Jacksel schreef:
Jamey is dan ook beneden he, die was erbij

Wat ik nu gewoon lastig vind is dat ik op moment echt bijna niets kan, niet even boodschappen doen, want dan moet hij naar de oppas, om de week ben ik 2 uur weg voor therapie (tis een half uur rijden), dus dan moet ik ook steeds weer oppas regelen. En hij kan dan gelukkig steeds naar mn ouders, en mn broer zit op dit moment ook thuis, herstellend van een operatie, maar ik begin het rot te vinden om ze steeds lastig te moeten vallen. Dat dat de eerste periode moest wisten zowel zij als ik, maar het duurt langer dan ik had verwacht dat het zou duren. En dat is dan blijkbaar een onjuiste verwachting, ik lees ook vaak zat dat mensen na 6 weken (en Yore is vrijdag alweer 6 weken hier) halve dagen gaan werken. Dat is dus 3 tot 4 uur alleen voor de pup.
Ik weet dat ik niet moet vergelijken, maar ik krijg heel erg het gevoel dat ik iets fout doe. ook omdat de adviezen die ik her en der krijg heel erg verschillen.
Fokster en toch ook wel aantal anderen zeggen: je houdt teveel rekening met hem, ga nou maar gewoon je boodschappen doen zonder steeds maar weer een oppas te regelen, dat is dan maar gewoon even pech voor hem.
En hier wordt gezegd, waar ik ook achter sta, probeer zoveel mogelijk de stress en 'paniek' van het alleen zijn te vermijden. Maar dan knaagt toch de enorme twijfel of ik het zo ooit voor elkaar ga krijgen dat ie wel alleen kan zijn...
Even boodschappen doen kan toch wel in dat half uurtje?
Ik zou hem daarvoor ook echt gewoon goed moe maken. Hij kan al best aardig dat half uurtje alleen zijn en als hij echt echt echt heeeeel erg moe is moet hij gewoon dat half uurtje gaan slapen. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij dat dan niet zal doen.
Probeer er anders een ritme van te maken. Hier is dat bijvoorbeeld:
's Ochtends opstaan, dan een uurtje of 2 intensief met de hondjes bezig zijn (dus wandelen, beetje buiten rondhangen, spelen), als Vera dan moe is lekker eten geven zodat het buikje vol is, en dan ga ik werken/boodschappen doen.
Als het goed is went hij ook vrij rap aan een bepaald ritme, wat vaak ook een veiliger gevoel geeft.
En 1 keer in de 2 weken voor 2 uurtjes aan je ouders vragen om op te passen is toch wel te doen? Stelt weinig voor lijkt me, ook voor hen
Je kan je verder hier heel druk over gaan maken, maar daar los je ook niks mee op

Feit blijft dat Yore een van de vele pupjes is die wat meer tijd nodig heeft om te leren alleen te zijn. Dat is helemaal niet erg, zeker ook niet omdat je dus niet nu 5 halve dagen moet gaan werken.
Dan had je een probleem gehad, als je geen oppas had. Maar je hebt oppas, en je hoeft die eigenlijk maar om de week voor 2 uurtjes in te schakelen.
Kortom, eigenlijk is er weinig aan de hand
En hij is pas 3 maanden he? Echt een ukkepukkie nog.
(om nog een puntje 'tot overdenken' toe te voegen, Moos kon pas rustig leren alleen te zijn overdag toen ik hem 's nachts bij me nam. Schijnbaar gaf dat alleen zijn 's nachts toch ook wel iets van stress en toen ik dat weg nam werd hij steeds relaxter in overdag alleen zijn).