Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Drie is teveel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Drie is teveel

Ongelezen bericht door Caro. »

Vanmiddag was ik er niet en ging Pieter met de twee donderstralen op stap.

Kaya heeft een paar honden waarvan zelfs zij onder de indruk is, en één hiervan is een enorme Rottweilerreu, die haar ongein niet pikt. Bleek al een paar jaar geleden en sindsdien ontwijkt ze tactisch deze reu.

Afijn, deze reu kwam vanmiddag een straat over gerend recht op Puchu af (Kaya en Puchu waren aangelijnd, want het was op een stoep naast een vrij drukke straat).
Voordat kolos Rottie bij Puchu kon aanbelanden, sprong Kaya ertussen 'wat jij, ik ben meestal bang voor jou, maar kom toch echt niet aan mijn vriendje' :mep:

En jawel, Puch bleek ondanks zijn behaardheid toch echt een Peruaan te zijn: hij hapte meermalen in de kont van de Rottie :smile:

Afijn, feest compleet natuurlijk: 2 aangelijnde grote honden en 1 losse hond die echt een beer is. Arme Pieter :jank:
Gelukkig bleek de reu toch enig ontzag voor teven te hebben en bond hij wat in. Eigenaar kwam aangesneld en maande de hond om af te gaan, eigenaar is een bekende overigens.

Een mini-praatje was ze niet gegund, want kolos Rottie besloot toch zijn kansen nog eens te wagen om Puch een kopje kleiner (en vast ook minder brutaal :F: ) te maken. Maar weer was Kaya hem te vlug af en sprong (volgens zeggen van Pieter) vol bovenop de enorme reu.

Ik hoorde het verhaal natuurlijk achteraf, weet dat er niets gebeurd is, dus ik schoot toch wel in de lach.
Kaya die normaal bang is voor deze hond, of op zijn minst een enorm respect heeft, maar die het absoluut niet pikte dat haar vriendje te grazen werd genomen (en toch ben ik daar trots op, wat voor een enorme moed die prachtige meid heeft).
En Puch....... een echte Peruaanse kontenbijter :smile2: :smile2:

Puch heeft alleen wat schrammetjes, ik vermoed zelfs door de riem, want Pieter kon ze niet los gooien vanwege de weg die ernaast liep.
Kaya heeft niets en ik vermoed de reu vast ook niets bijzonders.

Wel was ik blij dat ik er niet in mijn uppie stond :N: Jemig, 3 van die honden en twee aan de lijn, ze trekken je compleet aan gort op zo'n moment.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

pffff goed zo Kaya!!!! :cheer: gelukkig nog geen aanvallende honden meegemaakt hier als ik ze aan de lijn heb..
maar als de meneer hem afgooide hoe kwam het dan dat de reu alsnog probeerde Puchu te willen kleineren= kon hij de lijn niet snel genoeg omkrijgen of de halsband pakken..
Ik geloof het dat je er achteraf om lacht juist omdat er niets ernstigs is gebeurd.. gelukkig maar :ok:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zou ook wel trots zijn op m'n meisje dan hoor. Lef heeft ze! :ok:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:pffff goed zo Kaya!!!! :cheer: gelukkig nog geen aanvallende honden meegemaakt hier als ik ze aan de lijn heb..
maar als de meneer hem afgooide hoe kwam het dan dat de reu alsnog probeerde Puchu te willen kleineren= kon hij de lijn niet snel genoeg omkrijgen of de halsband pakken..
Ik geloof het dat je er achteraf om lacht juist omdat er niets ernstigs is gebeurd.. gelukkig maar :ok:
Ik weet het niet, of de reu was niet aangelijnd of de man hield hem niet (heeft geloof ik een driedubbele hernia en zit onder de morfine).
Dat stuk weet ik eigenlijk niet, ik weet dat hij hem af had gelegd, de mannen even een praatje wilden maken omdat het bekenden van elkaar zijn en toen de reu weer bovenop Puch wilde duiken.

