Op anderhalf jarige leeftijd werd een dubbele nekhernia geconstateerd,ruim een jaar geleden artrose in beiden voorpoten en spondylose over zijn hele rug.
Hij krijgt nu dagelijks wel glucosamine en chondroitine maar geen dagelijkse pijnbestrijding.
De ene dag is hij fantastisch de andere dag kun je hem opvegen.In die zin dat hij s ochtends zijn mand niet uit kan komen,hij kan niet in de benen komen.Hij gilt het dan uit van de pijn,ik kom dan gelijk en masseer zijn rug en achterpoten,tien minuten later staat hij bij de deur van kom waar is mijn bal en gaan we naar het bos.In het bos merk je dan echt niks aan hem.
Er is echter geen pijl op te trekken wanneer hij het heeft,echt grote wandelingen doen we niet althans de grens voor zijn losloopwandeling is een uur.
Echt een kilometer of acht sjouwen gaat niet meer want dan is hij een paar dagen slecht.
Ik wil hem eigenlijk toch wel op dagelijkse pijnstilling gaan zetten maar wat is raadzaam.Metacam lijkt niet aan te slaan bij hem.Hebben we tijden gegeven en ook als we wisten dat hij een wat drukker dagje zou krijgen maar lijkt weinig effect te hebben.
Rimadyl indem dito.
Het is gewoon zo moeilijk,je wilt je vriendje geen pijn zien hebben en dat heeft hij nu wel vaak s ochtends maar heeft voor de rest veel te veel levensspirit om er een eind aan te maken.Hij wil echt nog,heeft lol,daagt je nog vaker uit voor een spelletje dan Tess maar sommige ochtende

TARAK