Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Veilig' vlooienmiddel?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

'Veilig' vlooienmiddel?

Ongelezen bericht door Caro. »

Puch heeft volgens mij vlooitjes :oeps:
Ik kan er geen vinden, maar hij bijt regelmatig met zijn voortandjes en zijn buik is wat rood geïrriteerd. Dus naar mijn idee: vlooitjes :19:

Maar nu ben ik wat angstig om al te agressief spul te gebruiken bij een hond van 5 maanden.

Wat staat nu bekent om een goed anti-vlooienmiddel, maar wat niet zo achterlijk agressief is? (en knoflook heeft de vlooien dus niet tegengehouden).

Frontline toch? of iets anders?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ondanks de argumenten gebruik ik nog steeds Frontline en dat werkt prima, mochten mijn honden een acute vlooienbesmetting hebben, zoals vorig jaar net na de dogtrail, spuit ik ze helemaal in met Frontline spray en zie je de vlooien er stervend afvallen, Oz was destijds ook nog maar een pup en dat kan geen kwaad, ook heb ik voor hem een citronella band gehad wat op zich goed hielp hoor, maar hij heeft m opgegeten :N:

( met als gevolg dat ie de volgende dag glow in the dark poepte )
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibby reageert heel vreemd, onrustig en zielig op Frontline.

Bij de dierenarts is nu nieuw vlooien en tekenmiddel wat niet door de dierenwinkels enzo verkocht mag worden.

Prac-tic. Shibby heeft er helemaal geen last van gehad, niks op en neer lopen, onrustig, paniekerig of iets. :cheer: :cheer:

Bovendien kon ik bij de Frontline iedere week nog zeker 4-8 teken uit z'n lijf halen, maar daar heb ik nu ook geen last meer van. De vlooien die hij had, zijn ook gelijk weg gegaan.

Misschien dat je dat kunt proberen?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb een kat die dus niet tegen Frontline kan (begint helemaal te kwijlen, heel eng, maar verder gebeurde er gelukkig niets) en mijn schoonmoeder had een kat die niet tegen Stronghold kon: compleet verbrande huid :eek:

Kaya heb ik altijd Frontline gegeven, tot vorig jaar: toen heb ik 'Bolfo' gekocht. Maar ja, Kaya heeft nooit problemen met dat soort dingen (afkloppen :wink: ).

Ik heb dus wel wat nare reacties gezien van anti-vlooienspul en vind het eng om het voor de eerste keer bij Puchu te gebruiken, ook omdat ik geen idee heb of hij ertegen kan of niet.
Dus liefst zo min mogelijk agressief spul, maar ja..... het moet ook wel weer helpen natuurlijk.

Dat 'Prac-tic', staat dat spul erom bekent dat het niet zo agressief is? Of is het gewoon iets nieuws?
Afbeelding
A good dog never dies...

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou toch liever maar geven en gelijk ook de katten behandelen, want daar heeft hij het van. Voor je het weet heb je een plaag in huis en dat wil je niet :N: Je kan hem even met een vlooienkam kammen om te kijken of het wel uberhaupt vlooien zijn. Of anders met een stukje vochtig wit keukenpapier over de huid. Als hij vlooien heeft, moeten er ook poepjes te vinden zijn, die kleuren rood als ze vochtig worden.

Ik vond het ook eng om Buffy de eerste keer te geven, maar vlooien kun je niet laten gaan, of je moet echt elke dag de hele beestenboel heel goed uitkammen en dan nog ontkom je niet aan behandelen van de omgeving.
Ik hoor wel goede verhalen over tea tree, maar dan ter voorkoming. Heb je ze eenmaal, dan moet je toch naar het grovere geschurt grijpen.

Bij Buffy heb ik als pup Stronghold gegeven en nu heeft ze Advantage. Voordeel daarvan is dat je het na een week al mag herhalen bij een flinke besmetting. Dat nieuwe merk daar heb ik noig niet van gehoord.

Anne

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 02 jul 2007 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn honden hebben een CatandDog tag, en de katten doe ik met frontline, o.i.d., omdat ik die geen bandje om wil geven. :19:
lijkt me een beetje gevaarlijk bij buitenkatten :wink:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Ik druppel elke week een aantal verdunde druppels Tea treeoil op Sjors z`n vacht o.a bij z`n staart en in z`n nek, iig op plekken waar hij zelf niet goed bij kan komen.
Hij krijgt van mij 2 a 3 x per week een teentje koflook door z`n eten en daarmee denk ik hem afdoende te beschermen tegen vlooien.
Neemt niet weg dat hij er wel eens 1 of 2 heeft, maar die vang ik met een vlooienkammetje.

