Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Druk ochtendje.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Druk ochtendje.

Ongelezen bericht door Moos »

Vanochtend lopen met de hondjes, was nogal druk, en voor het eerst in maanden had Vera een speelmaatje gevonden, een leuke Lab-reu. Die twee waren heerlijk aan het spelen samen, maar op een gegeven moment rent Vera al spelend tegen een boom aan "IEWWW", en ze kijkt om, ziet die Lab en denkt "jaaaa dat was jij natuurlijk!!" waarop ze hem grauwend en snauwend af begint te straffen :roll: ( in de lucht happen). Labje kon wel wat hebben, die stond erbij te kijken van "die is niet helemaal lekker hoor :piew: , dus toen stopte Vera haar afbek-ritueel maar :F:

Nou ja, na even weer wat afgetast te hebben kon er weer gespeeld worden, dus we gingen weer goed. Afscheid genomen van haar nieuwe vriend om door te lopen naar huis, en terwijl we langs een groepje van de vele eenden hier kwamen gaat Saar opeens uit haar dak met een vreemde hond (huh??), dus ik blijf staan zodat zij kan spelen, ondertussen met een half oog op Vera die langs de kant een beetje naar de eenden in het water stond te kijken. Meer dan dat doet ze ook nooit, dus ik schonk er niet veel aandacht aan.
Zie ik opeens uit mijn ooghoeken Vera het water inglijden, en die begint de achtervolging in te zetten naar die eenden. Op vol tempo erachteraan, niet meer te bereiken natuurlijk :roll: en ze zwom snel en heel snel steeds verder weg...En om het feest compleet te maken klom ze aan de overkant van het water weer de kant op om in sprint achter de wegvliegende eenden aan te rennen. Daarna meteen weer het water in om te kijken of er nog een overgebleven eend was die ook opgejaagd moest worden. Dat dacht ik dus niet, dus mevrouw uit het water geroepen of ze wel helemaal lekker was :boos: :boos:
Daarna elke blik naar eend of vogel meteen in de kiem gesmoord, en we konden er weer rustig langs verder gelukkig.

Nou ja, last van die knal tegen de boom had ze in ieder geval niet, en ze is nu wel lekker moe.
Dat wel :S:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Druk ochtendje.

Ongelezen bericht door M@scha »

ook jij mag best een keer rare fratsen bij je honden hebben! altijd maar dat perfecte is zoooooooo saai! :pffff: :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:ook jij mag best een keer rare fratsen bij je honden hebben! altijd maar dat perfecte is zoooooooo saai! :pffff: :smile:
Ja, ik dacht, ik zet het maar even neer :smile:
Dat wordt dus een langs-de-waterkant-rondhang-verbod voor mevrouw. Soort hangjongere die niet meer bij de eenden rond mag hangen :lees: :mrgreen:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

arme vera :lol1: ze zal wel gedacht hebben wordt ik zomaar tegen die boom gebeukt!!!
Wacht laat ik die donaldducks ff een lesje leren :lol1:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Moos
Zeer actief

nana schreef:arme vera :lol1: ze zal wel gedacht hebben wordt ik zomaar tegen die boom gebeukt!!!
Wacht laat ik die donaldducks ff een lesje leren :lol1:
Ja, dat dacht ze inderdaad haha. Ze weet ook dondersgoed bij wie ze dat kan maken of niet hoor, dat dan weer wel. Maar ze was echt even pissig, totdat Lab niet reageerde toen zeg je d'r denken "ergens klopt hier iets niet :denken: " :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nou hier hadden alle honden schijnbaar gisteren binnen gezeten en niks gedaan want het was overal erg druk met honden. Normaal kom ik bijna niemand tegen maar nu is Hera bijv. amper los geweest omdat er overal wel honden opdoken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:Zie ik opeens uit mijn ooghoeken Vera het water inglijden, en die begint de achtervolging in te zetten naar die eenden. Op vol tempo erachteraan, niet meer te bereiken natuurlijk :roll: en ze zwom snel en heel snel steeds verder weg...En om het feest compleet te maken klom ze aan de overkant van het water weer de kant op om in sprint achter de wegvliegende eenden aan te rennen. Daarna meteen weer het water in om te kijken of er nog een overgebleven eend was die ook opgejaagd moest worden. Dat dacht ik dus niet, dus mevrouw uit het water geroepen of ze wel helemaal lekker was :boos: :boos:
Daarna elke blik naar eend of vogel meteen in de kiem gesmoord, en we konden er weer rustig langs verder gelukkig.
:D :D :D
Dat wordt komend voorjaar een feestje :F: :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:Zie ik opeens uit mijn ooghoeken Vera het water inglijden, en die begint de achtervolging in te zetten naar die eenden. Op vol tempo erachteraan, niet meer te bereiken natuurlijk :roll: en ze zwom snel en heel snel steeds verder weg...En om het feest compleet te maken klom ze aan de overkant van het water weer de kant op om in sprint achter de wegvliegende eenden aan te rennen. Daarna meteen weer het water in om te kijken of er nog een overgebleven eend was die ook opgejaagd moest worden. Dat dacht ik dus niet, dus mevrouw uit het water geroepen of ze wel helemaal lekker was :boos: :boos:
:smile:

