Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen Haaksbarf?
Moderator: moderatorteam
- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
ja, hier hebben we het wel eens geprobeerd. De zalmvariant is erg vet dus pas op met de kilo'tjes, die gebruik ik dus alleen maar meer voor in de groentenmix. De paard variant en rund variant vinden ze niet zo lekker. Konijn hebben we hier ook nog liggen en dat gaan we ook nog proberen. Scence lust geen 1 van deze varianten, attis lust alles en Xena vind alleen de zalm lekker maar eet de rest wel op.

- miemot
- Zeer actief
Bedankt voor de tip, ik heb de zalm ook besteld, dus opletten dan maarIanthe schreef:ja, hier hebben we het wel eens geprobeerd. De zalmvariant is erg vet dus pas op met de kilo'tjes, die gebruik ik dus alleen maar meer voor in de groentenmix.
Guus heeft gisteren voor het eerst Haaksbarf gegeten, de geit-variant. Het leek hem wel te smaken, het bakje werd in elk geval netjes zuiver gelikt.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Heb het een keer mogen 'proeven', nou ja, mijn honden dan.
De zalm, lam en geit-variant. Ik vond het er heel goed uitzien (hele grove maling) en de honden vonden het heel erg lekker.
Als ik kvv zou geven, zou ik dit merk zeker op het menu zetten: veel verschillene varianten (waarbij ook het bot van verschillende diersoorten wordt gebruikt, dus in de lammix zit echt lamsbot, in de geitenmix echte geitenbotten en niet zoal de meeste kvv's alleen kippenbotten of een calciumpreparaat) en er wordt geen graan/rijst toegevoegd. Alleen maar vlees, orgaan, bot en groente.
Die groente is - denk ik - wel een reden waarom er toch wat honden zijn die 't minder graag eten of er aan moeten 'wennen'.
Mijn honden zet ik nog steeds liever zelf samengestelde maaltijden voor omdat ik dan in de hand heb wat ze precies krijgen. Zo krijgt Bill minder vet/vel, geef ik ze wat meer bot als ik orgaan voer etc..
De zalm, lam en geit-variant. Ik vond het er heel goed uitzien (hele grove maling) en de honden vonden het heel erg lekker.
Als ik kvv zou geven, zou ik dit merk zeker op het menu zetten: veel verschillene varianten (waarbij ook het bot van verschillende diersoorten wordt gebruikt, dus in de lammix zit echt lamsbot, in de geitenmix echte geitenbotten en niet zoal de meeste kvv's alleen kippenbotten of een calciumpreparaat) en er wordt geen graan/rijst toegevoegd. Alleen maar vlees, orgaan, bot en groente.
Die groente is - denk ik - wel een reden waarom er toch wat honden zijn die 't minder graag eten of er aan moeten 'wennen'.
Mijn honden zet ik nog steeds liever zelf samengestelde maaltijden voor omdat ik dan in de hand heb wat ze precies krijgen. Zo krijgt Bill minder vet/vel, geef ik ze wat meer bot als ik orgaan voer etc..
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij mijn vaste CB leverancier hebben ze het onlangs voor het eerst binnen gehad, ik moet er nog naartoe om een paar soorten te gaan proberen. Het is inderdaad duurder dan CB, dat is een nadeel vind ik.
Het schijnt (heb ik van mijn leverancier gehoord) dat er in Haaksbarf absoluut niets chemisch is toegevoegd en naar ik begreep is er bij CB wel sprake van. Ik weet niet precies wat en hoe hoor, dat vraag ik nog wel na.
Het schijnt (heb ik van mijn leverancier gehoord) dat er in Haaksbarf absoluut niets chemisch is toegevoegd en naar ik begreep is er bij CB wel sprake van. Ik weet niet precies wat en hoe hoor, dat vraag ik nog wel na.
