Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

een pup

Ongelezen bericht door roy »

Ik wil toch even met jullie delen........
Na een illsusie armer te zijn met Nanna blijft het gevoel, we willen heel graag een tweede hond.
We kunnen het, we hebben de ruimte, financieel is alle ok we hebben de ruime tijd.
Dus mijn man en ik hebben besloten dat we op zoek gaan naar de juiste pup :cheer:
Kom maar over mij heen vallen :mrgreen: :mrgreen:

yvonne
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik val nergens overheen, het is triest dat het zo gelopen is, lijkt me..!!
Naar wat voor een pup zijn jullie op zoek, wel goed zoeken hoor, en niet bij de 1e leuke pup overstag gaan,... :wink:
Afbeelding
roy
Zeer actief

thom schreef:Ik val nergens overheen, het is triest dat het zo gelopen is, lijkt me..!!
Naar wat voor een pup zijn jullie op zoek, wel goed zoeken hoor, en niet bij de 1e leuke pup overstag gaan,... :wink:
Gelukkig zijn wij niet van de categorie ooww schattig hebben, we willen absoluut het juiste doen en ons voorkeur gaat toch uit naar een herder
De komende tijd zal het praten en fokkers bezoeken worden :cheer:

yvonne
Addy

Re: een pup

Ongelezen bericht door Addy »

roy schreef:Ik wil toch even met jullie delen........
Na een illsusie armer te zijn met Nanna blijft het gevoel, we willen heel graag een tweede hond.
We kunnen het, we hebben de ruimte, financieel is alle ok we hebben de ruime tijd.
Dus mijn man en ik hebben besloten dat we op zoek gaan naar de juiste pup :cheer:

yvonne
Leuk :ok:
In welke richting zoeken jullie ?
roy
Zeer actief

Re: een pup

Addy schreef:
roy schreef:Ik wil toch even met jullie delen........

yvonne
Leuk :ok:
In welke richting zoeken jullie ?
Het belangrijkste is dat de pup het goed gaat doen als huishond, absoluut willen we er wat mee gaan ondernemen, maar het moet geen hondje worden uit zware werklijnen, daarom vinden we het juist zo belangrijk om ons goed te orrienteren.
We weten ook dat een herder niet het makkelijkste ras is, maar mijn inziens heb je dat grotendeels helemaal zelf in de hand, gezien we van Roy de moeilijkerd een heerlijke hond hebben gekregen.
En eerlijk gezegd zijn we helemaal niet thuis in het wereldje van de herderpups, dus alle info is welkom :wink:

yvonne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja herder.. dat is nog best breed, daar zijn genoeg variaties in, en dan per soort, ook nog uit wat voor lijn.

wat willen jullie gaan ondernemen? ik zou bij jullie best een schotse herder langhaar passen, leuke gezinshond ( over het algemeen) maar wel genoeg drive om wat te doen, alleen het zijn geen mechelaars of duitsers... dus pakwerk enz, dat hoef je dan weer niet te verwachten, een korthaar collie heeft weer wat meer pit.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zelf vind ik de laekense herders schitterend, zowel van karakter als uiterlijk. Kijk maar eens op de website van longfields van dit forum :wink:
roy
Zeer actief

Addy schreef:Zelf vind ik de laekense herders schitterend, zowel van karakter als uiterlijk. Kijk maar eens op de website van longfields van dit forum :wink:
Longfields is bekend, ze heeft prachtige honden ken haar van een ander forum :wink:
Maar ons voorkeur gaat uit naar een mechel, we zullen zien :cheer:

yvonne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
Addy schreef:Zelf vind ik de laekense herders schitterend, zowel van karakter als uiterlijk. Kijk maar eens op de website van longfields van dit forum :wink:
Longfields is bekend, ze heeft prachtige honden ken haar van een ander forum :wink:

yvonne
:smile: :smile: :mrgreen:
roy
Zeer actief

yamie schreef:
roy schreef:

yvonne
Huh, ik begrijp hem niet :denken:

yvonne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
yamie schreef:
roy schreef:

yvonne
Huh, ik begrijp hem niet :denken:

yvonne
oh nee opzich niet eens zo grappig hoor, maar "ken haar van een ander forum" vond ik wel leuk.

