Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

helaas komt hier geen hond meer....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

serat

helaas komt hier geen hond meer....

Ongelezen bericht door serat »

Wij hebben tot vorig jaar mei 4 jaar lang een hond gehad (ze was bijna 12 geworden). (thuis ook altijd honden gehad) Na die tijd hebben we altijd gezegd dat er ooit (wie weet in de nabije toekomst) wel weer een hond zal komen.

Dit jaar hebben we er veel over gepraat maar helaas komt hier geen hond meer in huis. Mijn man ziet het niet zitten om weer een hond in huis te nemen. (alleen al vanwege onze kleine dreumes en de 2e op komst) en heeft zo nog wel wat goeie redenen om geen hond meer te willen. Hij denkt niet dat wij de komende jaren (ook als de kinderen ouder zijn) een hond nog kunnen bieden wat we eerst wel konden bieden. De omstandigheden zijn nu heel anders dan een jaar geleden.

Ik blijf het heel jammer vinden maar geef 'm wel gelijk. Toch moet ik even afscheid nemen van het idee dat er waarschijnlijk geen hond meer komt hier :(:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou ik vind juist niks beters voor een kind dat ie opgroeit met dieren
dus misschien dat je dat kunt aanhalen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

wij hebben onze eerste hond moeten laten inslapen op 4 jarige leeftijd toen ik zwanger was van de derde :wink:

op dat moment wilden wij niet direkt weer een nieuwe pup in huis halen om dat het met 3 kinderen druk genoeg zou zijn en wij de hond goed
wilden opvoeden

toen de jongste bijna een jaar was konden wij niet langer wachten en hebben basco -die toen 9 maanden oud was--uit het asiel gehaald

nooit spijt van gehad :wink: alleen heel veel plezier en en kameraad voor de kinderen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Niemand kan volledig in de toekomst kijken en je weet maar nooit hoe het er over tien jaar uit ziet bij jullie.
Maar voor de beslissing van nu kan ik me voorstellen dat je afscheid moet nemen van het idee dat er geen hond zal komen in de toekomst.
sterkte hiermee
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
serat

Wat het probleem ook is....

Tot vorig jaar april was het nog mogelijk om mijn werktijden zo gunstig mogelijk te houden t o v de hond. Nu met nieuwe baan gaat dit niet meer. Ik werk 3 hele dagen en vind dat een hond dan te lang alleen is. Heb namelijk geen mogelijkheid om de hond mee te nemen naar werk en ik heb geen oppas of iemand die de hond kan uitlaten tussen de middag.

Hondenuitlaatservice is te duur.

Dit speelt allemaal heel erg mee in onze beslissing.
tyson2006

Ongelezen bericht door tyson2006 »

zo heeft ieder
een goede reden om geen hond meer tenemen

ik moet er niet aan denken om zonder honden door het leven temoeten
mijn man kan hoog en laag springen
maar hier blijven zeker honden
en nu heb ik het geluk dat Fred steeds meer verliefd word op de bull dus misschien in de nabij toekomst ?:wink:
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Ik kan er alleen maar respect voor op brengen, dat jullie hier goed over nagedacht hebben!
Wie weet in de toekomst, dat er nog zoveel veranderd, dat jullie toch weer een hond kunnen nemen. Sterkte! :ok:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Een weldoordachte beslissing, maar zal zeker moeilijk geweest zijn.
Hopelijk komt er wel een keer een positieve verandering die wel de mogleijkheid tot weer een hond biedt.

Ik heb voorlopig ook de beslissing genomen, dat wanneer Rico er niet meer is (hij is nu ruim 10 1/2 jaar oud) er voorlopig geen hond kan komen.
Ook ik werk 4 1/2 dag per week en niet meer de mogelijkheid om tussen de middag naar huis te gaan. Rico kan het goed aan, maar erg prettig vind ik het niet.

