Hoeveel verse knoflook geef je een hond van rond de 9 kilo en hoe vaak doe je dat?
Mijn dank is groot
Moderator: moderatorteam

Toen ik Knoeppie nog knoflook gaf, gaf ik 2x per week een halve teenFrenk schreef:Die heb ik ook gelezen en ik kwam ook een topic tegen met links naar artikelen over dat knoflook ten onrechte bij de uien-familie wordt ingedeeld qua kwalijke eigenschappen
Volgens mij geven veel mensen het hier, zonder vervelende bijwerkingen?

We gaan het gewoon proberen. Ik wil het preventief geven, als onderdeel van wat ik verder bijvoer (groentes, karnemelk etc) vanwege de werking tegen vlooien/teken/wormen. Gewoon starten met 2x per week een klein teentje.Rami schreef:Ik zou - als ik jou was - Frenk een klein (geperst) teentje geven of een halve van een grotere teen en dan een keer of 2/3 per week.

Mijn honden zijn 34 en 37 kilo en krijgen 1 grote teen verse knoflook per week door hun groentespruitenmix van mei t/m begin oktober....als ik er aan denk. Ik heb een hond met een vorm van auto-immuunziekte, dus dagelijks zou ik die hoeveelheden die Mary zegt niet geven. Het is ook niet nodig, gezien hun andere gezonde toevoegingen. Knoflook is op zich ok, werkt koortswerend, bloedzuiverend en heeft een anti-septische werking op van alles en nog wat.Frenk schreef:Ok, dus 1/2 tot 1 teentje verse geplette of geperste knoflook per 10kg lichaamsgewicht per dag is wat Mary zegt?
U heeft misschien ergens gelezen dat knoflook zelf gevaarlijk zou zijn voor uw hond, maar wees gerust. Als ontwormingsmiddel kunt u dit gewoon gebruiken (let op dosering). Knoflook is veilig voor je hond, zeker als je het met mate gebruikt, en kan helpen bij tal van dingen zoals winderigheid, vlo preventie en het heeft natuurlijke antibiotische eigenschappen. Bron: Dr. W Wallner. http://www.akhila.nl/docs/postings/uien/uien.htmFrenk schreef:Die heb ik ook gelezen en ik kwam ook een topic tegen met links naar artikelen over dat knoflook ten onrechte bij de uien-familie wordt ingedeeld qua kwalijke eigenschappen
Volgens mij geven veel mensen het hier, zonder vervelende bijwerkingen?
Ik wilde met 2x een klein teentje per week, geperst door het eten. Of denk je dat zelfs dat nog teveel is?Paulala schreef:Elke dag knoflook vind ik wel erg vaak hoor.
Zeker als je een hele teen gaat geven aan een klein hondje zoals Frenk.
Mijn honden wegen 24 en 29 kg.
En ze krijgen beide maar een halve teen knoflook per week, heel soms een hele.
Ik vind dit meer dan genoeg.

2x per week een klein teentje moet kunnen hoor.Frenk schreef:Ik wilde met 2x een klein teentje per week, geperst door het eten. Of denk je dat zelfs dat nog teveel is?Paulala schreef:Elke dag knoflook vind ik wel erg vaak hoor.
Zeker als je een hele teen gaat geven aan een klein hondje zoals Frenk.
Mijn honden wegen 24 en 29 kg.
En ze krijgen beide maar een halve teen knoflook per week, heel soms een hele.
Ik vind dit meer dan genoeg.