Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel verse knoflook?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Hoeveel verse knoflook?

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik kan niet uit de voeten met de zoekfunctie van dit forum en ik heb dus niet kunnen vinden of het al ergens verteld is. En dus stel ik de vraag gewoon opnieuw. :wink:

Hoeveel verse knoflook geef je een hond van rond de 9 kilo en hoe vaak doe je dat?

Mijn dank is groot :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

is frenk 9 killo ik dacht dat het formaat maltezer was ik heb trouwens geen idee hoeveel knoflook ik geef beide een halve teen
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

twinkeltje schreef:is frenk 9 killo ik dacht dat het formaat maltezer was ik heb trouwens geen idee hoeveel knoflook ik geef beide een halve teen
Hij is meer formaat Westie :wink:

Hoe vaak geef je ze dat?
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Er zijn ook geluiden dat je knoflook beter niet kan geven...

zoeken op knoflook gaf mij o.a. dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=knoflook

wat er van waar is weet ik niet, ik geef mijn honden nooit knoflook dus heb me er ook niet in verdiept :wink:
Frenk
Zeer actief

Die heb ik ook gelezen en ik kwam ook een topic tegen met links naar artikelen over dat knoflook ten onrechte bij de uien-familie wordt ingedeeld qua kwalijke eigenschappen :19:

Volgens mij geven veel mensen het hier, zonder vervelende bijwerkingen?
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Frenk schreef:Die heb ik ook gelezen en ik kwam ook een topic tegen met links naar artikelen over dat knoflook ten onrechte bij de uien-familie wordt ingedeeld qua kwalijke eigenschappen :19:

Toen ik Knoeppie nog knoflook gaf, gaf ik 2x per week een halve teen
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ik geef het nooit
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Lees dit eens:

Garlic is only harmful when fed in high quantities.

The recommended amount of fresh garlic is 1/2 to 1 small clove per 20 lbs of body weight daily. A clove of garlic weights around 3 or 4 grams (3000-4000 mg). Keep in mind that fresh garlic would weigh more than powdered garlic, because of the moisture.
The USDA nutrient database says that raw garlic is about 60% moisture, so 3-4 grams of raw garlic would translate into 1.2 to 1.6 grams of dried garlic.

So, if we figure a small clove would be 1 gram of dried garlic, then the recommended dosage for a 100 lb dog would be 2.5 to 5 grams daily.

The average amount of garlic used in human studies is 400 to 900 mg daily for adult humans,
with aged-garlic extracts in amounts ranging from 2.4 to 7.2 grams per day.

Any way you look at it, 6000 mg (6 grams) seems like a lot. However, the studies done showing the harmful effects of garlic used 5 grams/kg, which would be over 200 grams a day for a dog the size of yours, so you're not even close to that.

I do think that the fresh garlic I give my dogs helps keep fleas off, though it's not a cure-all.
I prefer to use fresh, crushed garlic as I believe it has other benefits not found in dried products.

Mary Straus
Pleasanton, CA
http://www.dogaware.com
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hoewel verse knoflook geen 'noodzaak' is, is het wel gezond en de meeste honden vinden het ook nog eens lekker (de mijne iig wel).
Ik doe zelf een stuk of vier teentjes door de groentemix en daavan krijgen ze twee/drie keer per week een paar lepels bij hun (vlees)bot.

Ik zou - als ik jou was - Frenk een klein (geperst) teentje geven of een halve van een grotere teen en dan een keer of 2/3 per week.
Meer zou ik niet geven omdat knoflook - in hele grote hoeveelheden - bloedarmoede zou kunnen veroorzaken bij honden.

