Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nadenken over alleen blijven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Nadenken over alleen blijven

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik zat eens te denken (niet goed, krijg je hoofdpijn van, geloof me, probeer het maar niet), over alleen blijven. En dat de 'gemiddelde' pup van 3 maanden zeg maar (nouja, in ieder geval Yore, en Jamey al eerder zelfs) ondertussen 's nachts zo'n 8 uur in de woonkamer in de bench kan doorbrengen zeg maar.

In mijn ogen is dat voor een hond toch hetzelfde als 8 uur 'alleen thuis zijn' of niet? Ik heb Yore nu in de bench in de gang beneden staan (beneden omdat ie dat moet leren voor eventuele logeerpartijtjes bij mn ouders, hij mag bij hen niet op de kamer slapen, dus sja), zodat ik kan horen als hij piept, om dat vervolgens te negeren :mrgreen: 's Ochtends piept ie me wel heel handig wakker als ie uit moet, dus ik hoef geen wekker te zetten :mrgreen: Maar het verschil gang - kamer zou eigenlijk technisch gezien voor Yore denk ik ook weinig verschil moeten maken, of denk ik nou weer verkeerd.

En aangezien Jamey boven bij mij slaapt is hij dus eigenlijk die tijd dat ie slaapt 'echt' alleen thuis. Dus mijn gemuts van 'hij kan niet zo lang alleen thuis zijn' is eigenlijk complete onzin? :denken: En de mensen die dus rustig hun pup een hele nacht alleen in de woonkamer kunnen laten slapen, en dan overdag met een minuutje per keer het alleen zijn opbouwen zijn onnodig bezig?

Klopt die logica, of zit er ergens in mijn kronkels een verkeerde kronkel...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Een hond heeft echt wel door of je gewoon nog in huis bent, in jouw geval boven, of echt weg bent. Dus daar zie ik wel een wereld van verschil in voor wat betreft het alleen laten.

Waar baseer je dit eigenlijk op:
Jacksel schreef:Dus mijn gemuts van 'hij kan niet zo lang alleen thuis zijn' is eigenlijk complete onzin?
Is dat iets wat je alleen denkt of is het ook ergens op berust
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Tamara. schreef:Een hond heeft echt wel door of je gewoon nog in huis bent, in jouw geval boven, of echt weg bent. Dus daar zie ik wel een wereld van verschil in voor wat betreft het alleen laten.

Jacksel schreef:Dus mijn gemuts van 'hij kan niet zo lang alleen thuis zijn' is eigenlijk complete onzin?
Ik vermoed dat ie langer alleen kan zijn (zeker met Jamey erbij) dan ik nu aandurf, maar ik durf het dus niet te proberen. Dus langste wat ie alleen is geweest met Jamey is een half uur :N: Zonder Jamey heb ik al een tijd niet meer gedaan. Ben iets te bang om een hond met verlatingsangst te krijgen. Met de kans dat ik dat nu dus juist aan het veroorzaken ben, omdat ik hem er niet aan wen...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Tamara. schreef:Een hond heeft echt wel door of je gewoon nog in huis bent, in jouw geval boven, of echt weg bent. Dus daar zie ik wel een wereld van verschil in voor wat betreft het alleen laten.
Dat vraag ik me dus af, of een hond dat verschil weet. Als ik uren stil boven ben (ik slaap immers), of dat ik niet thuis ben. Maakt dat voor hem veel verschil?

Enne Nanna, Yore slaapt echt niet de hele nacht hoor, ik hoor hem af en toe stoeien met zn knuffel die in zijn bench ligt :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jacksel schreef:

Ik vermoed dat ie langer alleen kan zijn (zeker met Jamey erbij) dan ik nu aandurf, maar ik durf het dus niet te proberen. Dus langste wat ie alleen is geweest met Jamey is een half uur :N: Zonder Jamey heb ik al een tijd niet meer gedaan. Ben iets te bang om een hond met verlatingsangst te krijgen. Met de kans dat ik dat nu dus juist aan het veroorzaken ben, omdat ik hem er niet aan wen...
Dat laatste zal zo'n vaart niet lopen hoor; hij is pas 3 maanden.

's Nachts slapen ze inderdaad en bovendien ben je er nog gewoon, dat weten ze ook echt wel lijkt me (tenzij je in een villa woont met de slaapkamer in een andere vleugel ofzo misschien :mrgreen: ).

