Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag hondenbelasting

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kayka
Zeer actief

Vraag hondenbelasting

Ongelezen bericht door Kayka »

Als je een hond opgeeft bij de gemeente, dan betaal je de belasting daarover toch pas aan het eind van het jaar bij de gem. belastingen? Dus als ik over 6 weken de hond aangeef, hoef ik voorlopig niks te betalen toch? Of moet je bij opgave meteen iets betalen? :denken:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wil je haar meteen aangeven dan? :H: Zover ik weet krijg je gewoon een aanslag voor het resterende jaar.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Tamara en Bowie schreef:Zover ik weet krijg je gewoon een aanslag voor het resterende jaar.
Volgens mij ook. :wink:
Kayka
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Wil je haar meteen aangeven dan? :H: Zover ik weet krijg je gewoon een aanslag voor het resterende jaar.
En dat betekent..? :oops:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je moet vanaf dat je de hond in huis hebt de gemeente daarover inlichten.
Je krijgt dan (meestal) bericht hoeveel je moet betalen tot het einde van het jaar en het jaar daarop krijg je doorgaans volledig automatisch een acceptgiro.

Groetjes,
Suzanne
Kayka
Zeer actief

Dus dan moet je wel vooruit betalen voor dit jaar? En dus moet ik binnen een aantal dagen na de aangifte al betalen, bedoel je dat?
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Als je bijvoorbeeld op 1 april de hond in huis krijgt moet je vanaf 1 april vooruit betalen voor de rest van het jaar.

Bij onze gemeente moet je binnen 30 dagen na dagtekening van de aanslag betalen, dus niet á la minute.
~Suzanne~
Zeer actief

[

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Dus, niks aangeven, tot de volgende belastingronde.
Vroeg genoeg om dan te gaan betalen.
Belachelijk die hondenbelasting.
Kayka
Zeer actief

Daan schreef:Dus, niks aangeven, tot de volgende belastingronde.
Tja, het probleem is dat ik een enorme dropl*l-buurman heb waar ik eerder aanvaringen mee heb gehad. Ik heb hem ergens mee genaaid en dus zal hij niet schromen om hetzelfde bij mij te doen. Ik wil hem die kans niet geven (ik gun hem de lol van het succes niet) dus ga ik toch maar gelijk braaf het hondje aangeven. :19:
Kayka
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Kayka schreef:Dus dan moet je wel vooruit betalen voor dit jaar? En dus moet ik binnen een aantal dagen na de aangifte al betalen, bedoel je dat?
Ja, je moet vanaf het moment dat je de pup/hond in huis hebt betalen en je betaalt dan ook van 'nu' tot 31 december. Je krijgt natuurlijk niet meteen de dag daarop de rekening ;-) en je mag die soms tot 1 maand later betalen, maar in beginsel klopt wat jij zegt.

Wij hadden mazzel.. Merlijn kwam begin okt. en wij hebben dat naturlijk braaf gemeld en kregen een brief met de strekking 'fijn voor u, gefeliciteerd met de hond, u moet vanaf 1 jan. aanstaande gaan betalen'.
Wij kregen dus de eerst maanden 'kado' maar ja.. dat was in oktober!
Ik denk dat als je 'nu' een pup/hond in huis krijgt, je gewoon mag gaan betalen tot het einde van het jaar ;-)

(En, dus betaal je voortaan elke keer in/rond januari voor het jaar erop)

Zo wat duidelijker?

Suzanne
Ja, helemaal duidelijk, thanx! :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

[

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Kayka schreef:Dus dan moet je wel vooruit betalen voor dit jaar? En dus moet ik binnen een aantal dagen na de aangifte al betalen, bedoel je dat?
voor zover ik weet niet...
Wij hebben onze hond een week nadat wij hem hadden opgegeven..(in februari)
en we krijgen pas eind dit jaar de rekening..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik dacht dat elke vorm van belasting vooruit betaald moest worden.