Mijn honden hebben nooit vlooien, heel zelden teken maar of dat alleen door de knoflook komt weet ik niet zeker. Ik hoef iig nooit gif te gebruiken en dat vind ik wel fijn.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ok, dus 1/2 tot 1 teentje verse geplette of geperste knoflook per 10kg lichaamsgewicht per dag is wat Mary zegt?
Laatst gewijzigd door Frenk op 19 okt 2008 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef:Ik zou - als ik jou was - Frenk een klein (geperst) teentje geven of een halve van een grotere teen en dan een keer of 2/3 per week.
We gaan het gewoon proberen. Ik wil het preventief geven, als onderdeel van wat ik verder bijvoer (groentes, karnemelk etc) vanwege de werking tegen vlooien/teken/wormen. Gewoon starten met 2x per week een klein teentje.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Frenk schreef:Ok, dus 1/2 tot 1 teentje verse geplette of geperste knoflook per 10kg lichaamsgewicht per dag is wat Mary zegt?
Mijn honden zijn 34 en 37 kilo en krijgen 1 grote teen verse knoflook per week door hun groentespruitenmix van mei t/m begin oktober....als ik er aan denk. Ik heb een hond met een vorm van auto-immuunziekte, dus dagelijks zou ik die hoeveelheden die Mary zegt niet geven. Het is ook niet nodig, gezien hun andere gezonde toevoegingen. Knoflook is op zich ok, werkt koortswerend, bloedzuiverend en heeft een anti-septische werking op van alles en nog wat.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hier krijgt Jaymz een schapenvettablet met knoflook. Verse knoflook is beter, maar niet voor de omgeving denk ik. :mrgreen: En zolang je niet teveel geeft is er niets aan de hand.
angelseye2000
Actief

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

Frenk schreef:Die heb ik ook gelezen en ik kwam ook een topic tegen met links naar artikelen over dat knoflook ten onrechte bij de uien-familie wordt ingedeeld qua kwalijke eigenschappen :19:

U heeft misschien ergens gelezen dat knoflook zelf gevaarlijk zou zijn voor uw hond, maar wees gerust. Als ontwormingsmiddel kunt u dit gewoon gebruiken (let op dosering). Knoflook is veilig voor je hond, zeker als je het met mate gebruikt, en kan helpen bij tal van dingen zoals winderigheid, vlo preventie en het heeft natuurlijke antibiotische eigenschappen. Bron: Dr. W Wallner. http://www.akhila.nl/docs/postings/uien/uien.htm

Ui kan schadelijk zijn voor de hond. De concentratie thiosulfaat is erg hoog. Knoflook wordt vaak onterecht samen genoemd met Ui ivm anemie (bloedarmoede). Knoflook bevat simpelweg niet dezelfde concentratie en samenstelling. In feite, is het nauwelijks te traceren en gemakkelijk afscheidbaar (niet in het lichaam opgeslagen). Bron: Garlic, the Facts/Lisa S. Newman.

Als u uw hond of kat ontwormt kan hij/zij na 3 weken gewoon weer wormen krijgen. Een ontwormingsmiddel helpt natuurlijk alleen als er wormen aanwezig zijn bij uw hond of kat. Een ontwormingsmiddel werkt dus niet preventief en kan een hond of kat dus niet een lange periode bescherming bieden tegen wormen. Schapenvetbonbons en snoepjes met knoflook (alliine) kunnen uitkomst bieden en/of een goede aanvulling zijn op een ontwormingsmiddel. Alliine is de reukloze en werkzame stof (virusremmend, bacteriedodend) uit knoflook, die door oraal gebruik van de natuurlijke snoepjes en bonbons in de bloedbaan terecht komt en een vernietigende werking heeft op bacteriën waar insecten, zoals vlooien, luizen, wormen en teken van leven.
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=40
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Elke dag knoflook vind ik wel erg vaak hoor.
Zeker als je een hele teen gaat geven aan een klein hondje zoals Frenk.

Mijn honden wegen 24 en 29 kg.
En ze krijgen beide maar een halve teen knoflook per week, heel soms een hele.
Ik vind dit meer dan genoeg.
:zweep:
Frenk
Zeer actief

Paulala schreef:Elke dag knoflook vind ik wel erg vaak hoor.

Ik wilde met 2x een klein teentje per week, geperst door het eten. Of denk je dat zelfs dat nog teveel is?
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Frenk schreef:
Paulala schreef:Elke dag knoflook vind ik wel erg vaak hoor.

Ik wilde met 2x een klein teentje per week, geperst door het eten. Of denk je dat zelfs dat nog teveel is?
2x per week een klein teentje moet kunnen hoor.
Maar ik zou het daarbij houden en niet meer gaan geven dan dat.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Zoals bij alle extra toevoegingen: overdaad schaadt.
En dat is zonde, want knoflook heeft hele goede eigenschappen die gezond zijn voor je hond.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”