Achteraf zat ik ergens anders mee in de war (ben niet zo goed in plaatsen enzo helaas).
Maar goed die man komt bij ons. Ik zeg dat lijkt wel een fila brasileiro.
Nee denk het niet zegt ie. Ik denk oke hij zal ook wel wat van honden weten. (achteraf zit ik te denken hoe kan hij nee zeggen, aangezien hij niet wist wat voor hond het was, en niks van dogachtige rassen afwist)
Dus hond ingeboekt. Chipreader vond hij eng, dus ik heb de hond achter de balie genomen. Doe ik meestal als ze bang zijn, dan kunnen ze aan me wennen. Eventueel paai ik ze met wat vlees.
En de man begon wat zenuwachtig en gehaast te doen, want hij had al een paar uur rond gereden omdat hij het niet kon vinden en hij moest zijn zoon nog van school halen. Meisje erbij.
Hij loopt aan en hij wilde wel weten wat er met de hond gebeurde, of we wilden bellen. Ja oke, vragen mensen vaker. En hij gooit als laatste nog ff snel 100 euro op de balie. Ik had al zoiets van nou doe maar gul. Je hebt wel eens heeeeel zelden mensen die een dike fooi geven.
Dus toch met de chipreader weer eens gekeken. En ja hoor voor op de borst zat ie.
Een stamboomchip. Dus raad van beheer gebeld. Gegevens van de fokker gekregen, want de stamboom was nooit aangevraagd. Hond was pas 2 en een half jaar.
Fokker gebeld. Naam en adres doorgekregen en een telefoonnummer. Wat ik natuurlijk meteen belde. Maar nummer was van iemand anders ondertussen.
Ik ga een telefoonnummer zoeken. Ineens kreeg ik een helder ogenblik
Dus meneer was zijn eigen hond komen dumpen. De hond zou al halve emmers water per dag drinken en ook op de ogen was er iets niet oke. Een beschadiging zat erop.
En de fokker zei al dat de hond op een kasteel thuishoorde. Dus met andere woorden. De mensen hadden geld zat!
Maar natuurlijk. Het telefoonnummer was uitgezet!
Maar morgen bel ik nog wel op een onbekend nummer (als het al zijn eigen nummer is en hij niks verzonnen heeft, maar valt te proberen)
Krijg ik m aan de lijn, dan krijgt ie toch echt voor 5 cent mee. Wel op een subtiele manier, maar toch.
Ik kan dat nog steeds niet snappen. Ben dan eerlijk of niet? Geld zat en dan nog moeilijk doen!
De fokker wilde graag de hond terug hebben, alleen kon niet naar ons komen. Normaal doen we het niet (nog nooit gedaan ook), maar nu wel. Deze hond word lekker terug naar de fokker gebracht. Die konden het ook niet helemaal geloven.
Ik zit hier nu nog opgefokt te wezen en te koken van binnen. Ik was zoooooooo boos toen ik het zag, kun je niet geloven! Waarom nemen mensen nu niet eens hun verantwoordelijkheid!
BAH!
ZO! Moest het ff kwijt hoor!
Groetjes Marieta