Wij hebben een teckel van 1 jaar, Tommy. Het is een schat van een hond, heel enthousiast, actief en tegelijkertijd knuffelig. Wil graag bij je zijn en gek op spelen. Nu is het probeer dat hij echt stronteigenwijs is (zoals een echte teckel beaamd). Dit word alleen steeds erger. Hij gaat 2x per week naar de manege, waar ik werk. Hij loopt heerlijk los, gaat zn eigen gang en komt tussendoor bij me kijken. Een paar maanden geleden zat ie gelijk naar me als ik riep, nu kan ik daar een poosje langer op wachten.
We maken een paar kleine rondjes per dag en 1 grote ronde waarbij hij een groot stuk los loopt en we lekker spelen. Af en toe gaan we fietsen.
Hij luisterd alleen steeds slechter.....Als ie iets ziet waar hij naar toe wil, moet en zal hij eerst even kijken voordat hij terug komt. Ook als hij geen zin heeft, dan doet ie t gewoon niet. Als hij ruk aant snuffelen is, kijkt hij niet eens op of om. Ik kan m dan ook niet pakke, hij rent weg en maakt er een spelletje van.
Ik heb al van alles geprobeerd, snoepjes, worst, balletjes (waar ie verzot op is)......Het helpt allemaal voor 1 min.
Ik zou ontzettend graag willen dat ie beter luisterde, maar ja, hoe? Mijn ideeen zijn op, dus tips zijn welkom