Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagjes over vlees.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

(1) nee hoor,das niet waar. :wink:

(2)je kunt het beste brok en vlees niet combineren in 1maaltijd,dit zou dus betekenen dat je bijv. smorgens vlees voert en dan s'avonds brok maar niet tegelijk.
het overwennen kan heel geleidelijk maar ook ineens,ik heb het ineens gedaan bij alle dieren en nooit een spoortje van ontregeling aangetroffen :mrgreen:

(3) hangt ervan af wat je wil.wil je zelf samenstellen of KVV?
KVV is er in diverse samenstellingen en merken,de keuze is reuze :mrgreen:

(4)het is niet duurder dan brok,tenzij je altijd aldi brokken voert,ik heb uitgerekend dat ik zelfs goedkoper uitben met vlees als met brokken,of net zo duur uitkwam,daar hoefde ik het dus niet voor te laten.

(5)als je zelf KVV geeft en een complete versie dan hoeft dat niet,het kan wel maar moet niet.
bij ons krijgen ze carnibest en rodi en daarbij onze restjes groente en 1keer in de week een kippenpoot als tandenborstel

(6)als je rauw voert moet je het ook echt rauw laten vind ik,dat is het meest natuurlijke tenslotte.Tijdens het overwennen word wel eens aangeraden om het te overgieten met kokend water maar dat is alleen in het begin.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Geen varkensvlees geven ivm de ziekte van Aujeski en alles rauw geven dus niet gekookt.
Typ op Google eens in: natuurlijke rauwe voeding voor honden.
Dan komen er een paar fora tevoorschijn over rauw voeren.
Meld je aan en lees,lees en lees :wink: , en stel vragen als je die hebt.

Om te beginnen zou ik als ik jou was het bottendocument eens goed doorlezen, hier is de link.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512

Dat is alvast een goede leidraad.
eerst goed inlezen en dan beginnen..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
M@ri@nne
Zeer actief

Re: Vraagjes over vlees.

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

lor1_1984 schreef:Ik heb echt de ballen verstand van vlees voeren aan honden, dus een paar vraagjes. ;)
Maar ik mag toch aannemen dat je wel algemeen verstand heb?
1) Word een hond vals van het voeren van vlees?
Ik hoor dit regelmatig, maar lees hier weer van niet.
Een oud collega beweert dat dat vnl opgaat voor "vechthonden" (Staffs etc), maar dat het bij "gezelschapshonden" geen kwaad kan.
Denk nu zelf eens na. Waarom zouden honden vals worden van vlees? En waarom gezelschapshonden niet en "vechthonden" wel? Als je daar toch langer dan 5 minuten over nadenkt dan kom je zelf toch ook wel er achter wat een onzin dit is? :19: Of had je collega een goede beargumentatie?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:
wendy71 schreef:Geen varkensvlees geven ivm de ziekte van Aujeski en alles rauw geven dus niet gekookt.
Typ op Google eens in: natuurlijke rauwe voeding voor honden.
Dan komen er een paar fora tevoorschijn over rauw voeren.
Meld je aan en lees,lees en lees :wink: , en stel vragen als je die hebt.

Om te beginnen zou ik als ik jou was het bottendocument eens goed doorlezen, hier is de link.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512

Dat is alvast een goede leidraad.
eerst goed inlezen en dan beginnen..
Bedankt voor de tips. :)
Ik ga van het weekend zeker even rondneuzen, inlezen en goed orienteren.
Succes!
Ik vond en vind het ook nog eens leuk/interessant om me erin te verdiepen.
Zoveel info en mensen die je ook willen helpen om een menu samen te stellen.
Het is echt wel een beetje *hobby* voor mij geworden. :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

In dit geval niks van je moeder aantrekken. :mrgreen:
Zo denken heel veel mensen.
Leuk dat je toekomstig puppie op rauw/vers komt te staan.
Ik heb mezelf wel behoorlijk lang(lees driekwart jaar) ingelezen voordat ik de stap durfde te zetten. :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:
wendy71 schreef:In dit geval niks van je moeder aantrekken. :mrgreen:
Zo denken heel veel mensen.
Leuk dat je toekomstig puppie op rauw/vers komt te staan.
Ik heb mezelf wel behoorlijk lang(lees driekwart jaar) ingelezen voordat ik de stap durfde te zetten. :wink:
Ik weet nog geeneens of ik een pup wil (en welk ras) of een herplaatser. :oops:
Dat is iets waar ik rustig over na ga denken, het heeft geen haast. ;)
De voorpret alleen al, leuk is dat hé?
Gewoon lekker dagdromen en uitzoeken wat je wilt en bij je past..
*zucht* heerlijk...
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

lor1_1984 schreef:
M@ri@nne schreef:
lor1_1984 schreef:Ik heb echt de ballen verstand van vlees voeren aan honden, dus een paar vraagjes. ;)
Ja dat heb ik, maar ik ben opgegroeid met het idee dat honden persé brokken moeten hebben, geen vlees, hooguit een tafelrestje of soepbeen met wat vlees eraan.
Een oud collega beweert dat dat vnl opgaat voor "vechthonden" (Staffs etc), maar dat het bij "gezelschapshonden" geen kwaad kan.
Denk nu zelf eens na. Waarom zouden honden vals worden van vlees? En waarom gezelschapshonden niet en "vechthonden" wel? Als je daar toch langer dan 5 minuten over nadenkt dan kom je zelf toch ook wel er achter wat een onzin dit is? :19: Of had je collega een goede beargumentatie?
Volgens die collega kwam dat omdat "vechthonden" gefokt zijn op agressiviteit (of iig in het verleden) en als je ze vlees voert, proeven ze bloed en een "vechthond" die bloed heeft geproeft wordt per definitie vals. :19:
Voor een "gezelschapshond" ging dit niet op ivm dat ze niet op agressiviteit gefokt zijn, maar op uiterlijk en lieve karakter (buiten beschouwing latend dat de meeste gezelschapshonden die ik tegenkom vreselijk onopgevoede rotbeesten zijn).
Ik was het daar niet over eens, maar wilde het voor de zekerheid even nachecken. ;)
Gog ik wist helemaal niet dat ik in levensgevaar ben als ik ongesteld ben :roll: Mijn stafford eet compleet rauw, gelukkig kraakt ze alleen de botten van kip ed en niet van mij :19:
Valerie
Zeer actief

