Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik snap nog steeds niet dat mensen hun hond kunnen dumpen:o(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ik snap nog steeds niet dat mensen hun hond kunnen dumpen:o(

Ongelezen bericht door Marieta »

Vandaag belde er een man dat hij een dogachtige gevonden had in Nederweert. Of wij plek hadden voor een zwerver. We hadden plek. Ik zat al te denken, volgens mij hoort Nederweert niet bij ons gebied. Maar dacht er ooit vaker honden van daar bij ons in het asiel te hebben.
Achteraf zat ik ergens anders mee in de war (ben niet zo goed in plaatsen enzo helaas).
Maar goed die man komt bij ons. Ik zeg dat lijkt wel een fila brasileiro.
Nee denk het niet zegt ie. Ik denk oke hij zal ook wel wat van honden weten. (achteraf zit ik te denken hoe kan hij nee zeggen, aangezien hij niet wist wat voor hond het was, en niks van dogachtige rassen afwist)

Dus hond ingeboekt. Chipreader vond hij eng, dus ik heb de hond achter de balie genomen. Doe ik meestal als ze bang zijn, dan kunnen ze aan me wennen. Eventueel paai ik ze met wat vlees.
En de man begon wat zenuwachtig en gehaast te doen, want hij had al een paar uur rond gereden omdat hij het niet kon vinden en hij moest zijn zoon nog van school halen. Meisje erbij.

Hij loopt aan en hij wilde wel weten wat er met de hond gebeurde, of we wilden bellen. Ja oke, vragen mensen vaker. En hij gooit als laatste nog ff snel 100 euro op de balie. Ik had al zoiets van nou doe maar gul. Je hebt wel eens heeeeel zelden mensen die een dike fooi geven.

Dus toch met de chipreader weer eens gekeken. En ja hoor voor op de borst zat ie.
Een stamboomchip. Dus raad van beheer gebeld. Gegevens van de fokker gekregen, want de stamboom was nooit aangevraagd. Hond was pas 2 en een half jaar.
Fokker gebeld. Naam en adres doorgekregen en een telefoonnummer. Wat ik natuurlijk meteen belde. Maar nummer was van iemand anders ondertussen.
Ik ga een telefoonnummer zoeken. Ineens kreeg ik een helder ogenblik :idea:. En ja hoor. Ik kijk, eigenaar was zelfde naam en adres en postcode als de vinder.

Dus meneer was zijn eigen hond komen dumpen. De hond zou al halve emmers water per dag drinken en ook op de ogen was er iets niet oke. Een beschadiging zat erop.
En de fokker zei al dat de hond op een kasteel thuishoorde. Dus met andere woorden. De mensen hadden geld zat!

Maar natuurlijk. Het telefoonnummer was uitgezet!
Maar morgen bel ik nog wel op een onbekend nummer (als het al zijn eigen nummer is en hij niks verzonnen heeft, maar valt te proberen)
Krijg ik m aan de lijn, dan krijgt ie toch echt voor 5 cent mee. Wel op een subtiele manier, maar toch.

Ik kan dat nog steeds niet snappen. Ben dan eerlijk of niet? Geld zat en dan nog moeilijk doen!

De fokker wilde graag de hond terug hebben, alleen kon niet naar ons komen. Normaal doen we het niet (nog nooit gedaan ook), maar nu wel. Deze hond word lekker terug naar de fokker gebracht. Die konden het ook niet helemaal geloven.

Ik zit hier nu nog opgefokt te wezen en te koken van binnen. Ik was zoooooooo boos toen ik het zag, kun je niet geloven! Waarom nemen mensen nu niet eens hun verantwoordelijkheid!
BAH! :boos: :boos: :boos:

ZO! Moest het ff kwijt hoor! :wink:

Groetjes Marieta
Jakko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jakko »

Sjonge, kan me voorstellen dat je ontploft bent! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet kan begrijpen waarom iemand dit doet en dan ook nog met z'n dochter erbij :evil:
Gelukkig kan hij terug naar de fokker, maar dat had die man natuurlijk ook kunnen bedenken. Nogmaals; ik begrijp dit soort dingen echt niet. Wat zou zo iemand er nu toch bij denken?

