Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Conflict met de buren..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ozzfest
Zeer actief

Conflict met de buren..

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Dit gaat gaat vrees ik een lang verhaal worden maar ik moet het echt even kwijt,ik zit tegen een inzinking aan :19:

Wij hebben dus sinds een klein maandje Barros.
Barros durfde zoals sommige inmiddels weten,eerst de trap niet goed op en af en dit hebben we met bloed zweet en tranen voorelkaar gekregen uiteindelijk (nog bedankt voor de tips iedereen!).

Ik wandel dus inmiddels regelmatig met hem,en dan zeker 3 uur of meer per dag en ben verder ook met hem bezig.

Sinds kort valt het me op dat hij,als hij op het balkon is (altijd onder toezicht!) dat hij blaft richting de tuin van de buren rechts-onder ons (onder ons is er nog 1 balkon,en daaronder is dus de tuin gelegen).
Dit is niet constant blaffen,na één hoogstens twee keer houdt hij op.
Als dit al gebeurt,is dat misschie twee keer per dag,en niet elke dag..het is voornamenlijk met mooier weer.
Het is me opgevallen dat al voordat dit gebeurde de onderbuurvrouw continue naar ons balkon staart,ook roept/praat ze tegen Barros (zonder dat hij ook maar iets doet).
Ook ik kan niet op het balkon,of überhaupt beneden komen zonder dat ze me aanklampt voor een praatje.

Prima,ik klets lekker mee en ga dan weer mn gangetje.
Nooit klachten gehad over de honden.
Vanochtend begon mevrouw samen met haar zoon vanuit haar tuintje te schelden naar mij en Barros toe.
Zoon had het hoogste woord en begon:

Zoon: Hallo???
Ik: Ja buurman,zeg het eens!

Zoon: Ik wil dat je die KAhond wegdoet anders laat ik de politie hem weghalen!!Hij schijt en pist op het balkon,altijd maar die deur open,je laat hem nooit uit!!!
Ik: Pardon meneer???Deze we hond hebben wij pas,en hij moet nog wennen,ik..(onderbroken door zoon)
Zoon: Ken me niet schelen!Die KAhond pist over het balkon!!!
Buurvrouw: Ja,zo is het!! :19:

Ik heb gewoon werkelijk geen kans gehad mijn verhaal te doen..ik heb het geprobeerd maar ben maar naar binnen gegaan toen meneer met politie begon te dreigen (Ik ga NU de politie bellen aldus meneer) en nog meer met Ka begon te schelden en persoonlijk werd,ben ik voor ik mn geduld verloor naar binnen gegaan.
Voor de situatie escaleren zou,heb ik zelf de politie gebeld en mijn verhaal gedaan en niks aangedikt of groter gemaakt dan het is,hij zou hiervan de wijkagent op de hoogte brengen.

Ok,Barros heeft wel een enkele keren op het balkon ontlast.
Dit gebeurde toen hij na enkele dagen opeens niet meer naar beneden wou (dit is nadat er weleens naar hem geroepen werd op t balkon,ook heb ik sterk het vermoeden dat ze eetbare dingen op t balkon gooien).
Elke keer heb ik het onmiddelijk opgeruimd en schoongemaakt,en nogmaals Barros is nooit zonder toezicht op balkon geweest.
Er is één keer voor gekomen dat hij per ongeluk tegen de railing aanpieste en dus in hun tuin(met regenachtig weer) heb hier voor de volgende dag excuses aangeboden,en ik citeer: "Geeft niet,honden he"

Het is nu rustig aan de buren kant..Barros durft trouwens de trap weer niet af sinds de buren hebben lopen schreeuwen,hij zit inelkaar gedoken met zn oren in zn nek te grommen richting balkon (dus aan de achterkant van de kamer),ik merk duidelijk dat hij ze niet vertrouwd..
Intussen contact gehad met mijn vriend die aan het werk is,en hij heeft vermoedens dat de buren hem wel eens plagen en steentjes tegen ons balkon aangooien.

De andere buren heb ik nooit horen klagen.
Er is maar 1keer gebeurd dat we de buren direct onder ons aan de deur kregen,en dat was toen we een zeldzame keer langer dan 4 uurtjes naar een verjaardag waren op zaterdag en terug kwamen.
Deze buurman legde uit dat het gehorig was zo na 22uur met houten vloeren en dat als wij onze honden begroeten hij bang is dat de baby wakker word van dat getrippel.
Hier houden wij sindsdien nog meer rekening mee,en we hebben deze buren niet meer gehoord.

