Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eigenwijze teckel

Moderator: moderatorteam

chant
Zeer actief

Eigenwijze teckel

Ongelezen bericht door chant »

Hey allemaal,

Wij hebben een teckel van 1 jaar, Tommy. Het is een schat van een hond, heel enthousiast, actief en tegelijkertijd knuffelig. Wil graag bij je zijn en gek op spelen. Nu is het probeer dat hij echt stronteigenwijs is (zoals een echte teckel beaamd). Dit word alleen steeds erger. Hij gaat 2x per week naar de manege, waar ik werk. Hij loopt heerlijk los, gaat zn eigen gang en komt tussendoor bij me kijken. Een paar maanden geleden zat ie gelijk naar me als ik riep, nu kan ik daar een poosje langer op wachten.
We maken een paar kleine rondjes per dag en 1 grote ronde waarbij hij een groot stuk los loopt en we lekker spelen. Af en toe gaan we fietsen.
Hij luisterd alleen steeds slechter.....Als ie iets ziet waar hij naar toe wil, moet en zal hij eerst even kijken voordat hij terug komt. Ook als hij geen zin heeft, dan doet ie t gewoon niet. Als hij ruk aant snuffelen is, kijkt hij niet eens op of om. Ik kan m dan ook niet pakke, hij rent weg en maakt er een spelletje van.
Ik heb al van alles geprobeerd, snoepjes, worst, balletjes (waar ie verzot op is)......Het helpt allemaal voor 1 min.
Ik zou ontzettend graag willen dat ie beter luisterde, maar ja, hoe? Mijn ideeen zijn op, dus tips zijn welkom :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een Teckel is niet eigenwijs.
Een teckel is zelfstandig. :mrgreen:
Hij is gefokt om o.a. onder de grond zijn werk te kunnen doen in vossenholen.
Er is geen baas die hem in dat hol kan zeggen wat hij moet doen. Dat moet hij zelf beslissen.
Dus ondanks trainingen en goede gehoorzaamheid kan het zeker gebeuren dat hij eerst zijn eigen plan trekt voor hij bij je komt.
Het bij je komen weer eens oefenen zonder dat hij de kans krijgt om niet te reageren (aan de lange lijn kan hij toch niet weg) kan helpen :ok:

En niet achter een hond aan gaan rennen om hem te pakken.
Zoals je al hebt gemerkt win je dat niet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

ranetje schreef:Een Teckel is niet eigenwijs.

En niet achter een hond aan gaan rennen om hem te pakken.
Zoals je al hebt gemerkt win je dat niet :wink:
en de hond zelf die vindt het een geweldig spel :cheer: :cheer:
dus die zal het de volgende keer weer doen :smile2:

als ik met mijn teckels in de bossen loop dan lopen die 2 ook los

bij mij helpt het een heel stuk als ik hem roep en hij kijkt naar mij
dat ik dan op mijn hurken ga zitten en hem dan HIER laten komen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”