Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En toen was er ruzie...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

En toen was er ruzie...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik was weer eens bij mijn ouders langs (ik eet daar een keer per week), en ging Jamey uitlaten, en ik ben gewend om als Jamey de deur uit mag altijd iets te zeggen, meestal "toe maar", dit keer was het een enthousiaste "gooo", maar er stond een andere hond (labrador) aan het eind van de voortuin, dus gelijk Jamey weer bij me gehaald aan de flex. Lab was los en liep met een rustige kwispel richting Jamey, houding zag er oké uit, houding van Jamey ook... Mijn ervaring is dat het dan eigenlijk altijd wel goed gaat, dus ik liet het gebeuren, tot labje ineens toch wat te opdringerig werd ofzo, en Jmey dus (netjes) liet weten dat ze daar niet van gediend was...

Wat er toen gebeurde weet ik niet, maar er was ineens een hoop herrie van allebei (dus wie 'begon' geen idee), en voordat ik kon ingrijpen was de lijn van de flexi al om de lab heen gedraaid, waardoor Jamey wegtrekken niet meer mogelijk was. (niet slim van mij om hem lang te laten, maar zoals gezegd, ik verwachtte geen problemen). Eigenaresse van labje kon niets doen, want die had een klein kindje bij zich in de kinderwagen, die natuurlijk heel erg schrok van de honden.

Geen idee hoe, maar ik heb in mn eentje (vrouw hield zich bezig met kindje) toch uiteindelijk die 2 uit elkaar gekregen (nadat ik net op tijd bedacht dat ik niet met mn hand ertussen moest gaan zitten :N: , ben die reflex nog steeds niet kwijt), waarbij ik gelijk zorgde dat ik afstand nam met Jamey, lab nam gelukkig uit zichzelf afstand. Eigenaresse van labje en ik keken elkaar aan van 'wat gebeurde er nou' :denken: . Mn moeder is toen naar buiten gekomen om te kijken wat er aan de hand was (Jamey moet altijd zo'n hels kabaal maken, alsof ze vermoord wordt), die heeft uiteindelijk kindje van die vrouw stil weten te krijgen, ik ben door gelopen, leek me niet handig om met de honden bij elkaar te blijven...

Mn moeder vertelde later dat Jamey en die lab elkaar kenden, en nog nooit eerder problemen hebben gehad :19: Lab is een keer per maand een weekeind bij zn eigenaresse, die hem dan dus met kind in de kinderwagen, onaangelijnd uitlaat :boos:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

ach wat een schrik , gelukkig is het goed afgelopen voor beide partijen!!
Branwen
Actief

Ongelezen bericht door Branwen »

Gelukkig goed afgelopen maar tis toch weer ff schrikken
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind een flex ook helemaal bagger :wink: , en dat je geschrokken bent kan ik me heel goed voorstellen.
fijn dat er geen echte schade is :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 mei 2008 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gelukkig is er niets erg gebeurt en is het goed afgelopen.
Tja en in mijn geval zijn jullie beide niet zo snugger bezig geweest... jij moet ook gewoon je Flex kort houden als je naar buiten loopt, jij komt naar buiten met je hond en die ziet meteen een andere hond dus is het eigenlijk logisch dat daar op gereageert wordt door je hond..... en de lab had ook niet zo moeten reageren...maar als jij je flex gewoon kort had gehouden dan was jouw hond niet bij de lab gekomen en was die ws door gelopen.
Gelukkig is het goed gegaan maar probeer de volgende keer je flex gewoon kort tehouden totdat je ergens bent waar je de ruimte wel kan geven... zo voorkom je dus dit soort situaties :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar je staat toch bij je eigen voordeur? Waarom zou de lijn dan superkort moeten zijn? Tenzij er natuurlijk regelmatig net een hond voorbij komt, maar als dat maar zelden is, waarom dan?

