serat schreef:gotcha schreef:serat schreef:Tot vorig jaar april was het nog mogelijk om mijn werktijden zo gunstig mogelijk te houden t o v de hond. Nu met nieuwe baan gaat dit niet meer. Ik werk 3 hele dagen en vind dat een hond dan te lang alleen is. Heb namelijk geen mogelijkheid om de hond mee te nemen naar werk en ik heb geen oppas of iemand die de hond kan uitlaten tussen de middag.
Hondenuitlaatservice is te duur.
Dit speelt allemaal heel erg mee in onze beslissing.
Zonder dieren opgroeien,omdat er geen hond meer komt vind ik nogal negatief denken hoor.Keuze genoeg,wat denk je van een dier dat miauwt

Oh we hebben ook wel dieren hoor! 1 konijn en 2 cavia's! En inderdaad, over katten zitten we wel na te denken, maar dan worden het er iig 2, hebben ze overdag ook gezelschap aan elkaar.
Wij hebben 2 katjes uit 1 nestje, die zijn elkaars schaduw.
Lekker pittig stoeien, samen slapen en wassen, jagen etc.
Mijn echtgenoot was echt helemaal anti kat, dat hoefde voor hem echt niet, maar onze broertjes zijn zo leuk, en ook met elkaar( die band krijg je alleen met 2 kittens uit 1 nest, anders is het afwachten) dat hij telkens roept dat hij ze zo leuk vindt, de kattenhater
De kittentijd komt er weer aan.
Van de zomer zitten de asiels weer vol met kittens.
Ook boeren hebben dan weer volop kittens.
Wij hebben ze bij een boer gehaald, het voordeel voor ons was dat ze gezond waren ( het asiel had te maken met een nare besmettelijke ziekte)
het nadeel was dat ik ze moest vangen en opsluiten en we weken bezig zijn geweest ze tam te krijgen. Wat overigens prima gelukt is.
Die hond voor jullie komt er wel, misschien niet nu, maar als je het echt wil later wel...
Ik denk dat ik wel al 10 jaar bezig was met een hondenwens.
Er kwamen alleen steeds kinderen tussendoor, en werk, en verhuizingen...
En nu zijn de kinderen compleet, en heb ik voor mij zelf ruimte om me uit te leven. Wat honden betreft..
Katten zijn een goed alternatief, maar neem er wel gelijk 2 uit 1 nestje