Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fellow en zijn kwalen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Fellow en zijn kwalen

Ongelezen bericht door schumie »

Fellow is eind oktober 7 geworden een leeftijd waarvan ik dacht dat hij het nooit zou halen.
Op anderhalf jarige leeftijd werd een dubbele nekhernia geconstateerd,ruim een jaar geleden artrose in beiden voorpoten en spondylose over zijn hele rug.
Hij krijgt nu dagelijks wel glucosamine en chondroitine maar geen dagelijkse pijnbestrijding.
De ene dag is hij fantastisch de andere dag kun je hem opvegen.In die zin dat hij s ochtends zijn mand niet uit kan komen,hij kan niet in de benen komen.Hij gilt het dan uit van de pijn,ik kom dan gelijk en masseer zijn rug en achterpoten,tien minuten later staat hij bij de deur van kom waar is mijn bal en gaan we naar het bos.In het bos merk je dan echt niks aan hem.
Er is echter geen pijl op te trekken wanneer hij het heeft,echt grote wandelingen doen we niet althans de grens voor zijn losloopwandeling is een uur.
Echt een kilometer of acht sjouwen gaat niet meer want dan is hij een paar dagen slecht.
Ik wil hem eigenlijk toch wel op dagelijkse pijnstilling gaan zetten maar wat is raadzaam.Metacam lijkt niet aan te slaan bij hem.Hebben we tijden gegeven en ook als we wisten dat hij een wat drukker dagje zou krijgen maar lijkt weinig effect te hebben.
Rimadyl indem dito.
Het is gewoon zo moeilijk,je wilt je vriendje geen pijn zien hebben en dat heeft hij nu wel vaak s ochtends maar heeft voor de rest veel te veel levensspirit om er een eind aan te maken.Hij wil echt nog,heeft lol,daagt je nog vaker uit voor een spelletje dan Tess maar sommige ochtende :jank: :jank:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Als mijn hond 's ochtends zou gillen van de pijn :19: ik weet het niet hoor, vind het erg moeilijk. Geloof niet dat ik het zou willen voor de hond.
Ik snap ook wel weer dat als hij verder goed is, je het daar moeilijk mee hebt. Maar het leven van de hond gaat voor. Heeft hij een nog een hondswaardig leven, heeft hij nog plezier in zijn leven. Als de pijn overheerst zou ik zeggen, laat maar gaan.
Ik denk dat je je gevoel moet volgen. Alleen jij kan het beste bepalen of het hondswaardig is of niet, wij niet.
Moeilijk.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Als mijn hond zou gillen van de pijn zonder pijnbestrijding, zou ik me ook heel erg gaan bezinnen of ik dat nog zou willen. Maar je kunt toch eerst pijnbestrijding proberen? Ik heb hele goede ervaringen met Previcox, de Rimadyl deed bij Charly ook erg weinig (had ook spondylose, naast HD, ED en lumbaal-sacrale instabiliteit) maar op Previcox ging het veel beter. En acupunctuur... :ok:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Als hij inderdaad na de massage van jou weer aardig op de been is en verder gewoon vrolijk, zou ik ook voor goede pijnbestrijding gaan. Ik heb alleen ervaring met Metacam en Rymadil, maar dat helpt niet bij hem, zei je al. Misschien is dat middel dat Monique.B aangaf (Previcox) inderdaad wel iets.....

Sterkte met Fellow!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
schumie
Zeer actief

Middel van Moniek ga ik zeker proberen.Het is dus inderdaad zo moeilijk omdat hij sochtends echt veel pijn kan hebben(maar ook weer niet elke dag,vaak ook niet gekoppeld aan de hoeveelheid beweging die dag ervoor)En een bull die gilt die heeft echt pijn.Het probleem is dus dat hij tien minuten later weer het mannentje is..Hij heeft echt nog zoveel lust tot leven en ook heel veel plezier in zijn leven.Zo stond hij vanochtend wat stijf op maar zijn we net anderhalf uur naar het bos geweest en heeft hij daarna nog in de tuin gespeeld met Tess.Heb hem nu dus uit voor zorg wat metacam gegeven maar zoals ik al aangaf dat lijkt dus niet echt aan te slaan.
Zodra hij echt geen zin meer heeft in het leven en meerdere pijnmomenten heeft per dag,is de grens bereikt.Ik heb namelijk erg nuchter daarin maar juist omdat hij zo graag wil en echt nog veel spirit heeft is het zo moeilijk.
Heb d.Kranendonk als arts ga van de week ook nog wel eens met hem tafel zitten.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

waarom geef je hem voor de nacht niet een pijnstiller zodat hij smorgens die opstart ptoblemen niet heeft :19:
Hij kanmisschien met pijnstillers nog een hele leuke tijd hebben, hij leeft nu dus laat hem nu gewoon lekker doen wat hij graag wil.

MIjn hond wordt 4jaar in februari en krijgt gewoon in de avond een previcox, dat zorgt tewoon dat hij de ochtend erna gewoon lekker voor de deur staat te kwispelen :wink:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

S@ndr@ schreef:waarom geef je hem voor de nacht niet een pijnstiller zodat hij smorgens die opstart ptoblemen niet heeft :19:
Hij kanmisschien met pijnstillers nog een hele leuke tijd hebben, hij leeft nu dus laat hem nu gewoon lekker doen wat hij graag wil.

MIjn hond wordt 4jaar in februari en krijgt gewoon in de avond een previcox, dat zorgt tewoon dat hij de ochtend erna gewoon lekker voor de deur staat te kwispelen :wink:
Ja zo zou ik het ook doen. Cujo heeft ook vaak "opstart" problemen, ze heeft dan echt pijn is stram en piept soms. Om dit voor te zijn krijgt ze bijna dagelijks een previcox.
Als ze de dag ervoor veel gelopen heeft krijgt ze 's avonds een previcox en dan gaat het 's ochtends een stuk beter!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
schumie
Zeer actief

Bedankt voor jullie antwoorden,ga hem nu echt definitief op dagelijkse pijnstillers zetten.Alleen ga dan dus andere uitproberen want degene die ik nu heb geprobeert werken niet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Kranendonk is nogal van de Metacam, omdat dat zo makkelijk te doseren is !dat deed het voor Baco ook niet echt lekker,Wat evt als extra behandeling wel kan doen is acupunctuur, dat werkt dan weer wel heel erg goed voor Baco.
maar die previcox voor de nacht die houden we er gewoon in dat heeft hij gewoon nodig
schumie
Zeer actief

Waar doe jij die acupunctuur als ik vragen mag?En wat doet dat precies met je hond?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik ga Velsen, dus best een eindje rijden voor ons, en het is iets met naaldjes en de hele rimram, als ik daar geweest ben kan ik Baco vaak even tijdellijk van de pijnstillers afhalen en dan gaat het gewoon weer even een tijdje heel goed met hem.
ze laten het vaak gewoon over zich heenkomen de behandeling, en je bent er zelf gewoon bij dus niks geen rarigheid.
en verder maken ze gebruik van homeopathie, :19: ik ben heel tevreden over alle goede effecten op Baco.

Ze heeft DuCain ook behandeld aan aan pees blessure de DA kon niet goed vinden waar de blessuren nu zat, foto`s enzo gemaakt, niks te zien.
en daar heeft ze hem uitgemeten bleek een teen te zijn en die pees die zeer deed, liep helemaal door naar boven, en nu na behandeling ( dat zei ze ook dat het lang ging duren) loopt hij weer zoals een jonge hond zou moeten .
schumie
Zeer actief

Bedankt voor je antwoord Sandra,ik pb je van de week even nu aan het rennen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”