Als ik Tirsa aan de lange lijn heb, heb ik er ook nooit kort als ik naar buiten ga, ik zorg er wel voor dat ik d'r vast heb, maar ik geloof dat er in die 8 jaar tijd, maar 1 keer 'n hond direct langs liep, d'r staffie vriendje Tommie, die toch de wind van voren kreeg, maar goed, dat maakte Tommie niets uit.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik denk dat het kwam omdat je haar aan de lijn had, dan gaat het 7 vd 10 keer fout
tenminste met reuen , maar jij hebt een teefje, hè? :denken:

als je een andere hond ziet, dan gelijk maar los laten, als die hond ook los is.

wat typisch is wel: was die lab een reu en jij hebt een teefje?
dat komt hoogst zelden voor dat die eens gaan vechten :eek:

ik vind het ook fout van die andere mevrouw, die haar hond tussen huizen los heeft lopen :neenee:
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
estelle

Re: En toen was er ruzie...

Ongelezen bericht door estelle »

Jacksel schreef: Lab is een keer per maand een weekeind bij zn eigenaresse, die hem dan dus met kind in de kinderwagen, onaangelijnd uitlaat :boos:
Deze zin snap ik niet helemaal. Wat is hier mis mee? Kind kan moeilijk alleen thuis blijven.
Ik laat ook mijn honden uit met Rosalie in de buggy, en toen ze baby was in de kinderwagen.
Kimba loopt dan ook altijd los mee.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik vind het helemaal niet zo gek, aangezien het je eigen voortuin is waar voor je hond ineens een vreemde hond staat die daar niet hoort. Mijn teefje houdt daar ook helemaal niet van, dat is blijkbaar haar territorium en andere honden horen daar niet zomaar in te komen. Maar in wat voor wandelgebied dan ook vind ze alles en iedereen leuk en zal er nog geen grommetje uitkomen. Ik houd haar trouwens altijd kort aan de flexi bij het naar buiten lopen en op straat en om dit soort situaties te voorkomen.
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

Gos schreef:Ik vind het helemaal niet zo gek, aangezien het je eigen voortuin is waar voor je hond ineens een vreemde hond staat die daar niet hoort. Mijn teefje houdt daar ook helemaal niet van, dat is blijkbaar haar territorium en andere honden horen daar niet zomaar in te komen. Maar in wat voor wandelgebied dan ook vind ze alles en iedereen leuk en zal er nog geen grommetje uitkomen. Ik houd haar trouwens altijd kort aan de flexi bij het naar buiten lopen en op straat en om dit soort situaties te voorkomen.
ik denk dat mensen met hun hond langs je voortuin moet kunnen
lopen zonder dat de hond aangevlogen wordt.
en inderdaad het kort houden van je hond is dan het verstandigst
en niet een flex, waardoor de hond de kans krijgt om lelijk te doen.

gr.monique
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

mo schreef:
Gos schreef:Ik vind het helemaal niet zo gek, aangezien het je eigen voortuin is waar voor je hond ineens een vreemde hond staat die daar niet hoort. Mijn teefje houdt daar ook helemaal niet van, dat is blijkbaar haar territorium en andere honden horen daar niet zomaar in te komen. Maar in wat voor wandelgebied dan ook vind ze alles en iedereen leuk en zal er nog geen grommetje uitkomen. Ik houd haar trouwens altijd kort aan de flexi bij het naar buiten lopen en op straat en om dit soort situaties te voorkomen.
ik denk dat mensen met hun hond langs je voortuin moet kunnen
lopen zonder dat de hond aangevlogen wordt.
Ik zeg ook niet dat ik dat niet vind :mrgreen: Maar daarom hou ik haar altijd vast zodat ze nog niet de kans krijgt om andere honden weg te jagen van haar terrein :wink: Ik zei het omdat ik het niet zo verwonderlijk vind dat sommige honden anders op vreemde honden reageren op hun eigen terrein dan op een neutrale plaats, dat is alles. Dat maakt het nog geen monster. De ene hond is nu eenmaal waakser/meer territoriumgericht dan de andere.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens :ok:

Mijn kleine Eebje accepteert het bijvoorbeeld ook niet als een hond dichtbij 'haar' auto komt, en bij de voordeur thuis precies hetzelfde. Niet dat ze in de aanval gaat, want daar krijgt ze van mij de kans niet voor :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Gelukkig geen gaten. In haar voortuin, Buffy aangelijnd en de ander niet, dat is hier ook vragen om problemen. Wij gebruiken eigenlijk nooit een flex omdat zelfs als het goed is tussen de honden, ze in de knoop kunnen draaien. We hebben nu even een flex omdat Buffy loops is, zo krijgt ze toch wat ruimte als er gewandeld wordt, maar dan blijft hij kort bij andere honden, hij gaat pas van de rem in het park. Ik laat ook nooit spelen aan de flex Zelfs met een riemflex kunnen ze zich gemakkelijk bezeren als er een poot indraait o.i.d.