Voor katten is Teatree overigens giftig, dus niet gebruiken op de poekels.
Maar mijn kat komt niet buiten behalve op het balkon, die kam ik regelmatig met een vlooienkammetje.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Shibby schreef:
Bij de dierenarts is nu nieuw vlooien en tekenmiddel wat niet door de dierenwinkels enzo verkocht mag worden.

Prac-tic.
Da's een afspraak die de DA's met de farmaceutische industrie hebben gemaakt. Van alle nieuwe vlooienmiddeltjes hebben zijn de alleenverkoop voor de eerste 5 jaar. Daarna 'mag' het van hen in de dierenspeciaalzaken verkocht worden. Zo was Frontline ook ooit alleen bij de DA verkrijgbaar.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Ik zou toch liever maar geven en gelijk ook de katten behandelen, want daar heeft hij het van. Voor je het weet heb je een plaag in huis en dat wil je niet :N: Je kan hem even met een vlooienkam kammen om te kijken of het wel uberhaupt vlooien zijn. Of anders met een stukje vochtig wit keukenpapier over de huid. Als hij vlooien heeft, moeten er ook poepjes te vinden zijn, die kleuren rood als ze vochtig worden.

Ik vond het ook eng om Buffy de eerste keer te geven, maar vlooien kun je niet laten gaan, of je moet echt elke dag de hele beestenboel heel goed uitkammen en dan nog ontkom je niet aan behandelen van de omgeving.
Ik hoor wel goede verhalen over tea tree, maar dan ter voorkoming. Heb je ze eenmaal, dan moet je toch naar het grovere geschurt grijpen.

Bij Buffy heb ik als pup Stronghold gegeven en nu heeft ze Advantage. Voordeel daarvan is dat je het na een week al mag herhalen bij een flinke besmetting. Dat nieuwe merk daar heb ik noig niet van gehoord.

Anne

Anne
Ja, tuurlijk heeft hij het van de katten.
Normaal gesproken wordt de hele bende in het vroege voorjaar behandeld, maar ik ben het vergeten dit jaar :N: :oeps:

Ik ga morgen maar wat halen dan en hopen dat hij er gewoon tegen kan.
Laatst gewijzigd door Caro. op 02 jul 2007 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Shibby
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Shibby schreef:

Prac-tic.
Da's een afspraak die de DA's met de farmaceutische industrie hebben gemaakt. Van alle nieuwe vlooienmiddeltjes hebben zijn de alleenverkoop voor de eerste 5 jaar. Daarna 'mag' het van hen in de dierenspeciaalzaken verkocht worden. Zo was Frontline ook ooit alleen bij de DA verkrijgbaar.
Weet ik, die tijd heb ik ook nog meegemaakt. :mrgreen:

Maar zoals velen nu ook over Frontline zeggen is dat de vlooien er ondertussen resistent voor worden en daar hoef je bij de prac-tic nog niet bang voor te zijn :wink:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

nHeb even de bijsluiter erbij gepakt :mrgreen:

Werkzaam bestanddeel: pyripole

Voorkoming en preventie van vlooien en teken gedurende 4 weken.
Niet gebruik bij honden jonger dan 8 weken of lichter dan 2 kg.

Bijwerkingen:
De volgende locale reacties kunnen worden waargenomen op de plaats van toediening: verkleuring van de vacht, haaruitval, jeuk. Lokale cosmetische effecten zoals een vettig uiterlijk of samengeklit haar zijn normaal.. Waarneer bovenstaande voorkomt zal dit binnen 24 uur na toedingen verdwijnen.
Een korte periode van speekselen kan optreden wanneer het dier zich likt op de behandelde plaats onmiddelijk na de behandeling. Dit is geen teken van vergiftiging en verdwijnt binnen enkele minuten na de behandeling.
Indien u ernstige bijwerkingen of andersoortige reacties vaststelt die niet in deze bijsluiter worden vermeld, wordt u verzocht u w dierenarts hiervan in kennis te stellen.

Pyripole doodt vlooien binnen 24 uur na blootstelling aan het product. Één behandeling voorkomt een vlooienbesmetting gedurende 4 weken. Teken worden binnen 48 uur na gebruik gedood en heeft een acaricide werkzaamheid gedurende 4 weken.

