Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keffers en hoe ermee om te gaan... filmpje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Keffers en hoe ermee om te gaan... filmpje

Ongelezen bericht door blondie »

Voor degenen die denken.. ach... mijn kleine hond blaft andere honden aan.. so what..
Voor degenen die denken... jeetje toch best wel irritant dat geblaf.. klinkt mijn hond ook zo..
Voor degenen die denken.. goh.. toch fijn dat mijn honden niet reageren op dat geblaf vanachter een schutting
Voor de buurtbewoners die te horen krijgen dat het de schuld is van mijn herders dat die hond zo tekeer gaat :wink:

Ik loop hier bewust er niet langs.. mijn normale route is het paadje langs het hekwerk...ik heb nu het bruggetje gekozen, even afsnijden dus.. buren waren het zat en kwamen zich ook bemoeien.. het gaat dus in de ochtend zo om een uur of zeven.. als dat hondje in de tuin zit gaat het zo, de hond kan volgens hun niet de schutting over.. is dus wel 1x gebeurd daar heb ik een ouder topic over..het gaat zo op willekeurige tijdstippen.. het dier word weggehaald met een bezem en al.
bloed irritant vind ik het.. want voor nu zijn ze relaxed en negeren dat geblaf.. maar ik weet niet wat er gebeurd als hij weer over de schut springt en op of Finn of op Bluf afrent zoals in het verleden is gebeurd..

Als ze dan reageren... in afweer, heb ik dan valse kutherders :denken:

maar goed... fijn he... :ugh:

http://s615.photobucket.com/albums/tt23 ... I_5783.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Re: Keffers en hoe ermee om te gaan... filmpje

Ongelezen bericht door josefientje »

Die mocht van mij in de kelderkast (geluidgeisoleerd)! Wat een k*utkeffer zeg! En de buren accepteren dat?
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

:N: wat een geluid. Hier ook zo een. Als ik Keeff uitlaat kom ik toch regelmatig langs een tuin met een witte keffer. In de ochtend loop ik daarom een andere route. Het is niet grappig als je zo afgeblaft wordt. :N:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hebben hier een tuin met een hussel keffer maar ook een tuin met een molosser die aanslaat als je langsloopt. Zitten beiden volgens mij echt altijd in de tuin. Ik schrik doorgaans meer van de molosser overigens.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Jinx schreef:Wij hebben hier een tuin met een hussel keffer maar ook een tuin met een molosser die aanslaat als je langsloopt. Zitten beiden volgens mij echt altijd in de tuin. Ik schrik doorgaans meer van de molosser overigens.
Het gaat mij niet om het schrikken... ik huiver telkens dat dat dier niet de schut overkomt om zijn blafsalvo denkt te gaan waarmaken om achter bluf of finn aan te gaan.. heb hem al 1x uit de sloot getild.. en ik snap dus niet dat die mensen dit gewoon maar laten gaan... je ziet de reactie van mijn herders op het filmpje.. en dat zou idem zijn geweest als we er direct langs lopen.. wat ik in de ochtend dus wel doe omdat ik niet vantevoren weet of het dier in de tuin zit..
Komt het eroverheen, dan weet ik niet of ze de hond nog negeren... ik schat in van niet... dat is dus waar ik een beetje van baal... ze zeggen dat grotere honden de kleinere moeten negeren.. dat gebeurd nu dus... maar als het eroverheen klimt en zo tekeer gaat en face... moeten die van mij dan ook maar zoals ze nu doen doorlopen.. vaak wel hoor.. als ik het zeg.. maar als het plotseling gebeurd kan ik me indenken dat die kutherders van mij ook reageren... en dan heb ik dus kutherders...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou daar ben je dan mooi klaar mee, denk dat de buren van die mensen ook wel blij zullen zijn :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Halloo-ha-die-hee zeg...
Mijn eerste reactie; Sjeemug, put a sock in it!! :ugh:

En dan dacht ik dat Rhodi een blafprobleem had... (waar we overigens hard aan werken met prima resultaat)
Als ik dit hoor was mijn blafbek nog heilig...
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik weet niet hoor maar denk dat ik hem iedere dag bij zn kippenekkie had gepakt en de sloot in had gegooid net zolang tot die mensen er wat aan doen, maar ja die hond kan er ook niets aan doen.

