na de pauze verder met lokaliseren van breekijzer en geweer. Zoals verwacht vond Tycha ze zo, maar kon ze er weer eens niet vanaf blijven. 4 punten kwijt.

Daarna het slachtoffer revieren, slachtoffer was zo gevonden. Niet helemaal op de wijze zoals ik wilde, maar goed, dat mag nog. Alleen weer een extra commando nodig om haar mee te laten volgen want "dat slachtoffer heeft toch altijd een bal, en die wil ik hebben" (volgens Tycha).

Als laatste oefening het sorteren en dat ging foutloos.

Uiteindelijk als 9de geëindigd met 194 punten. Dit had nog steeds een certificaat lof geweest, maar 21 punten verliezen op een dag of 9 dat scheelt toch nog wel wat.

Het was koud in Stiphout, maar gelukkig scheen het zonnetje de hele middag. Goed weer voor een wedstrijd. De sfeer was geweldig en weer veel oude en nieuwe bekende gesproken, en ook weer wat bijgeleerd. Kortom: het was weer ouderwets gezellig!

Hieronder en paag foto's

Volgen door de groep
Afbeelding
Voorroepen na het vooruitsturen
Afbeelding
Het tillen en overgeven
Afbeelding
Het sorteren
Afbeelding
Even slijmen met de baas
Afbeelding
Wat andere hondjes
Een renpaard?
Afbeelding

Afbeelding
Sanne van Nienke (mechelfan ook hier op het forum)
Afbeelding
Australian Sheperd aan het sorteren
Afbeelding

Afbeelding
Dit is niet de goede uitgang!
Afbeelding

De rest van de foto's staan hier
Afbeelding
Groetjes Marja
Gos
Zeer actief

Re: wedstrijd basiscertificaat

Ongelezen bericht door Gos »

Het was heel leuk je weer eens aan het werk te zien met Tycha Marja!

Het compliment van de keurmeester terwijl je aan het speuren was moet wel iets genuanceerd worden, hij zei, n.a.v. wat sommige geleiders hadden laten zien (en waarvan de honden het eigenlijk ook allemaal goed deden uiteindelijk), toen jij bezig was, kijk,zij kent haar hond tenminste, zij vertrouwt op haar hond! En een mooier compliment kun je niet krijgen denk ik, onafhankelijk van wat de andere geleiders laten zien :ok: En zeker niet als je weet wat je eigen werkpunt is :W:

Tycha aan het werk met Marja erachteraan:
Afbeelding

Onaangename materialen
Afbeelding

En nog een mecheltje met fan
Afbeelding

Ik had trouwens de hond van Piet er precies vanaf de andere kant mooi opstaan bij de haagsprong, grappig!
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik wilde ook echt niet zeggen dat de andere minder waren of het minder hadden gedaan. Volgens mij had iedereen ook goed gespeurd.

De foto van de hond van Piet op de haag vind ik een van de mooiste foto's van gisteren. Zoals die hond zijn voorpootjes onder zijn kop trekt, prachtig!

Ik ben wel benieuwd naar de rest van jou foto's. En vooral de groepsfoto wil ik nog wel hebben.

Het was leuk om weer eens zo iets te doen met Tycha. Dit najaar wil ik toch zeker proberen op te gaan voor speuren A. En misschien de zomer voor vlakte A.
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Helaas kon ik gisteren niet komen kijken omdat ik een vergadering had, maar zo te zien was het weer een leuke dag.
Goed gedaan hoor!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Goed gedaan, mooie foto's
Jan
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief