Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

advies?

Ongelezen bericht door yamie »

of niet :mrgreen:

het gaat weer over Oliver, na eerdere topics en het laatste zijn castratie, hier toch weer een topic, het gaat heel goed met het ventje, of de castratie iets heeft gedaan weet ik niet, het is nog niet zolang terug en heb ook nog geen loopse teef gehad ( nou ja nu wel,maar die is net loops) dus ik weet niet hoe hij daar op reageert straks.
het alleen zijn , en plassen blijft een punt, maar het gaat absoluut al beter.

ik heb hem, de eerste week na de castratie wat uit de roedel gehouden, nu momenteel ook, althans de roedel dus wat gescheiden omdat ik een teef loops heb. dit houdt in, dat Mandu en Ollie niet altijd samen zijn, als dit zo is, dan is Ollie ( en ook mandu) heeeeel anders, speelser, meer relaxed, ik heb ze dus ook wel samen, en dat kan ook, maar toch... er zit spanning en er hoeft maar iets te gebeuren en de heren willen op elkaar duiken.
ze staan elkaar absoluut niet naar het leven, kunnen gewoon samen zijn en lopen, maar er heerst wel wat.
ik kan dit prima handelen, ik vraag me alleen af, is dit eerlijk? beide heren zijn niet compleet zoals ze kunnen zijn, als ze samen zijn, niet in de vorm dat ze dus niet met elkaar kunnen , maar wel dat ze anders zijn. ik kan ze prima uit elkaar houden, dat is het probleem niet, maar toch knaagt het dan, het heeft ook zijn weerslag op de rest van de roedel.
ik wil geen van beide missen, maar twee haantjes in 1 kippenhok, is dat eerlijk? ze zijn allebei behoorlijk fel , beide staan ze op hun strepen, ik heb nu het gevoel, dat ze elkaar gewoon tolereren omdat ik dat wil, maar niet omdat ze het oke vinden. ik zie ze beide opleven, als ze niet samen hoeven zijn..... ik twijfel nu, of ik toch niet 1 van de 2 zal herplaatsen.. ik vind het zo moeilijk....
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: advies?

Ongelezen bericht door laeken »

Ik weet het ook niet. Wel vind ik dat als je nu je net gecastreerde hondje herplaatst het eerlijker was geweest hem niet gecastreerd te herplaatsen. Denk dat er aardig wat adressen afvallen nu hij gecastreerd is. :wink:
Ik wordt zelf altijd een beetje flauw van net gecastreerde honden die alsnog weg moeten.

Ik heb overigens geen idee welke je evt wil herplaatsen en het is ook niet lullig bedoeld.

Zelf en persoonlijk zou ik geen van twee herplaatsen zolang ze spelen en elkaar niet naar het leven staan.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik weet het ook niet. Wel vind ik dat als je nu je net gecastreerde hondje herplaatst het eerlijker was geweest hem niet gecastreerd te herplaatsen. Denk dat er aardig wat adressen afvallen nu hij gecastreerd is. :wink:
Ik wordt zelf altijd een beetje flauw van net gecastreerde honden die alsnog weg moeten.

Ik heb overigens geen idee welke je evt wil herplaatsen en het is ook niet lullig bedoeld.

Zelf en persoonlijk zou ik geen van twee herplaatsen zolang ze spelen en elkaar niet naar het leven staan.

hoe verrassend dat jij als eerste reageert :mrgreen:
en idd, je weet niet precies waarom het gaat, ik ook niet nl.
en de beide heren spelen niet samen.

waarom zouden er adressen afvallen nou hij gecastreerd is?

ik denk, dat het voor Ollie, hier of elders, prima is dat hij gecastreerd is, maar goed, jij kent Ol ook niet :wink:

maar het gaat dus niet alleen om Ol, dus niet alleen om mijn net gecastreerde hondje, ik moet wellicht een keuze maken, ik kan ze ook prima gescheiden houden hoor, maar ja, is dat eerlijk? dat is dus de vraag, voor mij voelt dat niet zo.
dit heeft dus niet zozeer alleen met Ol te maken, maar wel het feit dat het nu "erger"wordt, het samen zijn dus. dit was heel ws, ook zo geweest zonder castratie , want dat staat hier los van.
Laatst gewijzigd door yamie op 01 dec 2009 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

