Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan dit zijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Wat kan dit zijn?

Ongelezen bericht door Marion. »

Het voelt als een soort van blaasje of blaartje ofzo. Niet hard dus.
Afbeelding

Ze ligt hier op haar rug (het donkere is haar vulva). Het zit er een cm of 3 vanaf, en is zelf denk ik 7 mm doorsnee ofzo. Niet een plek waar je heel vaak onderzoekt, dus geen idee hoe lang het er al zit :19:
Afbeelding
linlin

Re: Wat kan dit zijn?

Ongelezen bericht door linlin »

een wrat?
Marion.

linlin schreef:een wrat?
Lijkt het wel een beetje op, maar is die niet meestal hard?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien een brandplekje van een plant?Bereklauw,brandnetel?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

marian* schreef:Misschien een brandplekje van een plant?Bereklauw,brandnetel?
Ze zit er niet aan en het irriteert haar ook niet. Het is ook niet rood. Ik vind het maar een raar blaasje, blaartje, ding :denken:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mij lijkt het ook een wrat, maar ik zou de dierenarts er toch even naar laten kijken. Ik hou niet van bultjes :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marion.

tekkel schreef:Mij lijkt het ook een wrat, maar ik zou de dierenarts er toch even naar laten kijken. Ik hou niet van bultjes :wink:
Maar ik kan dus echt niet zeggen dat het een bultje is. Het is meer een zwelling.
marian*
Erelid
Contacteer:

Als het er morgen nog zit,dan zou ik er even door een dokter naar laten kijken.Een hond hoort niet zomaar een blaasje of zo te hebben.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vetbultje :19:
Marion.

S@ndr@ schreef:vetbultje :19:
Is het daar dan weer niet te groot voor? Kan morgen natuurlijk altijd even naar het spreekuur gaan. Ben alleen benieuwd hoe ik het die man moet laten zien :scratch:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion schreef: Ben alleen benieuwd hoe ik het die man moet laten zien :scratch:
Daar zijn trucjes voor :wink:
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:
Marion schreef: Ben alleen benieuwd hoe ik het die man moet laten zien :scratch:
Saar meenemen en haar Miep laten schoonmaken of op teken laten controleren :D
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:
marian* schreef:
Saar meenemen en haar Miep laten schoonmaken of op teken laten controleren :D
Bente heeft laatst eventjes gewoon op de grond op haar rug gelegen omdat ik zg even naar haar wilde kijken.Ze werkte geweldig mee :ok:
Was bij de dierenarts.
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:Bente heeft laatst eventjes gewoon op de grond op haar rug gelegen omdat ik zg even naar haar wilde kijken.Ze werkte geweldig mee :ok:
Was bij de dierenarts.
Miep is ook erg meegaand hoor, dus het zal wel loslopen :wink:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Marion. schreef:
hoeft niet. is de vorm wat grillig? kan ik niet goed zien want de foto is niet scherp.
Marion.

linlin schreef:
Marion. schreef:
hoeft niet. is de vorm wat grillig? kan ik niet goed zien want de foto is niet scherp.
Ja, de vorm is wel wat grillig. Het oppervlak in elk geval, maar de buitenrand ook wel een beetje. Misschien zie je het hier beter:
Afbeelding
Marion.

Inge O schreef:zit het over de hele basis vast aan de huid? is het indrukbaar?
Het zit over de hele basis vast aan de huid, en het dikste gedeelte (in het midden zeg maar) is misschien 2 mm dik. Het is wel indrukbaar, maar echt als een soort blaar zeg maar. Het voelt niet als een bobbeltje of een knobbeltje ofzo, maar eerder als een soort van vocht wat erin zit :19:
Marion.

Mizzsylver schreef:waar zit het precies? het lijkt wel een latente tepel. Zit er aan de andere kant ook 1?
Nee, aan de andere kant zit niets. Overigens heb ik een paar weken geleden de trimster wel gevraagd waar de anaalklieren zaten, omdat er toen aan de andere kant van haar vulva (en dan strak naast haar vulva) zo'n zelfde bultje zat. Jaja, ik weet het die zitten bij de anus. Maar het ding lag weer op d'r rug en ik was ervan overtuigd dat hij op 7 uur naast haar anus zat :mann:

Maar dat was dus zo'n zelfde zwelling, bedenk ik me nu. Aan de andere kant en dichter bij haar vulva. Deze zit zeg maar op dezelfde hoogte als de vulva alleen dan ietsje verder weg. Ik moet echt haar broekharen wegdoen. Denk niet dat het een latente tepel is, dat zou harder/compacter zijn.

Overigens was dat ding aan de andere kant een paar dagen later helemaal weg. Ik heb hem vandaag ook nog een keer gezocht, maar het ziet er aan die kant nu helemaal normaal uit.
Laatst gewijzigd door Marion. op 26 jul 2009 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Inge O schreef:vreemd, heel vreemd :denken: . nu heb je vreemde knobbeltjes wel in alle maten en vormen, maar ik zou het wel laten nakijken, het is me iets te onregelmatig om zomaar onder 'hartstikke braaf' te klasseren.
Zie mijn post boven de jouwe. Ik heb net bedacht dat er een paar weken geleden zo'n zelfde ding aan de andere kant zat (die een dag later verdwenen was). Dus ik ga morgen inderdaad even naar ome Doc.