Ja tuurlijk, als er iets gebeurd was, zat ik hier nu een huilverhaal af te steken :wink:

Ik moest lachen om dat kontenbijter, want ik weet dat de honden bij Sonja (de fokker) dit vaak doen. Heeft ze ook op het forum foto's van laten zien. Puchu had ik het nog nooit zien doen, maar Pieter zei dat hij steeds in zijn kont beet of probeerde te bijten toen Kaya dus bovenop de reu zat, en volgens mij ook af en toe onderop.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maar, even aanvullend..... het is natuurlijk link. Was de Rottweilerreu op Puch afgekomen zonder dat Kaya erbij was geweest, dan was Puch er ongetwijfeld niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
De reu is geen lieverdje tegen andere reuen en ook al is Puch ook geen schatje, hij is absoluut geen partij tegenover deze reu.
Afbeelding
A good dog never dies...

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Je familie is trots op je Puch! :ok: :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Je familie is trots op je Puch! :ok: :mrgreen:
Nu hoort ie er echt bij he?! :pffff: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Caro. schreef:
Ja, Atoq zegt dat "ze broer nu wel een keer mag blijve slape" :wink: Van de rest mocht dat al wel :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk om te zien he als ze het zo voor mekaar opnemen.

Ik had het laatst ook met een grote drent die op Macho af rende.
Max reageert normaal nergens op maar toen kon hij ineens volop in galop bovenop die drent springen.
Die drent schrok zich rot en is weggerend.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Caro. schreef:
Ja, Atoq zegt dat "ze broer nu wel een keer mag blijve slape" :wink: Van de rest mocht dat al wel :mrgreen:
'Cool' zegt Puch :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:Wat leuk om te zien he als ze het zo voor mekaar opnemen.

Ik had het laatst ook met een grote drent die op Macho af rende.
Max reageert normaal nergens op maar toen kon hij ineens volop in galop bovenop die drent springen.
Die drent schrok zich rot en is weggerend.
Hihihi, wat een held die drent :smile:

Puch heeft trouwens toch twee wondjes, een gaatje in zijn onder-achterpoot (net waar weinig spek zit dus) en een redelijke schram op zijn buik.
Maar goed, allemaal geen ernstige dingen volgens mij, het is niet diep.
Kaya heeft volgens mij echt helemaal niks.

Maar ja, goed ik lach wel omdat het goed is afgelopen en er best komische dingen bij zaten, maar het is natuurlijk bloedlink zo'n enorme hond die niet van reuen houdt en die dan los er op af stormt.
En ik weet dat deze hond dus geen 'geintjes' maakt, ondanks dat ik hem persoonlijk voor mensen een schat van een hond vind en de eigenaren ook fijne mensen zijn, alleen met dusdanige beperkingen dat dit soort dingen dus blijkbaar kunnen gebeuren.
Als daar een klein reutje had gelopen, dan was het heel wat minder lachwekkend geeïndigd.. of als er een auto had gereden :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Caro. schreef:Maar ja, goed ik lach wel omdat het goed is afgelopen en er best komische dingen bij zaten, maar het is natuurlijk bloedlink zo'n enorme hond die niet van reuen houdt en die dan los er op af stormt.
En ik weet dat deze hond dus geen 'geintjes' maakt, ondanks dat ik hem persoonlijk voor mensen een schat van een hond vind en de eigenaren ook fijne mensen zijn, alleen met dusdanige beperkingen dat dit soort dingen dus blijkbaar kunnen gebeuren.
Als daar een klein reutje had gelopen, dan was het heel wat minder lachwekkend geeïndigd.. of als er een auto had gereden :oeps:
Nou,ik was er in elk geval niet blij mee geweest :wink:
Ik heb eens (ongewild) tussen 3 vechtende honden gestaan en dat was geen pretje.Was ook een Rottie trouwens.
En mijn Drentendame deed geen pas opzij maar ging het gevecht aan.Sta je dan met 2 aangelijnde furies en een losse Rottweiler.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Geen fijne toestanden, en het is wel lekker als je zoiets achteraf hoort en je honden nog vrijwel heel zijn. :wink:

En het is op de een of andere manier wel lekker om te weten dat ze elkaar verdedigen he? Dan heb je toch maar mooi een roedel dat elkaar ook echt als roedel ziet. Lilo zou zich doodvechten voor Jack, vanaf dag 1 denk ik :roll: , maar Jack heeft zich heel lang compleet afzijdig gehouden als Lilo mot had. Maar toen ze een keer met haar staart tussen de benen achterna werd gezeten door een grommende hond vloog hij er wel op af, en nog moet ik ze allebei aanlijnen als we die hond tegenkomen, want anders stormt Jack er weer grommend en grauwend op af. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Hier is ook juist Tess heel beschermend over Fellow.Wij laten vreemde reuen niet zo maar op Fellow af lopen,dan lopen we door en als het een opdringerige reu is dan blokkeren we die.Tess heeft dat zeker af gekeken van ons en heeft zich zelf de taak toegeeigend(help puntjes?) om te zorgen dat ze altijd tussen Fel en een vreemde hond in staat.Dat hoefde van ons nu ook weer niet zo :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

hier ook zo, Odin beschermt Ivan tot in den treure. Ik heb het ook al twee keer meegemaakt en stond te trillen als een rietje. 1 keer in het donker, ik kon niet zien wat er gebeurde hoorde alleen maar grommen blaffen en piepen :N: vreselijk vond ik dat.
Een een keer zomaar op straat, hond smeerde hem uit huis, dook op Ivan, vervolgens dook odin op de hond en ik had ze aangelijnd. Heb ze dus ook losgelaten. De mevrouw was nl. bang voor haar eigen hond.
:roll: hij probeerde haar ook steeds te bijten.

Gelukkig zonder teveel kleerscheuren eraf gekomen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dankzij Kaya bleef het dus allemaal binnen de perken. Als het tussen Puchu en de reu was gaan knallen, was je een stuk verder van huis geweest.

Naar idee dat iemand met een reu loopt die behoorlijke schade kan toebrengen en hem niet kan houden :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wel erg fijn zeg dat je Kaya dan ook nog hebt! Nu is het inderdaad een 'leuk verhaaltje', maar je moet er niet aan denken dat Kaya niet mee was geweest, of dat er inderdaad iemand had gelopen met een klein reutje...
Weet je ook waarom die man met de hond gaat lopen als hij hem dus schijnbaar niet kan houden? Eigenlijk van de zotten natuurlijk :wink:

Ik merk hier overigens weinig van echt beschermen onderling. Saar heeft 1 keer een snauwende hond bij Vera weggesnauwd toen Vera een week of 10 was, ik ben er nog verbaasd van :smile:
Vera gooit zich wel tussen Saar en vreemde opdringerige grote honden, maar dat is meer omdat Vera gewoon wel graag wil begroeten en Saar dus niet. Als Saar piept wordt Vera wel heel alert en gaat kijken waar die vreemde hond is, maar ook dat is volgens mij meer omdat ze dan denkt "hee, is er een leuk potentieel vriendje in de buurt??", dan dat ze denkt "Ik zal die pieperd even beschermen" :mrgreen: :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit soort situaties is dus de reden dat ik een hond tegelijk uitlaat, en dan hed ik dus zelf mijn hond moeten beschermen :mrgreen: dat had ik wel gedaan ook, liever dat dan 2 hele boze honden aan de lijn, want dat zou ik niet kunnen houden :N:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb soms een logeerhondje en Beike beschermt dat hondje wel een beetje.
Hij doet dat niet bij alle honden.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Wel erg fijn zeg dat je Kaya dan ook nog hebt! Nu is het inderdaad een 'leuk verhaaltje', maar je moet er niet aan denken dat Kaya niet mee was geweest, of dat er inderdaad iemand had gelopen met een klein reutje...
Weet je ook waarom die man met de hond gaat lopen als hij hem dus schijnbaar niet kan houden? Eigenlijk van de zotten natuurlijk :wink:

Ik merk hier overigens weinig van echt beschermen onderling. Saar heeft 1 keer een snauwende hond bij Vera weggesnauwd toen Vera een week of 10 was, ik ben er nog verbaasd van :smile:
Vera gooit zich wel tussen Saar en vreemde opdringerige grote honden, maar dat is meer omdat Vera gewoon wel graag wil begroeten en Saar dus niet. Als Saar piept wordt Vera wel heel alert en gaat kijken waar die vreemde hond is, maar ook dat is volgens mij meer omdat ze dan denkt "hee, is er een leuk potentieel vriendje in de buurt??", dan dat ze denkt "Ik zal die pieperd even beschermen" :mrgreen: :wink:
Eigenlijk is het een heel sneu verhaal: de man was gezond en sterk, nam de Rottweiler (als pup) en ging flink met hem aan de slag. Heeft ontzettend veel getraind met hem.
En toen sloeg het noodlot toe en kreeg de man een hernia, niet een gewone hernia, maar het schijnt heel erg ernstig te zijn. Hij heeft diverse operaties gehad, wat het alleen maar erger maakten. Zijn hele rug is verrot inmiddels en hij zit dagelijks onder de morfine.

Trainen lukt niet meer, zelfs gewoon een wandeling lukt niet meer.
De hond is altijd fel op reuen geweest en trekt dan ook behoorlijk aan de lijn, alhoewel de man gelukkig meestal de hond met zijn stem de baas kan.

Vrij veel mensen zijn toch wel bang van de hond. Ik ken de hond en op zich is het een schat van een beest.
Alleen hij kan niet met reuen en moet daar dus gewoon vandaan gehouden worden. Ook van teven pikt hij overigens geen ongein, dat had Kaya al eens ondervonden en hield daarom altijd flinke afstand van deze reu. Maar blijkbaar overwon haar moed en verdedigingsdrang het nu en bleek de reu toch wel een beetje onder de indruk van een teef (gelukkig)

De man lette niet op, had zijn hond loslopen en stond te praten. Pieter zag dat al en ging expres aan de overkant van de straat lopen, achter geparkeerde auto's. Helaas begon Puch dus toen te blaffen en de reu kwam direct aangerend voordat de man kon ingrijpen.
Hij wilde dus echt woest bovenop Puch duiken en Kaya greep hem vlak voordat hij dit kon doen (Kaya en Puch waren aangelijnd, dus er was maar 1,5 meter speelruimte en gezien de weg vlakbij konden ze ook niet losgelaten worden).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:dit soort situaties is dus de reden dat ik een hond tegelijk uitlaat, en dan hed ik dus zelf mijn hond moeten beschermen :mrgreen: dat had ik wel gedaan ook, liever dat dan 2 hele boze honden aan de lijn, want dat zou ik niet kunnen houden :N:
Ik ook hoor :wink: Ik laat ze echt maar heel zelden tegelijk uit.
Als ik dat doe, dan ga ik naar de polder, waar ik maar heel zelden een andere hond tegen kom.
Maar hier in de buurt... no way :N:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:geen idee eigenlijk hoe ze hier zouden reageren in zo'n situatie - althans, wat het beschermen aangaat. zich in de strijd storten zouden ze sowieso doen, niemand valt hen ongestraft aan - denken zij.

goed gedaan, puchu, lekker achteraan, daar is het veilig, laat al die helden maar die enge muil trotseren :smile2: :mrgreen: .
Ik verbaasde me er ook een beetje over, want tot nu toe droop Puch altijd af als een reu gas gaf (of gas terug).
Kijk, bluffen is leuk, maar bij echt vechten is hij niet zo'n held :F:

Maar nu was Kaya er natuurlijk ook bij en wordt ook zijn teef aangevallen, tenminste ik denk dat er dan zoiets door die koppies gaat.
Ook bij Puch ging dit een stapje te ver blijkbaar, maar ik vermoed dat zijn waffel een heel stuk minder groot was geweest als Kaya er niet bij was geweest (maar goed..... dan had vrouwtje natuurlijk een muil opgezet en zo is er altijd wel iemand die de hete kolen uit het vuur haalt :wink: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:
Eigenlijk is het een heel sneu verhaal: de man was gezond en sterk, nam de Rottweiler (als pup) en ging flink met hem aan de slag. Heeft ontzettend veel getraind met hem.
En toen sloeg het noodlot toe en kreeg de man een hernia, niet een gewone hernia, maar het schijnt heel erg ernstig te zijn. Hij heeft diverse operaties gehad, wat het alleen maar erger maakten. Zijn hele rug is verrot inmiddels en hij zit dagelijks onder de morfine.

De hond is altijd fel op reuen geweest en trekt dan ook behoorlijk aan de lijn, alhoewel de man gelukkig meestal de hond met zijn stem de baas kan.

Vrij veel mensen zijn toch wel bang van de hond. Ik ken de hond en op zich is het een schat van een beest.
Alleen hij kan niet met reuen en moet daar dus gewoon vandaan gehouden worden. Ook van teven pikt hij overigens geen ongein, dat had Kaya al eens ondervonden en hield daarom altijd flinke afstand van deze reu. Maar blijkbaar overwon haar moed en verdedigingsdrang het nu en bleek de reu toch wel een beetje onder de indruk van een teef (gelukkig)

De man lette niet op, had zijn hond loslopen en stond te praten. Pieter zag dat al en ging expres aan de overkant van de straat lopen, achter geparkeerde auto's. Helaas begon Puch dus toen te blaffen en de reu kwam direct aangerend voordat de man kon ingrijpen.
Hij wilde dus echt woest bovenop Puch duiken en Kaya greep hem vlak voordat hij dit kon doen (Kaya en Puch waren aangelijnd, dus er was maar 1,5 meter speelruimte en gezien de weg vlakbij konden ze ook niet losgelaten worden).
Dat is wel heel sneu inderdaad...sowieso voor die man even afgezien van de hond :wink:

Maar ik vind het wel een beeetje oenig, op zijn zachts gezegd, dat hij die hond dan los heeft in de wijk en dan ook nog eens niet op let.
Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

:denken: Pffftttt daar is Pieter dus goed weggekomen.ik was doodsbenauwd geweest.
Ik hoop dat die hernia niet naar z'n verstand is geslagen en dat ie in 't vervolg die grote reu door iemand anders laat vasthouden,dat zijn geen losloop honden. :N:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Moos schreef:
Caro. schreef:

Dat is wel heel sneu inderdaad...sowieso voor die man even afgezien van de hond :wink:

Maar ik vind het wel een beeetje oenig, op zijn zachts gezegd, dat hij die hond dan los heeft in de wijk en dan ook nog eens niet op let.
tsja... als je je hond met stem normaliter in bedwang weet te houden.. en net toevallig 1 seconde niet oplet...fouten maken is menselijk.. maar zou deze hond echt voor de Kill-of serieus verwonden gaan:- dan weet ik eerlijk gezegd niet of ik als baas zijnde zo´n hond ook al staat hij nog zo goed onder appel los zou laten lopen in de wijk..
ik heb zelf ook vorige keer even te laat gereageerd... en ik probeer juist altijd goed op te letten maar 1x niet en er gingen twee herders achter een ander aan... die overigens ook losliep.(geeen losloopgebied)maar toch.. :19: ik was niet blij... wel toen ik riep en nro uno en dos aan me voet kwamen om aan te lijnen, en meneer met hond daarna ook weer om de hoek verscheen

aan de andere kant, honden die zelf mot willen trappen terwijl honden passeren op afstand en hij bij zijn baas staat.. die dien je aangelijnt te houden het risico is dan gewoon te groot dat je de grip op de situatie kwijt raakt
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien zou hij de hond opnieuw moeten trainen met een GL ofzo, gewoon even de puntjes op de i.
Ik vind heet inderdaad heel sneu, maar mocht het me overkomen zoiets dan deed ik het zo :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”