Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stamboomvraagje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mouse
Actief

stamboomvraagje

Ongelezen bericht door mouse »

misschien een domme vraag of niet, maar ...

als je een pup hebt van nederland, met een nederlandse stamboom ... en je woont in belgië ... hoe zit het dan met de stamboom? :denken:
de 1 zegt gewoon een kopietjes opsturen naar st-hubertus, maar op de site vind ik dan een papier dat je erbij moet steken en het komt erop neer dat dat dan ook nog es 65 eur kosten bijkomt? :idea:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Wat zouden redenen kunnen zijn om het om te laten zetten? Kun je anders niet aan (Belgische) shows meedoen oid?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
mouse
Actief

jelle schreef:Wat zouden redenen kunnen zijn om het om te laten zetten? Kun je anders niet aan (Belgische) shows meedoen oid?
dat vroeg ik me dus ook af ... móet dat nu echt?
mouse
Actief

Nanna schreef:Je moet een export-pedigree hebben (vraag aan de fokker).
wel, dat heb ik idd gevraagd, en blijkbaar wordt dat niet meer gedaan? :denken:
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Nanna schreef:Ik weet niet hoe het in België gaat, maar hier komt dan iemand kijken of de hond wel dezelfde is als op de stamboom (chip controleren).
Hier is niemand komen kijken naar Quasar? :denken: Was gewoon opsturen, betalen en een paar weken afwachten. :wink:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Lars schreef:
Nanna schreef:Ik weet niet hoe het in België gaat, maar hier komt dan iemand kijken of de hond wel dezelfde is als op de stamboom (chip controleren).
Hier is niemand komen kijken naar Quasar? :denken: Was gewoon opsturen, betalen en een paar weken afwachten. :wink:
Wel hoor, bij Quasar kwam er ook gewoon iemand langs. :wink:

Maar inderdaad gewoon je stamboom opsturen, wel aangetekend voor het geval dat. Dan krijg je een ontvangstbevestiging thuis en een acceptgiro van een x bedrag. Dat bedrag maak je over en dan wordt je gebeld om een afspraak te maken voor controle. Zodra die persoon langsgeweest is duurt het nog een paar weken en dan krijg je je stamboom weer thuis en staat er een stempel op :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bianca83 schreef:
Lars schreef:
Wel hoor, bij Quasar kwam er ook gewoon iemand langs. :wink:
ze komen inderdaad de chip en uiterlijk van de hond controleren
Afbeelding
mouse
Actief

Nanna schreef:
mouse schreef:
jelle schreef:Wat zouden redenen kunnen zijn om het om te laten zetten? Kun je anders niet aan (Belgische) shows meedoen oid?
dat vroeg ik me dus ook af ... móet dat nu echt?
Ja. Als je als eigenaar een hond inschrijft MOET hij een stamboeknummer hebben van het land waarvan jij ingezetene bent.
OK, geweldig! bedankt voor de info allemaal! :wink:
mouse
Actief

Nanna schreef:Als je verder geen fok- of showaspiraties hebt zou ik het lekker zo laten, zonde van de centen.
Dan wèl het chipnummer op jouw naam zetten, veel mensen denken dat dat automatisch gaat maar dat is niet zo. Moet je echt zelf doen.

edit: Dat moet trouwens sowieso, geldt voor iedereen.
idd, dat van het chipnr wist ik, ik zal alleen te denken aan die stamboom :mrgreen:

bedankt! :wink:

maar als je op voorhand niet weet OF je die aspiraties hebt ... kan dat dan ook nog later? :mrgreen:
mouse
Actief

Nanna schreef:
mouse schreef:
maar als je op voorhand niet weet OF je die aspiraties hebt ... kan dat dan ook nog later? :mrgreen:
Ja, het kan altijd nog. Er zijn ook fokkers die volwassen honden importeren en die worden ook overgezet.
ahaaaaaa ... geweldig!! superbedankt!! :wink:
mouse
Actief

Nanna schreef:
mouse schreef:
Nanna schreef:
mouse schreef:
Ja, het kan altijd nog. Er zijn ook fokkers die volwassen honden importeren en die worden ook overgezet.
ahaaaaaa ... geweldig!! superbedankt!! :wink:
Zoveel dankbaarheid valt mij niet vaak ten deel :smile: :mrgreen:
maar nu des te meer!! :cheer: :mrgreen: :smile:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik weet niet hoe het gaat voor een hond 'van Nederland naar Belgie' maar is het niet handig om dan NU al zo'n exportpedigree aan te vragen??

(Voor Tritsan, een buitenlandertej) hebben we die wel aangevraagd en die zal wel komen......

Suzanne
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

kijk even op de site van de Raad van Beheer ( ned.)
http://www.raadvanbeheer.nl/
dan onder kopje rashonden en dan naar stamboomprocedure.
bij "exporteren van een rashond"staat de procedure.
als de fokker al wist dat de pup naar het buitenland ging, had hij een exportstamboom moeten aanvragen!

succes
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

En hoe werkt dat dan als je hond in Nederland geboren is,een Nederlandse stamboom heeft,maar je als eigenaar zijnde naar Belgie verhuisd? Met honden uiteraard :mrgreen:
Moet je dan de stamboom ook overschrijven?
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
mouse
Actief

petra1 schreef:En hoe werkt dat dan als je hond in Nederland geboren is,een Nederlandse stamboom heeft,maar je als eigenaar zijnde naar Belgie verhuisd? Met honden uiteraard :mrgreen:
Moet je dan de stamboom ook overschrijven?
dat was ook mijn vraag :mrgreen:
in ben belgisch :idea: (vergeten te zeggen) :N:

maar uhm ... het is opgelost denkik :mrgreen: (straks nog es verder navragen) we hebben de export-pedigree nog niet thuisgekregen, blijkbaar hebben we een papier ingevuld dat opgestuurd wordt naar de raad van beheer, en nu zouden wij de export-pedigree thuis moeten gestuurd krijgen!

wat een gedoe zeg! :eek: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”