Dank jullie wel allemaal!
Marion.

Inge O schreef:nog vreemder :oeps: ....
:jank: :jank: :jank:
En daar gaat mijn nachtrust.... Mieppie! Niet gek gaan doen hoor wijffie, morgen weer een gewoon kontje :ugh:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Succes morgen! Het is inderdaad een raar plekje..
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Marion. schreef:
Inge O schreef:nog vreemder :oeps: ....
:jank: :jank: :jank:
En daar gaat mijn nachtrust.... Mieppie! Niet gek gaan doen hoor wijffie, morgen weer een gewoon kontje :ugh:
Natuurlijk meis :knuffel1: En Mieppie geen bultjes meer :devil: :S:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Marion.

Inge O schreef:ik zeg niet 'gevaarlijker', marion, ik zeg 'vreemder' :mrgreen: :mrgreen: !
Maar je kent Marion, als het over haar hondjes gaat. Toch? :mrgreen:

Zat me dus net ook te bedenken dat Saar een week (of 2) geleden precies die plek aanwees als zijnde "hier zit een teek, vrouwtje!" En tot 3x toe heb ik gecontroleerd en gecontroleerd, en na mijn derde keer "nee Saar, zit ècht niets meis" liet ze de plek rusten. 9 van de 10 keer heeft ze gelijk hoor, en heeft ze een vastzittende teek opgespoord.

Nou ja, ook dit verhaaltje neem ik mee naar ome doc. Ikzelf heb volgens mij al jarenlang een beestje in mijn voeten zitten. Begon in 93 of 94 ofzo toen ik op blote voeten op het strand ben gelopen. Paar bultjes (mm) onder mijn voetzool, en sindsdien "wandelt" het door mijn voet. Nu zit het onder mijn enkelknobbel. Doet verder geen zeer of jeukt niet, dus laat "het" maar lekker wandelen.

Ome Doc mag zich erover buigen, samen met mijn verhalen. Zouden dierenartsen ook een teveel aan overbodige info kunnen krijgen?
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Marion. schreef: Ikzelf heb volgens mij al jarenlang een beestje in mijn voeten zitten. Begon in 93 of 94 ofzo toen ik op blote voeten op het strand ben gelopen. Paar bultjes (mm) onder mijn voetzool, en sindsdien "wandelt" het door mijn voet. Nu zit het onder mijn enkelknobbel. Doet verder geen zeer of jeukt niet, dus laat "het" maar lekker wandelen.
:O: al moet ik het er zelf uitsnijden, het idee van een beestje in mijn voet :N:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Gatver Marion, dat soort schrik is idd slecht voor de nachtrust.
Hopelijk blijkt het onschuldig en is Mieps kontje snel weer helemaal mooi. :ok:
Afbeelding
Marion.

Tiny schreef: :O: al moet ik het er zelf uitsnijden, het idee van een beestje in mijn voet :N:
Joh, als het al een beestje is... ding doet niets kwaads hoor :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

goed dat je er naar laat kijken marion.
Afbeelding
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Marion. schreef: Ikzelf heb volgens mij al jarenlang een beestje in mijn voeten zitten. Begon in 93 of 94 ofzo toen ik op blote voeten op het strand ben gelopen. Paar bultjes (mm) onder mijn voetzool, en sindsdien "wandelt" het door mijn voet. Nu zit het onder mijn enkelknobbel. Doet verder geen zeer of jeukt niet, dus laat "het" maar lekker wandelen.
Iewwww ik zit net iets op te zoeken over wormen, het zal toch niet ...

"Sommige haakwormen kunnen ook de mens infecteren door penetratie van de huid. Dit gebeurt als mensen veel met blote voeten op plekken lopen waar honden poepen (strand!). De infectie gaat vaak gepaard met een jeukerig gevoel op de plek waar de larve door de huid is gedrongen."
Afbeelding
Marion.

mickey schreef:"Sommige haakwormen kunnen ook de mens infecteren door penetratie van de huid. Dit gebeurt als mensen veel met blote voeten op plekken lopen waar honden poepen (strand!). De infectie gaat vaak gepaard met een jeukerig gevoel op de plek waar de larve door de huid is gedrongen."
Haha, dat zou dus zomaar kunnen. Ik heb net foto's gemaakt van de plek waar "het" nu zit, al heb ik net wel het grootste velletje er vanaf gepeuterd. De rode puntjes zie je nog wel, het zijn er een stuk of 6 bij elkaar meestal, en het loopt. Maar in 15 jaar zijn ze van mijn zool nu onderaan mijn voet beland, dus tegen de tijd dat ik al lang en breed dood ben tastten ze misschien mijn hersenen aan :mrgreen:
(voor de geinteresseerden, ik kan je een pb doen met de foto)

Met Miep ga ik overigens vandaag nog niet naar het spreekuur. Heb er een halve dag ziekenhuis opzitten met mijn vader, en ik heb geen zin meer om ook nog een half uur te rijden om weet ik het hoe lang in de da-praktijk te hangen. Zwelling zit er nog, ik verbeeld me wel dat hij iets kleiner is. Woensdagavond ga ik naar het spreekuur, denk ik.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ben je nog geweest?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”