Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag hondenbelasting
Moderator: moderatorteam
- Kayka
- Zeer actief
Vraag hondenbelasting
Als je een hond opgeeft bij de gemeente, dan betaal je de belasting daarover toch pas aan het eind van het jaar bij de gem. belastingen? Dus als ik over 6 weken de hond aangeef, hoef ik voorlopig niks te betalen toch? Of moet je bij opgave meteen iets betalen? 

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Kayka
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Kayka
- Zeer actief
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
-
- Zeer actief
- Kayka
- Zeer actief
Tja, het probleem is dat ik een enorme dropl*l-buurman heb waar ik eerder aanvaringen mee heb gehad. Ik heb hem ergens mee genaaid en dus zal hij niet schromen om hetzelfde bij mij te doen. Ik wil hem die kans niet geven (ik gun hem de lol van het succes niet) dus ga ik toch maar gelijk braaf het hondje aangeven.Daan schreef:Dus, niks aangeven, tot de volgende belastingronde.
Vroeg genoeg om dan te gaan betalen.
Belachelijk die hondenbelasting.

- Kayka
- Zeer actief
Ja, helemaal duidelijk, thanx!Suzanne123 schreef:Ja, je moet vanaf het moment dat je de pup/hond in huis hebt betalen en je betaalt dan ook van 'nu' tot 31 december. Je krijgt natuurlijk niet meteen de dag daarop de rekeningKayka schreef:Dus dan moet je wel vooruit betalen voor dit jaar? En dus moet ik binnen een aantal dagen na de aangifte al betalen, bedoel je dat?en je mag die soms tot 1 maand later betalen, maar in beginsel klopt wat jij zegt.
Wij hadden mazzel.. Merlijn kwam begin okt. en wij hebben dat naturlijk braaf gemeld en kregen een brief met de strekking 'fijn voor u, gefeliciteerd met de hond, u moet vanaf 1 jan. aanstaande gaan betalen'.
Wij kregen dus de eerst maanden 'kado' maar ja.. dat was in oktober!
Ik denk dat als je 'nu' een pup/hond in huis krijgt, je gewoon mag gaan betalen tot het einde van het jaar
(En, dus betaal je voortaan elke keer in/rond januari voor het jaar erop)
Zo wat duidelijker?
Suzanne

-
- Zeer actief
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
voor zover ik weet niet...Kayka schreef:Dus dan moet je wel vooruit betalen voor dit jaar? En dus moet ik binnen een aantal dagen na de aangifte al betalen, bedoel je dat?
Wij hebben onze hond een week nadat wij hem hadden opgegeven..(in februari)
en we krijgen pas eind dit jaar de rekening..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- iones
- Zeer actief
Ik dacht dat elke vorm van belasting vooruit betaald moest worden.
Ik zou mijn hond nooit aangeven. Ik ga niet betalen voor een belasting waarvan ik vind dat die afgeschaft zou moeten worden.
Ik zou mijn hond nooit aangeven. Ik ga niet betalen voor een belasting waarvan ik vind dat die afgeschaft zou moeten worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
- Anthraciet
- Actief
Hier in Duitsland (in deze gemeente althans) betalen we per 3 maanden, ook alle belastingen bij elkaar opgeteld en dan door 4 gedeeldMuis.. schreef:Ik denk dat het inderdaad per gemeente anders is, want wij betalen hier per maand. Alle gemeentelijke belastingen worden hier bij elkaar opgeteld en dan in 12 maandelijkse termijnen via automatische incasso ingehouden.

Ik ben het ook niet eens met de loonbelasting en vind dat ie afgeschaft mag worden, maar ik moet hem toch echt wel betalenIones schreef:Ik ga niet betalen voor een belasting waarvan ik vind dat die afgeschaft zou moeten worden.

- iones
- Zeer actief
Staat in geen vergelijking met hondenbelasting. VAn loonbelasting of wegenbelasting worden middelen betaald waar je zelf mogelijk nog ooit eens profijt van heb. Wegenbelasting heb je profijt van, omdat je zelf gebruikt maakt van de wegen. MAar ook hier zit iets heel scheef: de wegenbelasting gaat óók niet helemaal naar de aanleg van wegen toe. ZE gebruiken het voor andere doeleinden. En het is veels te duur. Zo krom als een hoepel. Als er een dag komt dat Nederland daarover echt in staking komt, dan doe ik mee. Helaas zijn nederlanders makke schapen. Ze pikken het allemaal.Anthraciet schreef:
Ik ben het ook niet eens met de loonbelasting en vind dat ie afgeschaft mag worden, maar ik moet hem toch echt wel betalen![]()
Maar goed, hondenbelasting zou 100% moeten zijn voor honden. MAar dat is niet zo. En vandaar dat ik het niet mee eens ben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja regels zijn regels maar 1000 euro voor 5 honden vind ik totaal van de gekke... ik heb ook zo'n geweldige buurman die me verraden heeft want betaalde ook minder... maar ja... boontje komt ooit wel om zn loontje...Suzanne123 schreef:Ja, tsja... ik ben te braaf dan zekerDaan schreef:Dus, niks aangeven, tot de volgende belastingronde.
Echt lachen vind ik het ook niet, maar regels zijn regels. En regels moeten worden nageleefd anders wordt het een zooitje. Dus, ik vind het advies om dan maar niet aan te geven voorzichtig onzinnigmaar goed, dat is mijn mening... doe ermee wat je kunt, vergeet de rest!
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je een kennelnaam hebt kun je toch kennelbelasting aan vragen.malinois schreef:ja regels zijn regels maar 1000 euro voor 5 honden vind ik totaal van de gekke... ik heb ook zo'n geweldige buurman die me verraden heeft want betaalde ook minder... maar ja... boontje komt ooit wel om zn loontje...Suzanne123 schreef:Ja, tsja... ik ben te braaf dan zekerDaan schreef:Dus, niks aangeven, tot de volgende belastingronde.
Echt lachen vind ik het ook niet, maar regels zijn regels. En regels moeten worden nageleefd anders wordt het een zooitje. Dus, ik vind het advies om dan maar niet aan te geven voorzichtig onzinnigmaar goed, dat is mijn mening... doe ermee wat je kunt, vergeet de rest!
Suzanne