Ja, ben ook niet van plan dr brok te geven. Je collega mag wel eens mijn hondje zien, ze doet zelfs niets terug als ze zelf wordt gebeten maar verslind zowat een heel (dood)geit :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Ik had haar ook lief gevonden als ze van zich af beet hoor :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Een schrale troost voor je; 99 % van de mensen hier is opgevoed met het idee dat honden brokken moet eten dat is namelijk de heersende opinie :wink:

Dat feit kun je niet als excuus gebruiken voor het feit dat je uberhaupt ook maar iets van het verhaal van je collega geloofde...

Goed van je dat je hier vragen stelt, ik zou me flink verdiepen voordat je er mee aan de gang gaat want je gaat nog veel meer en vaker vragen krijgen.
Als je dan niet weet waar je mee bezig bent en niet 100 % overtuigd bent van het feit dat jij dit het beste voor je hond vindt sta je altijd met je bek vol tanden en zul je altijd blijven twijfelen als mensen met het zoveelste onzin verhaal aankomen.

Of je verteld anderen gewoon niets :mrgreen: Doe ik ook heel vaak gewoon niet meer omdat ik geen zin heb in ellenlange verhalen over de supersonische brokken van Hills waar hun hond het zoooo geweldig op doet met de kanttekening dat HUN alleswetende dierenarts gezegd heeft dat rauw voeren hartstikke dodelijk voor je hond is.
Ja daag, je dacht toch niet dat ik tegen zoveel onwetendheid en stupide gedrag op ga zitten boksen?
En dat zou jij met je collega ook moeten doen... :ok:
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Zuinig zijn op die DA. Je moet je inderdaad goed inlezen als je zelf de maaltijd wil gaan samenstellen. Heb je daar geen zin in, of geen tijd voor, dan is kvv een prima alternatief. Als je er aan toe bent kun je langzaam barfdingen gaan introduceren.
Overigens heb ik twee Shelties en die zijn al jaren volledig op vers. Ze zijn alleen bloeddorstig op de postbode.... :wink: :19: :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

lor1_1984 schreef:[
omdat het nog wel eens fout gaat met het toevoegen van vitamines/calcium/etc.
dat kan ik me voorstellen, je moet namelijk helemaak geen vitamines en of calcium ed toevoegen :19: .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

lor1_1984 schreef:
Hutsje schreef:
lor1_1984 schreef:[
omdat het nog wel eens fout gaat met het toevoegen van vitamines/calcium/etc.
dat kan ik me voorstellen, je moet namelijk helemaak geen vitamines en of calcium ed toevoegen :19: .
Volgens deze DA wel, maar dat schijnt heel nauw te luisteren. :19:
Verder weet ik het ook niet hoor. ;)
als je een goed menu hebt kan dat meer kwaad dan goed. en bovendien, het komt echt niet zo nauw allemaal. als je bijvoorbeeld volgens het prooidiermodel voert (dus je bootst een prooidier na qua verhoudingen), wat zou je dan volgens jou nog toe moeten voegen? denk je echt dat wij dat beter kunnen dan de natuur? als ik jou was zou ik me aanmelden op de diverse rauwvoedingsfora ;).
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Koop het boekje 'Voer voor Carnivoren', kruip op de bank, lees je eens rustig in en besluit dan of het je iets lijkt.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Er staan goede tips in Het Bottendocument.
Een goed boek over rauwe voeding met veel hulp bij het samenstellen met spullen die in je eigen buurt te krijgen zijn is het boek van Mogens Eliasen. Zie link op de balk onder dit bericht.
Succes,
Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl/
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Valerie schreef:
lor1_1984 schreef:
M@ri@nne schreef:
Ja dat heb ik, maar ik ben opgegroeid met het idee dat honden persé brokken moeten hebben, geen vlees, hooguit een tafelrestje of soepbeen met wat vlees eraan.
Volgens die collega kwam dat omdat "vechthonden" gefokt zijn op agressiviteit (of iig in het verleden) en als je ze vlees voert, proeven ze bloed en een "vechthond" die bloed heeft geproeft wordt per definitie vals. :19:
Voor een "gezelschapshond" ging dit niet op ivm dat ze niet op agressiviteit gefokt zijn, maar op uiterlijk en lieve karakter (buiten beschouwing latend dat de meeste gezelschapshonden die ik tegenkom vreselijk onopgevoede rotbeesten zijn).
Ik was het daar niet over eens, maar wilde het voor de zekerheid even nachecken. ;)
Gog ik wist helemaal niet dat ik in levensgevaar ben als ik ongesteld ben :roll: Mijn stafford eet compleet rauw, gelukkig kraakt ze alleen de botten van kip ed en niet van mij :19:
Ik mag aannemen dat ze van dat bloed niet proeven?beetje vreemde vergelijking dus :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”