Ik zou mijn hond nooit aangeven. Ik ga niet betalen voor een belasting waarvan ik vind dat die afgeschaft zou moeten worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik heb 1 hond (Was controle en Dazzle was aan het blaffen. :mrgreen: ) aangegeven, en pas de maart erna de eerste aanslag gehad. Misschien is het per gemeente anders?
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ik denk dat het inderdaad per gemeente anders is, want wij betalen hier per maand. Alle gemeentelijke belastingen worden hier bij elkaar opgeteld en dan in 12 maandelijkse termijnen via automatische incasso ingehouden.
Anthraciet
Actief

Ongelezen bericht door Anthraciet »

Muis.. schreef:Ik denk dat het inderdaad per gemeente anders is, want wij betalen hier per maand. Alle gemeentelijke belastingen worden hier bij elkaar opgeteld en dan in 12 maandelijkse termijnen via automatische incasso ingehouden.
Hier in Duitsland (in deze gemeente althans) betalen we per 3 maanden, ook alle belastingen bij elkaar opgeteld en dan door 4 gedeeld :roll:
Iones schreef:Ik ga niet betalen voor een belasting waarvan ik vind dat die afgeschaft zou moeten worden.
Ik ben het ook niet eens met de loonbelasting en vind dat ie afgeschaft mag worden, maar ik moet hem toch echt wel betalen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
tyson2006

Ongelezen bericht door tyson2006 »

hier is het gewoon aan geven en de het bedrag
word samen met de woz waarde van je woning op papier gezet en zo betalen wij de honden belasting
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Anthraciet schreef:
Ik ben het ook niet eens met de loonbelasting en vind dat ie afgeschaft mag worden, maar ik moet hem toch echt wel betalen :mrgreen: :wink:
Staat in geen vergelijking met hondenbelasting. VAn loonbelasting of wegenbelasting worden middelen betaald waar je zelf mogelijk nog ooit eens profijt van heb. Wegenbelasting heb je profijt van, omdat je zelf gebruikt maakt van de wegen. MAar ook hier zit iets heel scheef: de wegenbelasting gaat óók niet helemaal naar de aanleg van wegen toe. ZE gebruiken het voor andere doeleinden. En het is veels te duur. Zo krom als een hoepel. Als er een dag komt dat Nederland daarover echt in staking komt, dan doe ik mee. Helaas zijn nederlanders makke schapen. Ze pikken het allemaal.

Maar goed, hondenbelasting zou 100% moeten zijn voor honden. MAar dat is niet zo. En vandaar dat ik het niet mee eens ben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

[quote="tyson2006"]hier is het gewoon aan geven en de het bedrag
word samen met de woz waarde van je woning op papier gezet en zo betalen wij de honden belasting[/quote

Zo gaat het in Lelystad ook.
:roll: :roll:
Maggie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suzanne123 schreef:
Ja, tsja... ik ben te braaf dan zeker ;-)
Echt lachen vind ik het ook niet, maar regels zijn regels. En regels moeten worden nageleefd anders wordt het een zooitje. Dus, ik vind het advies om dan maar niet aan te geven voorzichtig onzinnig ;-) maar goed, dat is mijn mening... doe ermee wat je kunt, vergeet de rest!

Suzanne
ja regels zijn regels maar 1000 euro voor 5 honden vind ik totaal van de gekke... ik heb ook zo'n geweldige buurman die me verraden heeft want betaalde ook minder... maar ja... boontje komt ooit wel om zn loontje...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
goud
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Suzanne123 schreef:
Echt lachen vind ik het ook niet, maar regels zijn regels. En regels moeten worden nageleefd anders wordt het een zooitje. Dus, ik vind het advies om dan maar niet aan te geven voorzichtig onzinnig ;-) maar goed, dat is mijn mening... doe ermee wat je kunt, vergeet de rest!