Anne
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

das even schrikken zeg :N:
maar volgens mij wordt er verkeerd gelezen.
of ik lees verkeerd dat kan ook
volgens mij werd de lab niet aangevlogen direct toen ze buiten kwam, dus door de te lange lijn. pas na het weer terug halen van jamey, en daarna rustig weer bij elkaar na het zien van de houding van de lab
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jeannettebo schreef:das even schrikken zeg :N:
maar volgens mij wordt er verkeerd gelezen.
of ik lees verkeerd dat kan ook
volgens mij werd de lab niet aangevlogen direct toen ze buiten kwam, dus door de te lange lijn. pas na het weer terug halen van jamey, en daarna rustig weer bij elkaar na het zien van de houding van de lab
klopt. Jamey stuiterde vrolijk naar buiten, en ik zag de andere hond en haalde haar dus gelijk weer naar me toe. Daarna volgde een 'normale' kennismaking, waarbij de lab volgens Jamey te opdringerig werd. (volgens mn moeder is de lab trouwens een teefje, ik weet het niet, niet op gelet op dat moment).

Jamey gaf daarop een snauw, maar niet meer/erger dan normaal, wat gewoon normale hondentaal is (en ook altijd zo wordt opgepakt door andere honden), en wat er toen gebeurde heb ik niet zo snel kunnen volgen, maar het was dus een hoop kabaal, en om elkaar heen gedraai op een niet bepaald vriendelijke manier. Wie begon met echt ruzie maken na de snauw weet ik dus niet... De flexi was los, omdat de honden op een vriendelijke manier naar elkaar toe liepen.

De voordeur/voortuin van mijn ouders ligt langs een erg drukke straat, waar ook regelmatig bussen en alles rijden dus Jamey gaat daar echt in geen geval los...
Lab is een keer per maand een weekeind bij zn eigenaresse, die hem dan dus met kind in de kinderwagen, onaangelijnd uitlaat
Deze zin snap ik niet helemaal. Wat is hier mis mee? Kind kan moeilijk alleen thuis blijven.
Ik laat ook mijn honden uit met Rosalie in de buggy, en toen ze baby was in de kinderwagen.
Kimba loopt dan ook altijd los mee.
Ik dnek zelf dat als je hond een keer in de maand een weikeind bij je is, je appél op die hond nooit goed genoeg kan zijn voor zo'n actie... Gewoon omdat je elkaar daar te weinig voor ziet. Plus wat ik al zei, dat het dus ook nog eens bij een drukke weg was. En omdat die vrouw haar kind moest troosten (wat ik dan op zich wel snap), stond ik er in mn eentje voor om de honden uit elkaar te krijgen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind het gewoon geen slimme actie om je hond los mee te nemen op deze manier. Of hij moet gewoon gigantisch goed luisteren. Er kan altijd wat gebeuren waar je ook loopt en er is niet altijd iemand in de buurt die kan helpen.

Dat het onhandig is 'n hond aan de lijn en kinderwagen, ja dat kan ik me voorstellen, maar voor mij niet 'n reden om je hond zomaar los te laten lopen.