:mrgreen:
roy
Zeer actief

Nou ja ken haar is een groot woord :mrgreen:
ze schrijft ook op een ander forum waar ik ook veel lees en schrijf, daar ken ik haar verhalen van en haar mooie krullebolen.
Niks grappigs aan :mrgreen: :mrgreen:

yvonne
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Leuk zeg, dat zal spannend worden :D
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Leuk hoor, veel succes met zoeken :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

leuk, als ik iets hoor/weet laat ik het je weten.... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Is een Oud Duitdse Herder niets voor je?

http://www.oudduitseherderkennelofheart ... tland.html
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bea leyba schreef:Is een Oud Duitdse Herder niets voor je?
Grappig, daar zat ik ook aan te denken. :ok:

Succes met de zoektocht *roy :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Wij hebben een mechelaar uit werklijnen.
Via www.arrackshome.nl zijn we bij Diego uti gekomen.

Eerst wilden we een nestje van Darwin, maar onze keuze is later op Kamatz gevallen omdat Kamatz socialer is en Darwin is echt baasgericht.

Dus uit de kruising van Kamatz met Balou (www.metleeuwenmoed.nl) is Diego gekomen.

Ik ga met Diego 2x in de week naar KNPV basiscertificaat zoekhonden en dat heeft hij ook wel nodig voor geestelijk en lichamelijk.
Verder trainen we elke dag wel in huis, buiten of tijdens het wandelen. Niet super lang want alles moet leuk blijven maar altijd we liets. ene keer kan zijn dat we alleen even eens tukje volgen tijdens het wandelen andere keer zijn we wacht/blijf een tijd aan het oefenen.

Diego (en elke mechelaar wel) moet elke dag geestelijk en lichamelijk moe gemaakt worden. Geestelijk kan met trainen, spelletjes doen (bijv zoekspelletjes), die houten bordspellen, etc. Als we hem niet geestelijk moe maken dan moet hij dit overduidelijk nog kwijt en wor dhij "vervelend". Dan pakt hij je hand of arm en maakt daar een spel van en dat gaat natuurlijks teeds harder. Dat laten wij niet toe. Wij zijn bijna altijd dat voor maar een enkele keer komt het nog wel eens voor.

Diego is nu 8 maanden, maar diego was ook wel een met pit uit het nestje. Toen al met een eigen willetje. Bijv. bij de fokster hele tijd voor de deur staan krijsen voor ij binnen mag. Niet eerst voor deur staan en als er niemand komt dan krijsen nee naar deur lopen en meteen aankrijsen. Hij mocht daar pas binnen als hij stil was. Dat hebben we hier ook gedaan en snel had hij het door. Hadden niet echt zin in een hond die ging krijsen elke keer als hij naar binnen wil zeg maar.

Wij hebben een prettige ervaring met arracks home. 3x ing eschreven op een nestje en 3x ging het niet door (niet gelukt, miskraam.....) en toen ingeschreven bij hun voor 4ex voor een nestje belden ze me dag er na op dat er bij derden nog 4 reuen beschikbaar waren dat we daar konden gaan kijken of we daar een pup van wilden. Dus hebben we gedaan.
Veel fokkers zouden het niet zeggen denk ik. Maar ik heb dus een goede ervaring met hun.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

arracks home is een werkhondenkennel.. ik ken een aantal honden hiervan en die zijn nu niet enorm geschikt als huishondje...
ik denk niet iets wat ze zoekt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sonnie1983
Zeer actief

Klopt, Kamatz en Darwin zijn zeer goed als ik zo hun resultaten bekijken.
Kamatz gaat nu in ieder geval met "pensioen" en word verder nog gebruikt voor de fok.

Dat Diego uti een werklijn komt, daarom gaf ik dus ok al aan dat ik Diego echt elke dag geestelijk en lichamelijk moe moet maken.
Zodat de TS ook kan kijken of dat gaat lukken daar of niet.

diego heeft echt niet genoeg aan de hoek om en weer terug.
Verder leeft diego hier wel in huis. Als wij weg moeten is hij buiten in de tuin maar als we thuis zijn is hij bij ons binnen en slaapt ook binnen.
En dit gaat goed. diego is dus eigenlijk nu een combi tussen huishond en werkhond.

Overigens doet de moeder van diego verschillende dingen, de eigenaresse heeft ooke en eigen hondenschool.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:Klopt, Kamatz en Darwin zijn zeer goed als ik zo hun resultaten bekijken.
Kamatz gaat nu in ieder geval met "pensioen" en word verder nog gebruikt voor de fok.

