Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
als je een pup hebt van nederland, met een nederlandse stamboom ... en je woont in belgië ... hoe zit het dan met de stamboom?
de 1 zegt gewoon een kopietjes opsturen naar st-hubertus, maar op de site vind ik dan een papier dat je erbij moet steken en het komt erop neer dat dat dan ook nog es 65 eur kosten bijkomt?
Nanna schreef:Ik weet niet hoe het in België gaat, maar hier komt dan iemand kijken of de hond wel dezelfde is als op de stamboom (chip controleren).
Hier is niemand komen kijken naar Quasar? Was gewoon opsturen, betalen en een paar weken afwachten.
Wel hoor, bij Quasar kwam er ook gewoon iemand langs.
Maar inderdaad gewoon je stamboom opsturen, wel aangetekend voor het geval dat. Dan krijg je een ontvangstbevestiging thuis en een acceptgiro van een x bedrag. Dat bedrag maak je over en dan wordt je gebeld om een afspraak te maken voor controle. Zodra die persoon langsgeweest is duurt het nog een paar weken en dan krijg je je stamboom weer thuis en staat er een stempel op
Nanna schreef:Als je verder geen fok- of showaspiraties hebt zou ik het lekker zo laten, zonde van de centen.
Dan wèl het chipnummer op jouw naam zetten, veel mensen denken dat dat automatisch gaat maar dat is niet zo. Moet je echt zelf doen.
edit: Dat moet trouwens sowieso, geldt voor iedereen.
idd, dat van het chipnr wist ik, ik zal alleen te denken aan die stamboom
bedankt!
maar als je op voorhand niet weet OF je die aspiraties hebt ... kan dat dan ook nog later?
kijk even op de site van de Raad van Beheer ( ned.) http://www.raadvanbeheer.nl/
dan onder kopje rashonden en dan naar stamboomprocedure.
bij "exporteren van een rashond"staat de procedure.
als de fokker al wist dat de pup naar het buitenland ging, had hij een exportstamboom moeten aanvragen!
En hoe werkt dat dan als je hond in Nederland geboren is,een Nederlandse stamboom heeft,maar je als eigenaar zijnde naar Belgie verhuisd? Met honden uiteraard
Moet je dan de stamboom ook overschrijven?
In loving memory of Denzel, Stef en Dax. Groetjes Petra en de hondjes
petra1 schreef:En hoe werkt dat dan als je hond in Nederland geboren is,een Nederlandse stamboom heeft,maar je als eigenaar zijnde naar Belgie verhuisd? Met honden uiteraard
Moet je dan de stamboom ook overschrijven?
dat was ook mijn vraag
in ben belgisch (vergeten te zeggen) :N:
maar uhm ... het is opgelost denkik (straks nog es verder navragen) we hebben de export-pedigree nog niet thuisgekregen, blijkbaar hebben we een papier ingevuld dat opgestuurd wordt naar de raad van beheer, en nu zouden wij de export-pedigree thuis moeten gestuurd krijgen!