Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen Haaksbarf?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ervaringen Haaksbarf?

Ongelezen bericht door miemot »

Iemand ervaring hiermee? De website ziet er alvast veelbelovend uit.

http://www.haaksbarf.eu/
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

ja, hier hebben we het wel eens geprobeerd. De zalmvariant is erg vet dus pas op met de kilo'tjes, die gebruik ik dus alleen maar meer voor in de groentenmix. De paard variant en rund variant vinden ze niet zo lekker. Konijn hebben we hier ook nog liggen en dat gaan we ook nog proberen. Scence lust geen 1 van deze varianten, attis lust alles en Xena vind alleen de zalm lekker maar eet de rest wel op.
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Ianthe schreef:ja, hier hebben we het wel eens geprobeerd. De zalmvariant is erg vet dus pas op met de kilo'tjes, die gebruik ik dus alleen maar meer voor in de groentenmix.
Bedankt voor de tip, ik heb de zalm ook besteld, dus opletten dan maar :mrgreen:
Guus heeft gisteren voor het eerst Haaksbarf gegeten, de geit-variant. Het leek hem wel te smaken, het bakje werd in elk geval netjes zuiver gelikt.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

geen ervaring mee, maar er moet wel haast goud inzitten zo duur is het ;)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

met het voer geen ervaring.

met de mensen wel en die is me op het zachtst gezegd erg slecht bevallen. daarom dus ook afgezien van een bestelling.. :N:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Heb het een keer mogen 'proeven', nou ja, mijn honden dan. :wink:
De zalm, lam en geit-variant. Ik vond het er heel goed uitzien (hele grove maling) en de honden vonden het heel erg lekker.
Als ik kvv zou geven, zou ik dit merk zeker op het menu zetten: veel verschillene varianten (waarbij ook het bot van verschillende diersoorten wordt gebruikt, dus in de lammix zit echt lamsbot, in de geitenmix echte geitenbotten en niet zoal de meeste kvv's alleen kippenbotten of een calciumpreparaat) en er wordt geen graan/rijst toegevoegd. Alleen maar vlees, orgaan, bot en groente.
Die groente is - denk ik - wel een reden waarom er toch wat honden zijn die 't minder graag eten of er aan moeten 'wennen'.

Mijn honden zet ik nog steeds liever zelf samengestelde maaltijden voor omdat ik dan in de hand heb wat ze precies krijgen. Zo krijgt Bill minder vet/vel, geef ik ze wat meer bot als ik orgaan voer etc..
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij mijn vaste CB leverancier hebben ze het onlangs voor het eerst binnen gehad, ik moet er nog naartoe om een paar soorten te gaan proberen. Het is inderdaad duurder dan CB, dat is een nadeel vind ik.
Het schijnt (heb ik van mijn leverancier gehoord) dat er in Haaksbarf absoluut niets chemisch is toegevoegd en naar ik begreep is er bij CB wel sprake van. Ik weet niet precies wat en hoe hoor, dat vraag ik nog wel na.
miemot
Zeer actief

LongFields schreef: Het is inderdaad duurder dan CB, dat is een nadeel vind ik.
Ik betaal ongeveer hetzelfde voor CB, scheelt 10 cent op een kilo ofzo en daar ga ik nu echt niet over vallen. Veel alternatieven zijn er in Belgie niet vrees ik. Naast Duck valt hier, wat kvv betreft dan, niet veel te krijgen. CB, en Haaksbarf ook trouwens, koop ik in een winkeltje dat het vanuit Nederland laat komen en dat is dan ook de enige winkel (waar ik weet van heb, in de omgeving hier) die het verkoopt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

miemot schreef:
LongFields schreef: Het is inderdaad duurder dan CB, dat is een nadeel vind ik.
Ik betaal ongeveer hetzelfde voor CB, scheelt 10 cent op een kilo ofzo en daar ga ik nu echt niet over vallen. Veel alternatieven zijn er in Belgie niet vrees ik. Naast Duck valt hier, wat kvv betreft dan, niet veel te krijgen. CB, en Haaksbarf ook trouwens, koop ik in een winkeltje dat het vanuit Nederland laat komen en dat is dan ook de enige winkel (waar ik weet van heb, in de omgeving hier) die het verkoopt.
10 cent is natuurlijk niet veel maar CB is ook al zo duur dus nóg duurder is wel heavy vind ik
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Het is inderdaad duur, als ik moet uittellen wat me dat op een jaar kost :N: Maar ja, zoals ik al zei, veel alternatieven zijn er niet. Een goeie brok vinden is hier ook niet simpel (farmfood of zo ben ik nog nergens tegengekomen) en Duck is helemaal out of the question (lust hij niet meer) dus dan kom je op CB uit. Als ik dan de voordelen lees van Haaksbarf tov CB dan is die tien cent extra ook nog wel de moeite waard denk ik zo.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB) Dus daarom probeerden we HB uit, het prijsverschil is voor ons nouwelijks een probleem aangezien de zalm alleen maar door de groentenmix gaat en de rest eigenlijk alleen maar bedoeld was voor Scence (die eet 50 tot 60 gr op een dag :mrgreen: ) maar die houd er niet zo van, dus toch maar ergens anders CB vandaan zien te halen. :wink:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ianthe schreef:Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB) Dus daarom probeerden we HB uit, het prijsverschil is voor ons nouwelijks een probleem aangezien de zalm alleen maar door de groentenmix gaat en de rest eigenlijk alleen maar bedoeld was voor Scence (die eet 50 tot 60 gr op een dag :mrgreen: ) maar die houd er niet zo van, dus toch maar ergens anders CB vandaan zien te halen. :wink:
Dierenwinkel Gabber in Hoogerheide.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik gebruik het momenteel ook en het bevalt goed.
Het ziet er goed uit, geen granen bijgevoegd ed..
Van de kvv vind ik hb toch een vd betere merken.
Maar ik kan niet wachten om weer helemaal over te gaan op nrv, moet nog even wachten voordat ik jakko weer kan overzetten, maar tot die tijd vind ik hb goed te doen. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