Sterkte met hem wegbrengen.
Yvonne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gelukkig bracht hij hem nog naar jullie en niet ergens gedumpt buiten of erger.... beetje lullig dat er een dom vehrala bij komt maarja...de schaamte toch maar he.... en wie weet welk verhaal erachter schuilt :19:
Gelukkg kan de hond terug naar de fokker!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja maar ga dan eerlijk zijn van mij part zeg je heel blonT van ik ben uitgekeken op hem , maar liegen :piew: bij een hond die gechipt is :smile: wat een ei die vent

en die dombo had op zijn minst even de fokker moeten bellen van wil je hem evt opvangen en herplaatsen
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

ben benieuwd of je nog van hem hebt gehoord.. Sneu voor de hond, maar gelukkig kan hij terug naar de fokker.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

wat een gek zeg, gelukkig ben je erachter gekomen en kan de hond naar de fokker, zal wel een betere plek krijgen hopelijk.
Lullig om het zo te doen, moest er zeker snel van af zonder poespas.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Wat een verhaal zeg, ben benieuwt wat de man zegt als je hem bereikt.
Gelukkig kan de hond terug naar de fokker.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Kan die man dan geen boete krijgen??
Volgensmij worden zulke zaken gestraft.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Vreemd allemaal, als hij 100 euro gaf en via de chip zijn gegevens bekend zijn, had hij de hond toch net zo goed naar een asiel kunnen brengen en officieel afstand van de hond kunnen doen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
doggy

Misschien heeft hij het zo wel gedaan omdat de hond ziek is ofzo.
Of dat hij weet dat de hond wat mankeert en hem daarom dumpt.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Mijn hemel, ik kan me heel goed voorstellen dat je flink over de zeik was (of nog steeds bent). Ik zou niet zonder mijn drie kanjers kunnen. Als zou ik zelf niks te eten hebben, ze gaan echt niet weg...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

doggy schreef:Misschien heeft hij het zo wel gedaan omdat de hond ziek is ofzo.
dat is natuurlijk helemaal een zwakte bod, :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doggy schreef:Kan die man dan geen boete krijgen??
en dan... dumpt ie hem de volgende keer in het bos of erger.... :19: schiet je toch niks mee op....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jammer dat je niet vertelde dat in jullie asiel honden worden ingeslapen als ze er na 2 weken nog zitten. :devil: Dan had hij zich misschien nog schuldig gevoeld. Wel lullig, hij moest die kinderen nog uit school halen... dus hij heeft dat achter hun rug geflikt. Fijne papa...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
doggy

malinois schreef:
en dan... dumpt ie hem de volgende keer in het bos of erger.... :19: schiet je toch niks mee op....
Oké , maar dit mag dus ongestraft??

Als hij gewoon afstand had gedaan, was het volgenmij nog goedkoper geweest.
doggy

S@ndr@ schreef:
doggy schreef:Misschien heeft hij het zo wel gedaan omdat de hond ziek is ofzo.
dat is natuurlijk helemaal een zwakte bod, :roll:
Lekker een ander met een probleem opzadelen, maar er zijn vast mensen die dat doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doggy schreef:
malinois schreef:

hij had toch geld zat? Geen idee of het mag, maar dat zou mij niet zoveel interesseren eigenlijk, ik heb liever dat mensen dit doen dan dat ze hem ergens achterlaten....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
doggy

malinois schreef:
hij had toch geld zat? Geen idee of het mag, maar dat zou mij niet zoveel interesseren eigenlijk, ik heb liever dat mensen dit doen dan dat ze hem ergens achterlaten....
Daar heb je gelijk in.
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

doggy schreef:
malinois schreef:

Het lijkt mij dat dit ongestraft mag, een hond is volgens de wet een zaak, dus mag je er gewoon afstand van doen.

Door de hond af te leveren bij het asiel, maakt hij zich niet schuldig aan dierenmishandeling.

Dat het moreel verwerpelijk is, is natuurlijk een andere zaak.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Geen dierenmishandeling en misschien wettelijk toegestaan maar wel oneerlijk en héél gemeen. :evil:
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Maryanne schreef:Geen dierenmishandeling en misschien wettelijk toegestaan maar wel oneerlijk en héél gemeen. :evil:

Vandaar dat ik ook zeg, dat ik het moreel verwerpelijk vind.
Afbeelding
lana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mechelaar

Ongelezen bericht door lana »

helaas komt het nog steeds te veel voor
als ik op asiel dieren kijk komt het zeer regelmatig voor dat mensen hun dieren op welke manier dan ook soms dumpen soms afgeven maar als je van een dier af wil, wil je er niet ook nog eens geld voor moeten geven
( dat lijkt mij de eenigste reden dat iemand dat zo doet)
ook onze vorige hond misty was in het asiel gebracht met de mededeling dat zij gevonden was het is niet mijn hond was het antwoord persoon in kwestie had er wel een halsband riem voer en waterbak bij
helaas was misty ook er mishandeld door de persoon :evil: met veel liefde en geduld hebben wij een hele lieve hond gekregen
het heeft bijna 5 jaar geduurd voor dat ze vertrouwen in de mens had
er staat ergens op het forum dat een hond geen kerstkado is super uitspraak :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hoe triest ook dat dit gebeurt.....deze hond heeft een warm onderdak i.p.v. dat hij aan een boom vast zit of zoiets.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