Maggie
- Anthraciet
- Actief
-
- Zeer actief
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
De meeste gemeenten hebben kennelbelasting (kwam ik ook pas recentelijk achter).
In Gouda bijvoorbeeld, betaal je 183 euro kennelbelasting en anders per hond ruim 90 euro. In Waddinxveen (dorpje vlakbij) iets meer dan 70 euro per hond en kenneltarief 201 euro.
In Gouda bijvoorbeeld, betaal je 183 euro kennelbelasting en anders per hond ruim 90 euro. In Waddinxveen (dorpje vlakbij) iets meer dan 70 euro per hond en kenneltarief 201 euro.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die is net zo duur... daar betaal je het bedrag van 5 honden voorgoud schreef:Als je een kennelnaam hebt kun je toch kennelbelasting aan vragen.malinois schreef:ja regels zijn regels maar 1000 euro voor 5 honden vind ik totaal van de gekke... ik heb ook zo'n geweldige buurman die me verraden heeft want betaalde ook minder... maar ja... boontje komt ooit wel om zn loontje...Suzanne123 schreef:Ja, tsja... ik ben te braaf dan zekerDaan schreef:Dus, niks aangeven, tot de volgende belastingronde.
Suzanne![]()
Vanaf 4 honden scheelt dat. Zeker als je 1000 euro moet betalen.
Maggie

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je wil toch niet zeggen dat je 1000 Euro aan kennelbelasting betaald?malinois schreef:die is net zo duur... daar betaal je het bedrag van 5 honden voorgoud schreef:Als je een kennelnaam hebt kun je toch kennelbelasting aan vragen.malinois schreef:ja regels zijn regels maar 1000 euro voor 5 honden vind ik totaal van de gekke... ik heb ook zo'n geweldige buurman die me verraden heeft want betaalde ook minder... maar ja... boontje komt ooit wel om zn loontje...Suzanne123 schreef: Ja, tsja... ik ben te braaf dan zeker
Suzanne![]()
Maggie

Maggie.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een kennis van mij heeft een blaffende deurbel. Hier in Soest hebben ze druk gecontroleerd voor de hondenbelasting en ze heeft een aanslag gehad voor 2 honden!
Ze heeft dus geen honden en de inspectuer heeft waarschijnlijk aandachtig naar de bel geluisterd.
De aanslag is overigens ingetrokken na een belletje met de gemeente!

Ze heeft dus geen honden en de inspectuer heeft waarschijnlijk aandachtig naar de bel geluisterd.

De aanslag is overigens ingetrokken na een belletje met de gemeente!

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dus....goud schreef:Je wil toch niet zeggen dat je 1000 Euro aan kennelbelasting betaald?malinois schreef:die is net zo duur... daar betaal je het bedrag van 5 honden voorgoud schreef:Als je een kennelnaam hebt kun je toch kennelbelasting aan vragen.malinois schreef: ja regels zijn regels maar 1000 euro voor 5 honden vind ik totaal van de gekke... ik heb ook zo'n geweldige buurman die me verraden heeft want betaalde ook minder... maar ja... boontje komt ooit wel om zn loontje...![]()
Maggie![]()
Heb je daar wel naar geinformeert? Ik betaal 74E. per hond, maar de kennelbelasting is 294 E. Voor ons rendabel. Zou nog maar eens goed informeren bij je gemeente.
![]()
![]()
Maggie.

De hoogte van de hondenbelasting bedraagt:
Aantal honden
totaalbedrag
één
€ 72,61
twee
€ 181,77
drie
€ 345,12
vier
€ 599,12
vijf
€ 932,64
zes
€ 1360,74
Extra bedrag per hondvoor iedere hond boven het aantal van zes
€ 562,70
Kenneltarief (alleen voor leden van de raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland)
€ 932,40

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jemig! Waar woon je dan??
Als ik geen kennelbelasting zou betalen was ik 550 voor drie honden kwijt geweest en nu 'maar' 435 euro.
Ik heb nog een hondje op afstand bij mijn ouders in een andere gemeente en die woont daar een soort van legaal op mijn naam. Mijn ouders hebben haar aangemeld en gezegd ze van mij is en dat ik er al belasting over betaal in een andere gemeente en de gemeenteambtenaar vond het geen probleem.
Als ik geen kennelbelasting zou betalen was ik 550 voor drie honden kwijt geweest en nu 'maar' 435 euro.
Ik heb nog een hondje op afstand bij mijn ouders in een andere gemeente en die woont daar een soort van legaal op mijn naam. Mijn ouders hebben haar aangemeld en gezegd ze van mij is en dat ik er al belasting over betaal in een andere gemeente en de gemeenteambtenaar vond het geen probleem.
Groetjes van Charlotte