Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nou ja.........dat is makkelijk :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Aantal honden: 2

Nou ja.........dat is makkelijk :(

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Ik bedacht me opeens dat ik de witte herder van een paar straten verder niet meer zag.
Kom ik toevallig die mevrouw tegen en vroeg aan haar of ze de hond nog had.............nee dus.
Ik was dus nieuwschierig en vroeg door,wat blijkt nou...............ze vrat van alles stuk in huis en nou hebben ze haar vorige week maar naar het asiel gebracht :eek: :denken:
Sorry hoor.............dat is wel heel erg makkelijk.
Beesie was net 1,5 jaar
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Nou ja.........dat is makkelijk :(

Ongelezen bericht door Ragyo »

tjeeeezzz... nu ja misschien hebben ze binnenkort wel iemand anders heel gelukkig gemaakt met een fijne herder, die er meer waardering voor heeft :roll:
hebben ze al plannen voor een nieuwe of dat nog net niet?
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Geen idee hoe het precies gegaan is met de hond, maar ik kan me best voorstellen dat het niet leuk is als je hond je huis sloopt.
Met Agnes heb ik vaak wanhoop gehad hoor. Vensterbanken, kozijnen, banken, keukenkastjes, alles ging eraan.
Na het wisselen van de tanden en haar eerste loopsheid was het over.
Ik snap best dat mensen dat niet aankunnen en de hond wegdoen.
tervueren milo
Zeer actief

Ragyo schreef:tjeeeezzz... nu ja misschien hebben ze binnenkort wel iemand anders heel gelukkig gemaakt met een fijne herder, die er meer waardering voor heeft :roll:
hebben ze al plannen voor een nieuwe of dat nog net niet?

Nee ze hadden nog geen plannen voor een nieuwe..........maar wie weet hè !
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik noem dat slechte begeleiding van de fokker. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
tervueren milo
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik noem dat slechte begeleiding van de fokker. :19:
Volgens mij hebben ze daar nooit meer contact mee gehad.
Die weten denk ik niet eens dat de hond in het asiel zit.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

als het net zo is als bij Buster dan is het geen fokker maar een vermeerderaar en nog slecht ook :cry:

wij hebben aan Buster een fijne hond en kan mij niet voorstellen dat je zo'n beest in het asiel stopt
hij zat daar goed een half jaar :cry:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

tervueren milo schreef:
Volgens mij hebben ze daar nooit meer contact mee gehad.
Die weten denk ik niet eens dat de hond in het asiel zit.
Triest.
Heb je enig idee wie het is.
Ik zou dat willen weten als fokker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hier in de buurt is een jong SBTteefje weggedaan van ook ong. een jaar oud, haar baasje 'kon niets met die hond'. Het was de grootste schat die ik ooit heb gezien, maar het zijn van die types die denken dat je een SBT met hárde hand op moet voeden... Beestje was hardstikke onderdanig, tegen het bange af tegen 't baasje, niet zo gek als er constant aan je gerukt wordt en tegen je wordt geschreeuwd 'want dat hoort zo bij zo'n hond'. M'n vriendin en ik hebben allebei eigenlijk niets met staffjes, maar deze was zó ontzettend leuk dat we haar zo over hadden genomen als we 't hadden geweten, ze was namelijk ook heel erg leuk met Hades. Baasje kreeg nog spijt ook, wilde haar terugkopen, maar daar wilden de nieuwe baasjes niet aan, die waren gelijk verknocht. En ik geef ze geen ongelijk.

Nu heeft ze van haar vriend een Mechels herder pupje (teefje) gekregen om de pijn te verzachten :N: . Ik hoop toch echt dat dat anders zal gaan, maar 't dropje loopt nu al met een slipketting... En trainen zie ik ze eerlijk gezegd niet doen, laat staan echte uitdaging bieden. Ben reuze benieuwd hoe dat over een jaar is. En het zijn geen stomme mensen ofzo, en ze zijn echt dol op hun beestjes, dat is heel duidelijk, maar wel met hardnekkige opvattingen over honden die m.i. niet kloppen. Erg jammer dat soort dingen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik kan me voorstellen dat het afschuwelijk is dat je hond je hele huis sloopt... Ik zou er erg ziek van zijn! Maar ik denk dat ik andere wegen zou bewandelen dan de hond naar het asiel te brengen.

