Deze week hing er een man aan de telefoon. Hij had een hond van 14 jaar, een herder. Of hij die bij ons kon brengen. Hij kreeg binnenkort een nieuwe pup en deze oude hond begon wat mankementen te krijgen en wat moeilijk te doen. Toen mijn collega zei dat we de hond niet op konden nemen, vroeg hij doodleuk: kunnen jullie hem dan ook niet gewoon in laten slapen???
Ze heeft hem maar naar de eigen dierenarts gestuurd met de boodschap dat een dierenarts ook niet zomaar een hond in laat slapen omdat iemand hem zat is
Gekke mensen op de wereld. Hoeveel moeite sommige mensen doen om hun dier op de rit te krijgen en dan zien met hoe weinig moeite mensen hun dier weg kunnen doen
Vorig jaar heb ik ook nog een vrouw aan de telefon gehad die had een witte herder van net een jaar. Van een fokker, maar niemand had haar gezegd dat ze zoveel zouden verharen. Ze moest wel 3x! per dag stofzuigen en dat was haar echt teveel. Heel veel mensen hadden haar gezegd, dat had je kunnen weten, maar zij zei dat dat niet waar was, want het stond niet in de boeken en de fokker had daar niks over gezegd. Het was de perfecte hond. Kon alleen zijn (een hele dag), met katten, honden, kinderen noem maar op.
Alleen hij haarde zoveel. We hadden toen geen plek en toen ik terug belde had ze er al een goede eigenaar voor gevonden.
Ik hoop het!
Ik hoop ook dat deze herder een goede eigenaar krijgt!
Groetjes Marieta