Dat Diego uti een werklijn komt, daarom gaf ik dus ok al aan dat ik Diego echt elke dag geestelijk en lichamelijk moe moet maken.
Zodat de TS ook kan kijken of dat gaat lukken daar of niet.

diego heeft echt niet genoeg aan de hoek om en weer terug.
Verder leeft diego hier wel in huis. Als wij weg moeten is hij buiten in de tuin maar als we thuis zijn is hij bij ons binnen en slaapt ook binnen.
En dit gaat goed. diego is dus eigenlijk nu een combi tussen huishond en werkhond.

Overigens doet de moeder van diego verschillende dingen, de eigenaresse heeft ooke en eigen hondenschool.
ja maar jij hebt het nu over 1 hond en kijkt dus ook maar naar 1 hond... je moet naar meerdere honden uit verschillende nesten kijken die er gefokt zijn... :wink:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

klopt.
maar wellicht kan zij dan verder speuren of informeren.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik kan me helemaal voorstellen dat je na alle ellende gaat voor een 'veilige' pup. Maar tegelijkertijd denk ik van potdomme, er zitten nog zoveel volwassen honden te wachten op een goed thuis, en als jullie deze slechte ervaring niet hadden gehad, was er vast wel eentje die een heerlijk leven bij jullie had kunnen hebben.

Jullie hebben een hondje zoveel te bieden, waarom ga je niet bijvoorbeeld opvangen voor een goeie stichting? Dan kom je enerzijds lekker in het hele concept van twee honden hebben, alles wat niet helemaal jouw smaak is kan je een goed thuis bezorgen, en als je dan opeens smoorverliefd wordt op een opvanger is de zaak gauw beklonken.

Een pup is geen garantie dat het goed gaat, net zo min als een volwassen hond een garantie mee neemt. Maar ik ken een aantal situaties waarin mensen net zoals jullie na een of meer akelige toestanden uiteindelijk voor een pup gingen, en zo achteraf denk ik dat ze met een makkelijke herplaatser toch beter af waren geweest. Ik heb geen ervaring met pups, maar ik denk dat niks onvoorspelbaarder is dan een hondje van acht weken oud. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
roy
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Ik kan me helemaal voorstellen dat je na alle ellende gaat voor een 'veilige' pup. Maar tegelijkertijd denk ik van potdomme, er zitten nog zoveel volwassen honden te wachten op een goed thuis, en als jullie deze slechte ervaring niet hadden gehad, was er vast wel eentje die een heerlijk leven bij jullie had kunnen hebben.

Jullie hebben een hondje zoveel te bieden, waarom ga je niet bijvoorbeeld opvangen voor een goeie stichting? Dan kom je enerzijds lekker in het hele concept van twee honden hebben, alles wat niet helemaal jouw smaak is kan je een goed thuis bezorgen, en als je dan opeens smoorverliefd wordt op een opvanger is de zaak gauw beklonken.

Een pup is geen garantie dat het goed gaat, net zo min als een volwassen hond een garantie mee neemt. Maar ik ken een aantal situaties waarin mensen net zoals jullie na een of meer akelige toestanden uiteindelijk voor een pup gingen, en zo achteraf denk ik dat ze met een makkelijke herplaatser toch beter af waren geweest. Ik heb geen ervaring met pups, maar ik denk dat niks onvoorspelbaarder is dan een hondje van acht weken oud. :wink:
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, en ik wil ook niet beweren dat een pup makkelikjker is, integendeel, als je een gezellige herplaatser heb heb je eigenlijk alleen de lusten, hij is zindelijk, redelijk opgevoed, enz enz..
Een pup zal je helemaal zelf moeten doen, maar als je dat verpest heb je het helemaal zelf gedaan.
En eerlijk gezegd omdat we zo de tijd enz hebben willen we graag een hond vanaf het begin begeleiden.
Ik kijk ook naar de toekomst, mijn hart ligt ook bij de herplaatsers en die zullen hier altijd wel blijven, niet vervelend bedoeld maar Roy is ook al op leeftijd.
En echt er is niks heerlijkers dan een oude hond nog een heerlijke oude dag te geven bij je thuis, maar de meeste oude honden zijn niet meer in staat om mee te gaan trainen, cursussen te doen en dat is nou net wat ik heel graag met een pup wil doen vanaf het begin.
Hoop dat ik het een beetje goed heb verwoord.