yamie schreef:
MARC_S schreef:Ik weet het ook niet. Wel vind ik dat als je nu je net gecastreerde hondje herplaatst het eerlijker was geweest hem niet gecastreerd te herplaatsen. Denk dat er aardig wat adressen afvallen nu hij gecastreerd is. :wink:

ik denk, dat het voor Ollie, hier of elders, prima is dat hij gecastreerd is, maar goed, jij kent Ol ook niet :wink:
Waarom vraag je om een mening als je me meteen afbekt op alles wat ik zeg? Waarom er adressen afvallen? Ik ken niemand die een gecastreerde hond wil die herplaatst wordt. :wink: Wij zelf bv ook niet. Geeft niks maar er vallen dus adressen af. Hij kan altijd nog gecastreerd worden als de nieuwe eigenaar dat wil. Je hebt hem zelf gefokt, zelf grootgebracht en nu zelf gecastreerd. Je laat weinig over voor de baas die hem de rest van zijn leven moet hebben. Dus die keuze van castratie zou ik zelf niet genomen hebben als ik hem toch weg ging doen. Klein beetje minder invloed van de eerste eigenaar is altijd mooi meegenomen toch als je een herplaatser neemt? Dan bepaal ik zelf wel of die gecastreerd moet worden. Als je tenminste die hond weg gaat doen en niet Ollie.

Wilde je Ollie niet al eerder een keer wegdoen? Die was toch onvruchtbaar oid? :denken:

Maargoed, laat maar, ik weet niet wat je horen wil en als jij denkt dat ik als eerste reageer omdat ik iets kwijt moet dan hoop ik dat je veel reacties krijgt die je wel aanstaan. Blijkbaar kan ik nuanceren wat ik wil, het wordt toch wel rottig verdraait :denken: :ok:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik herken de situatie wel, ik manouvreer mijzelf er ook geregeld in. Niet slim, niet handig en soms ben ik wat dat betreft soort van blij als één van beiden dood gaat. Je ziet de ander dan inderdaad opbloeien. Wat ik mezelf en die honden aandoe? Ik weet het niet, meestal is het best gezellig onderling, maar de last die van hun schouders valt als een medereu wegvalt is vaak duidelijk te zien.

Ik heb dus niet dat advies voor je, slechts het feit dat je hier niet alleen naar kijkt en over nadenkt.

Herplaatsen heb ik trouwens steeds meer moeite mee, dus ik deal 'gewoon' met de situatie die ik creëer.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
yamie schreef:

Waarom vraag je om een mening als je me meteen afbekt op alles wat ik zeg? Waarom er adressen afvallen? Ik ken niemand die een gecastreerde hond wil die herplaatst wordt. :wink: Wij zelf bv ook niet. Geeft niks maar er vallen dus adressen af. Hij kan altijd nog gecastreerd worden als de nieuwe eigenaar dat wil. Je hebt hem zelf gefokt, zelf grootgebracht en nu zelf gecastreerd. Je laat weinig over voor de baas die hem de rest van zijn leven moet hebben. Dus die keuze van castratie zou ik zelf niet genomen hebben als ik hem toch weg ging doen. Klein beetje minder invloed van de eerste eigenaar is altijd mooi meegenomen toch als je een herplaatser neemt? Dan bepaal ik zelf wel of die gecastreerd moet worden. Als je tenminste die hond weg gaat doen en niet Ollie.

Wilde je Ollie niet al eerder een keer wegdoen? Die was toch onvruchtbaar oid? :denken:

Maargoed, laat maar, ik weet niet wat je horen wil en als jij denkt dat ik als eerste reageer omdat ik iets kwijt moet dan hoop ik dat je veel reacties krijgt die je wel aanstaan. Blijkbaar kan ik nuanceren wat ik wil, het wordt toch wel rottig verdraait :denken: :ok:
ik had nog wat toegevoegd..

maar oke..

ten eerste ik heb ollie niet zelf gefokt, niet zelf groot gebracht, als je een beetje zou weten over wie je het hebt, zou je dat weten.