- miemot
- Zeer actief
Ik betaal ongeveer hetzelfde voor CB, scheelt 10 cent op een kilo ofzo en daar ga ik nu echt niet over vallen. Veel alternatieven zijn er in Belgie niet vrees ik. Naast Duck valt hier, wat kvv betreft dan, niet veel te krijgen. CB, en Haaksbarf ook trouwens, koop ik in een winkeltje dat het vanuit Nederland laat komen en dat is dan ook de enige winkel (waar ik weet van heb, in de omgeving hier) die het verkoopt.LongFields schreef: Het is inderdaad duurder dan CB, dat is een nadeel vind ik.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
10 cent is natuurlijk niet veel maar CB is ook al zo duur dus nóg duurder is wel heavy vind ikmiemot schreef:Ik betaal ongeveer hetzelfde voor CB, scheelt 10 cent op een kilo ofzo en daar ga ik nu echt niet over vallen. Veel alternatieven zijn er in Belgie niet vrees ik. Naast Duck valt hier, wat kvv betreft dan, niet veel te krijgen. CB, en Haaksbarf ook trouwens, koop ik in een winkeltje dat het vanuit Nederland laat komen en dat is dan ook de enige winkel (waar ik weet van heb, in de omgeving hier) die het verkoopt.LongFields schreef: Het is inderdaad duurder dan CB, dat is een nadeel vind ik.

- miemot
- Zeer actief
Het is inderdaad duur, als ik moet uittellen wat me dat op een jaar kost :N: Maar ja, zoals ik al zei, veel alternatieven zijn er niet. Een goeie brok vinden is hier ook niet simpel (farmfood of zo ben ik nog nergens tegengekomen) en Duck is helemaal out of the question (lust hij niet meer) dus dan kom je op CB uit. Als ik dan de voordelen lees van Haaksbarf tov CB dan is die tien cent extra ook nog wel de moeite waard denk ik zo.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB) Dus daarom probeerden we HB uit, het prijsverschil is voor ons nouwelijks een probleem aangezien de zalm alleen maar door de groentenmix gaat en de rest eigenlijk alleen maar bedoeld was voor Scence (die eet 50 tot 60 gr op een dag
) maar die houd er niet zo van, dus toch maar ergens anders CB vandaan zien te halen. 

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Dierenwinkel Gabber in Hoogerheide.Ianthe schreef:Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB) Dus daarom probeerden we HB uit, het prijsverschil is voor ons nouwelijks een probleem aangezien de zalm alleen maar door de groentenmix gaat en de rest eigenlijk alleen maar bedoeld was voor Scence (die eet 50 tot 60 gr op een dag) maar die houd er niet zo van, dus toch maar ergens anders CB vandaan zien te halen.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik gebruik het momenteel ook en het bevalt goed.
Het ziet er goed uit, geen granen bijgevoegd ed..
Van de kvv vind ik hb toch een vd betere merken.
Maar ik kan niet wachten om weer helemaal over te gaan op nrv, moet nog even wachten voordat ik jakko weer kan overzetten, maar tot die tijd vind ik hb goed te doen.
Het ziet er goed uit, geen granen bijgevoegd ed..
Van de kvv vind ik hb toch een vd betere merken.
Maar ik kan niet wachten om weer helemaal over te gaan op nrv, moet nog even wachten voordat ik jakko weer kan overzetten, maar tot die tijd vind ik hb goed te doen.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Mauyak
Iets chemisch in CB?LongFields schreef:Bij mijn vaste CB leverancier hebben ze het onlangs voor het eerst binnen gehad, ik moet er nog naartoe om een paar soorten te gaan proberen. Het is inderdaad duurder dan CB, dat is een nadeel vind ik.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks, dan gaan we binnenkort weer een voorraadje inslaan.Ennath schreef:Dierenwinkel Gabber in Hoogerheide.Ianthe schreef:Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB) Dus daarom probeerden we HB uit, het prijsverschil is voor ons nouwelijks een probleem aangezien de zalm alleen maar door de groentenmix gaat en de rest eigenlijk alleen maar bedoeld was voor Scence (die eet 50 tot 60 gr op een dag) maar die houd er niet zo van, dus toch maar ergens anders CB vandaan zien te halen.