Waarom vermoed je dat hij langer alleen kan zijn? Hoe is hij als je thuiskomt? Kan hij nu zonder wat jij 'zeurpiepen' noemde :wink: de hele tijd alleen zijn als je douched?
Film anders dat half uurtje eens.
Laatst gewijzigd door Moos op 06 jul 2008 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Jacksel schreef: Dat vraag ik me dus af, of een hond dat verschil weet. Als ik uren stil boven ben (ik slaap immers), of dat ik niet thuis ben. Maakt dat voor hem veel verschil?
Tsja, daar kunnen de meningen dan over verschillen :wink: Voor Bowie maakt het wel uit, hoe stil ik ook ben, opgesloten op een kamertje.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Moos schreef:
Jacksel schreef:

Dat laatste zal zo'n vaart niet lopen hoor; hij is pas 3 maanden.

's Nachts slapen ze inderdaad en bovendien ben je er nog gewoon, dat weten ze ook echt wel lijkt me (tenzij je in een villa woont met de slaapkamer in een andere vleugel ofzo misschien :mrgreen: ).

Waarom vermoed je dat hij langer alleen kan zijn? Hoe is hij als je thuiskomt? Kan hij nu zonder wat jij 'zeurpiepen' noemde :wink: de hele tijd alleen zijn als je douched?
Yup
En heb ze gefilmd toen ze alleen waren en ik ff naar de winkel (op bevel van zn fokster :mrgreen: ) en er was op af en toe een piepje na, niets aan de hand. En dat piepje herken ik ondertussen als zijn 'ik krijg mn zin niet piepje' (zeurpiepje dus) van als ik bijvoorbeeld even geen zin heb om te spelen, kroelen enz...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Tamara. schreef:
Jacksel schreef: Dat vraag ik me dus af, of een hond dat verschil weet. Als ik uren stil boven ben (ik slaap immers), of dat ik niet thuis ben. Maakt dat voor hem veel verschil?
Tsja, daar kunnen de meningen dan over verschillen :wink: Voor Bowie maakt het wel uit, hoe stil ik ook ben, opgesloten op een kamertje.
Moos sliep als pup van 3 maanden ook alleen beneden. Ging prima. Overdag alleen zijn kon hij echter absoluut niet.
Ik dacht toen ook zo van "hij moet 's nachts alleen slapen dan leert hij meteen goed alleen zijn".
Yeah right :mrgreen:
En zo zijn er tig pups die 's nachts beneden liggen maar overdag geen uren alleen kunnen zijn.
Dus je kan er lang en breed over discussieren of ze dan wel of niet weten of je er bent, maar er is iig iets waardoor pups die nachten alleen wel kunnen en overdag geen uren.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jacksel schreef: Yup
En heb ze gefilmd toen ze alleen waren en ik ff naar de winkel (op bevel van zn fokster :mrgreen: ) en er was op af en toe een piepje na, niets aan de hand. En dat piepje herken ik ondertussen als zijn 'ik krijg mn zin niet piepje' (zeurpiepje dus) van als ik bijvoorbeeld even geen zin heb om te spelen, kroelen enz...
Tja, dat zeurpiepje heb ik wat moeite mee :mrgreen: :wink:
Niet dat af en toe een piepje een drama is hoor als je weg bent, maar hij heeft dan dus wel iets te (zeur)piepen dus ergens vindt hij het niet helemaal super ontspannen fijn zou ik denken.
Zit hij dan gewoon te piepen opeens? Of piept hij omdat Jamey bijvoorbeeld niet wil spelen?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Moos schreef:
Tamara. schreef:
Moos sliep als pup van 3 maanden ook alleen beneden. Ging prima. Overdag alleen zijn kon hij echter absoluut niet.
Ik dacht toen ook zo van "hij moet 's nachts alleen slapen dan leert hij meteen goed alleen zijn".
Yeah right :mrgreen:
En zo zijn er tig pups die 's nachts beneden liggen maar overdag geen uren alleen kunnen zijn.
Dus je kan er lang en breed over discussieren of ze dan wel of niet weten of je er bent, maar er is iig iets waardoor pups die nachten alleen wel kunnen en overdag geen uren.
Ik zei dus ook dat ik het me afvraag, niet dat ik het tegendeel beweer :mrgreen: Jamey was vreselijk makkelijk met alleen zijn, dus bij haar heb ik er nooit zo over na hoeven denken. Yore is daarin duidelijk een stuk onzekerder, maar ik ben dus 'bang' dat dat door mijn onzekerheid en mutserigheid komt. Als ik bezorgd ben dat het misschien niet goed zal gaan, lijkt me de kans dat ie het inderdaad eng vindt, redelijk groot...

Overigens mag ik binnenkort mn vaders videocamera lenen, zodat ik langer dan een 20 minuten tot een half uur kan opnemen (dan zit nl geheugenkaartje van mn digi vol :roll: )
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Moos schreef:
Jacksel schreef: Yup
Tja, dat zeurpiepje heb ik wat moeite mee :mrgreen: :wink:
Niet dat af en toe een piepje een drama is hoor als je weg bent, maar hij heeft dan dus wel iets te (zeur)piepen dus ergens vindt hij het niet helemaal super ontspannen fijn zou ik denken.
Zit hij dan gewoon te piepen opeens? Of piept hij omdat Jamey bijvoorbeeld niet wil spelen?
Hij springt tegen de deur op (dan kan hij door het glas heen kijken naar de voordeur, ik zit te denken om er een gordijn ofzo voor te hangen, maar moet nog even denken, omdat dan gelijk de gang heel donker is), ziet me niet natuurlijk, laat een mopperpiepje horen en gaat Jamey halen om te laten zien dat ik er niet ben :roll: Waarop Jamey met een diepe zucht opstaat, ook naar de deur loopt, even kijkt 'goh ze is er niet' en weer terug naar haar mandje loopt, waarop Yore weer even piept... Hierbij had ik ze samen in de puppyren, maar dat is me nu afgeraden, dus dat doe ik niet meer, volgende keer mag Jamey gewoon in de rest van de woonkamer zeg maar. En ik zit te twijfelen om Yore dan in de bench te doen, omdat ie daarin een stuk rustiger is dan in de puppyren... Bench is ook echt puur slaapplaats voor hem, enige wat ie daar tot nu toe in heeft gedaan is slapen (en zichzelf in slaap spelen met zn nestknuffel). Ik voer enz hem niet in zijn bench dus...
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Moos schreef: En zo zijn er tig pups die 's nachts beneden liggen maar overdag geen uren alleen kunnen zijn.
En je hebt ze er ook tussen zitten die nog nooit 's nachts alleen hebben geslapen en die het geen zier interesseren als je overdag een paar uurtjes weg bent :wink:
Moos
Zeer actief

Tamara. schreef:
Moos schreef: En zo zijn er tig pups die 's nachts beneden liggen maar overdag geen uren alleen kunnen zijn.
En je hebt ze er ook tussen zitten die nog nooit 's nachts alleen hebben geslapen en die het geen zier interesseren als je overdag een paar uurtjes weg bent :wink:
Kan je nagaan :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Sabby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

ik vraag me af Kayla echt weet dat ik in de slaapkamer ben als ik slaap...

Ik denk namelijk dat als ik uit het raam zou klimmen (zonder geluid te maken) dat ze niet eens door zou hebben dat ik dan niet meer thuis zou zijn.

Als ik de deur uitga, waar ze normaal ook uitgaat als we gaan wandelen, dan snapt ze dat ik wegga... immers, als ZIJ door die deur gaat, gaat ze ook weg van huis...
Als ik naar de slaapkamer ga, dan gaan we slapen... wat alsik dan door het raam naar buiten klim (bij wijze van) dat heeft ze volgens mij niet door....

Zou het voor de gein eens moeten proberen.

Weet trouwens ook niet hoe ze is als ik weg ga. Ik hoor haar niet piepen als ik wegga en als ik terugkom dan komt ze vrolijk uit de woonkamer gehuppeld (snachts moet ze in de gang)

Heb geen video... en de buren hebben haar nooit gehoord (heb het gevraagd) heb haar pas 1,5 week...
Denk dat ik even een bandrecorder in ga stellen hihih
Moos
Zeer actief