als jij direct over afbekken begint heb ik eigenlijk verder weinig zin om verder te gaan, dan weet ik nl waar het "eindigt" en ik ben niet zo van het ... oke marc je hebt gelijk"" spelletje

zoek jij eens op waar ik eerder Ollie serieus weg wilde doen, ik ben juist niet iemand die zomaar of makkelijk hond weg doet, ook al zijn ze niet bruikbaar, van de 6 honden die ik heb, is er nu 1 fok geschikt, dat ol "steriel" is , is noooit een reden geweest. probeer niet makkelijk te scoren Marc, ik en een hoop anderen kennen en weten wel beter.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Ik herken de situatie wel, ik manouvreer mijzelf er ook geregeld in. Niet slim, niet handig en soms ben ik wat dat betreft soort van blij als één van beiden dood gaat. Je ziet de ander dan inderdaad opbloeien. Wat ik mezelf en die honden aandoe? Ik weet het niet, meestal is het best gezellig onderling, maar de last die van hun schouders valt als een medereu wegvalt is vaak duidelijk te zien.

Ik heb dus niet dat advies voor je, slechts het feit dat je hier niet alleen naar kijkt en over nadenkt.

Herplaatsen heb ik trouwens steeds meer moeite mee, dus ik deal 'gewoon' met de situatie die ik creëer.
dank Rosita, en ja dat doe ik ook, alleen soms bekruipt dan even het gevoel van, uhhhh.... ik deal met., maar zou het niet beter zijn als.... :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als je zelf het idee hebt dat er teveel spanning is blijven hangen en dat je honden daar min of meer door beheerst worden en op hun hoede zijn zou ik liever herplaatsen.Al denk ik dat in veel roedels die spanning er bij hoort, maar ik kan niet beoordelen hoe het bij jullie is.
Ik begrijp Marcs redenering wel maar zie juist in mijn omgeving weer dat mensen liever voor een gecastreerde reu gaan, het zijn dan wel de huis-tuin en keukenhondenbazen.Vraag is of je die zoekt voor jou hondje.De hond zal er echter niet ongelukkiger door zijn.
laeken
Zeer actief

yamie schreef:

maar oke..

ten eerste ik heb ollie niet zelf gefokt, niet zelf groot gebracht, als je een beetje zou weten over wie je het hebt, zou je dat weten.

als jij direct over afbekken begint heb ik eigenlijk verder weinig zin om verder te gaan, dan weet ik nl waar het "eindigt" en ik ben niet zo van het ... oke marc je hebt gelijk"" spelletje

zoek jij eens op waar ik eerder Ollie serieus weg wilde doen, ik ben juist niet iemand die zomaar of makkelijk hond weg doet, ook al zijn ze niet bruikbaar, van de 6 honden die ik heb, is er nu 1 fok geschikt, dat ol "steriel" is , is noooit een reden geweest. probeer niet makkelijk te scoren Marc, ik en een hoop anderen kennen en weten wel beter.
Besef wel dat jij dit hele gezeik in de hand werkt. Als je mijn berichten goed leest was de helft van je schrijven overbodig maargoed. :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
yamie schreef:

maar oke..

Besef wel dat jij dit hele gezeik in de hand werkt. Als je mijn berichten goed leest was de helft van je schrijven overbodig maargoed. :wink:
ja marc, je hebt gelijk
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vind de beslissing om te herplaatsen nu nog helemaal niet aan de orde. Hierbij spreek ik uit mijn eigen ervaring met twee gecastreerde reuen die ook lange periodes van spanningen hebben gehad maar die nu de beste maatjes zijn en erg naar elkaar toe trekken. Het duurt een aantal maanden voordat de castratie zijn volledige effect heeft gehad, ik zou dat eerst afwachten.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Misschien niet echt op zoek gaan naar een leuk adres, maar als dat langskomt het wel met beide handen aangrijpen.
En dan kijken hoe het daar gaat. Werkt het goed voor beide heren, prima.
Ik zou dan wel niet zo snel meer twee terriërreuen naast elkaar proberen te houden ;-)
nou, ik ken meer dan genoeg terrier reuen die prima samen leven en zal dat ook echt niet uitsluiten hier hoor :wink:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik denk ook dat door de castratie de verhoudingen uiteindelijk wat zullen veranderen. Zelf zou ik het nog een aantal maanden geven en dan een beslissing nemen. Beide beslissingen zou ik kunnen begrijpen. Zowel niet als wel herplaatsen.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Noor, geef het de tijd. Ollie is net gecastreerd en de situatie in je roedel moet nu eerst op orde komen. Ik herken het wel hoor. Wij hebben een paar gecastreerde reuen rondlopen en 1 open reu. Tussen 1 castraat en de open reu is er soms gewoon wrijfel. Maar hé zeg, geen gezeik onderling, is mijn simpele mening. Ik accepteer die onzin niet tussen 2 open reuen en ook niet in een dergelijk geval. Als je daar zelf in gaat berusten, zal je zien dat je ook de rust terug krijgt in je groep en tussen je reuen. Jij zit er meer mee dan hun hoor, geloof mij maar. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