De eerstgenoemde buren hebben verder nooit iets laten blijken tot vandaag,op de aso manier.

Ik hou al overal rekening mee,wat moet ik nog meer ik heb nu een bange hond,en ik ben nu inmiddels redelijk kalm..
Volhouden blijf ik,over mn lijk dat Barros weggaat!

Hebben jullie ervaring met dit soort conflicten,en zijn er nog meer ding die ik kan doen?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

het is vervelend maar als er niet te praten vald gewoon negeren
maar hoe kan het dat jij niet merkt dat ze steendjes gooien als hij niet alleen op balkon komt
sterkte er mee hoop dat ze weer normaal kunnen doen eerders
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

twinkeltje schreef:het is vervelend maar als er niet te praten vald gewoon negeren
maar hoe kan het dat jij niet merkt dat ze steendjes gooien als hij niet alleen op balkon komt
sterkte er mee hoop dat ze weer normaal kunnen doen eerders
Dat is wat mijn vriend heeft gezien..en gehoord.

Ik negeer ze ook en hoop inderdaad ooit weer door 1 deur te kunnen.
Spreekwoordelijk dan..
Dankje :wink:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik denk dat jij hun eerder aan kan geven dan andersom, als ik zo hoor wat voor buren je hebt...

Gewoon negeren als ze lopen te schelden, en als ze steentjes gooien.... Lekker teruggooien! :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Maylala schreef:Ik denk dat jij hun eerder aan kan geven dan andersom, als ik zo hoor wat voor buren je hebt...

Gewoon negeren als ze lopen te schelden, en als ze steentjes gooien.... Lekker teruggooien! :wink:
terug gooien zou ik nooit doen dan verlaag je je tot hun niveau en woord het vaak alleen maar erger
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik zou Barros niet meer op het balkon laten, puur in het belang van de hond, kan hij ook niet stressen van je vervelende buren :wink:
Verder als je houten vloeren hebt zou ik daar inderdaad kleden op leggen, het kan ook enorm doorklinken.
Meer kan je niet doen, je houd al genoeg rekening met je buren lijkt me.
Het is wel heel vervelend allemaal maar wie weet waait het zo wel weer over :wink:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Misschien is het een idee om van die rietenmatjes (hoop dat je snapt wat ik bedoel) tussen de spijlen van je balkon te weven. Dan hebben de onderburen ook geen zicht meer wat zich op jouw balkon afspeeld.

En Barros dan per ongeluk zijn poot een een keer optilt pist hij niet direkt door de spijlen naar beneden.

Verder zou ik ze negeren...
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

JML schreef:Misschien is het een idee om van die rietenmatjes (hoop dat je snapt wat ik bedoel) tussen de spijlen van je balkon te weven. Dan hebben de onderburen ook geen zicht meer wat zich op jouw balkon afspeeld.

En Barros dan per ongeluk zijn poot een een keer optilt pist hij niet direkt door de spijlen naar beneden.

Verder zou ik ze negeren...

Dat van die rieten matjes vind ik echt een hele goeie! :ok:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Wat een rotsituatie. Ik weet helaas maar al te goed wat een stress je kan krijgen als je buren lopen te zeiken over je hond.
Als ik jou was zou ik een charme offensief gaan starten bij de rest van de buren. Vriendelijk polshoogte nemen of ze weleens last hebben van je hond. Zo voorkom je dat die ene eikel de rest van de buurt opstookt tegen je en ze dus bij de wijkagent één front vormen.

Ik had een buurman die zei dat mijn hond altijd en de hele dag zat te blaffen. In eerste instantie blafte hij ook erg veel en erg hard, maar ik ben daar toen mee aan de slag gegaan en heb zoveel mogelijk de blafprikkels weggehaald. Na en tijdje, toen het stukken beter ging, heb ik als ik weg was een webcam aangezet en de beelden opgenomen. En wat bleek? Hij sloeg hoogstens een keer of 3 per dag aan en dan blafte hij een seconde of 5. Acceptabel dus. Mijn buurman bleef echter klagen en de politie bellen die mij dan weer 's avond belde of op de stoep stond.
Toen die buurman weer eens op een avond kwam klagen dat mijn hond de hele dag had geblaft heb ik hem verteld dat ik video opnames had gemaakt van die dag en dat hij helemaal niet de hele dag heeft lopen blaffen. Hierna droop de eikel af.

