Mijn vriendin en ik zijn van plan om op redelijk korte termijn een hond aan te schaffen.
Ik ben opgegroeid met honden (Rottweilers & Labrador), dus heb er al ervaring mee.
In principe gaat onze voorkeur er naar uit om een grotere hond te nemen.
Het enige probleem is dat wij redelijk klein wonen. We wonen in een appartement, maar hebben wel genoeg tijd om met de hond te wandelen, buiten te spelen enzenz.
We zijn enorme dierenvrienden dus we zullen zeker voldoende aandacht aan hem geven en hem de beweging geven die hij nodig zal hebben.
Echter wordt er vaak gezegd dat een grote hond niet in een appartement thuishoort, hoewel een kleine hond over het algemeen een stuk luidruchtiger is...
We hebben gekeken voor een Tibetaanse Terrier, maar dit was toch niet de hond die we zochten.
Enkele rassen die wij geweldig vinden:
- Newfoundlander
- Berner Sennen
- Golden Retriever
- Labrador
- Rottweiler
Belangrijk voor ons is dat de hond niet veel blaft, en rustig is in huis. De grootte maakt voor ons daarbij niet veel uit, zolang hij zich maar prettig voelt. Een hond uit een asiel van enkele jaren oud zou een prima optie kunnen zijn.
Wat raden jullie hondenkenners ons aan? Vanwege de grootte van de woning toch een kleiner hondje nemen, en zoeken naar een rustig ras, of kunnen we de uitdaging aangaan en het proberen met een hond die op het eerste gezicht veel te groot lijkt voor onze woning?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!