Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opdringerige hondenverzekering
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
opdringerige hondenverzekering
Voor Cena zijn we ons aan het verdiepen in een hondenverzekering. nu had ik bij verschillende wat informatie opgevraagd. Van de week werd ik gebeld op mijn werk door een van die verzekeringen, maar ik vroeg of ze een andere keer terug konden bellen, liefst laat in de middag. De volgende ochtend belden ze weer terug, was weer op het werk. Ik kreeg allerlei prijzen naar mijn hoofd, maar dat was niet echt wat ik als eerste wilde weten: ik wil weten hoe de dekking is, wat er vergoed wordt en wat niet, tot welk bedrag enz.
Daarover zou de dame mij info toe sturen. Ook zou ze een mailtje sturen ter bevestiging van ons gesprek. Prima!
Krijg ik eerst een maitlje met daarin een bevestiging van de door mij afgesloten verzekering (?) Maar het banknummer dat er in stond, was niet het mijne! Krijg ik dus vandaag een polis binnen, zonder enige voorwaarde, enkel welk bedrag ik per maand over moet gaan maken, per 1 juli.
Dus ikke bellen: hier heb ik niet om gevraagd! Ik heb om informatie gevraagd, niet om een verzekering af te sluiten.
Die pipo aan de andere kant van de lijn: "dus u wilt de verzekering niet?"
Dat weet ik nog niet, want jullie zouden mij voorwaarden opsturen zodat ik een keuze kan maken tussen de verschillende verzekeringen.
"ja maar die had u kunnen lezen op onze website. Weet u wat, dan gaat u dat nu nog doen en als u het dan niet wilt, stuurt u binnen 14 dagen de polis terug"
Eeh nee! Jij gaat nu zorgen dat die polis ongedaan wordt gemaakt, want ik heb er niet om gevraagd! Ik bepaal zelf wel of ik een verzekering aan wil gaan en als ik het dan wél wil, sturen jullie mij een nieuwe, geldige polis!
Dit is toch niet normaal?!?! Als het zo moet, hoef ik die verzekering al niet meer! Wat een opdringerig gedoe!
Daarover zou de dame mij info toe sturen. Ook zou ze een mailtje sturen ter bevestiging van ons gesprek. Prima!
Krijg ik eerst een maitlje met daarin een bevestiging van de door mij afgesloten verzekering (?) Maar het banknummer dat er in stond, was niet het mijne! Krijg ik dus vandaag een polis binnen, zonder enige voorwaarde, enkel welk bedrag ik per maand over moet gaan maken, per 1 juli.
Dus ikke bellen: hier heb ik niet om gevraagd! Ik heb om informatie gevraagd, niet om een verzekering af te sluiten.
Die pipo aan de andere kant van de lijn: "dus u wilt de verzekering niet?"
Dat weet ik nog niet, want jullie zouden mij voorwaarden opsturen zodat ik een keuze kan maken tussen de verschillende verzekeringen.
"ja maar die had u kunnen lezen op onze website. Weet u wat, dan gaat u dat nu nog doen en als u het dan niet wilt, stuurt u binnen 14 dagen de polis terug"
Eeh nee! Jij gaat nu zorgen dat die polis ongedaan wordt gemaakt, want ik heb er niet om gevraagd! Ik bepaal zelf wel of ik een verzekering aan wil gaan en als ik het dan wél wil, sturen jullie mij een nieuwe, geldige polis!
Dit is toch niet normaal?!?! Als het zo moet, hoef ik die verzekering al niet meer! Wat een opdringerig gedoe!
RIP Cena

-
- Zeer actief
- #linda#
- Actief
Ja dat is een beetje rare gang van zaken, dat je gelijk een verzekering hebt terwijl je om de voorwaarden belt.
Toen ik op zoek was naar een verzekering heb ik via internet van verschillende verzekeraars de voorwaarden uitgeprint en overzichtjes wat gedekt wordt en niet en de prijzenlijst. Dan kun je het mooi naast elkaar leggen en vergelijken.
Toen ik op zoek was naar een verzekering heb ik via internet van verschillende verzekeraars de voorwaarden uitgeprint en overzichtjes wat gedekt wordt en niet en de prijzenlijst. Dan kun je het mooi naast elkaar leggen en vergelijken.
-
- Zeer actief
Ik heb ook zoiets gehad met een verzekering voor honden.
Ik deed mee aan een prijsvraag om een jaar een verzekering voor de hond te winnen, dit had ik niet gewonnen maar ze wilde me wel iets aanbieden. Ik vroeg ook om informatie eerst en kreeg toen ook meteen iets opgestuurd dat ik vanaf dan moest gaan betalen...
Gelukkig is dit niet doorgegaan.
Ik deed mee aan een prijsvraag om een jaar een verzekering voor de hond te winnen, dit had ik niet gewonnen maar ze wilde me wel iets aanbieden. Ik vroeg ook om informatie eerst en kreeg toen ook meteen iets opgestuurd dat ik vanaf dan moest gaan betalen...
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, die maatschappij was het dus!Poppetje schreef:Ik heb ook zoiets gehad met een verzekering voor honden.
RIP Cena

