Ik was weer eens bij mijn ouders langs (ik eet daar een keer per week), en ging Jamey uitlaten, en ik ben gewend om als Jamey de deur uit mag altijd iets te zeggen, meestal "toe maar", dit keer was het een enthousiaste "gooo", maar er stond een andere hond (labrador) aan het eind van de voortuin, dus gelijk Jamey weer bij me gehaald aan de flex. Lab was los en liep met een rustige kwispel richting Jamey, houding zag er oké uit, houding van Jamey ook... Mijn ervaring is dat het dan eigenlijk altijd wel goed gaat, dus ik liet het gebeuren, tot labje ineens toch wat te opdringerig werd ofzo, en Jmey dus (netjes) liet weten dat ze daar niet van gediend was...
Wat er toen gebeurde weet ik niet, maar er was ineens een hoop herrie van allebei (dus wie 'begon' geen idee), en voordat ik kon ingrijpen was de lijn van de flexi al om de lab heen gedraaid, waardoor Jamey wegtrekken niet meer mogelijk was. (niet slim van mij om hem lang te laten, maar zoals gezegd, ik verwachtte geen problemen). Eigenaresse van labje kon niets doen, want die had een klein kindje bij zich in de kinderwagen, die natuurlijk heel erg schrok van de honden.
Geen idee hoe, maar ik heb in mn eentje (vrouw hield zich bezig met kindje) toch uiteindelijk die 2 uit elkaar gekregen (nadat ik net op tijd bedacht dat ik niet met mn hand ertussen moest gaan zitten :N: , ben die reflex nog steeds niet kwijt), waarbij ik gelijk zorgde dat ik afstand nam met Jamey, lab nam gelukkig uit zichzelf afstand. Eigenaresse van labje en ik keken elkaar aan van 'wat gebeurde er nou'

. Mn moeder is toen naar buiten gekomen om te kijken wat er aan de hand was (Jamey moet altijd zo'n hels kabaal maken, alsof ze vermoord wordt), die heeft uiteindelijk kindje van die vrouw stil weten te krijgen, ik ben door gelopen, leek me niet handig om met de honden bij elkaar te blijven...
Mn moeder vertelde later dat Jamey en die lab elkaar kenden, en nog nooit eerder problemen hebben gehad

Lab is een keer per maand een weekeind bij zn eigenaresse, die hem dan dus met kind in de kinderwagen, onaangelijnd uitlaat