Ik sta altijd met mijn oren te klappen als ik op marktplaats e.d. advertenties zie van pups van een paar maanden oud die weg moeten omdat ze iets gesloopt hebben... Ik snap die mensen niet... :denken:
RIP Cena :roos:
    sjaak-k
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Erg sneu... Als ze die hond al 1.5 jaar hebben is alles toch wel zo'n beetje gesloopt lijkt me, kunnen ze nu mooi beginnen met afleren, maar dát is natuurlijk teveel werk.
    Afbeelding
    tervueren milo
    Zeer actief

Vroeger heb ik ook een tervuerense herder gehad die alles sloopte wat los en vast zat.
    Ik heb toen een bench voor hem gehaald en gezegd "zo dat is jou hok "hij ging er in als ik een paar uurtjes werkte en 's nachts en heeft er nooit een probleem mee gehad,tot zijn 3de jaar heeft hij er in gezeten en daarna heeft hij nooit meer wat kapot gemaakt.
    Hij lag er gewoon ook in,hij zag het echt ela een fijne plek om lekker te kunnen maffen.
    Ik heb hem wel 13,5 jaar gehad..............nog te kort natuurlijk :(:
    lianne05
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik kan het me wel voorstellen, witte herders zijn ook zulke rothonden! :roll:
    Ik kan het me ook niet voorstellen! Er zijn zoveel oplossingen voor! Maar helaas denken veel mensen daar anders over!

@ Tervueren Milo, zie dat je uit gelderland komt waar ergens? als ik vragen mag? ik kom nl. ook uit gelderland, ik weet gelderland is groot maar je wete nooit! :D

@ Fenneke, waar komt Buster vandaan?
    Groetjes Lianne
    Cantus
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

tja ik denk dat de hond nog in zijn pubertijd zat...toen dongo in zijn pubertijd zat sloopte hij ook alles(zelfs ons navigatiesysteem :piew: ), maar nu is hij echt heeeeeeeeeel lief en sloopt echt niks meer...

helaas gebeurt het heel vaak dat mensen de hond tijdens de pubertijd weg doen, omdat ze het niet aankunnen...ik doe dat vantevoren incalculeren...
    Laatst gewijzigd door Cantus op 16 okt 2009 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Sneu inderdaad, alles leuk en aardig als het goed gaat maar owee als de hond iets doet wat de baasjes niet aanstaat...
    Dan mag ie weg. :kotz:
    Nou maar hopen dat hij niet te lang in het asiel zit. :( , en de nieuwe baasjes écht voor hem willen gaan.
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

achterlijk gedoe, zulke mensen zijn gewoon geen hond waard :S:
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik heb me eens laten vertellen dat de meeste honden die weggedaan worden heel vaak in de leeftijd van 0-1,5 jaar zitten. de moeilijkste en drukste perioden meestal.

als ze nog een jaartje doorgezet hadden, hadden ze er waarschijnlijk een gouden hond aan. Jammer hoor !
    Joenino
    Actief
    Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Wij hebben met Rex nu ook de tijd bereikt dat hij alles wilt slopen. Van de week heeft hij voor het eerst me vest van de kapstok gepakt en heeft deze verscheurd toen wij even boodschappen waren doen. Achjah ik heb hem betrapt toen hij nog bezig was en hem gelijk gestraft. De stinkerd had gelijk door dat hij fout was en wilde het continu goed komen maken hahaha. We zijn echter streng geweest en hebben hem in de gang laten zitten voor een uur of 2.

Verder heeft ie ook zijn kleed in de woonkamer gesloopt. Achjah heeft ie alleen zichzelf mee want hij moet op de koude vloer liggen.

