Hop, Bowie met haar kont onder de douche en toen kwam ik erachter dat het een hele dikke korst was met een diameter van ongeveer 3cm :N:
Ze beet zich de afgelopen paar dagen wel meer dan normaal maar ik dacht dat het kwam omdat ze op dit moment in de rui is. Niet dus. Hmmm, hoe gaan we dit varkentje wassen
Vandaag de plek des onheils beter bekeken en ze heeft dus 2 van die vieze plekken bij haar staart aanzet. Omdat ze op haar kont heel dik en in elkaar gekruld haar heeft is het niet makkelijk te bekijken maar ik heb zoveel mogelijk haar rondom die plekken weggeknipt en wat geschoren en met warm water de korsten los proberen te weken.
Normaal gesproken zou ik het zo laten maar rondom die plekken stonk het behoorlijk en zag er iets 'smetterig' uit met wondvocht en wat groene pus
Onder de korst ziet het er redelijk goed uit, niet vurig, meer sompig, wittig vlees. Hopelijk is dit een goed teken?
Om de plekken in te drogen heb ik er maizena opgedaan en als de plek straks droog is ga ik het voorzicht kammen. De maizena eruit kammen en de rest luchtig proberen te houden.
Het lijkt me niet een echte hotspot maar wel een broertje of een zusje
Is er verder wat ik nog kan doen na het uitborstelen van de maizena of lekker zo laten en in de gaten houden?