Ik zie het hier ook vooral met mensen die fietsen en dan de hond los mee, ik vind het gewoon levensgevaarlijk.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Pak-de-bal schreef:
als je een andere hond ziet, dan gelijk maar los laten, als die hond ook los is.
Ik hoop dat je bedoelt als die andere hond dan frank en vrij op je af komt rennen. Ik vind namelijk dat je je hond bij je moet houden ook als die ander hond los is maar bij de baas blijft. MIjn duitse herder bv. die loopt altijd los. Als ik andere honden voorbij loop moet hij volgen (en doet dat ook :wink: ) ben ik die mensen ruim voorbij, laat ik mijn hond in vrijheid zijn weg vervolgen (dus in een andere richting als waar die ander hond is) schiet er soms ineens een hond langs mij heen die bovenop de mijne duikt.
Als ik dan aan die mensen vraag waarom ze hun hond opeens op die van mij laten vliegen, dan komt er een heel onnozel: oh maar uw hond loopt los dus ik dacht dan kunnen ze ook wel spelen. :roll:
Tuurlijk :ok: Daarom loop ik kort volgend langs je heen stomme muts denk ik dan. :denken:
Gr. Aniek

Afbeelding
Pak-de-bal

Budkes schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ik hoop dat je bedoelt als die andere hond dan frank en vrij op je af komt rennen. Ik vind namelijk dat je je hond bij je moet houden ook als die ander hond los is maar bij de baas blijft. MIjn duitse herder bv. die loopt altijd los. Als ik andere honden voorbij loop moet hij volgen (en doet dat ook :wink: ) ben ik die mensen ruim voorbij, laat ik mijn hond in vrijheid zijn weg vervolgen (dus in een andere richting als waar die ander hond is) schiet er soms ineens een hond langs mij heen die bovenop de mijne duikt.
Als ik dan aan die mensen vraag waarom ze hun hond opeens op die van mij laten vliegen, dan komt er een heel onnozel: oh maar uw hond loopt los dus ik dacht dan kunnen ze ook wel spelen. :roll:
Tuurlijk :ok: Daarom loop ik kort volgend langs je heen stomme muts denk ik dan. :denken:
ik bedoel in losloopgebieden, want anders is het strafbaar je hond los te laten :19:
zoals die labrador, in deze topic, als die lab ook aan de lijn was, was er niets aan de hand geweest

ik ben hier heel streng in

maar in uiterste gevallen, als er een losse hond op Bauke komt, maak ik hem ook los, want dan lossen ze het zelf maar op
maar ik heb het liever niet, want ik laat Bauke los waar het mag en vast waar het niet mag
dus als een ander dat ook doet? :denken:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Budkes schreef:
Pak-de-bal schreef:
En toch he :N: :mrgreen:
Mensen laten hun hond al los op aangelijnde honden afstuiven in aanlijngebied (de wijk enzo). Dan kan ik me voorstellen dat dat dus helemaal zal gebeuren als jouw hond ook losloopt in de wijk.
Niet handig nee. Maar als mensen al denken dat hun hond wel met een aangelijnde hond in de wijk kan spelen dan denken ze dat natuurlijk helemaal van een hond die daar ook los loopt.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Moos schreef:
Mensen laten hun hond al los op aangelijnde honden afstuiven in aanlijngebied (de wijk enzo). Dan kan ik me voorstellen dat dat dus helemaal zal gebeuren als jouw hond ook losloopt in de wijk.
Niet handig nee. Maar als mensen al denken dat hun hond wel met een aangelijnde hond in de wijk kan spelen dan denken ze dat natuurlijk helemaal van een hond die daar ook los loopt.
Ik heb dat ook nooit begrepen; waarom mensen persee vinden dat volslagen onbekende honden met elkaar moeten kunnen spelen :roll:

Maar goed daar zijn al hele pagina's over vol geschreven hier en eigenlijk ook off-topic dus laten we het daar maar niet meer over hebben.
Gr. Aniek

Afbeelding
Pak-de-bal

Budkes schreef:
Moos schreef:
Ik heb dat ook nooit begrepen; waarom mensen persee vinden dat volslagen onbekende honden met elkaar moeten kunnen spelen :roll:

Maar goed daar zijn al hele pagina's over vol geschreven hier en eigenlijk ook off-topic dus laten we het daar maar niet meer over hebben.
en daarom is het belangrijk dat we allemaal onze honden vast hebben in gebeiden waar dat moet
anders krijg je dit soort situaties

teveel mensen houden zich nog steeds niet aan die regels :neenee:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Pak-de-bal schreef:
Budkes schreef:
Moos schreef:

en daarom is het belangrijk dat we allemaal onze honden vast hebben in gebeiden waar dat moet
anders krijg je dit soort situaties

teveel mensen houden zich nog steeds niet aan die regels :neenee:
Aniek (Budkes) bedoelt hier dat zij weliswaar haar hond los heeft.. maar aan de voet terug roept, en hem laat volgen.. dit deed ik ook met dezelfde ervaringen als aniek, de mensen laten hun honden toch nog op jouw hond afstuiven.. blijkbaar is het niet duidelijk genoeg als je je hond(en) terug roept en naast je laat volgen dat contact met andere honden niet gewenst is..
En kom aub niet weer aan met dat je dan maar beter niet in een losloopgebied moet komen... juist die bazen die gewoon de honden lekker vrij kunnen laten lopen en indien gewenst de honden terug roepen en of bij zich houden vind ik mensen die zonder veel problemen in een losloopgebied lopen, ongelukken en ruzietjes ontstaan vaak bij mensen met honden die ze op alle andere honden af laten schieten, aangelijnt onaangelijnt honden die los onder appel bij de baas lopen.. maar goed, dit is een beetje off topic, maar ook in gebieden waar het niet moet, losloopgebieden gelden er regels, hondengedragsregels weliswaar, maar als de hond bijvoorbeeld gewoon niet gediend is van ongewenst bezoek, andere honden niets doet of kan doen omdat de baas de hond kent en zo nodig bij zich houdt mogen zij net zo goed door het losloopgebied lopen..

En ontopic, denk idd dat het terugtrekken van de lijn een reactie gaf van oh je.. mag niet slecht dus grom de lab zal dat niet begrepen hebben of stapte al in de lijn raakte verschrikt of verstrikt en de vlam kan even in dde pan slaan.. heb dat ook eens op een lullige manier gehad, ik haalde mijn hond de auto uit aan de lijn, de bekende begroette uitbundig, maar zat ook aan de riem, ik stond tussen twee grote honden en mijn auto in, de andere persoon hield de riem van zijn hond ook nog vast en ze raakten verstrikt, dat werd toch effe knokken, we trokken ze gelukkig snel aan de halsbanden van elkaar, maar toch even teveel spanning op zo'n moment..
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Jacksel schreef:Ik dnek zelf dat als je hond een keer in de maand een weikeind bij je is, je appél op die hond nooit goed genoeg kan zijn voor zo'n actie... Gewoon omdat je elkaar daar te weinig voor ziet. Plus wat ik al zei, dat het dus ook nog eens bij een drukke weg was. En omdat die vrouw haar kind moest troosten (wat ik dan op zich wel snap), stond ik er in mn eentje voor om de honden uit elkaar te krijgen...
Tsja Kimba loopt ook overal los, ook naast een drukke weg. Nu weet ik gewoon 100% zeker dat Kimba met 1 woord bij me staat en niet op andere dieren e.d. afstormt en ze is uber sociaal. Dat verschilt dan misschien met die labrador in jouw verhaal.

Verder loop ik hier dus ook elke dag met 3 honden en 1 kind. Pas ging dat voor het eerst mis omdat een mevrouw haar duitseherder teef woest op Hera afgestoven kwam. Hera liep pal naast de buggy (omdat ik die herder al gezien had) net als Woopy (beiden 1 kant). Even dacht ik nog dat die hond het op Rosalie gemunt had en Woopy dacht daar kennelijk ook zo over omdat die ontstak in een woede die ik zelden bij hem heb gezien en zichzelf voor de buggy/rosalie gooide.
Tsja toen stond ik daar dus ook wat onhandig met 2 honden aan de lijn en een kind wat moord en brand schreeuwde van de schrik.
Toen zei dat mens dus ook 'wel een beetje veel he, 3 honden!' .... ik kon dr wel de sloot inpleuren van boosheid. Heb wel gezegd dat met 3 honden wandelen heel prima gaat zolang anderen hun verdomde honden eens leren bij zich te houden.

moest er even uit. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”