LongFields schreef:Bij mijn vaste CB leverancier hebben ze het onlangs voor het eerst binnen gehad, ik moet er nog naartoe om een paar soorten te gaan proberen. Het is inderdaad duurder dan CB, dat is een nadeel vind ik.
Het schijnt (heb ik van mijn leverancier gehoord) dat er in Haaksbarf absoluut niets chemisch is toegevoegd en naar ik begreep is er bij CB wel sprake van. Ik weet niet precies wat en hoe hoor, dat vraag ik nog wel na.
Iets chemisch in CB? :19: nou daar ben ik dan benieuwd naar.volgens mij is dat nl onzin.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
Ianthe schreef:Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB) Dus daarom probeerden we HB uit, het prijsverschil is voor ons nouwelijks een probleem aangezien de zalm alleen maar door de groentenmix gaat en de rest eigenlijk alleen maar bedoeld was voor Scence (die eet 50 tot 60 gr op een dag :mrgreen: ) maar die houd er niet zo van, dus toch maar ergens anders CB vandaan zien te halen. :wink:
Thanks, dan gaan we binnenkort weer een voorraadje inslaan. :ok:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ianthe schreef:
Ennath schreef:
Thanks, dan gaan we binnenkort weer een voorraadje inslaan. :ok:
You're welcome.
nikaboef
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nikaboef »

ik heb een keer geprobeert en bijde honden vonden het smerig. ik kocht ook altijd onze carnibest bij shaweka en had vaak lastig contact met ze en ben nu weer terug bij carnibest gebleven want dat bevalt altijd goed. en chemisch hebben ze mij ook proberen vertellen maar daar is niks waar van want dat is naturlijke vitamines en maar 1 precent voor ik weet. dat hoort bij compleet voeding.
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik het de paard en de kip/lam geprobeerd tot nu toe.

Nina vreet het (heel snel)... haha
Dazzle pakt er hapjes van en gaat erin liggen rollen... eet het niet...
Amy vreet het ook (heel snel)... haha
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ianthe schreef:Wij probeerden het trouwens omdat onze leverancier, Shaweca, geen CB meer leverde na een colflict met hun (de verpakkingen van hun haaksebarf leek te veel op de verpakking van CB)
Oh is dat de reden. Ik bestelde daar altijd alles, naast de Carnibest ook andere vers vlees spullen, maar geen flauw idee wat Haakse barf was.
Ik was al flink aan het vloeken, wel een andere Carnibestleverancier gevonden, maar die heeft voor de rest niks van kippennekken, pens e.d. . Ik zie nu dat er op de website wel uitleg staat erover.

Dan ga ik die Haakse Barf maar eens proberen als de Carninest op is. Buffy zal het wel lusten want die vreet alles.

Anne
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Ik vind haaksbarf er echt goed uitzien, ik had de rund, er zitten best grove stukken(voor kvv dan ) vlees in, de zalm is vrij vochtig, als je die openmaakt spuit het er zo uit, de honden vonden het heerlijk maar ik vind het wel erg duur, ik wissel af met kivo, ook erg goed, vergelijkbaar met bibi en die kost maar 56 euro voor 48 kilo, die vinden ze ook heerlijk en ze hebben maar 500 gram per hond per dag nodig (labradors) :ok:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mijn honden eten HB ook met smaak.
Niks geen toegevoegde rommel, alles word gemalen inclusief echte botten en niet een of ander *kunstmatig* calciumpreparaat.
Dát vind ik het goede aan haaksbarf. :ok:

Ik heb het een tijdje gegeven na de darmoperatie van Jakko, dat is nu ruim 4 weken geleden en ik vond/vind hb een goed alternatief.
Sinds een klein weekje ben ik weer begonnen met het echte werk, zeg maar.( echt rauw voren, incl botten.)

Ik persoonlijk vind Haaks barf echt een hele goede kvv.
Okee, de prijs is er ook naar, maar CB is ook niet de goedkoopste. :19:
Daarbij hebben ze behoorlijk wat varianten incl een paard variant en ik meen geloof ik ook een geit variant maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

ik heb het nu ook, mijn beide honden moeten heb niet ik heb normaal altijd carnibest nu hebben ze al 1,5 dag niet gegeten beide ik heb de lam/kip variant gegeven maar ze trekken dr neus er voor op, ik moet zeggen dat ik het er ook niet zo smakelijk uit vind zien tegenover carnibest.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”