We zijn er net alweer even heen geweest, in het kader van "meteen in de kiem smoren die hap :boos: " :mrgreen: En met een paar keer "nee" en daarna de bal keek ze niet eens meer naar diezelfde eenden die ze vanochtend dus zo enorm najoeg. Ik heb goede hoop :F:
Ik zal er alleen niet meer lang stil gaan staan de komende tijd haha.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef:
:smile:

We zijn er net alweer even heen geweest, in het kader van "meteen in de kiem smoren die hap :boos: " :mrgreen: En met een paar keer "nee" en daarna de bal keek ze niet eens meer naar diezelfde eenden die ze vanochtend dus zo enorm najoeg. Ik heb goede hoop :F:
Ik zal er alleen niet meer lang stil gaan staan de komende tijd haha.
Succes :ok:
Die eenden gaan in het voorjaar vaak zo vreselijk ijverig vertellen dat het hondje moet opzouten, dat kan een rechtgeaarde Golden niet op zich kan laten zitten natuurlijk :mann:

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 nov 2009 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Succes :ok:
Die eenden gaan in het voorjaar vaak zo vreselijk ijverig vertellen dat het hondje moet opzouten, dat een rechtgeaarde Golden dat niet op zich kan laten zitten natuurlijk :mann:
Ohh nee dat is juist goed haha. Zolang zo'n eend niet wegvliegt, maar dus of op haar afkomt, of gewoon blijft zitten, doet ze helemaal niks. Dan staat ze ernaast te kijken van "wat is dit nou weer voor ongein?' :mrgreen: Ze weet zelfs ondertussen welke eenden blijven zitten en welke niet, en bij degene die blijven zitten rent ze erheen, zegt nog net geen "goedemorgen" en gaat dan ernaast lopen snuffelen naar poepjes :F:
Daarom liet ik haar dus ook gaan langs de waterkant terwijl Saar aan het spelen was. Ik had er alleen niet op gerekend dat ze het water in zou gaan :N: :F: En toen zwommen diezelfde eenden wel opeens weg, en de rest weet je :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef: Succes :ok:
Die eenden gaan in het voorjaar vaak zo vreselijk ijverig vertellen dat het hondje moet opzouten, dat kan een rechtgeaarde Golden niet op zich kan laten zitten natuurlijk :mann:
Ohh nee dat is juist goed haha. Zolang zo'n eend niet wegvliegt, maar dus of op haar afkomt, of gewoon blijft zitten, doet ze helemaal niks. Dan staat ze ernaast te kijken van "wat is dit nou weer voor ongein?' :mrgreen: Ze weet zelfs ondertussen welke eenden blijven zitten en welke niet, en bij degene die blijven zitten rent ze erheen, zegt nog net geen "goedemorgen" en gaat dan ernaast lopen snuffelen naar poepjes :F:
Daarom liet ik haar dus ook gaan langs de waterkant terwijl Saar aan het spelen was. Ik had er alleen niet op gerekend dat ze het water in zou gaan :N: :F: En toen zwommen diezelfde eenden wel opeens weg, en de rest weet je :mrgreen:
En dat doen die eenden in het voorjaar nou zo vreselijk graag :mrgreen:
Weglokken van het nest of de pulletjes :wink:
En een heel eind verderop blijken die eendjes opeens te kunnen vliegen :lol1:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Gelukkig dat jou brave hondjes ook wel eens grappige uitspattingen hebben! Want het is voor ons met onze wat mindere brave hondjes moeilijk te evenaren hoor. Maar ik kan oprecht zeggen: mijn hond jaagt geen eenden op :pffff: (maar sprong vandaag wel de sloot in omdat er een takje in lag en dat kan natuurlijk niet, terwijl hij niet mag zwemmen omdat hij een wondje op zijn voet heeft.... kwma het water uit met een achter zich aanslepen verbandje :oohja: ) Ach ja iedere gek zijn gebrek..... :lekkerpuh:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: En dat doen die eenden in het voorjaar nou zo vreselijk graag :mrgreen:
Weglokken van het nest of de pulletjes :wink:
En een heel eind verderop blijken die eendjes opeens te kunnen vliegen :lol1:
Oh da's jammer. :mrgreen: Dan krijgt ze een algeheel water verbod in de buurt van eenden. Helaas pindakaas :lees:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