Moraal van het verhaal: laat je niet gek maken. Eikels en aso's zijn er altijd en overal. Zolang jij maar zelf heel goed weet dat jij en je hond niet abnormaal veel overlast veroorzaken, laat je die eikels lekker links liggen.
Laatst gewijzigd door Dorien op 18 apr 2008 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Dorien
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou me niet teveel zorgen maken over politie. die bekijken meestal de zaak van beide kanten. is Barros nog jong of herplaatser? daar zal politie ook rekening mee houden.
en soms als mensen hun dag niet hebben spuien ze maar op de eerste de beste. misschien ben jij dat net geweest.
je kan nog een keer kijken of ze voor rede vatbaar zijn en nog eens de situatie uitleggen en anders inderdaad maar een tijdje negeren, en voor de zekerheid barros maar even van balkon houden want als hun zo onaardig doen is dat niet zo lekker voor je hond.
en sommige mensen houden niet van honden en irriteren hun daarom al aan alles. nou jammer voor hun. :pffff:
succes en laat je niet op je kop zitten! :cheer:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Barros niet meer op het balkon laten + het balkon met riet inweven (zoals JML hierboven al noemt) zodat de buren geen direct zicht meer hebben op wat er zich op jullie balkon afspeelt.

En met Barros niet meer op het balkon laten, bedoel ik dat ook letterlijk! Je weet niet tot hoever die mensen in staat zijn, wie weet gooien ze straks wel vergiftigd vlees op je balkon (als ze nu al stenen gooien en andere dingen, dan zou mij dat niets verbazen namelijk). En binnen in je huis een goedkoop tapijt neerleggen. Bij Leen Bakker en soortgelijke zaken ben je dan voor minder dan 30 euro klaar (hangt ook van de oppervlakte van je huis af).

En ja, als je ziet dat je hond eronder lijdt en je hebt er alles aan gedaan, dan kan het zijn dat er in de toekomst niets anders opzit dan of te verhuizen of Barros te herplaatsen. Maar hopelijk komt het niet zover en kan de wijkagent de gemoederen tot bedaren brengen. Want burenruzies kom je niet zo snel vanaf. Behalve door te verhuizen.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Muk schreef:Barros niet meer op het balkon laten + het balkon met riet inweven (zoals JML hierboven al noemt) zodat de buren geen direct zicht meer hebben op wat er zich op jullie balkon afspeelt.
Waarom zou Barros niet op het balkon mogen als je je balkon toch inweeft???
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mireillevdw schreef:
Muk schreef:Barros niet meer op het balkon laten + het balkon met riet inweven (zoals JML hierboven al noemt) zodat de buren geen direct zicht meer hebben op wat er zich op jullie balkon afspeelt.
Waarom zou Barros niet op het balkon mogen als je je balkon toch inweeft???
Als mensen steentjes op je balkon gooien, dan kunnen ze dat ook als je balkon ingeweefd is. Ik zou voorlopig zo'n risico niet durven nemen.
Als je zelf buiten op het balkon zit en Barros komt erbij zitten, dan is dat geen probleem, maar zodra je zelf niet op het balkon bent, zou ik Barros ook niet op het balkon laten.
Marja1969
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marja1969 »

Sjonge wat herkenbaar.. en wij hadden niet eens een hond waar het om ging. Wij zijn verhuisd, de stad uit naar een dorp waar wij ons nu 100% beter voelen. Ik denk dat ze toch steeds naar een aanleiding op zoek blijven gaan om jou dwars te zitten, laat dit alleen niet te lang duren. Genoeg is ook een keer genoeg.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Pak-de-bal

Re: Conflict met de buren..

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

rottweilers4ever schreef:Zoon: Ken me niet schelen!Die KAhond pist over het balkon.

Ok,Barros heeft wel een enkele keren op het balkon ontlast.
ja, ik zie geen foto, maar kan merken aan je naam dat het een rottweiler is? :denken:
tja, het zijn dan geen kleine hondjes , natuurlijk., op een balkon. :19:

en dze 2 zinnen heb ik er even uitgehaald, want dit zegt namelijk erg veel

Je hebt helaas al een stempel daardoor gedrukt door deze voorvallen,
en ook heb ik gelzen dat hij ook tegen de railing al heeft geplast?

