Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond die de hele straat wakker houdt....Wat kan ik doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hond die de hele straat wakker houdt....Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Bij ons in de straat woont een jongen die enige tijd terug een old english bulldog heeft geadopteerd.
Echt een ontzettend leuke, lieve hond, maar hij kan er dus totaal niet tegen om alleen te zijn.
Hij jankt en blaft (met een hele hoge toon, dus volgens mij puur stress :( ) de hele straat bij elkaar.
Nu is hij behoorlijk vaak van huis en als hij van huis gaat, zet hij de hond op de slaapkamer (voorkant vh huis) en zet het raam een stukje open.
Tijdens een buurtfeest heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en de beste jongen gezegd dat zijn hond ontzettend veel lawaai maakt als hij weg is.
Tenslotte kan hij er ook niets aan doen als hij niet op de hoogte is van het probleem.
Hij gaf aan dat hij er al meer over op aan was gesproken.
Toen ging ik er dus vanuit dat hij er wel aan zou gaan werken, maar we hebben het nu alweer verscheidene keren meegemaakt dat hij zondagmiddag, avond en nacht weg is en wij er dus niet kunnen slapen van het gejank en geblaf en mijn vriend en ik vervolgens maandag helemaal brak op ons werk zitten. :oeps:
1 van de buren sprak mij er gisteren ook al over aan. Of wij ook zo’n last hadden van dat gejank en geblaf.
Ja, dus.
Hun hadden hetzelfde idee als wij, namelijk om er een brief in de bus te doen.
Echter werd mij ook geadviseerd om eens contact op te nemen met de gemeente hierover. De afdeling toezicht kan mogelijk wat tips geven over hoe hiermee om te gaan en welke wegen je het beste kan bewandelen.
Ik wil hem eerst natuurlijk nog de tijd gunnen om er iets mee te doen, maar er moet duidelijk wat aan gedaan worden. Niet alleen voor de buurt, maar ook voor de hond zelf.
Ik heb de gemeente gebeld en ingesproken op de voicemail van de afdeling in de hoop dat hun mij enkele tips kan geven. Mogelijk hebben jullie ook nog ideeen of ervaring met zo’n zelfde probleem.

Eerlijk gezegd vind ik het enorm zielig voor het beestje. :(
Gelukkig reageert Haakon niet op het gejank en gaat hij er niet tegenin.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Re: Hond die de hele straat wakker houdt....Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door laura b »

Inderdaad is met een paar buurtbewoners samen de man aanspreken. Werkt dat niet dan de gemeente bellen. Werkt dat niet dan de politie. Is zielig voor de hond maar je kunt niet hebben dat jullie er niet door slapen.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

laura b schreef:Inderdaad is met een paar buurtbewoners samen de man aanspreken. Werkt dat niet dan de gemeente bellen. Werkt dat niet dan de politie. Is zielig voor de hond maar je kunt niet hebben dat jullie er niet door slapen.
Nou, ik bedoel eigenlijk dat ik het zielig vind in de situatie waar hij nu in zit. Persoonlijk vind ik dat je geen hond moet nemen als je er geen tijd voor hebt/neemt.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

als de gemeente niet mee werkt de woningbouw, bewonersvereniging of de wijkagent aanspreken
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Mireillevdw schreef:
laura b schreef:Inderdaad is met een paar buurtbewoners samen de man aanspreken. Werkt dat niet dan de gemeente bellen. Werkt dat niet dan de politie. Is zielig voor de hond maar je kunt niet hebben dat jullie er niet door slapen.
Nou, ik bedoel eigenlijk dat ik het zielig vind in de situatie waar hij nu in zit. Persoonlijk vind ik dat je geen hond moet nemen als je er geen tijd voor hebt/neemt.
Daar kun je niets tegen doen, tenzij 'n keer met de eigenaar spreken.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ja is ook zielig voor de hond. Heb er echt medelijden mee
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Vooral het 's nachts alleen laten van de hond vind ik niet kunnen. :(
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

Jeetje, wat vervelend inderdaad. Mocht de hond nog vaker 's avonds/'s nachts tekeer gaan zou ik echt de politie bellen. Wellicht als zij contact opnemen met die jongen dat dat wat meer indruk maakt. Het zal echt niet vanzelf over gaan :19:

Wij hebben ook zo'n bovenbuurvrouw. Nou, zij woont op 3 hoog en wij op 1 hoog, maar ik heb ook regelmatig erg last van haar honden. Ze heeft twee kleintjes, nou ja een kruising en een bovenmaatse teckel. Die janken non-stop als zij weg is. En dat is nog al eens regelmatig :devil: Ze stinken ook ontzettend als ze hier door het trappenhuis lopen, echt vreselijk. Maar voor mij is het niet erg genoeg om er wat aan te doen, helaas.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eerst zelf nog een keer contact opnemen met die jongen en misschien meteen een paar suggesties doen hoe hij het probleem zou kunnen proberen op te lossen.
Daarna kan je altijd nog verder zien.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wij hebben dat ook gehad met een turkse jongen hier uit de straat met een kangal. Die zat hele dagen in de tuin in zijn kennel en die jongen was veel weg.
Die hond begon dan 's avonds om een uurtje of 22:00 uur te blaffen en dan zo'n 2 a 3 uur lang achter elkaar door.
Overdag hoorde je hem ook veel maar wel minder.

