nHeb even de bijsluiter erbij gepakt
Werkzaam bestanddeel: pyripole
Voorkoming en preventie van vlooien en teken gedurende 4 weken.
Niet gebruik bij honden jonger dan 8 weken of lichter dan 2 kg.
Bijwerkingen:
De volgende locale reacties kunnen worden waargenomen op de plaats van toediening: verkleuring van de vacht, haaruitval, jeuk. Lokale cosmetische effecten zoals een vettig uiterlijk of samengeklit haar zijn normaal.. Waarneer bovenstaande voorkomt zal dit binnen 24 uur na toedingen verdwijnen.
Een korte periode van speekselen kan optreden wanneer het dier zich likt op de behandelde plaats onmiddelijk na de behandeling. Dit is geen teken van vergiftiging en verdwijnt binnen enkele minuten na de behandeling.
Indien u ernstige bijwerkingen of andersoortige reacties vaststelt die niet in deze bijsluiter worden vermeld, wordt u verzocht u w dierenarts hiervan in kennis te stellen.
Pyripole doodt vlooien binnen 24 uur na blootstelling aan het product. Één behandeling voorkomt een vlooienbesmetting gedurende 4 weken. Teken worden binnen 48 uur na gebruik gedood en heeft een acaricide werkzaamheid gedurende 4 weken.
Als ik via google zoek, dan zie ik van andere fora wel veel goede reacties, maar ik ken zelf verder niemand die het gebruikt dus ik kan je alleen mijn eigen ervaring meegeven en die is in tegenstelling tot bij de Frontline bijster positief.
*kijkt nog snel op de site van Frontline*
Samenstelling per ml:
Fipronil 100 mg
Excipiens q.s. 1 ml