Een hond op het balkon hebben maakt voor een helboel mensn al de indruk,
dat hij niet genoeg wordt uitgelaten en zelfs met wat hij al gedaan heeft, is die stempel ook alweer al gedrukt :19:

Het beste is, dit even hoe je hond wèrkelijk is, met haar ,( zonder zoon,)
te gaan bepraten met een flesje wijn erbij,
want dan heeft ze vast meer begrip voor dze situatie, lijkt mij.
twinkeltje
moderator

goeie tip die fles wijn altijd handig als het uit de hand loopt
Afbeelding
Pak-de-bal

twinkeltje schreef:goeie tip die fles wijn altijd handig als het uit de hand loopt
met een stukje kaas erbij , is iedreen gelijk heerlijk aan het kletsen
( mits ze een kwade dronk heeft, Die zoon wel, vermoed ik :wink: )
twinkeltje
moderator

Nanna schreef:
Pak-de-bal schreef:
In dat geval gaan we lekker slaan. Sociaal niet acceptabel, maar 't lucht enorm op ;-)
ja daar is die fles nu zo goede tip voor
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Hoi rottweilers4ever,

Misschien is het handig als je tijdelijk een traprekje voor je balkondeur plaatst. Ook zou ik inderdaad je balkon afschermen.

Op deze manier kan je hond wel zijn snuit laten zien en dat dienen je buren te accepteren. Omdat hij nu even niet op het balkon kan maar je kunt hem nog wel zien herwin je hopelijk op den duur het vertrouwen van je buren. Het afschermen zou ik inderdaad doen tegen het gooien van voedsel. Doodat je hond nu niet meer op het balkon kan heeft het gooien van voedsel ook geen zin meer.

Omdat je nu het kindertraphekje gaat gebruiken neem jij de touwtjes in handen en je buren moeten zich daar naar schikken. Jij bepaalt wanneer dat hekje open gaat en je hond op het balkon mag. Zie dit als iets positiefs, je ontneemt je hond niets je beschermt hem tegen het gedrag van je buren. Wat denken je buren: zo, dat hebben we mooi voor elkaar, die hond zien we niet meer op het balkon. Echter..jij maakt uit wanneer het hekje weer opengaat, snap je.

Open in het begin NIET je traphekje. Juist dat werkt als een rode lap op een dolle stier. Wat je buren zien is een afgeschermde balkon en een hondensnuit. Het gooien zal ze zeer snel vervelen. Jouw traphekje kunnen ze niet waarnemen....slimme truck. Laat in de winkel dit traphekje inpakken zodat ze niet zien wat jij mee naar boven sleept. Even schroeven en het leed is geleden. Je hond zal hier geen hinder van ondervinden. Juist voordeel...A) nooit meer iets van het balkon te pakken kunnen krijgen B) geen ongelukjes meer C) buren denken dat ze macht over je hebben gekregen terwijl het ongekeerd is D) eten gooien is geen leuke bezigheid mee E) mocht de buurtpolitie komen kun jij laten zien dat je het hekje al een tijd gebruikt en dat het onzin is wat de buren verkodigen. Bovendien, hond kan van de frisse buitenlucht genieten zonder aantoonbare reden om over hem te klagen.

Probeer op die manier eerst weer wat rust tussen jullie te krijgen en zodra dit het geval is plaats je een stoel of kruk op het balkon en laat je je hond ook op het balkon. Ga rustig op de stoel of kruk zitten en blijf zoveel mogelijk uit zicht van je buren. Lekker een boek erbij en je hond een fijne kluif. Voer langzaam de tijd op dat jullie van je balkon gebruik maken. Zo geleidelijk mogelijk en zo rustig mogelijk.

Geef voortaan geen info meer over je honden. Niets uitleggen, het word tegen je gebruikt en jezelf in een uitlegsituatie plaatsen maakt je altijd zwak. Mochten ze interesse tonen in je hond dan gaat alles goed met hem. Hij is de voorbeeldigste hond ter wereld! Nooit een klein minpuntje meer met hun bespreken.

Wat betreft het blaffen/blafje. Hierin moet ik je buren gelijk geven. Waar mensen soms geen rekening mee houden is dat een ander misschien een migrane aanval of iets dergelijks kunnen hebben. Of ze werken in ploegendienst. Buurvrouw is misschien gewend om s'middags even een dutje te doen. Dan klinkt een blaf al snel als een kanon en wordt het verkeerd geinterpreteert, waardoor beide partijen in een patsstelling komen. Hierin kun je dus iets meer rekening houden met je buren. Door dat hekje kun je misschien de stress weghalen wat dat blaffen/blafje veroorzaakt. {Zit/ligt hij netjes voor het hekje en komt er toch een blaf...deur direct dicht, maak een flikse klap in je handen en zeg daarna: genoeg! Roep zijn naam en loop weg bij die deur.} Met die {} bedoel ik dat je je hond negeert, dus niet aankijkt, niet zijn gedrag observeert, terwijl je deze handelingen uitvoert. Hierdoor doorbreek je de circel........en krijg jij weer de leiding over je hond. Helpt helaas niet altijd en niet bij elke hond.

