Wij hebben dus sinds een klein maandje Barros.
Barros durfde zoals sommige inmiddels weten,eerst de trap niet goed op en af en dit hebben we met bloed zweet en tranen voorelkaar gekregen uiteindelijk (nog bedankt voor de tips iedereen!).
Ik wandel dus inmiddels regelmatig met hem,en dan zeker 3 uur of meer per dag en ben verder ook met hem bezig.
Sinds kort valt het me op dat hij,als hij op het balkon is (altijd onder toezicht!) dat hij blaft richting de tuin van de buren rechts-onder ons (onder ons is er nog 1 balkon,en daaronder is dus de tuin gelegen).
Dit is niet constant blaffen,na één hoogstens twee keer houdt hij op.
Als dit al gebeurt,is dat misschie twee keer per dag,en niet elke dag..het is voornamenlijk met mooier weer.
Het is me opgevallen dat al voordat dit gebeurde de onderbuurvrouw continue naar ons balkon staart,ook roept/praat ze tegen Barros (zonder dat hij ook maar iets doet).
Ook ik kan niet op het balkon,of überhaupt beneden komen zonder dat ze me aanklampt voor een praatje.
Prima,ik klets lekker mee en ga dan weer mn gangetje.
Nooit klachten gehad over de honden.
Vanochtend begon mevrouw samen met haar zoon vanuit haar tuintje te schelden naar mij en Barros toe.
Zoon had het hoogste woord en begon:
Zoon: Hallo???
Ik: Ja buurman,zeg het eens!
Zoon: Ik wil dat je die KAhond wegdoet anders laat ik de politie hem weghalen!!Hij schijt en pist op het balkon,altijd maar die deur open,je laat hem nooit uit!!!
Ik: Pardon meneer???Deze we hond hebben wij pas,en hij moet nog wennen,ik..(onderbroken door zoon)
Zoon: Ken me niet schelen!Die KAhond pist over het balkon!!!
Buurvrouw: Ja,zo is het!!

Ik heb gewoon werkelijk geen kans gehad mijn verhaal te doen..ik heb het geprobeerd maar ben maar naar binnen gegaan toen meneer met politie begon te dreigen (Ik ga NU de politie bellen aldus meneer) en nog meer met Ka begon te schelden en persoonlijk werd,ben ik voor ik mn geduld verloor naar binnen gegaan.
Voor de situatie escaleren zou,heb ik zelf de politie gebeld en mijn verhaal gedaan en niks aangedikt of groter gemaakt dan het is,hij zou hiervan de wijkagent op de hoogte brengen.
Ok,Barros heeft wel een enkele keren op het balkon ontlast.
Dit gebeurde toen hij na enkele dagen opeens niet meer naar beneden wou (dit is nadat er weleens naar hem geroepen werd op t balkon,ook heb ik sterk het vermoeden dat ze eetbare dingen op t balkon gooien).
Elke keer heb ik het onmiddelijk opgeruimd en schoongemaakt,en nogmaals Barros is nooit zonder toezicht op balkon geweest.
Er is één keer voor gekomen dat hij per ongeluk tegen de railing aanpieste en dus in hun tuin(met regenachtig weer) heb hier voor de volgende dag excuses aangeboden,en ik citeer: "Geeft niet,honden he"
Het is nu rustig aan de buren kant..Barros durft trouwens de trap weer niet af sinds de buren hebben lopen schreeuwen,hij zit inelkaar gedoken met zn oren in zn nek te grommen richting balkon (dus aan de achterkant van de kamer),ik merk duidelijk dat hij ze niet vertrouwd..
Intussen contact gehad met mijn vriend die aan het werk is,en hij heeft vermoedens dat de buren hem wel eens plagen en steentjes tegen ons balkon aangooien.
De andere buren heb ik nooit horen klagen.
Er is maar 1keer gebeurd dat we de buren direct onder ons aan de deur kregen,en dat was toen we een zeldzame keer langer dan 4 uurtjes naar een verjaardag waren op zaterdag en terug kwamen.
Deze buurman legde uit dat het gehorig was zo na 22uur met houten vloeren en dat als wij onze honden begroeten hij bang is dat de baby wakker word van dat getrippel.
Hier houden wij sindsdien nog meer rekening mee,en we hebben deze buren niet meer gehoord.
De eerstgenoemde buren hebben verder nooit iets laten blijken tot vandaag,op de aso manier.
Ik hou al overal rekening mee,wat moet ik nog meer ik heb nu een bange hond,en ik ben nu inmiddels redelijk kalm..
Volhouden blijf ik,over mn lijk dat Barros weggaat!
Hebben jullie ervaring met dit soort conflicten,en zijn er nog meer ding die ik kan doen?