Jacksel schreef:
Hij springt tegen de deur op (dan kan hij door het glas heen kijken naar de voordeur, ik zit te denken om er een gordijn ofzo voor te hangen, maar moet nog even denken, omdat dan gelijk de gang heel donker is), ziet me niet natuurlijk, laat een mopperpiepje horen en gaat Jamey halen om te laten zien dat ik er niet ben :roll: Waarop Jamey met een diepe zucht opstaat, ook naar de deur loopt, even kijkt 'goh ze is er niet' en weer terug naar haar mandje loopt, waarop Yore weer even piept... Hierbij had ik ze samen in de puppyren, maar dat is me nu afgeraden, dus dat doe ik niet meer, volgende keer mag Jamey gewoon in de rest van de woonkamer zeg maar. En ik zit te twijfelen om Yore dan in de bench te doen, omdat ie daarin een stuk rustiger is dan in de puppyren... Bench is ook echt puur slaapplaats voor hem, enige wat ie daar tot nu toe in heeft gedaan is slapen (en zichzelf in slaap spelen met zn nestknuffel). Ik voer enz hem niet in zijn bench dus...
Heb je hem dan goed, en dan bedoel ik echt goed :mrgreen: , moe gemaakt voordat je weggaat?

Ik vind het niet echt klinken als een hondje waarbij ik zou zeggen, bouw eens verder uit dan dat half uurtje.
Als hij zeer regelmatig piepend tegen de tussendeur opspringt zou ik weer kortere stukjes gaan doen. Is het 1 keer ofzo dan zou ik dat half uurtje voorlopig even erin houden.
Of inderdaad eens kijken hoe het doet als hij in de bench zit. Hier laat ik trouwens bewust alle deuren open (dus ook die naar de gang) omdat hier de ervaring is dat ze nerveuzig worden (Moos was dat) van deuren die opeens dicht zijn als ik weg ben.
Dus het is ook een beetje uitproberen soms. :wink:

Wat is zijn reactie als je thuis komt?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Moos schreef:
Jacksel schreef:
Heb je hem dan goed, en dan bedoel ik echt goed :mrgreen: , moe gemaakt voordat je weggaat?

Ik vind het niet echt klinken als een hondje waarbij ik zou zeggen, bouw eens verder uit dan dat half uurtje.
Als hij zeer regelmatig piepend tegen de tussendeur opspringt zou ik weer kortere stukjes gaan doen. Is het 1 keer ofzo dan zou ik dat half uurtje voorlopig even erin houden.
Of inderdaad eens kijken hoe het doet als hij in de bench zit. Hier laat ik trouwens bewust alle deuren open (dus ook die naar de gang) omdat hier de ervaring is dat ze nerveuzig worden (Moos was dat) van deuren die opeens dicht zijn als ik weg ben.
Dus het is ook een beetje uitproberen soms. :wink:

Wat is zijn reactie als je thuis komt?
Springerig enthousiast. Maar Jamey is een halve zool als ik thuiskom, dus hij neemt wat van haar idioterie over (niet het gecavia gelukkig :N: ) Overigens is de tussendeur overdag ook gewoon dicht hier, tenzij het echt warm is, dan staat alles open om het iig nog een beetje door te laten luchten in huis, maar tegenwoordig moet dan de puppyren dicht (met Jamey in het woonkamergedeelte, niet in het puppyrengedeelte zeg maar) om te voorkomen dat meneer de trap opgaat :roll:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik denk dat het verschil is dat er overdag van alles gebeurt. Er rijden autos langs, hij hoort mensen buiten etc. Snachts hoort hij gewoon dus niets en is het donker.
mel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mel »

hoi hoi

nou ik heb denk ik dan mega geluk met onze pup, nu 2maand oud

ben de eerste 2 nachten eruit gegaan en meneer keek me echt zo aan van ja wat moet je...wilde ook niet de bench uit,heeft alleen de eerste nacht gepiept...een half uurtje of zo en de derde nacht ben ik al niet meer eruit gegaan omdat hij er toch niet uitwilde......zijn bench is 's morgens ook niet beplast ...en vandaag en gister is hij 3en half uur alleen geweest ivm met mijn werk, heb van de buuf gehoord dat hij totaal niet gepiept heeft niks , moet zeggen dat ik voor dta ik weg ga veel met hem speel en ook voor de avond, dus hij is flink moe als hij er in gaat

dus denk dat we een makkelijke pup hebben

groetjes
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

de honden hebben hier wel degelijk door als wij boven zijn, hoe stil we ook zijn. Odin ligt altijd onder aan de trap te slapen als we naar beneden gaan. Ivan ligt uitgebreid op de bank :mrgreen: Maar ze weten het, je maakt zelf 's nachts ook wel geluid door je om te draaien, misschien een snurkje zo af en toe.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Rocky vind het niks als hij alleen moet blijven,als wij bijvoorbeeld met Donder ergens heen gaan of als ik met Donder alleen ga lopen of fietsen.