Heel veel succes!
Ozzfest
Zeer actief

Nanna schreef:Voorlopig niet meer op het balkon laten, kunnen ze zich niet kwaad maken ook.
Ik vind het ook een beetje raar trouwens dat een hond zich op het balkon moet ontlasten, als ie toch zoveel buiten komt :denken: Zij is je onderbuurvrouw, ik zou het ook niet lekker vinden als de pis naar beneden droop...je zal je was aan het rekje hebben hangen.
En wat dat geblaf aangaat; wat de één maar een paar blafjes vindt vindt de ander enorm irritant.
Hier in de flat aan de overkant zit ook een Rottweiler op het balkon en die buldert daar de hele dag door. Misschien vinden die eigenaren dat zelf helemaal niet erg, maar wat rekening met een ander is toch niet teveel gevraagd. En je hebt er oorlog over voordat je het weet, dat zie je maar weer.
Dus voorlopig geen hond op het balkon en die rieten matjes invlechten zodat de buren in ieder geval niets kunnen zien (het zijn ONDERburen dus hoe die sowieso zouden moeten kijken is mij een raadsel).
Dat Barros over de reling heen zeek,is maar 1x gebeurd verder nooit en dat weet ik 100% zeker,dat was nog in de stromende regen ook en er hing geen wasgoed,daarbij had ik toen mn excuses aangeboden.
Ze had het niet eens gemerkt en maakte er geen probleem van.
De overige keren dat hij zich op het balkon ontlaste,was in de periode dat het traplopen botweg kl*te ging,heb een Rottweilerplasje liever op mn balkon dan in mn huis..

Intussen ging (ja ging,dankzij het geschreeuw van mn buren wat een uur duurde durfd hij nu niet meer naar beneden) hij gewoon 4x per dag mee naar buiten,zo een 3uur in totaal,ik ben echt geen type om zn hond op het balkon uit te laten.

En sorry hij blaft,als hij al blaft hoogstens een keer of 2.
Ik houd ook niet van constant blaffende honden en die van mij mogen dat dus ook niet.
Helaas weet ik niet waar het batterijenklepje van Barros zit,dus de batterijtjes kan ik niet verwijderen.

Die rieten matten komen er zowiezo,als ik met mooier weer mn rolladebenen wil laten bruinen hoef ik ook geen pottekijkers,ik ga morgen naar de bouwmarkt.

@ Pak-de-bal: Ik heb het in bovenstaand stukje uitgelegd :wink:

Ik wil best met mn buren gaan praten,maar een fles wijn?
Viswijven doen ze maar op de grote markt...ze hadden ook gewoon even aan kunnen bellen en dan had ik zeker naar ze geluisterd.

Mevrouw loopt luidkeels voor haar deur voorbijgangers te verkondigen wat ze wel niet meemaakt :evil:

Dan ga ik niet met wijn aankomen.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Gho wat vervelend allemaal ....
Die tip met die rietematten door de tralies klinkt perfect :ok:
Ik zou me niet te druk maken om het feit dat ie af en toe zijn behoefte doet op het balkon.
Bij wet is het niet geregeld hoe vaak of überhaupt dat je je hond hoeft uit te laten
dus al zou dat de enigste plek zijn waar die dat doet, zolang je het opruimt en het stinkt niet is er niks aan de hand.

Maar tsja als ie zijn poot tilt wil ik er ook niet onder zitten maar das met die matten zo opgelost

Laat je niet gek maken zo snel halen ze geen hond weg en zeker niet in dit geval
Dan moet ie wel de hele dag zitten te blaffen, meer klagers zijn en sprake zijn van dierenmishandeling
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ook de tip van het hekje zal ik gaan nalezen.

Wat dat blaffen betreft,de Golden Retriever van 2 huizen verder blaft constant in de tuin,maar die buren zijn dik bevriend met elkaar dus klaagt ze daar niet over.

Ze is norser gaan doen sinds ze mn tattoo zag leek het wel,die had ze nog nooit gezien :mrgreen:

Maargoed,de hond van de buurtjes waar ze dik mee is blaft hele dag door,dan zou ze daar ook last van moeten hebben toch?
Die van mij laat op zn hoogst 2x op een dag een korte blaf horen en alsnog ben ik dat aan het afleren.