Dus tot mijn pensioen over 12 1/2 jaar waarschijnlijk geen hond meer.
sundancekid

Re: helaas komt hier geen hond meer....

Ongelezen bericht door sundancekid »

serat schreef:Wij hebben tot vorig jaar mei 4 jaar lang een hond gehad (ze was bijna 12 geworden). (thuis ook altijd honden gehad) Na die tijd hebben we altijd gezegd dat er ooit (wie weet in de nabije toekomst) wel weer een hond zal komen.

Dit jaar hebben we er veel over gepraat maar helaas komt hier geen hond meer in huis. Mijn man ziet het niet zitten om weer een hond in huis te nemen. (alleen al vanwege onze kleine dreumes en de 2e op komst) en heeft zo nog wel wat goeie redenen om geen hond meer te willen. Hij denkt niet dat wij de komende jaren (ook als de kinderen ouder zijn) een hond nog kunnen bieden wat we eerst wel konden bieden. De omstandigheden zijn nu heel anders dan een jaar geleden.

Ik blijf het heel jammer vinden maar geef 'm wel gelijk. Toch moet ik even afscheid nemen van het idee dat er waarschijnlijk geen hond meer komt hier :(:
jullie hebben er over gepraat en een gezamelijke beslissing genomen, dus kunnen wij daar alleen maar respekt voor hebben
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Lijkt me een wijze beslissing,
een hond in huis, daar moet je samen achter staan.
Maar wel blijven lezen en posten hoor, ook zonder hond !
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat jammer voor jullie om zo'n beslissing te moeten nemen, vooral als je zo dol bent op honden. Maar alle respect voor jullie beslissing en wat al eerder werd gezegd: in een huishouden moeten alle betrokkenen achter de komst van een huisdier staan anders is de ellende (vooral voor het dier) niet te overzien.
Maar je weet niet hoe je leven er over een paar jaar uit ziet, dus misschien is het slechts uitstel, geen afstel :wink: .
En anders kun je eens kijken in het plaatselijk dierenasiel, vaak zijn ze erg op zoek naar mensen die in het weekend een hond willen uitlaten.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik vind het wel een eerlijke afweging. En die kan je later altijd weer opnieuw maken. Als de kinderen weer wat groter zijn, als jullie leven er weer meer ruimte voor geeft, etc.
En in de tussentijd is het misschien leuk om, als je toch graag iets met honden wilt blijven doen, honden bij het asiel uit te gaan laten. Lekker een of twee keer in de week een uurtje wandelen met een asielhond die daar hartstikke blij mee is. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carola Sabic »

Ik lees verdriet in je woorden...maar je leven is nog lang niet voorbij !
Je zit nu gewoon in een fase met andere prioriteiten !
Voor het moment is dit een heel verstandig besluit en voor de toekomst...komt er vast weer een hondje in jullie leven !

Blijf lezen en schrijven ! :ok:
Groetjes, Carola
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Re: Wat het probleem ook is....

Ongelezen bericht door gotcha »

serat schreef:Tot vorig jaar april was het nog mogelijk om mijn werktijden zo gunstig mogelijk te houden t o v de hond. Nu met nieuwe baan gaat dit niet meer. Ik werk 3 hele dagen en vind dat een hond dan te lang alleen is. Heb namelijk geen mogelijkheid om de hond mee te nemen naar werk en ik heb geen oppas of iemand die de hond kan uitlaten tussen de middag.

Zonder dieren opgroeien,omdat er geen hond meer komt vind ik nogal negatief denken hoor.Keuze genoeg,wat denk je van een dier dat miauwt :ok:
serat

gotcha schreef:
serat schreef:Tot vorig jaar april was het nog mogelijk om mijn werktijden zo gunstig mogelijk te houden t o v de hond. Nu met nieuwe baan gaat dit niet meer. Ik werk 3 hele dagen en vind dat een hond dan te lang alleen is. Heb namelijk geen mogelijkheid om de hond mee te nemen naar werk en ik heb geen oppas of iemand die de hond kan uitlaten tussen de middag.