volgens mij heb je hele slimme honden. die doen gewoon heeel af en toe alsof ze stout zijn of niet helemaal sporen en dan hopen ze extra beloond te worden als de daarna weer lief zijn :engel:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Moos
Zeer actief

Ragyo schreef:volgens mij heb je hele slimme honden. die doen gewoon heeel af en toe alsof ze stout zijn of niet helemaal sporen en dan hopen ze extra beloond te worden als de daarna weer lief zijn :engel:
Ohh dacht Saar dat ook toen ze net in de bosjes poep stond te vreten? :engel:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
Ragyo schreef:volgens mij heb je hele slimme honden. die doen gewoon heeel af en toe alsof ze stout zijn of niet helemaal sporen en dan hopen ze extra beloond te worden als de daarna weer lief zijn :engel:
Die heeft gewoon haar eigen beloning vast opgezocht :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:
Ja, dat is Saars specialitieit. Ligt er ergens vreten, Saar zal het vinden :mrgreen: En dan loopt ze dus al een half uur aan mijn enkels mee, kijk ik weer eens achterom, is ze weg. Dan is er maar 1 optie.....ze staat ergens te vreten :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef:
Moos schreef: Ohh dacht Saar dat ook toen ze net in de bosjes poep stond te vreten? :engel:
Ja, dat is Saars specialitieit. Ligt er ergens vreten, Saar zal het vinden :mrgreen: En dan loopt ze dus al een half uur aan mijn enkels mee, kijk ik weer eens achterom, is ze weg. Dan is er maar 1 optie.....ze staat ergens te vreten :mrgreen:
Een half uur?
En dat zonder beloning? :80:
Ja dan zoekt ze die zelf wel :ok: :cool2:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Een half uur?
En dat zonder beloning? :80:
Ja dan zoekt ze die zelf wel :ok: :cool2:
Hahahah, ja he, dat doet ze zelf :19: Ik heb jarenlang haar weg lopen sturen, hup Saar, ga nou eens wat voor jezelf doen. Niks hoor :19: :mrgreen:
Alhoewel ze op bekend terrein, en zeker samen met Vera, ook wel vaak rent en speelt enzo hoor. Maar op niet al te bekend gebied, of als het druk is met honden, loopt ze pal achter me.
Kan er niks aan doen :mrgreen:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zo, keer wat anders met de twee haha! :smile: Oh zie witte Saar zo met een lekker bruin stinkend bekje uit de bosjes terug komen haha! :smile:
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Ha ha die Vera haar jachtinstinct ontwaakt :mrgreen: Ja waar je mee
omgaat wordt je mee besmet :denken: :D Te veel naar Vita gekeken ?

groet Brigitte
Afbeelding
Moos
Zeer actief

bydevries schreef:Ha ha die Vera haar jachtinstinct ontwaakt :mrgreen: Ja waar je mee
omgaat wordt je mee besmet :denken: :D Te veel naar Vita gekeken ?

groet Brigitte
Hahahah, ja wie weet :mrgreen: Maar ze staat dan weer niet zo mooi voor als Vita. Ze glijdt gewoon het water in en gaan :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

haha leuk 'stoute' Vera.
Moest ook wel lachen dat Vera haar vriendje afsnauwde terwijl ze zelf tegen de boom knalde. Echte bitch hoor die Vera.
Fenja heeft dit ook een keer gedaan bij haar vriendje, een witte herder. Ze gleed uit op het gras en draaide zich om en begon de witte herder af te snauwen :mep: d Hij liep echt nog wel een stukje achter haar toen ze uitgleed en liet het maar gelaten over zich heen komen :19: :D Vond dat zo'n komisch tafereel. Nou ziet Fenja er niet echt gezellig uit als ze snauwt, maar bij deze combi kon ik er wel om lachen, ging verder ook prima.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Moos
Zeer actief

Arline schreef:haha leuk 'stoute' Vera.
Moest ook wel lachen dat Vera haar vriendje afsnauwde terwijl ze zelf tegen de boom knalde. Echte bitch hoor die Vera.
Fenja heeft dit ook een keer gedaan bij haar vriendje, een witte herder. Ze gleed uit op het gras en draaide zich om en begon de witte herder af te snauwen :mep: d Hij liep echt nog wel een stukje achter haar toen ze uitgleed en liet het maar gelaten over zich heen komen :19: :D Vond dat zo'n komisch tafereel. Nou ziet Fenja er niet echt gezellig uit als ze snauwt, maar bij deze combi kon ik er wel om lachen, ging verder ook prima.
Haha, ook al zo'n soort situatie dus!

