Ze ligt hier op haar rug (het donkere is haar vulva). Het zit er een cm of 3 vanaf, en is zelf denk ik 7 mm doorsnee ofzo. Niet een plek waar je heel vaak onderzoekt, dus geen idee hoe lang het er al zit

Moderator: moderatorteam

Lijkt het wel een beetje op, maar is die niet meestal hard?linlin schreef:een wrat?

Ze zit er niet aan en het irriteert haar ook niet. Het is ook niet rood. Ik vind het maar een raar blaasje, blaartje, dingmarian* schreef:Misschien een brandplekje van een plant?Bereklauw,brandnetel?
Maar ik kan dus echt niet zeggen dat het een bultje is. Het is meer een zwelling.tekkel schreef:Mij lijkt het ook een wrat, maar ik zou de dierenarts er toch even naar laten kijken. Ik hou niet van bultjes

Is het daar dan weer niet te groot voor? Kan morgen natuurlijk altijd even naar het spreekuur gaan. Ben alleen benieuwd hoe ik het die man moet laten zienS@ndr@ schreef:vetbultje
Daar zijn trucjes voorMarion schreef: Ben alleen benieuwd hoe ik het die man moet laten zien

Saar meenemen en haar Miep laten schoonmaken of op teken laten controlerenmarian* schreef:Daar zijn trucjes voorMarion schreef: Ben alleen benieuwd hoe ik het die man moet laten zien
Bente heeft laatst eventjes gewoon op de grond op haar rug gelegen omdat ik zg even naar haar wilde kijken.Ze werkte geweldig meeMarion. schreef:Saar meenemen en haar Miep laten schoonmaken of op teken laten controlerenmarian* schreef:Daar zijn trucjes voorMarion schreef: Ben alleen benieuwd hoe ik het die man moet laten zien

Miep is ook erg meegaand hoor, dus het zal wel loslopenmarian* schreef:Bente heeft laatst eventjes gewoon op de grond op haar rug gelegen omdat ik zg even naar haar wilde kijken.Ze werkte geweldig mee
Was bij de dierenarts.
hoeft niet. is de vorm wat grillig? kan ik niet goed zien want de foto is niet scherp.Marion. schreef:Lijkt het wel een beetje op, maar is die niet meestal hard?linlin schreef:een wrat?
Ja, de vorm is wel wat grillig. Het oppervlak in elk geval, maar de buitenrand ook wel een beetje. Misschien zie je het hier beter:linlin schreef:hoeft niet. is de vorm wat grillig? kan ik niet goed zien want de foto is niet scherp.Marion. schreef:Lijkt het wel een beetje op, maar is die niet meestal hard?linlin schreef:een wrat?

Het zit over de hele basis vast aan de huid, en het dikste gedeelte (in het midden zeg maar) is misschien 2 mm dik. Het is wel indrukbaar, maar echt als een soort blaar zeg maar. Het voelt niet als een bobbeltje of een knobbeltje ofzo, maar eerder als een soort van vocht wat erin zitInge O schreef:zit het over de hele basis vast aan de huid? is het indrukbaar?
Nee, aan de andere kant zit niets. Overigens heb ik een paar weken geleden de trimster wel gevraagd waar de anaalklieren zaten, omdat er toen aan de andere kant van haar vulva (en dan strak naast haar vulva) zo'n zelfde bultje zat. Jaja, ik weet het die zitten bij de anus. Maar het ding lag weer op d'r rug en ik was ervan overtuigd dat hij op 7 uur naast haar anus zatMizzsylver schreef:waar zit het precies? het lijkt wel een latente tepel. Zit er aan de andere kant ook 1?
Zie mijn post boven de jouwe. Ik heb net bedacht dat er een paar weken geleden zo'n zelfde ding aan de andere kant zat (die een dag later verdwenen was). Dus ik ga morgen inderdaad even naar ome Doc.Inge O schreef:vreemd, heel vreemd. nu heb je vreemde knobbeltjes wel in alle maten en vormen, maar ik zou het wel laten nakijken, het is me iets te onregelmatig om zomaar onder 'hartstikke braaf' te klasseren.
Inge O schreef:nog vreemder....
Natuurlijk meisMarion. schreef:Inge O schreef:nog vreemder....
![]()
![]()
![]()
En daar gaat mijn nachtrust.... Mieppie! Niet gek gaan doen hoor wijffie, morgen weer een gewoon kontje
Maar je kent Marion, als het over haar hondjes gaat. Toch?Inge O schreef:ik zeg niet 'gevaarlijker', marion, ik zeg 'vreemder'![]()
!
Marion. schreef: Ikzelf heb volgens mij al jarenlang een beestje in mijn voeten zitten. Begon in 93 of 94 ofzo toen ik op blote voeten op het strand ben gelopen. Paar bultjes (mm) onder mijn voetzool, en sindsdien "wandelt" het door mijn voet. Nu zit het onder mijn enkelknobbel. Doet verder geen zeer of jeukt niet, dus laat "het" maar lekker wandelen.
Joh, als het al een beestje is... ding doet niets kwaads hoorTiny schreef:al moet ik het er zelf uitsnijden, het idee van een beestje in mijn voet :N:
Iewwww ik zit net iets op te zoeken over wormen, het zal toch niet ...Marion. schreef: Ikzelf heb volgens mij al jarenlang een beestje in mijn voeten zitten. Begon in 93 of 94 ofzo toen ik op blote voeten op het strand ben gelopen. Paar bultjes (mm) onder mijn voetzool, en sindsdien "wandelt" het door mijn voet. Nu zit het onder mijn enkelknobbel. Doet verder geen zeer of jeukt niet, dus laat "het" maar lekker wandelen.

Haha, dat zou dus zomaar kunnen. Ik heb net foto's gemaakt van de plek waar "het" nu zit, al heb ik net wel het grootste velletje er vanaf gepeuterd. De rode puntjes zie je nog wel, het zijn er een stuk of 6 bij elkaar meestal, en het loopt. Maar in 15 jaar zijn ze van mijn zool nu onderaan mijn voet beland, dus tegen de tijd dat ik al lang en breed dood ben tastten ze misschien mijn hersenen aanmickey schreef:"Sommige haakwormen kunnen ook de mens infecteren door penetratie van de huid. Dit gebeurt als mensen veel met blote voeten op plekken lopen waar honden poepen (strand!). De infectie gaat vaak gepaard met een jeukerig gevoel op de plek waar de larve door de huid is gedrongen."