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
You're welcome.Ianthe schreef:Thanks, dan gaan we binnenkort weer een voorraadje inslaan.Ennath schreef:Dierenwinkel Gabber in Hoogerheide.Ianthe schreef:Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB) Dus daarom probeerden we HB uit, het prijsverschil is voor ons nouwelijks een probleem aangezien de zalm alleen maar door de groentenmix gaat en de rest eigenlijk alleen maar bedoeld was voor Scence (die eet 50 tot 60 gr op een dag) maar die houd er niet zo van, dus toch maar ergens anders CB vandaan zien te halen.
-
nikaboef
- Vaste gebruiker
ik heb een keer geprobeert en bijde honden vonden het smerig. ik kocht ook altijd onze carnibest bij shaweka en had vaak lastig contact met ze en ben nu weer terug bij carnibest gebleven want dat bevalt altijd goed. en chemisch hebben ze mij ook proberen vertellen maar daar is niks waar van want dat is naturlijke vitamines en maar 1 precent voor ik weet. dat hoort bij compleet voeding.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Oh is dat de reden. Ik bestelde daar altijd alles, naast de Carnibest ook andere vers vlees spullen, maar geen flauw idee wat Haakse barf was.Ianthe schreef:Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB)
Ik was al flink aan het vloeken, wel een andere Carnibestleverancier gevonden, maar die heeft voor de rest niks van kippennekken, pens e.d. . Ik zie nu dat er op de website wel uitleg staat erover.
Dan ga ik die Haakse Barf maar eens proberen als de Carninest op is. Buffy zal het wel lusten want die vreet alles.
Anne
-
arja
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik vind haaksbarf er echt goed uitzien, ik had de rund, er zitten best grove stukken(voor kvv dan ) vlees in, de zalm is vrij vochtig, als je die openmaakt spuit het er zo uit, de honden vonden het heerlijk maar ik vind het wel erg duur, ik wissel af met kivo, ook erg goed, vergelijkbaar met bibi en die kost maar 56 euro voor 48 kilo, die vinden ze ook heerlijk en ze hebben maar 500 gram per hond per dag nodig (labradors) 
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Mijn honden eten HB ook met smaak.
Niks geen toegevoegde rommel, alles word gemalen inclusief echte botten en niet een of ander *kunstmatig* calciumpreparaat.
Dát vind ik het goede aan haaksbarf.
Ik heb het een tijdje gegeven na de darmoperatie van Jakko, dat is nu ruim 4 weken geleden en ik vond/vind hb een goed alternatief.
Sinds een klein weekje ben ik weer begonnen met het echte werk, zeg maar.( echt rauw voren, incl botten.)
Ik persoonlijk vind Haaks barf echt een hele goede kvv.
Okee, de prijs is er ook naar, maar CB is ook niet de goedkoopste.
Daarbij hebben ze behoorlijk wat varianten incl een paard variant en ik meen geloof ik ook een geit variant maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Niks geen toegevoegde rommel, alles word gemalen inclusief echte botten en niet een of ander *kunstmatig* calciumpreparaat.
Dát vind ik het goede aan haaksbarf.
Ik heb het een tijdje gegeven na de darmoperatie van Jakko, dat is nu ruim 4 weken geleden en ik vond/vind hb een goed alternatief.
Sinds een klein weekje ben ik weer begonnen met het echte werk, zeg maar.( echt rauw voren, incl botten.)
Ik persoonlijk vind Haaks barf echt een hele goede kvv.
Okee, de prijs is er ook naar, maar CB is ook niet de goedkoopste.
Daarbij hebben ze behoorlijk wat varianten incl een paard variant en ik meen geloof ik ook een geit variant maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3