Vanmiddag ga ik met de honden weg. Ik zie een vrouw staan zonder hond en had zoiets van hm waar staat die naar te kijken. Dyna liep haar kant uit en ik zie haar houding veranderen en ze wil gaan sluipen een meter of 6 naast de vrouw

Ik klik Nikan weer vast omdat ik niet wist wat er aan de hand was en krijg Lu nog net in haar lurven vast. Dyna fluit ik terug en toen ik valkbij was zag ik Nikan zijn houding veranderen en fixeerde naar een bepaald punt in het gras wat hij doet als er een muis of rat loopt tussen het gras.
Ik vraag de vrouw waar kijkt u naar en zij zegt naar mijn hond die daar loopt. Ze loopt er heen en pakt een hondje dat zo klein was dat het niet eens opviel dat er een hond liep :N:
Ik dankte god op mijn blote knieen dat ik die 2 vast had weten te klikken want ergens denk ik dat zij erop gedoken waren en waarschijnlijk te laat besefte dat het een hond was. Je hoorde het beestje alleen maar ritselen maar zien kon je hem niet in het hoge gras.
Ik probeerde het baasje alert te maken op de houding van mijn honden (jachtmodus) en wat er kan gebeuren als er een rattenjager voorbij loopt. Mevrouw vond dat het aan mij lag want als mijn honden die kleine wat zou doen dan zouden mijn honden niet goed zijn. Ik kon haar niet aan het verstand brengen dat het veiliger was voor het hondje (denk dat het ding 10 cm was) om op zijn minst op een gemaaid veld te lopen en vooral op honden te letten die eraan kwamen en niet in een losloopgebied in het hoge gras haar hondje loslaten.
Ik droeg aan dat een hond niet eens hoeft te bijten wil hij schade aanrichten maar alleen al het erop springen omdat ze een rat denken te vangen kan fataal zijn.
Mevrouw vond mij een betweter en zij maakte het zelf wel allemaal uit. Pffffff soms begrijpen mensen echt niets

Ik kan dat gewoon niet begrijpen, je waarschuwd niet voor de veiligheid van je eigen honden maar juist om die van haar en dan word er gereageerd alsof jij de boeman bent. Ik wenste haar ook een fijne dag verder en hoopte dat het hondje zonder brokken stokoud mocht worden en ben doorgelopen.