Ja, Vera kan best pittig zijn hoor in bepaalde situaties. In een vluchtig contact is ze het nooit, altijd vrij rustig vriendelijk tot onderdanig. Maar als er gespeeld kan worden kan ze vrij wild zijn (want ze speelt dus ook alleen maar met honden waarbij ze niet onderdanig doet/moet doen. Tenzij ze ze heeeeel goed kent), en als ze dan doorheeft dat er best te sollen valt met haar speelmaatje (meestal van die hele sullige lieve gecastreerde reuen :mann: ) dan is ze ook niet te beroerd om daar een kleinnn slaatje uit te slaan. Dan zijn stokken bijvoorbeeld ook opeens "haar stokken". Terwijl als een hond waarvan ze het idee heeft dat ze die maar beter kan respecteren haar stok wil ze hem direct laat vallen "stok, stok, ik heb geen stok hoor!".
Linkmiegel :mrgreen:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Inge O schreef:en jij ons maar al tijden proberen wijs te maken dat je brave honden hebt :roll: .
Ik dacht het, jij zegt het :hmmm: .

Door de mand gevallen! Erg leuk om te lezen dit topic haha. Ben vooral ook blij dat ze niks overhield aan die boom, naats haar pesthumeur dan :roll: :ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Moos
Zeer actief

Madelief schreef:
Inge O schreef:en jij ons maar al tijden proberen wijs te maken dat je brave honden hebt :roll: .

Door de mand gevallen! Erg leuk om te lezen dit topic haha. Ben vooral ook blij dat ze niks overhield aan die boom, naats haar pesthumeur dan :roll: :ok:
Ja, valt weer vies tegen he :F:

Ik ben inderdaad ook blij dat ze alleen maar even een pesthumeur kreeg van die boom :mrgreen: Heb d'r nog nooit zo boos gezien haha! Nou ja, ik heb d'r uberhaupt nooit eerder echt boos gezien, dus dan heb je dat al snel. Ze was echt even giftig :wink:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Moos schreef:
Madelief schreef:

Ja, valt weer vies tegen he :F:

Ik ben inderdaad ook blij dat ze alleen maar even een pesthumeur kreeg van die boom :mrgreen: Heb d'r nog nooit zo boos gezien haha! Nou ja, ik heb d'r uberhaupt nooit eerder echt boos gezien, dus dan heb je dat al snel. Ze was echt even giftig :wink:
Vies tegen???? Welnee. Genieten hier :E: :E: , ghe ghe :lol1: (Leed)vermaak van de bovenste plank! :lekkerpuh:

Ik kan me voorstellen dat je heel even verbaasd stond te kijken. En heel goed van de lieverd dat ze ook af en toe giftig kan zijn. Een dame met karakter.....je kunt érg ver gaan....maar je kunt ook tevér gaan. :pffff:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Moos
Zeer actief

Madelief schreef:
Vies tegen???? Welnee. Genieten hier :E: :E: , ghe ghe :lol1: (Leed)vermaak van de bovenste plank! :lekkerpuh:
:boos: :mrgreen: :mrgreen:
Ik kan me voorstellen dat je heel even verbaasd stond te kijken. En heel goed van de lieverd dat ze ook af en toe giftig kan zijn. Een dame met karakter.....je kunt érg ver gaan....maar je kunt ook tevér gaan. :pffff:
En opeens een boom in d'r weg zetten, en haar er dan ook nog eens tegenaan beuken, valt onder echt te ver gaan vond ze :pffff: :smile:
Arm Labje had geeeeen idee wat hij nou misdaan had :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Ze was echt even giftig :wink:
ze wordt gewoon vals joh, dit is pas het begin :pffff: :smile2: .
Ik vrees het ook. Die rimpelneus kon al niet goed zijn natuurlijk :jank:
Afbeelding
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Rinne Roos geeft Vera een kus op haar rimpelneus, hoor. Arme Vera, zo geplaagd worden :cry: 'sooknieleuk! :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”