Maar omdat hij dingen sloopt omdat wij ze niet goed opbergen jah kijk daar hadden we al op gerekend om hem daar voor weg te doen vind ik overdreven. Gewoon zorgen dat als je weg bent dat hij zo min mogelijk kan slopen vind ik een betere oplossing dan gelijk maar naar asiel brengen. Overigens doet rex niks als we thuis zijn. Dus we denken dat het van verveling komt. Vandaag dus maar ff wat extra speeltjes gaan halen :P
    Proud owner of Chow Chow Herder Rex
    Afbeelding
    Frederiek
    Zeer actief

Joenino schreef: Achjah ik heb hem betrapt toen hij nog bezig was en hem gelijk gestraft. De stinkerd had gelijk door dat hij fout was en wilde het continu goed komen maken hahaha. We zijn echter streng geweest en hebben hem in de gang laten zitten voor een uur of 2.
    2 uur :80: ? Na een paar minuten weet dat beestje toch allang niet meer waarom hij nou zo lang alleen moet zitten? Dat je op het moment suprème boos wordt, ok, maar daarna nog 2 uur voor straf in de gang snap ik niet zo goed, eerlijk gezegd...

Hades heeft ook soms nog wel sloopneigingen als hij alleen is, we zorgen dan dus gewoon dat alles opgeborgen is, of als we eventjes weg zijn hij in z'n bench zit. Als we thuiskomen komt hij onmiddelijk naar de deur, dus echt betrappen kunnen we niet. Ik ruim 't dan gewoon stilzwijgend op. Maar het zou niet in me opkomen om hem urenlang te straffen voor iets dat hij dan allang weer vergeten is.
    Joenino
    Actief
    Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Frederiek schreef:
    Joenino schreef: Achjah ik heb hem betrapt toen hij nog bezig was en hem gelijk gestraft. De stinkerd had gelijk door dat hij fout was en wilde het continu goed komen maken hahaha. We zijn echter streng geweest en hebben hem in de gang laten zitten voor een uur of 2.
    2 uur :80: ? Na een paar minuten weet dat beestje toch allang niet meer waarom hij nou zo lang alleen moet zitten? Dat je op het moment suprème boos wordt, ok, maar daarna nog 2 uur voor straf in de gang snap ik niet zo goed, eerlijk gezegd...

Hades heeft ook soms nog wel sloopneigingen als hij alleen is, we zorgen dan dus gewoon dat alles opgeborgen is, of als we eventjes weg zijn hij in z'n bench zit. Als we thuiskomen komt hij onmiddelijk naar de deur, dus echt betrappen kunnen we niet. Ik ruim 't dan gewoon stilzwijgend op. Maar het zou niet in me opkomen om hem urenlang te straffen voor iets dat hij dan allang weer vergeten is.
    Misschien had ik erbij moeten zeggen dat tussen de gang en onze woonkamer (flat) enkel een kinderhekje staat voor onze kleine. Dus hij heeft niet opgesloten gezeten zonder ons te kunnen zien. Hij is na 15 minuten ook in zijn mand gaan liggen.
    Proud owner of Chow Chow Herder Rex
    Afbeelding
    Frederiek
    Zeer actief

Joenino schreef: Misschien had ik erbij moeten zeggen dat tussen de gang en onze woonkamer (flat) enkel een kinderhekje staat voor onze kleine. Dus hij heeft niet opgesloten gezeten zonder ons te kunnen zien. Hij is na 15 minuten ook in zijn mand gaan liggen.
    Ah, dat is inderdaad wel wat anders dan ja. Dan vind ik twee uur nog wel lang, maar dan is hij inderdaad niet in eenzame opsluiting :wink: .
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Joenino schreef: Misschien had ik erbij moeten zeggen dat tussen de gang en onze woonkamer (flat) enkel een kinderhekje staat voor onze kleine. Dus hij heeft niet opgesloten gezeten zonder ons te kunnen zien. Hij is na 15 minuten ook in zijn mand gaan liggen.
    En dan denk jij dat ie dat nog als straf ziet of dat ie er ook maar 1 bal van begrijpt?
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    wenche
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

DeeJay heeft in zn pubertijd ook vreselijk veel gesloopt (een keer de complete vloer van de gang eruit gesloopt terwijl we weg waren) en daarbij had ie nog een tal aan andere problemen, maar wij zijn er mee gaan trainen en hebben er nu een goede hond aan... Dus dat kan ook ;)