Suzanne
ja regels zijn regels maar 1000 euro voor 5 honden vind ik totaal van de gekke... ik heb ook zo'n geweldige buurman die me verraden heeft want betaalde ook minder... maar ja... boontje komt ooit wel om zn loontje...
Als je een kennelnaam hebt kun je toch kennelbelasting aan vragen. :denken: :denken: Vanaf 4 honden scheelt dat. Zeker als je 1000 euro moet betalen.

Maggie
Anthraciet
Actief

Ongelezen bericht door Anthraciet »

goud schreef: Als je een kennelnaam hebt kun je toch kennelbelasting aan vragen. :denken: :denken: Vanaf 4 honden scheelt dat. Zeker als je 1000 euro moet betalen.
Bij ons bestaat dat helaas niet, dus we blijven gewoon het volle pond betalen :evil:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb Vegas nu al 3 keer aangegeven bij de gemeente maar ik ontvang maar geen acceptgiro/factuur :19: Ik blijf niet aan de gang natuurlijk :pffff:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

De meeste gemeenten hebben kennelbelasting (kwam ik ook pas recentelijk achter).

In Gouda bijvoorbeeld, betaal je 183 euro kennelbelasting en anders per hond ruim 90 euro. In Waddinxveen (dorpje vlakbij) iets meer dan 70 euro per hond en kenneltarief 201 euro.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
malinois
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:
malinois schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
Als je een kennelnaam hebt kun je toch kennelbelasting aan vragen. :denken: :denken: Vanaf 4 honden scheelt dat. Zeker als je 1000 euro moet betalen.

Maggie
die is net zo duur... daar betaal je het bedrag van 5 honden voor :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
goud
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
goud schreef:
malinois schreef:
Suzanne123 schreef: Ja, tsja... ik ben te braaf dan zeker ;-)

Suzanne

Maggie
Je wil toch niet zeggen dat je 1000 Euro aan kennelbelasting betaald? :neenee: :neenee: Heb je daar wel naar geinformeert? Ik betaal 74E. per hond, maar de kennelbelasting is 294 E. Voor ons rendabel. Zou nog maar eens goed informeren bij je gemeente. :denken: :denken:
Maggie.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Een kennis van mij heeft een blaffende deurbel. Hier in Soest hebben ze druk gecontroleerd voor de hondenbelasting en ze heeft een aanslag gehad voor 2 honden! :mrgreen:
Ze heeft dus geen honden en de inspectuer heeft waarschijnlijk aandachtig naar de bel geluisterd. :smile2:
De aanslag is overigens ingetrokken na een belletje met de gemeente! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:
malinois schreef:
goud schreef:
malinois schreef: ja regels zijn regels maar 1000 euro voor 5 honden vind ik totaal van de gekke... ik heb ook zo'n geweldige buurman die me verraden heeft want betaalde ook minder... maar ja... boontje komt ooit wel om zn loontje...

Maggie
Je wil toch niet zeggen dat je 1000 Euro aan kennelbelasting betaald? :neenee: :neenee: Heb je daar wel naar geinformeert? Ik betaal 74E. per hond, maar de kennelbelasting is 294 E. Voor ons rendabel. Zou nog maar eens goed informeren bij je gemeente. :denken: :denken:
Maggie.
ja dus.... :roll:

De hoogte van de hondenbelasting bedraagt:

Aantal honden
totaalbedrag

één
€ 72,61

twee
€ 181,77

drie
€ 345,12

vier
€ 599,12

vijf
€ 932,64

zes
€ 1360,74

Extra bedrag per hondvoor iedere hond boven het aantal van zes
€ 562,70

Kenneltarief (alleen voor leden van de raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland)
€ 932,40
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Jemig! Waar woon je dan??

Als ik geen kennelbelasting zou betalen was ik 550 voor drie honden kwijt geweest en nu 'maar' 435 euro.
Ik heb nog een hondje op afstand bij mijn ouders in een andere gemeente en die woont daar een soort van legaal op mijn naam. Mijn ouders hebben haar aangemeld en gezegd ze van mij is en dat ik er al belasting over betaal in een andere gemeente en de gemeenteambtenaar vond het geen probleem.
Groetjes van Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”