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had van de week ook zoiets bizars... iemand van een verzekering belde mij op over mijn hond Bowie en bla bla bla... hun konden mij een goede verzekering aanbieden etc, dus ik zei dat ik eerst de polisvoorwaardes wilde lezen en die zouden ze me opsturen samen met de polis en als ik het niet zou willen had ik 14 dagen de tijd om het terugtesturen dus ik zei " ja doe maar is goed".
Totdat we kwamen bij het bankrekening verhaal en ik dat dus niet via de telefoon wilde geven, kreeg ik een heel verhaal over dat ik zeker tevaak naar Kassa keek etc en toen goooide hij de telefoon erop hahaha....
Raar verhaal
Totdat we kwamen bij het bankrekening verhaal en ik dat dus niet via de telefoon wilde geven, kreeg ik een heel verhaal over dat ik zeker tevaak naar Kassa keek etc en toen goooide hij de telefoon erop hahaha....
Raar verhaal

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk ik ook niet inderdaad.doggy schreef:Volgensmij mag dat hier niet neergezet worden, of wel??Essy schreef:Welke maatschappij is dat?![]()
Was het niet gewoon een vrijblijvende offerte?
Maar het was geen vrijblijvende offerte; het was een polis met een looptijd van 4 jaar, die ik per 1 juli moest betalen!

RIP Cena

- Nanoesje
- Vaste gebruiker
ik heb hetzelfde met een verzekering.
Ik had ook om de polisvoorwaarden gevraagd, ik kreeg ze binnen, dacht nou dit zit wel goed ik hoef dit niet. Als ik niets teken mogen ze geen geld afschrijven.
Ja hoor, 14 dagen later 160 euro van me rekening afgeschreven. Ja u wou de polisvoorwaarden, binnen 14 dagen terugsturen anders moet u betalen. Ik ben echt boos geworden en heb gedreigd de politie erbij te halen. Heb 5 dagen terug de polisvoorwaarden teruggestuurd.
Ze hebben het geld inmiddels nog steeds niet teruggestort.
2 dagen terug een brief verzonden... Rechtzaak tijd?
Ik had ook om de polisvoorwaarden gevraagd, ik kreeg ze binnen, dacht nou dit zit wel goed ik hoef dit niet. Als ik niets teken mogen ze geen geld afschrijven.
Ja hoor, 14 dagen later 160 euro van me rekening afgeschreven. Ja u wou de polisvoorwaarden, binnen 14 dagen terugsturen anders moet u betalen. Ik ben echt boos geworden en heb gedreigd de politie erbij te halen. Heb 5 dagen terug de polisvoorwaarden teruggestuurd.

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik zou maandag gewoon naar de bank gaan en de afschrijving terug laten draaien...dat gaat sneller dan dat je op hun af gaat zitten wachten....Nanoesje schreef:ik heb hetzelfde met een verzekering.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Nanoesje
- Vaste gebruiker
Re: opdringerige hondenverzekering
heb jij je bankrekeningnummer gegeven?SannePP schreef:
Krijg ik eerst een maitlje met daarin een bevestiging van de door mij afgesloten verzekering (?) Maar het banknummer dat er in stond, was niet het mijne!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Gebeurt dat bij jou nooit?Inge O schreef:geld van een rekening afschrijven zonder jouw handtekening??!
Bij mij wel hoor.
Allerlei abonnementen die ik al lang heb.
Ik geef geen toestemming tot automatische afschrijving omdat ik een hekel heb aan het plukken van mijn rekening door anderen.

Maar ik ontdekte laatst ook een AI zonder mijn toestemming.
Deze agressieve benadering door een verzekering heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
Ik vind het schandalig.
- Liesbeth
- Zeer actief
Rabolijn 0900 0907Nanoesje schreef:Ik zie bij mijn internetbankieren geen terugstorten?
Ik heb rabobank.![]()
Ik kan dat dinsdag pas doen, bank is gesloten op maandag.....
Kan dat dan nog denk je?
Voor informatie en advies over betalen, sparen, lenen, verzekeren en hypotheken.
Ma t/m vrij van 8.00 - 22.00 uur
Za en zo van 9.00 - 17.00 uur
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Fluitje van een centInge O schreef:dus als ik het goed begrijp kan ik jouw bankrekening plunderen als ik achter jouw nummer kom?

