Toen Rossi een maand of 3/4 oud was zijn we wezen wandelen op de hei bij Hilversum in de buurt.
We kwamen daar een Bullterrier reu tegen en Rossi (teefje) vond hem wel interessant, de Bullterrier wilde dominant zijn over Rossi maar Rossi ging echt niet op haar rug liggen voor hem, ze wilde spelen en aan z'n oren trekken... puppy gedrag dus.
Nou zei de eigenaar tegen mij: "ze moet op haar rug gaan liggen voor oudere honden, daar ga je later problemen mee krijgen hoor!"

Nu is Rossi bijna 10 maanden oud en helemaal niet zo dominant als de Bullterrier eigenaar voorspeld had.
Als we een andere hond tegenkomen gaat ze op de grond liggen, en als ze dichtbij komen komt ze overeind om ze hartelijk te begroeten.
Alleen kleine hondjes die blaffen vind ze niet zo geweldig, misschien omdat ze een keer is aangevallen door 2 Malthezers? waarbij ze trouwens niks terug deed en gewoon doorliep.
Ze is ook een keer gepakt door een Mechelse herder en echt hard ook (riem brak van de herder, tijdens puppycursus) toen kwam mijn vriend op tijd ertussen, hij werd wel in zijn vinger gebeten en Rossi had aardig wat wondjes op haar rug en in haar nek. Je kunt het nog steeds zien.
Daarna werd ik bang dat ze nu wel agressief naar andere honden zou worden maar dat valt reuze mee, ze doet niet anders, ook niet tegen herders.
Lang verhaal, maar wat vinden jullie nou?
Moet een puppy op zijn rug gaan liggen voor een oudere hond?
Want volgens de Bullterrier eigenaar zouden we daar problemen mee gaan krijgen .....