Echt een ontzettend leuke, lieve hond, maar hij kan er dus totaal niet tegen om alleen te zijn.
Hij jankt en blaft (met een hele hoge toon, dus volgens mij puur stress
Nu is hij behoorlijk vaak van huis en als hij van huis gaat, zet hij de hond op de slaapkamer (voorkant vh huis) en zet het raam een stukje open.
Tijdens een buurtfeest heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en de beste jongen gezegd dat zijn hond ontzettend veel lawaai maakt als hij weg is.
Tenslotte kan hij er ook niets aan doen als hij niet op de hoogte is van het probleem.
Hij gaf aan dat hij er al meer over op aan was gesproken.
Toen ging ik er dus vanuit dat hij er wel aan zou gaan werken, maar we hebben het nu alweer verscheidene keren meegemaakt dat hij zondagmiddag, avond en nacht weg is en wij er dus niet kunnen slapen van het gejank en geblaf en mijn vriend en ik vervolgens maandag helemaal brak op ons werk zitten.
1 van de buren sprak mij er gisteren ook al over aan. Of wij ook zo’n last hadden van dat gejank en geblaf.
Ja, dus.
Hun hadden hetzelfde idee als wij, namelijk om er een brief in de bus te doen.
Echter werd mij ook geadviseerd om eens contact op te nemen met de gemeente hierover. De afdeling toezicht kan mogelijk wat tips geven over hoe hiermee om te gaan en welke wegen je het beste kan bewandelen.
Ik wil hem eerst natuurlijk nog de tijd gunnen om er iets mee te doen, maar er moet duidelijk wat aan gedaan worden. Niet alleen voor de buurt, maar ook voor de hond zelf.
Ik heb de gemeente gebeld en ingesproken op de voicemail van de afdeling in de hoop dat hun mij enkele tips kan geven. Mogelijk hebben jullie ook nog ideeen of ervaring met zo’n zelfde probleem.
Eerlijk gezegd vind ik het enorm zielig voor het beestje.
Gelukkig reageert Haakon niet op het gejank en gaat hij er niet tegenin.