Officieel mag het allemaal niet maar het gebeurt steeds meer.Ook de werkwijze van deze verzekering gebeurt steeds vaker en vaker;als je niet uitkijkt zit je met 1 telefoontje aan een contrazct vast dat je niet wilt.
Laatst heb ik nog gehoord van iemand die ongewild van energieleverancier was veranderd

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
Je zou het kunnen proberenInge O schreef:ik mag het hopen dat dat niet gebeurt, nee, want ik ben niet zo punctueel in het napluizen van al mijn bankverrichtingenranetje schreef:Gebeurt dat bij jou nooit?Inge O schreef:geld van een rekening afschrijven zonder jouw handtekening??!
Bij mij wel hoor.
Allerlei abonnementen die ik al lang heb.
Ik geef geen toestemming tot automatische afschrijving omdat ik een hekel heb aan het plukken van mijn rekening door anderen.![]()
Maar ik ontdekte laatst ook een AI zonder mijn toestemming.
Deze agressieve benadering door een verzekering heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
Ik vind het schandalig..
ik heb wel een aantal 'domiciliëringen', maar daar heb ik wel eerst een handtekening voor gezet.
dus als ik het goed begrijp kan ik jouw bankrekening plunderen als ik achter jouw nummer kom?

Ik ben wel vrij punctueel dusssssssssssssssssss
- ranetje
- Zeer actief
Je kunt het door de bank laten herstellen hoorInge O schreef:ja, die contractentoestanden via de telefoon, daar heb ik ook al meer van gehoord, maar rekeningen plunderen, da's helemaal mooimarian* schreef:Fluitje van een centInge O schreef:dus als ik het goed begrijp kan ik jouw bankrekening plunderen als ik achter jouw nummer kom?
![]()
Officieel mag het allemaal niet maar het gebeurt steeds meer.Ook de werkwijze van deze verzekering gebeurt steeds vaker en vaker;als je niet uitkijkt zit je met 1 telefoontje aan een contrazct vast dat je niet wilt.
Laatst heb ik nog gehoord van iemand die ongewild van energieleverancier was veranderd.

Als de bank n.l.geen handtekening kan laten zien van je dat je toestemming hebt gegeven moeten ze de betaling terugdraaien

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
ja tegenwoordig zijn de banken laks in het checken van geldigheid van afschrijvingen. Ik geef via de telefoon NOOIT mijn banknummer! Als ze geld van me willen, zullen ze eerst via de post papieren op moeten sturen of langs moeten komen!
Dus het banknummer wat in de mail stond die ik van de verzekering kreeg, is vast van Jan L*l ofzo, maar niet die van mij!
Dus het banknummer wat in de mail stond die ik van de verzekering kreeg, is vast van Jan L*l ofzo, maar niet die van mij!
RIP Cena

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Nanoesje
- Vaste gebruiker
- Liesbeth
- Zeer actief
- Nanoesje
- Vaste gebruiker
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
Eigenlijk zou je die verzekeringsgroep een rekening moeten sturen voor gemaakte kosten enz. vanwege een ongewenste verzekeringNanoesje schreef:Ze kunnen me niet helpen.Ik moet naar de lokale bank toegaan of erheen bellen met alle gegevens. Dan kan het teruggestort worden.
Dus dinsdag ga ik even langs de bank, tenzij ze dan het geld al hebben teruggestort.

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Even je eigen bank bellen. Dat doe ik wel vaker als er een bedrijf zit te kl*ten. Storten ze het gelijk even terug voor je.ranetje schreef:Eigenlijk zou je die verzekeringsgroep een rekening moeten sturen voor gemaakte kosten enz. vanwege een ongewenste verzekeringNanoesje schreef:Ze kunnen me niet helpen.Ik moet naar de lokale bank toegaan of erheen bellen met alle gegevens. Dan kan het teruggestort worden.
Dus dinsdag ga ik even langs de bank, tenzij ze dan het geld al hebben teruggestort.![]()

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Ik zou aangifte gaan doen, wegens oplichting.Nanoesje schreef:ik heb hetzelfde met een verzekering.
Ik heb dit eenmaal meegemaakt met een energieleverancier, na aanvragen info meteen een contract, had overigens geen bankgegevens verstrekt. Ik heb toen ook aangifte gedaan.
Dit soort praktijken moet gewoon gestopt worden.

- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Wij ook al, zijn er een jaar mee bezig geweestJay schreef:Ik zou aangifte gaan doen, wegens oplichting.Nanoesje schreef:ik heb hetzelfde met een verzekering.
Ik heb dit eenmaal meegemaakt met een energieleverancier, na aanvragen info meteen een contract, had overigens geen bankgegevens verstrekt. Ik heb toen ook aangifte gedaan.
Dit soort praktijken moet gewoon gestopt worden.