iones schreef:Jammer dat je niet vertelde dat in jullie asiel honden worden ingeslapen als ze er na 2 weken nog zitten. :devil: Dan had hij zich misschien nog schuldig gevoeld. Wel lullig, hij moest die kinderen nog uit school halen... dus hij heeft dat achter hun rug geflikt. Fijne papa...
Is dat echt zo? :denken:
Hoe weet je dat zo zeker?
Ik meende dat dat niet het *beleid* is van de nederlandse asiels.
Marieta, kun jij hier duidelijkheid over geven?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Jammer dat je niet vertelde dat in jullie asiel honden worden ingeslapen als ze er na 2 weken nog zitten. Dan had hij zich misschien nog schuldig gevoeld. Wel lullig, hij moest die kinderen nog uit school halen... dus hij heeft dat achter hun rug geflikt. Fijne papa...
Ik wilde hier net op reageren hahaha :wink:
Dit zeg je natuurlijk niet. Mensen vragen het nog zoooo vaak! Hij krijgt toch geen spuitje als hij een half jaar bij jullie zit he? Of zelfs al na 2 maanden.

Dit is net het beeld wat je weg wil hebben. Dat gebeurd namelijk echt niet meer! We hebben heel lang zo bekend gestaan en dit fabeltje is nu eindelijk een heel end de wereld uit :wink:

En ja hij zit warm bij ons. Maar als mensen met centen (want dit adres zou een kasteel zijn waar meneer woonde volgens de fokker en hij zag er ook wel uit als een man met centen, wil niet als vooroordeel klinken hehehe, maar op een bepaalde manier gekleed) dan kun je veel betalen. En ik vindt dat je dan eerlijk kunt zijn. Ook als het gedrag je niet aanstaat.

En de hond is zoooooooooo lief. Vanochtend bij zijn hok gaan zitten even. En hijw as wel een beetje bang, maar toen ik de hand door de tralies stak, kreeg ik wel heel voorzichtig een poot. Toen ben ik er maat even bij gaan zitten in zijn hok. En als ik er nu nog bij nadenk krijg ik toch even tranen in mn ogen. Ik ben naast m gaan zitten en mn arm om m heen gedaan. En zn kop tegen me aan gehouden en ondanks dat ie wat schrik had, genoot hij er echt wel van. Hij voelt zich behoorlijk ellendig:o( Toen ik er even mee had geknuffeld, kreeg ik al minder voorzichtig een poot en mocht ik zn poot zelfs vasthouden.

Ik hoop dat de fokker m goed verzorgd en dat het medische nogal meevalt!

Ik heb meneer nog geprobeerd te bellen, maar kreeg natuurlijk voicemail :devil:

Maar het beest is nu beter af. Ik kan niks zeggen als dat het een heerlijke hond is! En de fokkers geloof ik ook niet dat die fout zijn. Ze wisten aan de kleur en geboortedatum precies welke hond met welke naam het was. Als je je niet interesseert als fokker, weet je niet de naam meteen als je de geboortedatum hoort!

En we gaan er morgen een foto van maken. En alsnog naar de dierenbescherming. Toch eens kijken wat die eraan kan doen. Hij heeft wel het geld op de balie neergegooid, maar toch. Zo makkelijk moet iemand niet van zn dier afkomen. geld of geen geld. Ben gewoon eerlijk. En neem je verantwoordelijkheid! Je neemt een dier en een dier heeft ook een hart en heeft ook gevoel! Een dier kan zich net zo ellendig voelen als een mens!

Maarja, gebeurd is gebeurd. Ik ben weer een beetje afgekoeld in ieder geval.

Toch fijn dat ik t even kwijt kon! :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

wendy71 schreef:
iones schreef:Jammer dat je niet vertelde dat in jullie asiel honden worden ingeslapen als ze er na 2 weken nog zitten. :devil: Dan had hij zich misschien nog schuldig gevoeld. Wel lullig, hij moest die kinderen nog uit school halen... dus hij heeft dat achter hun rug geflikt. Fijne papa...
Is dat echt zo? :denken:
Hoe weet je dat zo zeker?
Ik meende dat dat niet het *beleid* is van de nederlandse asiels.
.
Dat is het gelukkig ook niet. MAar dat hoeft die man toch niet te weten? En het feit dat hij daar toch die 100 euro neerlegde, getuigt denk ik toch een beetje schuldgevoel. Of naar die hond toe, of misschien naar zijn kinderen....

Dergelijke hondenrassen zijn momenteel vrij populair. Ik denk dat deze hond snel geadopteerd zal worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Pfff, sommige mensen...
Gelukkig kan t beestje bij zn fokker terecht.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”