yamie schreef: zoek jij eens op waar ik eerder Ollie serieus weg wilde doen, ik ben juist niet iemand die zomaar of makkelijk hond weg doet, ook al zijn ze niet bruikbaar

Kijk Noor, ik ben niet dement:
yamie schreef:Dan ken je Ollie dus ook weer niet, want hij heeft zeker ook honds contact nodig, ik ben stapel dol op dit hondje, ik heb hem gekozen, ik voel me verantwoordelijk voor hem.
wil niet zeggen, dat ik niet over herplaatsen heb nagedacht, maar ik wil en kan dit alleen maar doen, als ik echt voor mijzelf weet, dat ik alles gedaan heb en dan nog... :(

Castreren is iets wat dus wel gaat gebeuren, ook niet licht over nagedacht hoor :engel:
Hier zelfde probleem, weer een ander topic:
yamie schreef:
Martijn schreef:Waarom regel je het niet gewoon onderling, Noor?
Dan stuur je het geëikte kringetje een pb-tje en dan met een tip erbij welk type antwoorden je graag hoort. :wink:

Ik suggereer helemaal niets. Ik zeg er nota bene bij dat ik de hond of de situatie niet ken. Maar de manier waarop je over hem schrijft is negatief.
Alsof je last van hem hebt. Vandaar mijn idee dat hij elders wellicht beter af is.
Misschien ook niet..het was maar een reactie.

Vervelend voor je dat je hond in huis pist. Wat je er verder aan kunt doen weet ik niet. Succes ermee.
:denken: sorry? en welk kringetje is dat dan? wil men even opstaan die in dat kringetje hoort.

ik vraaag nooooit wat over gedrags issues, de enige die ik wel eens pb over mijn honden is Inge-O , dat gaat dan voornl. over medische zaken.

en uh ja, dat wat ik schrijf negatief klinkt over hem, dat lijkt me logisch he, ik heb het ook over een bepaald aspect van hem wat ik ronduit irritant vind.
moest ik er ook bij vermelden hoe leuk hij kan zijn? hoe ik geniet als hij zijn ding in het bos doet? als hij met mijn meiden speel? als hij naast mijn kussen ligt te ronken? enz enz. prima hoor, maar daar gaat het me niet om, ja ik heb last van dit gedrag.. maar als hij me zo dwars zat was hij jaren terug al weg geweest.

verder hou idd je mond maar, want zoals jezelf al zegt, een idee over hoe ermee om te gaan of op te lossen heb je niet.
2007:
Marion. schreef: Nu we toch zo leuk met Noor bezig zijn :mrgreen:
Hoe lang is zij al op zoek naar nieuwe eigenaren voor Ollie, omdat die niet geschikt blijkt als dekreu? En wat doet die gekke Stabij-kruising nu steeds nog in haar huis? Hoezo standaard?
Dus hou op met dit gedraai. Je wil die hond stiekem al jaren niet meer hebben en ga ook niet zeggen dat ik dit uit mijn duim zuig. Het hele forum staat al jaren vol met evt herplaatsing van Ollie. :roll:

Als je dan domweg lullig tegen mij gaat doen als ik dat even opmerk vind ik dat nogal goedkoop. Ik vind het prima als je hem weg doet. Dat heb ik je in 2007 en afgelopen jaar in die topics ook aangeraden. :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou het voor dit moment afwachten. Ollie is net gecastreerd en wie weet verandert dit de onderlinge verstandhouding ten goede.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:Noor, geef het de tijd. Ollie is net gecastreerd en de situatie in je roedel moet nu eerst op orde komen. Ik herken het wel hoor. Wij hebben een paar gecastreerde reuen rondlopen en 1 open reu. Tussen 1 castraat en de open reu is er soms gewoon wrijfel. Maar hé zeg, geen gezeik onderling, is mijn simpele mening. Ik accepteer die onzin niet tussen 2 open reuen en ook niet in een dergelijk geval. Als je daar zelf in gaat berusten, zal je zien dat je ook de rust terug krijgt in je groep en tussen je reuen. Jij zit er meer mee dan hun hoor, geloof mij maar. :wink:

het is niet alleen nu hij gecastreerd is hoor, ik bedoel, mandu is ook al ruim 2.5 .

ik zie nu gewoon. omdat ik ze gescheiden moest houden, dat ze anders zijn, ze spelen beide met de teven, met ballen en dingen, ze vinden dat geweldig, maar niet als ze samen zijn, dan zijn ze er, maar met altijd een schuin oog naar de ander, en tuurlijk accepteer ik geen gezeik onderling, maar dan zijn het dus twee "dooie"vogeltjes die beide ergens liggen, het zijn ook beide twee nogal pittige mannen.
en ik snap echt wat je zegt hoor, maar jij leeft niet met een roedel terriers ;)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
yamie schreef: zoek jij eens op waar ik eerder Ollie serieus weg wilde doen, ik ben juist niet iemand die zomaar of makkelijk hond weg doet, ook al zijn ze niet bruikbaar

Kijk Noor, ik ben niet dement:
yamie schreef:Dan ken je Ollie dus ook weer niet, want hij heeft zeker ook honds contact nodig, ik ben stapel dol op dit hondje, ik heb hem gekozen, ik voel me verantwoordelijk voor hem.
wil niet zeggen, dat ik niet over herplaatsen heb nagedacht, maar ik wil en kan dit alleen maar doen, als ik echt voor mijzelf weet, dat ik alles gedaan heb en dan nog... :(

Castreren is iets wat dus wel gaat gebeuren, ook niet licht over nagedacht hoor :engel:
Hier zelfde probleem, weer een ander topic:
yamie schreef:
Martijn schreef:Waarom regel je het niet gewoon onderling, Noor?
Dan stuur je het geëikte kringetje een pb-tje en dan met een tip erbij welk type antwoorden je graag hoort. :wink:

Ik suggereer helemaal niets. Ik zeg er nota bene bij dat ik de hond of de situatie niet ken. Maar de manier waarop je over hem schrijft is negatief.
Alsof je last van hem hebt. Vandaar mijn idee dat hij elders wellicht beter af is.
Misschien ook niet..het was maar een reactie.

Vervelend voor je dat je hond in huis pist. Wat je er verder aan kunt doen weet ik niet. Succes ermee.
:denken: sorry? en welk kringetje is dat dan? wil men even opstaan die in dat kringetje hoort.

ik vraaag nooooit wat over gedrags issues, de enige die ik wel eens pb over mijn honden is Inge-O , dat gaat dan voornl. over medische zaken.

en uh ja, dat wat ik schrijf negatief klinkt over hem, dat lijkt me logisch he, ik heb het ook over een bepaald aspect van hem wat ik ronduit irritant vind.
moest ik er ook bij vermelden hoe leuk hij kan zijn? hoe ik geniet als hij zijn ding in het bos doet? als hij met mijn meiden speel? als hij naast mijn kussen ligt te ronken? enz enz. prima hoor, maar daar gaat het me niet om, ja ik heb last van dit gedrag.. maar als hij me zo dwars zat was hij jaren terug al weg geweest.

verder hou idd je mond maar, want zoals jezelf al zegt, een idee over hoe ermee om te gaan of op te lossen heb je niet.
2007:
Marion. schreef: Nu we toch zo leuk met Noor bezig zijn :mrgreen:
Hoe lang is zij al op zoek naar nieuwe eigenaren voor Ollie, omdat die niet geschikt blijkt als dekreu? En wat doet die gekke Stabij-kruising nu steeds nog in haar huis? Hoezo standaard?
Dus hou op met dit gedraai. Je wil die hond stiekem al jaren niet meer hebben en ga ook niet zeggen dat ik dit uit mijn duim zuig. Het hele forum staat al jaren vol met evt herplaatsing van Ollie. :roll:

Als je dan domweg lullig tegen mij gaat doen als ik dat even opmerk vind ik dat nogal goedkoop. Ik vind het prima als je hem weg doet. Dat heb ik je in 2007 en afgelopen jaar in die topics ook aangeraden. :ok:

:smile: lees je zelf wel wat je aanhaalt?
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
ladybird schreef:Noor, geef het de tijd. Ollie is net gecastreerd en de situatie in je roedel moet nu eerst op orde komen. Ik herken het wel hoor. Wij hebben een paar gecastreerde reuen rondlopen en 1 open reu. Tussen 1 castraat en de open reu is er soms gewoon wrijfel. Maar hé zeg, geen gezeik onderling, is mijn simpele mening. Ik accepteer die onzin niet tussen 2 open reuen en ook niet in een dergelijk geval. Als je daar zelf in gaat berusten, zal je zien dat je ook de rust terug krijgt in je groep en tussen je reuen. Jij zit er meer mee dan hun hoor, geloof mij maar. :wink:

het is niet alleen nu hij gecastreerd is hoor, ik bedoel, mandu is ook al ruim 2.5 .

ik zie nu gewoon. omdat ik ze gescheiden moest houden, dat ze anders zijn, ze spelen beide met de teven, met ballen en dingen, ze vinden dat geweldig, maar niet als ze samen zijn, dan zijn ze er, maar met altijd een schuin oog naar de ander, en tuurlijk accepteer ik geen gezeik onderling, maar dan zijn het dus twee "dooie"vogeltjes die beide ergens liggen, het zijn ook beide twee nogal pittige mannen.
en ik snap echt wat je zegt hoor, maar jij leeft niet met een roedel terriers ;)
Lieve schat, ik heb mijn hele leven Fransjes gehad, denk je dat die makkelijker zijn dan terriers :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
yamie schreef:

Lieve schat, ik heb mijn hele leven Fransjes gehad, denk je dat die makkelijker zijn dan terriers :wink:
geen idee, hahaha, denk ergens van wel :mrgreen:

maar dat zal dan wel niet , hoewel , ik dat eigenlijk wel weet, qua "als er iets scheef zit en vasthoudend heid"
want lieve schat, ik ken wel meer honden en rassen dan alleen terriers, en een roedel fransjes is echt wel anders dan een roedel JR's
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

yamie schreef:

Maar zo is er altijd wat in een roedel natuurlijk.
Hier kijkt Puch ook vaak met een scheef oog richting Kaya en was de knoop snel doorgehakt (of juist niet doorgehakt) om Puchu juist niet te laten castreren uit angst dat de twee niet meer samen zouden gaan.

Ongetwijfeld zal het heel anders zijn tussen reu en teef, maar toch.... er is altijd wel wat in een roedel.

Op het moment dat de één nauwelijks meer mag bewegen van de ander en er zeer duidelijk onder gebukt gaat, vind ik een grens bereikt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
maar dat zal dan wel niet , hoewel , ik dat eigenlijk wel weet, qua "als er iets scheef zit en vasthoudend heid"
want lieve schat, ik ken wel meer honden en rassen dan alleen terriers, en een roedel fransjes is echt wel anders dan een roedel JR's
Ok Noor, jij weet het beter. :roll: Je hebt de moeilijkste honden ter wereld, misschien moet je dan maar een ander ras gaan kiezen als je er zo mee zit?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
yamie schreef:
Ok Noor, jij weet het beter. :roll: Je hebt de moeilijkste honden ter wereld, misschien moet je dan maar een ander ras gaan kiezen als je er zo mee zit?
oh got, gaat het nu zo? ten eerste dat schrijf ik dat niet, ten tweede, wil je nu werkelijk een roedel fransjes vergelijken met een roedel terriers?

van mij mag je hoor..

en oh, dames... niet teveel samen klieken nu hoor :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jammer voor de mensen die er wel serieus in gereageerd hebben en misschien nog wilde, maar ik kap er mee.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

ladybird schreef:
yamie schreef:

Dat weet ik wel zeker van niet! :N:
Reuen van dat ras kunnen onderling ook heel erg heftig zijn, mijn zusje heeft een vriendje die hebben thuis 2 volle reuen en die kunnen, op zijn zachtst gezegd, onderling grote teringlijers zijn, moeten regelmatig gescheiden zitten.
Andere kennis van ons heeft ook een reu, en die duld geen enkele andere reu in zijn gezichtsveld, die gaat echt voor de kill, als is het een duitse dog die voor hem staat.