Met Pip hebben we de mazzel dat ze alleen aan de poten van onze ikea poangstoel knaagt (deze hadden we overigens toch al opgegeven omdat er een vlek in zat die er niet meer uit wil) en verder sloopt ze helemaal niks... Ja, af en toe een eierdoos of krant ofzo die ik haar geef ;)
    Afbeelding
    pooh
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

nou ja, slechte baas, gelukkig krijgt de hond nu een kans op een baas die de hond wel weet te waarderen
    :pop:
    Marieta
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Deze week hing er een man aan de telefoon. Hij had een hond van 14 jaar, een herder. Of hij die bij ons kon brengen. Hij kreeg binnenkort een nieuwe pup en deze oude hond begon wat mankementen te krijgen en wat moeilijk te doen. Toen mijn collega zei dat we de hond niet op konden nemen, vroeg hij doodleuk: kunnen jullie hem dan ook niet gewoon in laten slapen???
    Ze heeft hem maar naar de eigen dierenarts gestuurd met de boodschap dat een dierenarts ook niet zomaar een hond in laat slapen omdat iemand hem zat is :piew:

Gekke mensen op de wereld. Hoeveel moeite sommige mensen doen om hun dier op de rit te krijgen en dan zien met hoe weinig moeite mensen hun dier weg kunnen doen :(

Vorig jaar heb ik ook nog een vrouw aan de telefon gehad die had een witte herder van net een jaar. Van een fokker, maar niemand had haar gezegd dat ze zoveel zouden verharen. Ze moest wel 3x! per dag stofzuigen en dat was haar echt teveel. Heel veel mensen hadden haar gezegd, dat had je kunnen weten, maar zij zei dat dat niet waar was, want het stond niet in de boeken en de fokker had daar niks over gezegd. Het was de perfecte hond. Kon alleen zijn (een hele dag), met katten, honden, kinderen noem maar op.
    Alleen hij haarde zoveel. We hadden toen geen plek en toen ik terug belde had ze er al een goede eigenaar voor gevonden.
    Ik hoop het!

Ik hoop ook dat deze herder een goede eigenaar krijgt!

Groetjes Marieta
    Afbeelding
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

renee-uk schreef:
    En dan denk jij dat ie dat nog als straf ziet of dat ie er ook maar 1 bal van begrijpt?
    Nou inderdaad. :roll:
    Die hond begrijpt daar echt geen bal van hoor.
    Je hebt hem op het moment supreme kunnen betrappen, die ene uitbrander was voldoende geweest.
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    aboutbudha
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
    Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

kan me zelf best kwaad maken over dit soort dingen.
    koop een goed boek en je vind de oplossing of ga naar cursus daar hebben ze altijd wel goeie tips.
    maar ja het asiel was vast dichter bij :(:
    Afbeelding
    blijf vragen stellen
    bam-bam&tank
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): American staffordshire terriers..:D

Ongelezen bericht door bam-bam&tank »

Emma schreef:ik heb me eens laten vertellen dat de meeste honden die weggedaan worden heel vaak in de leeftijd van 0-1,5 jaar zitten. de moeilijkste en drukste perioden meestal.

als ze nog een jaartje doorgezet hadden, hadden ze er waarschijnlijk een gouden hond aan. Jammer hoor !
    helemaal mee eens.. jammer dat die mensen geen doorzetters zijn.. gelukkig slopen onze hondjes helemaal niks in huis..:D
    bam-bam vroeger wel eens kleine dingentjes zoals telefoonopladers.. en petjes :engel: en toen we tankie er bij kregen toen ging de palmboom aan tiggellen..maar dat is ut enige..ze zitten ook nooit in de bench hebben we niet eens meer..

Onze staffies zijn SUPER :S: DOGGIES :ok: :E:
    Ragyo
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

och ik heb met Ragyo wel eens met mn handen in het haar gezeten, alles vrat ie op, vloerbedekking, boeken, snoeren, zazklamp, mp3-speler, trok spullen van het bureau af waar ik dacht dat ze veilig stonden. de vloerbedekking was het ergste want ik huurde een gemeubileerde kamer toen, die heb ik dus moeten vergoeden. maar geen seconde gedacht de hond dan maar weg te doen.
    Kiba heeft ook gordijnen naar beneden getrokken, deurposten aangeknaagd enzo, maar nu weet ik dat het een fase is en dat maakt het makkelijker, ik baal dan nog wel maar word er niet meer zo wanhopig van. en alle losse spullen ruim ik nu echt elke avond op en als ik wegga ook.
    Afbeelding
    Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”