Wij hebben een mechelaar uit werklijnen.
Via
www.arrackshome.nl zijn we bij Diego uti gekomen.
Eerst wilden we een nestje van Darwin, maar onze keuze is later op Kamatz gevallen omdat Kamatz socialer is en Darwin is echt baasgericht.
Dus uit de kruising van Kamatz met Balou (
www.metleeuwenmoed.nl) is Diego gekomen.
Ik ga met Diego 2x in de week naar KNPV basiscertificaat zoekhonden en dat heeft hij ook wel nodig voor geestelijk en lichamelijk.
Verder trainen we elke dag wel in huis, buiten of tijdens het wandelen. Niet super lang want alles moet leuk blijven maar altijd we liets. ene keer kan zijn dat we alleen even eens tukje volgen tijdens het wandelen andere keer zijn we wacht/blijf een tijd aan het oefenen.
Diego (en elke mechelaar wel) moet elke dag geestelijk en lichamelijk moe gemaakt worden. Geestelijk kan met trainen, spelletjes doen (bijv zoekspelletjes), die houten bordspellen, etc. Als we hem niet geestelijk moe maken dan moet hij dit overduidelijk nog kwijt en wor dhij "vervelend". Dan pakt hij je hand of arm en maakt daar een spel van en dat gaat natuurlijks teeds harder. Dat laten wij niet toe. Wij zijn bijna altijd dat voor maar een enkele keer komt het nog wel eens voor.
Diego is nu 8 maanden, maar diego was ook wel een met pit uit het nestje. Toen al met een eigen willetje. Bijv. bij de fokster hele tijd voor de deur staan krijsen voor ij binnen mag. Niet eerst voor deur staan en als er niemand komt dan krijsen nee naar deur lopen en meteen aankrijsen. Hij mocht daar pas binnen als hij stil was. Dat hebben we hier ook gedaan en snel had hij het door. Hadden niet echt zin in een hond die ging krijsen elke keer als hij naar binnen wil zeg maar.
Wij hebben een prettige ervaring met arracks home. 3x ing eschreven op een nestje en 3x ging het niet door (niet gelukt, miskraam.....) en toen ingeschreven bij hun voor 4ex voor een nestje belden ze me dag er na op dat er bij derden nog 4 reuen beschikbaar waren dat we daar konden gaan kijken of we daar een pup van wilden. Dus hebben we gedaan.
Veel fokkers zouden het niet zeggen denk ik. Maar ik heb dus een goede ervaring met hun.