Zonder dieren opgroeien,omdat er geen hond meer komt vind ik nogal negatief denken hoor.Keuze genoeg,wat denk je van een dier dat miauwt :ok:
Oh we hebben ook wel dieren hoor! 1 konijn en 2 cavia's! En inderdaad, over katten zitten we wel na te denken, maar dan worden het er iig 2, hebben ze overdag ook gezelschap aan elkaar.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

serat schreef:
gotcha schreef:

Oh we hebben ook wel dieren hoor! 1 konijn en 2 cavia's! En inderdaad, over katten zitten we wel na te denken, maar dan worden het er iig 2, hebben ze overdag ook gezelschap aan elkaar.
Wij hebben 2 katjes uit 1 nestje, die zijn elkaars schaduw.
Lekker pittig stoeien, samen slapen en wassen, jagen etc.
Mijn echtgenoot was echt helemaal anti kat, dat hoefde voor hem echt niet, maar onze broertjes zijn zo leuk, en ook met elkaar( die band krijg je alleen met 2 kittens uit 1 nest, anders is het afwachten) dat hij telkens roept dat hij ze zo leuk vindt, de kattenhater :mrgreen:

De kittentijd komt er weer aan.
Van de zomer zitten de asiels weer vol met kittens.
Ook boeren hebben dan weer volop kittens.
Wij hebben ze bij een boer gehaald, het voordeel voor ons was dat ze gezond waren ( het asiel had te maken met een nare besmettelijke ziekte)
het nadeel was dat ik ze moest vangen en opsluiten en we weken bezig zijn geweest ze tam te krijgen. Wat overigens prima gelukt is.

Die hond voor jullie komt er wel, misschien niet nu, maar als je het echt wil later wel...
Ik denk dat ik wel al 10 jaar bezig was met een hondenwens.
Er kwamen alleen steeds kinderen tussendoor, en werk, en verhuizingen...
En nu zijn de kinderen compleet, en heb ik voor mij zelf ruimte om me uit te leven. Wat honden betreft..

Katten zijn een goed alternatief, maar neem er wel gelijk 2 uit 1 nestje :wink:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

serat schreef:
gotcha schreef:

Dat vind ik nu helemaal top van jou :ok: :ok: :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het een goede beslissing, ik zie vaak zat dat als er kinderen zijn en komen dat de hond minder aandacht krijgt, dus als je op voorhand al weet dat je een hond dit niet kan geven dan moet je er niet aan beginnen...
Maar d ekinderen gaan echt wel een keer naar school dus dan is het weer tijd voor een hondje toch :wink:

Jacqueline
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ondanks de moeilijke keuze, zal dit voor jullie een goede beslissing zijn :ok:. Hoe vaak zie je niet dat mensen een hond hebben die in mijn ogen veel te weinig aandacht krijgt?
Mogelijk verandert jullie situatie over 10 jaar en kunnen jullie een hond wel weer een hond alle aandacht geven die de hond verdiend.

Sterkte tot die tijd en geniet van al het andere wat op dit moment een hogere prioriteit in het leven heeft dan een hondje.
tina12345
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruisingen

Ongelezen bericht door tina12345 »

ja, wel jammer.
ik zou persoonlijk niet zonder hond kunnen/willen, en het is heel goed dat jullie het serieus afwegen en er goed over na denken...
Afbeelding
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Als jullie samen vinden dat er op dit moment geen tijd is voor een hond...
dan is dat gewoon zo :19:
Maar dat je het moelijk vindt dat begrijp ik helemaal ik zou er niet
aan moeten denk dat ik er geeneen meer had :ugh:
Wacht maar .. als jullie strakkies met ze drieenen aan zijn kop zeuren kan ie gewoon geen nee meer zeggen ..!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”