:idea: S'avonds laat een paar planken erbij timmeren, dan kan hij in elk geval niet meer ontsnappen, van het blaffen hebben dan alleen de buren last :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Doet de hond dit bij elke hond die langskomt? En lopen er veel honden?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Ik geloof dat iemand "FOEIII" aan het roepen was tegen het beesie, met een wijzend vingertje...hmmm
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Cedhil schreef:Ik geloof dat iemand "FOEIII" aan het roepen was tegen het beesie, met een wijzend vingertje...hmmm
Dat zijn de buren toch? Dan zouden mijn honden ook alleen maar harder gaan blaffen :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Ik was dus ook benieuwd wie dat beesie probeerde te "corrigeren" ;) Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar heb niet veel honden gezien die stil vallen bij die "foeiii"
Loki blaft ook nog steeds, maar niet als hij in de tuin zit. Als hij aan de wandel is en hij ziet een vreemde blaft hij meer om te laten zien dat hij een stoere vent is (is mijn idee in ieder geval ;) ) Het blaffen naar kinderen is bijna helemaal weg! :cheer:
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Zo te horen familie van onze Beer. Die gaat ook zo tekeer tegen langslopende honden samen overigens met Boomer en Sjef. Ze doen het overigens alleen als ze de honden toevallig zien. Ze blaffen het hardst als het baasje van de langslopende hond tegen die hond praat. Misschien als je langs loopt zonder tegen je honden te praten dat dat helpt.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik zou knettergek worden als mijn honden zo zouden keffen! Ook als ik er iedere dag langs zou moeten, wat een ongelooflijke k#tkeffers :devil:

Achter mijn tuin is een klein hondenuitlaat veldje, maar echt niet dat mijn hond mogen blaffen als ze een hond zien. Ook de nieuwe opvangers leer ik dat binnen een paar dagen af. Ik wil het gewoon niet hebben, het is bloedje irritant!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

blondie schreef:ze zeggen dat grotere honden de kleinere moeten negeren.. dat gebeurd nu dus... maar als het eroverheen klimt en zo tekeer gaat en face... moeten die van mij dan ook maar zoals ze nu doen doorlopen.. vaak wel hoor.. als ik het zeg.. maar als het plotseling gebeurd kan ik me indenken dat die kutherders van mij ook reageren... en dan heb ik dus kutherders...
Wie is 'ze'? Vinden de bazen van die keffer dat? Ik snap sowieso al niet dat ze het risico met hun hond nemen door hem zo zijn gang te laten gaan terwijl hij dus al eens over het hek gesprongen is.

Dat een hond blaft in de tuin als er andere honden langskomen is lullig voor de buren, maar ik met mijn langslopende honden heb daar verder geen last van. Ander verhaal wordt het als die hond ook de tuin uit kan zoals deze keffer schijnbaar :N:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Is er al eens met die mensen gepraat ? :denken:

En anders kun je altijd nog de wijkagent hierop attenderen ;)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Kolere zeg, wat een takke herrie :80: de buurhond hier kan het ook, maar als ze waarschuwen dan is het over, en uit- gelukkig :cheer:
ik ga mijn buren gelijk weer een stuk meer waarderen :lol1:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dit gekef lijkt voor mijn honden in de verste verte niet op het geluid wat een hond hoort te produceren want ze reageren er geen nano seconde op. Als het mijn hond was zou ik knettergek worden. Als ik er naast zou worden net zo gek.

Ik dacht dat ik een kind 'foei' hoorde roepen :denken:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Daar zul je maar naast wonen :N:
Ik denk dat er niets anders aan te doen valt dan dat er eens iemand met die mensen gaat praten;hopelijk zien ze dan in dat hun hond overlast veroorzaakt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

spreken ze jou hierop aan!!!??? omdat het kleine hondje blaft moet jij maar niet meer in de buurt komen!?laat ze die hond binnenhouden om 7 uur in de ochtend!!! pfff :pffff:
snap die mensen niet, het lijkt me eerder hun probleem. sjonge wat gaat die tekeer...
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dacht ik dat de honden hierachter erg waren, maar het zijn dus engeltjes! :eek:
Tijd voor een goed gesprek lijkt me.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Als ik die buurvrouw was gooide ik iedere keer een emmer met water over dat beest heen!
Als de bazen in elk geval niet willen luisteren
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Sanne!! schreef:Als ik die buurvrouw was gooide ik iedere keer een emmer met water over dat beest heen!
En dan een bak water waar je eerst een flinke zak ijsklontjes in hebt laten ontdooien. Dan komt de boodschap meteen goed door.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Je zal ernaast wonen :oohja:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Komt mij bekend voor
Als ik met Gizmo even naar de bakker loop zit er een trio hussells te blaffen vanaf het balkon
Buren lopen al maanden te klagen
Maar de eigenaren trekken zich er weinig van aan
Totdat de wijk agent langs kwam
Nu hebben ze het balkon dicht getimmerd met triplex platen
Maar ook dit helpt niets ze horen de pootjes van de hond blijkbaar of ze ruiken het
Met deze dame valt niet te praten ze zegt er alles aan te doen maar haar hondjes toespreken ho maar
Ze heeft niet alleen naaste buren maar ook onder boven linker en rechter buren
Dat lijkt mij dan echt een ramp om in een flat te wonen als je honden op elk geluid reageert
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

christo schreef:
Sanne!! schreef:Als ik die buurvrouw was gooide ik iedere keer een emmer met water over dat beest heen!
En dan een bak water waar je eerst een flinke zak ijsklontjes in hebt laten ontdooien. Dan komt de boodschap meteen goed door.
haha ja maar dat vind ik dan weer net te koud voor dat hondje misschien moeten we dat over de eigenaren gooien :idea:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een beest!!
Ik zie die emmer water met ijsklontjes wel zitten eigenlijk :mrgreen:

Was dat hondje al op zo'n afstand naar jouw honden aan het keffen? :denken:
Of keft hij de hele dag.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

hele late reactie, heb wat computer en internet problemen gehad..
Waarom hij begint met keffen... ik weet het niet.. al ben ik bijna het park weer uit dan hoor ik hem nog.. hij begint wel vaak als hij "lucht"van mijn honden krijgt..dat deed hij altijd al... en die ene zondag dat hij ontsnapt was en achter Bluf aanging en door Finn de sloot in is geholpen heeft er niet aan meegewerkt :ugh:
Wel de verhalen die daardoor zijn ontstaan.. madam vond het niet verantwoord dat ik met de herders los liep.... en heeft aardig wat verhalen de rondte in gestrooid....gelukkig.. kan ik beamen dat vele hondeneigenaren die mij kennen.. respecteren dat ik niet zomaar mijn honden met anderen laat kennis maken.. en menigeen zich uitspreekt over het feit dat de honden altijd zo gericht zijn op mij.. gister nog mensen in de dierenwinkel die me aanspraken "kijk daar is de mevrouw van de herders" ben gelukkig niet de boeman met enge herders hier..

Het was hun kind die met Foei probeert de hond te kalmeren.. in de ochtend komt mevrouw zelf in duster als het beest gaat keffen aan.. en probeert met een visnet.. het dier weg te halen die dan tussen schuur en schutting staat.. ze blijft beweren dat de hond het alleen doet als ik voorbij kom.. terwijl ik van anderen weet dat hij vaker aanslaat.. de meerdere buren werden er gek van.. ook omdat er iemand in dat hoekje zat wiens man op sterven lag.. ik zag gisteren dat hij door de begrafenisondernemers is meegenomen.. raar, de meneer die altijd zo vriendelijk zwaaide vanuit zijn ziekbed als ik voorbij liep is niet meer..
Ja meerdere buren waren het zat.. toen ik dat filmpje maakte kwamen er menigeen naar buiten omdat ze het zat waren.. wellicht was dat de druppel want de laatste tijd hoor ik hem niet meer.. waarschijnlijk zit hij niet meer in de tuin..
Stil passeren doe ik ook.. ik gooi bewust geen balletjes of wat ook.. maar aan de andere kant heb ik zoiets van moet ik mijn rondje aanpassen omdat een ander niet het fatsoen heeft zijn hond dat gekef af te leren of de hond binnen te houden..

Ben overigens blij dat meerderen dit soort geblaf niet zouden accepteren van hun hond..
blondie
Zeer actief

gizmo schreef:Komt mij bekend voor
Als ik met Gizmo even naar de bakker loop zit er een trio hussells te blaffen vanaf het balkon
Buren lopen al maanden te klagen
Maar de eigenaren trekken zich er weinig van aan
Totdat de wijk agent langs kwam
Nu hebben ze het balkon dicht getimmerd met triplex platen
Maar ook dit helpt niets ze horen de pootjes van de hond blijkbaar of ze ruiken het
Met deze dame valt niet te praten ze zegt er alles aan te doen maar haar hondjes toespreken ho maar
Ze heeft niet alleen naaste buren maar ook onder boven linker en rechter buren
Dat lijkt mij dan echt een ramp om in een flat te wonen als je honden op elk geluid reageert
Dat is ook klote en zeker als een baas niet anticipeerd... Finn was altijd stil thuis.. toen ik Bluf erbij kreeg hoorde ik van buurtbewoners ook dat zij soms wel echt uit haar plaatje ging als ik niet thuis was ze reageerde op voorbijgangers met honden de buurvrouw etc.. ze mogen nu niet in de woonkamer als ik er niet ben... en navraag deed leren dat het blaffen gereduceert is met heel veel procent.. ze blaft nu alleen als er iemand het hek inkomt en de trap opgaat naar de voordeur.. en daarna stopt het weer.. daar kan ik en de buurt mee leven..
En ik ben als ik thuis ben ook consequent, bij de eerste blaf/brom status op voorbijgangers of postbodes reageer ik al met een STIL! Zelf doe ik er dus wel wat aan..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”