Als ik thuis ben en boven komt Donder af en toe ook boven en dan blijft Rocky alleen beneden niks aan de hand,dus ze hebben best wel door of jij thuis bent of niet.

Ik zou je pup wel er aan laten wennen dat hij ook wel eens helemaal alleen thuis moet blijven zonder de oudste erbij.

En s'nachts 8 uur alleen is heel anders dan op de dag 8 uur alleen vind ik.
Afbeelding
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Volgens mij hoort een hond het al als je alleen maar omdraait in bed.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

een hond hoord toch vele malen sterker dan een mens ik denk zelfs dat ze je aandemhaling horen als je slaapt
en anders voelen ze het wel of je er echt bend of niet
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bij Bowie zit er duidelijk verschil in tussen snachts alleen slapen of overdag thuis zijn als ik weg ben...al zijn de honden dan met zijn 3.
We leren de honden al snel dat s;nachts de tijd is om teslapen en overdag is er tijd om wakker tezijn en tespelen etc...plus er zijn meer omgevingsgeluiden enzo.... daarom is het alleen zijn s'nachts vaak makkelijker dan overdag... dus jouw gedachte daar ga ik niet in mee.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Rossi heeft alleen de 1e nacht bij ons op de kamer geslapen, in haar bench. De 2e nacht ging hij gewoon nara beneden en ik heb nooit 1 piepje gehoord. Behalve s óchtends dan , als ze echt wakker was en moest plassen.

De eerste 5 weken hadden we vrij en we hebben het alleen zijn opgebouwd, ze is nu elke werkdag een halve dag alleen en ze blaft/piept nooit. Ze heeft de ruimte en genoeg (stafford bestendige) speeltjes.

(jaja gefilmd ;) )
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Yore is ondertussen bij mn ouders geweest en heeft daar uiteindelijk tegen hun zin in op hun kamer geslapen, omdat beneden in de bench (wat bij mij probleemloos gaat ondertussen) echt niet lukte... Mn moeder is ook teruggekomen van dat ik gewoon wat harder moet zijn... En ik begin me steeds onzekerder te voelen van alle verhalen van pups die met een maand of 3 toch wel een paar uur alleen kunnen zijn.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jacksel schreef:Yore is ondertussen bij mn ouders geweest en heeft daar uiteindelijk tegen hun zin in op hun kamer geslapen, omdat beneden in de bench (wat bij mij probleemloos gaat ondertussen) echt niet lukte... Mn moeder is ook teruggekomen van dat ik gewoon wat harder moet zijn... En ik begin me steeds onzekerder te voelen van alle verhalen van pups die met een maand of 3 toch wel een paar uur alleen kunnen zijn.
Dat moet je even loslaten want er zijn zat verhalen ook hier van pups die dat dus niet konden.
Sterker nog, ik ken niet zo bar veel verhalen van pups van 3 maanden die uren alleen kunnen zijn. Godzijdank niet, want dat lijkt me ook wat teveel van het goede voor zo'n jonge pup.
Gewoon het even nemen zoals het komt, niet teveel druk erop.
Je hoeft niet over een week elke dag 4 uur weg ofzo, dus gewoon rustig aan doen. Dikke kans dat hij met een maand of 4,5,6 al weer zelfstandiger is, en als je er nu niet teveel druk op legt dan al veel beter 'alleen' kan zijn.
In een toch wat vreemdere omgeving, voor de nachten, vind ik het overigens niet meer dan logisch dat alleen beneden in de bench niet gaat. :wink:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Bantam kwam hier als pup van 3 maanden en ik heb hem pas echt voor het eerst alleen gelaten voor 3 uurtjes toen hij ruim 6, bijna 7 maanden was.
Daarvoor heb ik het niet eens geprobeerd, omdat ik hem zelf nog veel te jong vond en omdat ik gewoon wist dat hij er nog niet aan toe zou zijn.
Toen ik hem eindelijk een paar uurtjes alleen had gelaten was het ook meteen prima.
Daarvoor was hij slechts heel even 'alleen' als ik op het toilet was, of onder de douche, of even naar de schuur of zoiets.
Met zulke muizenstapjes heb ik het opgebouwd :wink:

De ene pup is sneller of makkelijker dan de ander maar je moet niets forceren en je zeker niet gek laten maken door verhalen van anderen.
Ik zou er ook zeker geen punt van maken, als het nog niet gaat, dan gaat het niet :19:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Moos schreef:
Jacksel schreef:Yore is ondertussen bij mn ouders geweest en heeft daar uiteindelijk tegen hun zin in op hun kamer geslapen, omdat beneden in de bench (wat bij mij probleemloos gaat ondertussen) echt niet lukte... Mn moeder is ook teruggekomen van dat ik gewoon wat harder moet zijn... En ik begin me steeds onzekerder te voelen van alle verhalen van pups die met een maand of 3 toch wel een paar uur alleen kunnen zijn.
Dat moet je even loslaten want er zijn zat verhalen ook hier van pups die dat dus niet konden.
Sterker nog, ik ken niet zo bar veel verhalen van pups van 3 maanden die uren alleen kunnen zijn. Godzijdank niet, want dat lijkt me ook wat teveel van het goede voor zo'n jonge pup.
Gewoon het even nemen zoals het komt, niet teveel druk erop.
Je hoeft niet over een week elke dag 4 uur weg ofzo, dus gewoon rustig aan doen. Dikke kans dat hij met een maand of 4,5,6 al weer zelfstandiger is, en als je er nu niet teveel druk op legt dan al veel beter 'alleen' kan zijn.
In een toch wat vreemdere omgeving, voor de nachten, vind ik het overigens niet meer dan logisch dat alleen beneden in de bench niet gaat. :wink:
Jamey is dan ook beneden he, die was erbij :wink: Wat ik nu gewoon lastig vind is dat ik op moment echt bijna niets kan, niet even boodschappen doen, want dan moet hij naar de oppas, om de week ben ik 2 uur weg voor therapie (tis een half uur rijden), dus dan moet ik ook steeds weer oppas regelen. En hij kan dan gelukkig steeds naar mn ouders, en mn broer zit op dit moment ook thuis, herstellend van een operatie, maar ik begin het rot te vinden om ze steeds lastig te moeten vallen. Dat dat de eerste periode moest wisten zowel zij als ik, maar het duurt langer dan ik had verwacht dat het zou duren. En dat is dan blijkbaar een onjuiste verwachting, ik lees ook vaak zat dat mensen na 6 weken (en Yore is vrijdag alweer 6 weken hier) halve dagen gaan werken. Dat is dus 3 tot 4 uur alleen voor de pup.

Ik weet dat ik niet moet vergelijken, maar ik krijg heel erg het gevoel dat ik iets fout doe. ook omdat de adviezen die ik her en der krijg heel erg verschillen.

Fokster en toch ook wel aantal anderen zeggen: je houdt teveel rekening met hem, ga nou maar gewoon je boodschappen doen zonder steeds maar weer een oppas te regelen, dat is dan maar gewoon even pech voor hem.

En hier wordt gezegd, waar ik ook achter sta, probeer zoveel mogelijk de stress en 'paniek' van het alleen zijn te vermijden. Maar dan knaagt toch de enorme twijfel of ik het zo ooit voor elkaar ga krijgen dat ie wel alleen kan zijn...
Afbeelding
mel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mel »

mel schreef:hoi hoi

nou ik heb denk ik dan mega geluk met onze pup, nu 2maand oud

ben de eerste 2 nachten eruit gegaan en meneer keek me echt zo aan van ja wat moet je...wilde ook niet de bench uit,heeft alleen de eerste nacht gepiept...een half uurtje of zo en de derde nacht ben ik al niet meer eruit gegaan omdat hij er toch niet uitwilde......zijn bench is 's morgens ook niet beplast ...en vandaag en gister is hij 3en half uur alleen geweest ivm met mijn werk, heb van de buuf gehoord dat hij totaal niet gepiept heeft niks , moet zeggen dat ik voor dta ik weg ga veel met hem speel en ook voor de avond, dus hij is flink moe als hij er in gaat

