Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doodeng die teacups

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Doodeng die teacups

Ongelezen bericht door chrico »

Ik vind het eng, gevaarlijk voor die kleine donders dat ze bij een baasje zijn die het gevaar niet willen inzien van zo een ienimini hondje.

Vanmiddag ga ik met de honden weg. Ik zie een vrouw staan zonder hond en had zoiets van hm waar staat die naar te kijken. Dyna liep haar kant uit en ik zie haar houding veranderen en ze wil gaan sluipen een meter of 6 naast de vrouw :denken:
Ik klik Nikan weer vast omdat ik niet wist wat er aan de hand was en krijg Lu nog net in haar lurven vast. Dyna fluit ik terug en toen ik valkbij was zag ik Nikan zijn houding veranderen en fixeerde naar een bepaald punt in het gras wat hij doet als er een muis of rat loopt tussen het gras.
Ik vraag de vrouw waar kijkt u naar en zij zegt naar mijn hond die daar loopt. Ze loopt er heen en pakt een hondje dat zo klein was dat het niet eens opviel dat er een hond liep :N:
Ik dankte god op mijn blote knieen dat ik die 2 vast had weten te klikken want ergens denk ik dat zij erop gedoken waren en waarschijnlijk te laat besefte dat het een hond was. Je hoorde het beestje alleen maar ritselen maar zien kon je hem niet in het hoge gras.
Ik probeerde het baasje alert te maken op de houding van mijn honden (jachtmodus) en wat er kan gebeuren als er een rattenjager voorbij loopt. Mevrouw vond dat het aan mij lag want als mijn honden die kleine wat zou doen dan zouden mijn honden niet goed zijn. Ik kon haar niet aan het verstand brengen dat het veiliger was voor het hondje (denk dat het ding 10 cm was) om op zijn minst op een gemaaid veld te lopen en vooral op honden te letten die eraan kwamen en niet in een losloopgebied in het hoge gras haar hondje loslaten.
Ik droeg aan dat een hond niet eens hoeft te bijten wil hij schade aanrichten maar alleen al het erop springen omdat ze een rat denken te vangen kan fataal zijn.

Mevrouw vond mij een betweter en zij maakte het zelf wel allemaal uit. Pffffff soms begrijpen mensen echt niets :roll:

Ik kan dat gewoon niet begrijpen, je waarschuwd niet voor de veiligheid van je eigen honden maar juist om die van haar en dan word er gereageerd alsof jij de boeman bent. Ik wenste haar ook een fijne dag verder en hoopte dat het hondje zonder brokken stokoud mocht worden en ben doorgelopen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zou dus echt niet met zo'n rat over straat durven lopen.
Waarschijnlijk zou Julia ook denken dat het een prooidier is en er achteraan gaan jagen als dat los loopt in het park.
Gelukkig ben ik er nog nooit één tegen gekomen als ik daar was.
Wel normale kleine hondjes, dat gaat gewoon goed.
:zweep:
chrico
Zeer actief

Dit hondje was zo verschrikkelijk klein dat het gewoon eng was. Ik snap best dat zo een hondje ook uitgelaten moet worden maar doe het dan wel veilig. Niet in een losloopgebied waar ook nog een seen behoorlijk aantal vossen lopen. Ook daar had ze geen oren naar want de avond ervoor was ze daar ook geweest en er was niets gebeurd. Beestje was 4 of 5 maanden en ik hoop dat als het baasje zo doorgaat dat het beestje het eerste jaar volmaakt :N:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

denk je nu echt dat je aan iemand die zo'n hondje heeft ook maar iets aan het verstand kan peuteren? :denken:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Eigenlijk hoopte ik dat, gewoon voor de veiligheid maar dat bleek een loze gedachte :jank:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Maar je let toch op andere honden als je zo'n frutsel hebt? :19:
Ik heb een cavia van 19 cm, die in principe echt tegen een stootje kan en net groot genoeg is om geen rat te zijn.
En toch let ik erop, want inderdaad kan er zo een hond opduiken en dan hoeft er maar een poot verkeerd te staan en mevrouwtjes rugje is gebroken :jank:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Deze mevrouw vond dus dat ik zelf maar moest opletten dat er niets zou gebeuren en zo ook andere hondeneigenaren.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mojuan
Zeer actief