yvonne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou zo graag willen zeggen neeeeeeee... niet doen, maar ok dan...gefeliciteerd met jullie besluit voor een pup :cheer:

Bowie van ons is nu 20 maanden en god wat hoop ik dat ze snel helemaal volwassen is,,,,nooooit meer een pup hier ..echt nooit meer :wink:

Een een herplaatster hoeft niet perse oud tezijn hoor...je hebt ook die van een jaar of zelfs nog jonger :wink:
Afbeelding
roy
Zeer actief

jacq1970 schreef:Ik zou zo graag willen zeggen neeeeeeee... niet doen, maar ok dan...gefeliciteerd met jullie besluit voor een pup :cheer:

Bowie van ons is nu 20 maanden en god wat hoop ik dat ze snel helemaal volwassen is,,,,nooooit meer een pup hier ..echt nooit meer :wink:

Een een herplaatster hoeft niet perse oud tezijn hoor...je hebt ook die van een jaar of zelfs nog jonger :wink:
Snap hem hoor van de jongere herplaatsers, maar ik bedoelde meer dat het heerlijk is/kan zijn om een oudje nog een fijn mandje te geven :wink:
Maar zo te lezen ben jij genezen van een pup :mrgreen:

yvonne
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

:idea: Owwww maar ik weet nog een leuke herder(skruising) .....
Ik weet niet of ik het hier mag zeggen, maar kijk eens op de site van PAWS naar Heather.... vind ik zelf zo'n leuke hond... :I:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Een tibetaanse terrier is ook een herder!
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wij hebben hier een Oudduitser van 5 maanden. Geweldige lieverd en enthousiasteling. :mrgreen: Ik kan het je van harte aanbevelen. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

roy schreef:
Hanneke2 schreef:Ik kan me helemaal voorstellen dat je na alle ellende gaat voor een 'veilige' pup. Maar tegelijkertijd denk ik van potdomme, er zitten nog zoveel volwassen honden te wachten op een goed thuis, en als jullie deze slechte ervaring niet hadden gehad, was er vast wel eentje die een heerlijk leven bij jullie had kunnen hebben.

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, en ik wil ook niet beweren dat een pup makkelikjker is, integendeel, als je een gezellige herplaatser heb heb je eigenlijk alleen de lusten, hij is zindelijk, redelijk opgevoed, enz enz..
Een pup zal je helemaal zelf moeten doen, maar als je dat verpest heb je het helemaal zelf gedaan.
En eerlijk gezegd omdat we zo de tijd enz hebben willen we graag een hond vanaf het begin begeleiden.
Ik kijk ook naar de toekomst, mijn hart ligt ook bij de herplaatsers en die zullen hier altijd wel blijven, niet vervelend bedoeld maar Roy is ook al op leeftijd.
En echt er is niks heerlijkers dan een oude hond nog een heerlijke oude dag te geven bij je thuis, maar de meeste oude honden zijn niet meer in staat om mee te gaan trainen, cursussen te doen en dat is nou net wat ik heel graag met een pup wil doen vanaf het begin.
Hoop dat ik het een beetje goed heb verwoord.

yvonne
je hebt het prima verwoord, en denk alsjeblieft niet dat je je moet verontschuldigen ofzo, je hebt alle recht te kiezen voor een pup.

Maar een herplaatser is natuurlijk niet per definitie 'oud'. :wink: Ik denk dat je juist in de herderhoek ook heel veel asielhonden kan vinden van rond een half jaar tot een jaar, middenin de puberteit, want dat is het moment dat veel mensen tot de conclusie komen dat ze een vloerkleed wilden en geen echte hond. :roll: Dat zijn honden die bij een goeie baas nog prima gevormd kunnen worden en waarmee je ook nog alle kanten uit kan qua sport. En ik kan me zo voorstellen dat er best een lieve jonge teef te vinden is die naar het asiel is gebracht omdat ze de boel sloopte of bij elkaar gilde, puur omdat mensen niet doorhadden dat je met een herder of herdermix van alles moet *doen*. En dat zit nou te verpieteren in een asiel terwijl ze ook voorzichtig met Roy had kunnen lopen flirten en helemaal happy door haar nieuwe huis had kunnen bouncen.

Okee, ik overdrijf het een beetje, soms ben ik hopeloos romantisch. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”