Met wat buren over gehad. En uiteindelijk is 1 van de buren even gaan praten met die jongen toen ze hem de hond uit zag laten. Hij heeft hem toen binnen gehaald. Niet veel later zag ik de hond op marktplaats staan. Hij is nu dus weg.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik zou zeker de jongen er nogmaals overaan spreken en hem ook zeggen dat het niet normaal is dat d ehond zolang alleen zit.... als hij er niks aandoet idd gemeente, woningbouw of wijkagent aanspreken... dan gaan die er maar iets aandoen.
Mss kan je die jongen adviseren om een oppas tezoeken voor de hond als hij zonodig weg moet zolang achter elkaar...vind het gewoon sneu voor de hond.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die eigenaar wil een roedeldier veranderen in een solitair dier. :( Gottegot wat heb je toch veel oenen onder de mensen. Kan hij de hond niet onderbrengen bij zijn moeder als hij weg is?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,

Ik zou zeker de eigenaar aanspreken, maar niet gaan beginnen over "u laat de hond te lang alleen" maar uitsluitend aangeven dat "tot jullie spijt het dier enorme overlast geeft als hij er niet is".

Vraag hem wat hij al gedaan heeft, hoe zijn dagritme eruit ziet (veroordeel dat niet), en vraag wat hij nog gaat doen; omdat dit zo niet langer kan; teveel mensen liggen letterlijk wakker van zijn hond.

Suzanne
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

hier net zulke buren.
gingen de hele avond en nacht weg en dat boxer beest zat alleen thuis jankte alles bij elkaar en als ze thuis kwamen kreeg hij op zijn flikker omdat hij in huis had gepoept.
we hebben hier een hele leuke wijkagent die gek is van boxers en er zelf ook 2 heeft.
ben dus naar hem te gegaan maar wel duidelijk laten weten dat ik het alleen laten erger vind dan het janken.
hij heeft ze aangesproken en hij jankt hij wel maar ik irriteer me veel minder omdat ik weet dat hij nu wel gewoon word uitgelaten.

ow over het aanspreken, hier heeft dat geen nut gehad pas toen de wijkagent er bij kwam.
succes
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

iones schreef:Die eigenaar wil een roedeldier veranderen in een solitair dier. :( Gottegot wat heb je toch veel oenen onder de mensen. Kan hij de hond niet onderbrengen bij zijn moeder als hij weg is?
Helemaal mee eens! Het janken is het roepen van de roedel.... die is er dus niet! :cry:
Het is natuurlijk geen garantie en ik ben de laatste die er voorstander van is een hond of meerdere honden zolang alleen te laten.
Triest weer.
Idd: wijkagent?
En ik weet uit ervaring hoe ontzettend naar het is: enerzijds dat je weet dat een hond ongelukkig is en anderzijds het lawaai.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

het valt me wel op dat veel mensen meteen over de politie en woningbouw begint.
Waar is het stapje gebleven dat je die jongen misschien kan helpen met tips hoe hij het de hond wel aan kan leren. Niet iedereen weet meteen hoe je een hond van zijn verlatingsangst af kan helpen.
En dat die hond misschien wat meer tijd met zijn baas door moet brengen. Ik zou niet meteen de politie gaan bellen. Ga eens gewoon met hem in gesprek en praat er eens met hem over hoe hij het die hond wat beter naar de zin kan maken...
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

*Jolanda* schreef:het valt me wel op dat veel mensen meteen over de politie en woningbouw begint.
Waar is het stapje gebleven dat je die jongen misschien kan helpen met tips hoe hij het de hond wel aan kan leren. Niet iedereen weet meteen hoe je een hond van zijn verlatingsangst af kan helpen.
En dat die hond misschien wat meer tijd met zijn baas door moet brengen. Ik zou niet meteen de politie gaan bellen. Ga eens gewoon met hem in gesprek en praat er eens met hem over hoe hij het die hond wat beter naar de zin kan maken...
jij noemt het politie ik noem het de wijkagent, hier is dat een heel groot verschil.
deze jongen is al aan gesproken hij had op dat moment ook kunnen vragen hoe hij dat moest doen.
de mentaliteit van de mensen is sterkt veranderd, vroeger kon je iemand makkelijker aan spreken op zijn/haar gedrag nu gaat iemand direct op zijn achterse benen staan scheld je de huid vol of je krijgt een klap in je gezicht. maar goed dit is mijn mening.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ik zou ook met hem praten, eventueel hulp bieden (misschien de hond uitlaten als hij er niet is? mits het een sociale hond is die in de roedel van jouzelf mee kan?)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”