Mensen die zo'n rat kopen kan het volgens mij vrij weinig schelen allemaal.
Want anders zouden ze wel een gezonder hondje in huis hebben gehaald.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

chrico schreef:Deze mevrouw vond dus dat ik zelf maar moest opletten dat er niets zou gebeuren en zo ook andere hondeneigenaren.
Nou toevallig deed jij dat keurig, maar een ander niet. Stel er duikt een vrolijke labrador op :N:
Mit
Zeer actief

jidde schreef:
chrico schreef:Deze mevrouw vond dus dat ik zelf maar moest opletten dat er niets zou gebeuren en zo ook andere hondeneigenaren.
Nou toevallig deed jij dat keurig, maar een ander niet. Stel er duikt een vrolijke labrador op :N:
Ja precies. Er hoeft niet eens kwaad in de zin te zijn, maar die beestjes kunnen gewoon minder hebben. Okee, ik laat De Tsuk ook los tijdens forumwandelingen, maar ik heb wel ogen overal, het kan altijd misgaan..
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Paulala schreef:Mensen die zo'n rat kopen kan het volgens mij vrij weinig schelen allemaal.
Leuk hoe je zo'n hondje noemt. :roll:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Mit
Zeer actief

Chione schreef:
Paulala schreef:Mensen die zo'n rat kopen kan het volgens mij vrij weinig schelen allemaal.
Ach, rattig zijn ze wel hoor :mrgreen:
De mijne is ook een cavia :smile2:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Jinx schreef:
Chione schreef:
Tsa, ik vind het o.a. nogal oneerbiedig en generaliserend overkomen. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ze zegt dat jij op moet letten, maar hoe kan dat nou als je dat beestje nauwelijk ziet :denken:
Stel dat Max daar zou lopen, die zou het beestje niet zien en er per ongeluk op gaan staan ofzo :N:
Hier wonen ook wel wat van die hele kleintjes, maar die komen niet in de losloopgebieden ofzo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Mojuan
Zeer actief

Chione schreef:
Jinx schreef:
Chione schreef:
Tsa, ik vind het o.a. nogal oneerbiedig en generaliserend overkomen. :wink:
Ik vind het gewoon net ratten :19:
En daar is niets mis mee (als het een rat was geweest), want ratten zijn nml hele leuke diertjes, ik heb ze vanaf mijn 15e altijd gehad.
Dus niets oneerbiedigs aan.

Maar een rat zou ik dus ook niet los laten lopen in een losloopgebied, dat wordt toch ook als prooi gezien, en zo'n hondje ook heel makkelijk.

Het is gewoon duidelijk dat mensen die zo'n klein misfokt (want dat vind ik ervan) diertje kopen weinig interesse tonen in gezondheid en het in veel gevallen ook niet veel kan schelen als er wat gebeurt, want ze zien de gevaren er niet van in.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik vind het trouwens wel leuk voor dat hondje dat hij/zij gewoon buiten komt, en niet veroordeeld word tot de behoefte doen op een kattebak.
Maar inderdaad wel opassen met zo'n mini.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Smaken verschillen en je moet andere mensen respecteren in hun keuze.
Maar dan moeten ze wel verantwoord met hun hondje omgaan en advies van een oplettende mede-hondenbezitter aannemen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Is dat weer de nieuwe mode die ieniemienie hondjes, als je hond erop gaat staan zou het al fataal zijn, ik zie dan weer visioenen dat je op een dag, je hondje mist en blijkt hij in de stofzuiger te zitten, helemaal niet gezien tijdens het schoonmaken :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Zo'n idee?

Afbeelding
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

die ken ik al, maar hij is wel leuk :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Ik denk dat bijna iedereen hem wel kent, maar ik moest meteen aan dit plaatje denken bij dit verhaal.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

jidde schreef:
Dan apporteert hij 'm gewoon netjes naar de baas :pffff:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Met zo'n mini hondje kun je in principe haast nergens lopen. Neem er een paar en laat ze lekker spelen in de tuin denk ik dan. Nou ja eigenlijk denk ik wat moet je ermee, dat is geen hond meer. Buffy zou ik niet kunnen vertrouwen, die kan het grijpen als ze het ziet rennen.

