Kaya heeft een paar honden waarvan zelfs zij onder de indruk is, en één hiervan is een enorme Rottweilerreu, die haar ongein niet pikt. Bleek al een paar jaar geleden en sindsdien ontwijkt ze tactisch deze reu.
Afijn, deze reu kwam vanmiddag een straat over gerend recht op Puchu af (Kaya en Puchu waren aangelijnd, want het was op een stoep naast een vrij drukke straat).
Voordat kolos Rottie bij Puchu kon aanbelanden, sprong Kaya ertussen 'wat jij, ik ben meestal bang voor jou, maar kom toch echt niet aan mijn vriendje'
En jawel, Puch bleek ondanks zijn behaardheid toch echt een Peruaan te zijn: hij hapte meermalen in de kont van de Rottie
Afijn, feest compleet natuurlijk: 2 aangelijnde grote honden en 1 losse hond die echt een beer is. Arme Pieter
Gelukkig bleek de reu toch enig ontzag voor teven te hebben en bond hij wat in. Eigenaar kwam aangesneld en maande de hond om af te gaan, eigenaar is een bekende overigens.
Een mini-praatje was ze niet gegund, want kolos Rottie besloot toch zijn kansen nog eens te wagen om Puch een kopje kleiner (en vast ook minder brutaal
Ik hoorde het verhaal natuurlijk achteraf, weet dat er niets gebeurd is, dus ik schoot toch wel in de lach.
Kaya die normaal bang is voor deze hond, of op zijn minst een enorm respect heeft, maar die het absoluut niet pikte dat haar vriendje te grazen werd genomen (en toch ben ik daar trots op, wat voor een enorme moed die prachtige meid heeft).
En Puch....... een echte Peruaanse kontenbijter
Puch heeft alleen wat schrammetjes, ik vermoed zelfs door de riem, want Pieter kon ze niet los gooien vanwege de weg die ernaast liep.
Kaya heeft niets en ik vermoed de reu vast ook niets bijzonders.
Wel was ik blij dat ik er niet in mijn uppie stond :N: Jemig, 3 van die honden en twee aan de lijn, ze trekken je compleet aan gort op zo'n moment.