Maar ik zou persoonlijk idd ook nog even afwachten.
Ik heb hier een reu en een teef, maar heb de reu ook laten castreren, mede door het overvloedige markeren in huis en het overdreven seksuele gedrag.
DA zei ook dat heeft wel 2 a 3 maanden nodig eer al die hormonen zijn lijf uit zijn.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb staffords :engel: en ik heb 2 teven die niet samen kunnen en die gaan gewoon om en om los. Lekker ontspannen zo in huis. Ik zie er geen probleem in, ze krijgen meer dan genoeg aandacht en beweging.
laeken
Zeer actief

yamie schreef:jammer voor de mensen die er wel serieus in gereageerd hebben en misschien nog wilde, maar ik kap er mee.
Sorry Noor, JIJ vraagt en bekt mensen die antwoorden af. Kun je dat wel leuk bij die mensen leggen maar dat is dus niet hoe het zit. Als je mijn eerste antwoord leest staat er werkelijk niks rots in. Als je dan jouw reactie leest is dat in mijn ogen zwaar overtrokken. Nu bek je Ladybird af omdat zij geen idee heeft volgens jou. Waarom dan praten? Kijk mijn reactie eens met de qoute van Martijn. PRECIES hetzelfde. Niemand mag eigenlijk iets zeggen in dit soort topics die jij post. Het is altijd fout. :roll:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Pablo schreef:

Maar ik zou persoonlijk idd ook nog even afwachten.
Ik heb hier een reu en een teef, maar heb de reu ook laten castreren, mede door het overvloedige markeren in huis en het overdreven seksuele gedrag.
DA zei ook dat heeft wel 2 a 3 maanden nodig eer al die hormonen zijn lijf uit zijn.
het gaat niet alleen om twee reuen, dat is geen "roedel

dat twee fransjes elkaar naar het leven kunnen staan dat weet ik, het gaat hier om de gevolgen en de interactie.

daarbij staan mijn heren elkaar niet nar het leven, maar merkik ander gedrag ( beter gedrag voor de honden dus) als ze niet samen zijn, daar gaat mijn twijfel over
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

yamie schreef:jammer voor de mensen die er wel serieus in gereageerd hebben en misschien nog wilde, maar ik kap er mee.
Jij vraagt om advies..
en iedereen die je advies geeft geef je een weerwoord....
jij hebt geen advies nodig.. dat heb je goed
want jij weet het zelf zo heeeeeeeel goed
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Sorry Noor, JIJ vraagt en bekt mensen die antwoorden af. Kun je dat wel leuk bij die mensen leggen maar dat is dus niet hoe het zit. Als je mijn eerste antwoord leest staat er werkelijk niks rots in. Als je dan jouw reactie leest is dat in mijn ogen zwaar overtrokken. Nu bek je Ladybird af omdat zij geen idee heeft volgens jou. Waarom dan praten? Kijk mijn reactie eens met de qoute van Martijn. PRECIES hetzelfde. Niemand mag eigenlijk iets zeggen in dit soort topics die jij post. Het is altijd fout. :roll:
Marc ik denk dat jij dit net zo gekleurd leest en typt dan.
ik bek niemand af, en ladybird? ach ja, ik weet toch wat er op de achtergrond speelt, weet jij verder niet, maar ik ben gekkie henkie niet.

ik bek jou dus ook niet af, jij leest en weet wel verkeerde dingen, daar mag ik je toch op wijzen?

ik heb geen zin om in te gaan op mensen, die bij voorbaat al zin hebben om een discussie aan te gaan. het maakt dan nl niet uit wat ik zeg, ga ik lins , gaan zij rechts en vice versa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”