Anne
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Poeh, Sam zou het hondje niet eens opmerken. Maar het zou wel een dure stap zijn die hij zou zetten als hij op zo'n hondje zou gaan staan. Je kan het zeker een rat noemen, maar geloof me, bijna nooit worden ratten zo duur verkocht :mrgreen:
Wij hebben in het asiel nu een hondje van 2.5 kg. En dan te bedenken dat mijn zwaarste konijn 6 kg weegt :N: :N:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Niemand kan zijn hond vertrouwen met zo'n klein hondje. Soms begrijp ik niet dat mensen dat niet kunnen bedenken. De ene persoon koopt een gladiator van een hond en de ander een broos suikerpopje. Honden spreken de taal van het lichaam. Hoe moet dat in hemelsnaam goed gaan?

Ik vertrouw geen van onze honden met een hondje van 10 cm en ik loop er met een boog omheen. Ik loop zelf met een boog om alle honden heen die zo klein zijn dat ze gewond kunnen raken zonder dat mijn honden het zo bedoeld hebben. Wat bij een opdringerige lab een krasje is is bij een T-cup chi een open rugwond dus ik neem mijn routes ruim om dat soort hondjes heen. Ik denk dat het best heel goed zal gaan maar ik durf daar gewoon mijn handen niet voor in het vuur te steken. Dus laat maar gewoon.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als ze er zo mee om blijft gaan, is het beestje geen lang leven beschoren heb ik het vermoeden. Ik vertrouw Bram er ook niet mee. Hij is geen jager, maar ik zie hem er wel voor aan om boven op iets te springen wat ritselt in het gras.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn schoonzuster heeft zo'n hondje. Een kruising Chi/dwergpincher. Het beestje is kleiner dan het hoofd van mijn herders en zo brutaal als de beul :N: Als ze hier komt moet het beestje van mij in de bench of op schoot, ik ben als de dood voor een ongelukje al ziet zij dat zelf anders :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vertrouw zelfs Saar niet met een hondje van 10 cm hoog :19:
Met een normale maat chihuahua van een kilo of 3 nog wel, daar rent ze heel graag mee altijd. Maar zo'n hondje wat misschien de kilo nog niet haalt? Zelfs als Saar van 5 kilo dan rennend ertegenaan beukt kan het een pootje ofzo breken.
Levensgevaarlijk voor zo'n veeeeeel te mini hondje om daar zo mee om te gaan. Ik denk dan net als Anne, neem er 2 of 3 of 4 en laat ze lekker samen dollen in huis en tuin en klaar.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hutsje schreef:denk je nu echt dat je aan iemand die zo'n hondje heeft ook maar iets aan het verstand kan peuteren? :denken:
Dat is een beetje het punt denk ik. Mensen die zo'n hondje lopen willen geen hond, die willen een levend speeltje.

Ik zag er van de week toevallig eentje zitten bij Dr. Phil, geen teacup, maar zo'n opgedofte chi, en nou ja, dat mens was zo gestoord "Het is geen hond, het is mijn kind." dat zelfs die Phil er geen energie in wilde steken. Maar het zieligste vond ik dat ze met een stalen gezicht zat te vertellen dat hij nog nooit op straat had gelopen en daarom van die zachte voetjes had. Knettergek.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik had ook zo iets vorige week in het pikkedonker was een dame aan het roepen, mevrouw mijn hond komt eraan ikke echt zo van waar :19: (mini mini pincher :eek: ) ik had nog nooit zo'n klein hondje gezien en ik schrok me te pletter, want het kwam in snelheid modus op mij, amy en iza afgerend, afijn er gebeurde niks amy gaf hem wel een tik maar toen die piepte schrok ze gelukkig :wink: en iza is een echte jager gelukkig had ze ook door het piepen door dat het een hond was :mrgreen: en het beestj was echt voor de donder niet bang,hij bleef maar rijden op amy die daar absoluut niet van houdt, toen heb ik hem dus zelf maar opgeschept en nog ff lekker extra door de modder gelopen met amy en iza zodat mevrouw helemaal onder de blub zat :wink: ja als je niet op je hondje past,zorg ik wel dat ze de volgende keer wel wat sneller reageerd ze vondt de modder dus niet erg leuk :mrgreen:

ik vindt chi's en dwerg pinchers erg leuk,maar wel in een zo normaal mogenlijk formaat :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”