Ik hou heus rekening met mn buren,heb nog es rondgevraagd,bijna niemand heeft last van ons...ze hebben meer last van het gezin naast ons waar veel geruzied word en met deuren geslagen

Nog een voorbeeld:

Laats heb ik de electrische gitaar gepakt om een stukje te spelen,na 5min ben ik naar beneden gelopen en gevraagd of de buren er last van hadden,nee dit hadden ze niet en het werd gewaardeerd dat ik het vroeg.

Het is echt alleen die buurvrouw :-(
Pak-de-bal

wubjes schreef:Bij wet is het niet geregeld hoe vaak of überhaupt dat je je hond hoeft uit te laten dus al zou dat de enigste plek zijn waar die dat doet, zolang je het opruimt en het stinkt niet is er niks aan de hand.
dit is een beetje raar natuurlijk :roll: , want dat is ook dierenmishandeling
er worden honden niet uitgelaten, maar die worden dan ook in beslag genomen, en dat is heel wat anders.

en stinken doet het op den duur wel, mits je elke dag met chloor bezig bent.
Ozzfest
Zeer actief

Marja1969 schreef:Sjonge wat herkenbaar.. en wij hadden niet eens een hond waar het om ging. Wij zijn verhuisd, de stad uit naar een dorp waar wij ons nu 100% beter voelen. Ik denk dat ze toch steeds naar een aanleiding op zoek blijven gaan om jou dwars te zitten, laat dit alleen niet te lang duren. Genoeg is ook een keer genoeg.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt.
Dankje :ok:

Wij wouden hier toch al weg,dus verhuizen zou nog wel eens kunnen gebeuren ook,vooralsnog laat ik alles eerst even bezinken.

Wat een reactie's trouwens,ook de tips en kritiek ik kan er zeker wat mee!
Ik ga nu weer ff met de honden in de weer en voor het eten zorgen,na het eten ga ik kijken of de betreffende buren thuis zijn,en dan ga ik samen met mijn vriend op een normale en volwassene manier proberen te praten,aan ons zal het iig niet liggen.
Zal het laten weten als er nieuws is :wink:
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Pak-de-bal schreef:
wubjes schreef:Bij wet is het niet geregeld hoe vaak of überhaupt dat je je hond hoeft uit te laten dus al zou dat de enigste plek zijn waar die dat doet, zolang je het opruimt en het stinkt niet is er niks aan de hand.
er worden honden niet uitgelaten, maar die worden dan ook in beslag genomen, en dat is heel wat anders.

Al zou je hond nooit buiten komen.. maar hij krijgt alle medische zorg
goed te eten en ziet er goed uit kunnen ze je niks maken

Ik mijn ogen is het ook dierenmishandeling maar das het kromme van de Nederlandse wetten als er niet staat dat je bv 3x per dag je hond uit moet laen
hoeft het dus niet
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Nou ik geniet meer van 4x per dag wandelen dan stront ruimen hoor :mrgreen:

Daarbij vind ik dat een hond dat gewoon verdiend
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pak-de-bal schreef:

Moet ik je jammer genoeg teleurstellen, maar 'n hond wordt niet in beslag genomen als daar niet mee wordt gewandeld. Daar moet je toch heel wat meer vor oen.
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

jeetje, daar zou ik me ook rot over voelen!

Succes ermee!

:knuffel1:
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Nanna schreef:
Pak-de-bal schreef:
In dat geval gaan we lekker slaan. Sociaal niet acceptabel, maar 't lucht enorm op ;-)
:smile: :smile: :smile:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pak-de-bal schreef:

Mee eens dat het dierenmishandeling is, maar daar heeft de wet maling aan. :wink: Als je een dier nèt voldoende te eten geeft en te drinken dat hij overleeft, is het al goed!

En ik heb in een hondenpension gewerkt. In die rennen wordt elke dag gescheten en gezeken. Als zo'n ren weer was schoongemaakt, rook je de ontlasting niet meer.

Ik denk in dit verhaal dat de buren er op uit zijn om het leven te verzuren van andere mensen. WAnt zo zijn mensen. Daarom wil ik niet in een drukke buurt wonen, en al HELEMAAL niet in een flat.

Die tips die ik voorbij heb zien komen kon ik wel waarderen. Dat riet om het balkon, de vloerkleden op het parket, ik zou ze zeker opvolgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”