dus denk dat we een makkelijke pup hebben

groetjes

ik heb er vergeten bij te vermelden dat de fokker van begin af aan, de pups aan de bench heeft laten wennen en ook heeft geleerd ze 3 tot 4 uur alleen te zijn.....omdat ziij uit ervaring van het eerste nestje, dit was het tweede nestje sinds jaren,....hoorde dat nieuwe baasjes hier dankbaar voro waren,...wat wij ook uitermate zijn

sorry was dit even vergeten maar kan me heeeeeeeeeeeeel goed voorstellen dat je je onzeker voelt door alle pos verhalen...maar je leest ook de verhalen zoals de jouwe

langzaam opbouwen met de bench in gaan , lekkers geven en uitbundig belonen als je terug bent
Moos
Zeer actief

Jacksel schreef: Jamey is dan ook beneden he, die was erbij :wink: Wat ik nu gewoon lastig vind is dat ik op moment echt bijna niets kan, niet even boodschappen doen, want dan moet hij naar de oppas, om de week ben ik 2 uur weg voor therapie (tis een half uur rijden), dus dan moet ik ook steeds weer oppas regelen. En hij kan dan gelukkig steeds naar mn ouders, en mn broer zit op dit moment ook thuis, herstellend van een operatie, maar ik begin het rot te vinden om ze steeds lastig te moeten vallen. Dat dat de eerste periode moest wisten zowel zij als ik, maar het duurt langer dan ik had verwacht dat het zou duren. En dat is dan blijkbaar een onjuiste verwachting, ik lees ook vaak zat dat mensen na 6 weken (en Yore is vrijdag alweer 6 weken hier) halve dagen gaan werken. Dat is dus 3 tot 4 uur alleen voor de pup.

Ik weet dat ik niet moet vergelijken, maar ik krijg heel erg het gevoel dat ik iets fout doe. ook omdat de adviezen die ik her en der krijg heel erg verschillen.

Fokster en toch ook wel aantal anderen zeggen: je houdt teveel rekening met hem, ga nou maar gewoon je boodschappen doen zonder steeds maar weer een oppas te regelen, dat is dan maar gewoon even pech voor hem.

En hier wordt gezegd, waar ik ook achter sta, probeer zoveel mogelijk de stress en 'paniek' van het alleen zijn te vermijden. Maar dan knaagt toch de enorme twijfel of ik het zo ooit voor elkaar ga krijgen dat ie wel alleen kan zijn...
Even boodschappen doen kan toch wel in dat half uurtje?
Ik zou hem daarvoor ook echt gewoon goed moe maken. Hij kan al best aardig dat half uurtje alleen zijn en als hij echt echt echt heeeeel erg moe is moet hij gewoon dat half uurtje gaan slapen. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij dat dan niet zal doen.
Probeer er anders een ritme van te maken. Hier is dat bijvoorbeeld:
's Ochtends opstaan, dan een uurtje of 2 intensief met de hondjes bezig zijn (dus wandelen, beetje buiten rondhangen, spelen), als Vera dan moe is lekker eten geven zodat het buikje vol is, en dan ga ik werken/boodschappen doen.
Als het goed is went hij ook vrij rap aan een bepaald ritme, wat vaak ook een veiliger gevoel geeft.

En 1 keer in de 2 weken voor 2 uurtjes aan je ouders vragen om op te passen is toch wel te doen? Stelt weinig voor lijkt me, ook voor hen :wink:

Je kan je verder hier heel druk over gaan maken, maar daar los je ook niks mee op :wink: Feit blijft dat Yore een van de vele pupjes is die wat meer tijd nodig heeft om te leren alleen te zijn. Dat is helemaal niet erg, zeker ook niet omdat je dus niet nu 5 halve dagen moet gaan werken.
Dan had je een probleem gehad, als je geen oppas had. Maar je hebt oppas, en je hoeft die eigenlijk maar om de week voor 2 uurtjes in te schakelen.
Kortom, eigenlijk is er weinig aan de hand :wink:

En hij is pas 3 maanden he? Echt een ukkepukkie nog.

(om nog een puntje 'tot overdenken' toe te voegen, Moos kon pas rustig leren alleen te zijn overdag toen ik hem 's nachts bij me nam. Schijnbaar gaf dat alleen zijn 's nachts toch ook wel iets van stress en toen ik dat weg nam werd hij steeds relaxter in overdag alleen zijn).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”