Als ik via google zoek, dan zie ik van andere fora wel veel goede reacties, maar ik ken zelf verder niemand die het gebruikt dus ik kan je alleen mijn eigen ervaring meegeven en die is in tegenstelling tot bij de Frontline bijster positief. :mrgreen:

*kijkt nog snel op de site van Frontline*
Samenstelling per ml:
Fipronil 100 mg
Excipiens q.s. 1 ml
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Shibby schreef:

Prac-tic.

Ik koop Prac-Tic gewoon bij een klein dierenwinkeltje in Zaandam.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Frontline Combo (nieuw) en anders Tea Tree Olie verdunnen en verstuiven, of een beetje knoflook zo nu en dan.
Shibby
Zeer actief

ChantalBos schreef:Shibby schreef:

Prac-tic.

Ik koop Prac-Tic gewoon bij een klein dierenwinkeltje in Zaandam.
Dat zou nog niet moeten kunnen eigenlijk :wink:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik gebruik hier Advantage voor de katten en de honden en dat werkt prima.
Alle drie hebben zijn ze heel gevoelig op hun huid maar van Advantage hebben ze geen last.
En zelfs na zwemmen of een wasbeurt (niet eerder dan een week na de behandeling) werkt het nog steeds.

Ik heb al meerdere positieve geluiden gehoord over EcoStyle (staat hier ergens ook een topic over) maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ik ben al blij dat ik iets heb waar ze tegen kunnen en wat ook goed werkt.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik gebruik al jaren Frontline en nooit een probleem gehad. Een paar weken geleden heb ik Kiefer behandeld en hoppa, enorme hotspots en onderhuidse jeukbulten. Hij krabt nog steeds. Dus voor hem geen Frontline meer. In het voor jaar heb ik hem behandeld met Exil Spot on en dat ging wel goed.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier gebruiken we alleen tea tree, werkt ook goed tegen teken. Toen ze een keer drijfnat was geworden en we niet opnieuw gespoten hadden was het meteen raak met teekjes. Sinds dat het er weer opnieuw opzit geen 1 meer gezien :wink:
Afbeelding
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Toen ik vorige maand bij mijn da om frontline vroeg bleek dat zij dat niet meer hadden omdat het niet meer voldoende zou werken.

Ik kon toen ProMeris nemen, een nieuw middel dat ipv frontline was.

Gisteravond een vlo op mijn been :N: :N: :N:
Mickey heeft nog nooit ergens last van gehad maar toen ik gisteravond ProMeris in zijn nek spoot heeft ie een paar uur onrustig rond gelopen en wou zelfs geen lekker pensstaafje aannemen :N:

Gelukkig is dat wel over gegaan maar toen ik daarnet informatie ging zoeken over ProMeris ben ik toch wel geschrokken hoor, honden die onwel werden, kale plekken in hun nek etcetc.

Ik denk niet dat ik dit middel nog ga geven en ga maar weer op zoek naar wat anders :19:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Vandaag een klant die ik Promeris had afgeraden, o.a. door de berichten hier. Maar ze was eigenwijs (is ze ALTIJD)! En sja, nu is de hond niet lekker, sloom en de DA heeft beaamd dat het daardoor kwam :jank:
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Ik gebruik nu advocate bij Beetle, maar dat is redelijk agressief spul geloof ik?
Ik moet ook van de DA binnenkort over op ander vlooienspul (ik moet voorlopig blijven geven vanwege vlooienallergie)
Maar ja.. voordeel van advocate is dat het gelijk tegen alles werkt toch? wormen, mijten, vlooien etc..

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

hercujess schreef:Vandaag een klant die ik Promeris had afgeraden, o.a. door de berichten hier. Maar ze was eigenwijs (is ze ALTIJD)! En sja, nu is de hond niet lekker, sloom en de DA heeft beaamd dat het daardoor kwam :jank:
Ik vind het wel vreemd dat bij mijn da, en dat is best een goeie, dit artikel zo aangeprezen werd. Er stond een heel schap voor de toonbank met promeris in alle soorten, hond en kat, groot en klein.

Ga het de volgende keer toch eens erover hebben als ze het dan tenminste nog hebben.
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

ik heb laatst van de da Advocate (bayer) pipetten gekregen voor de honden lekker duur 3 pipetten voor €35,- :roll:

heb die avond de poes behandeld met frontine pipetten die had liggen en hoppa een overstuurde en kwijlende kat :N:

alleen kwam Bas gisteren Bas bij mij liggen zag ik op zijn kop een heel klein zwart beestje lopen :N: en heb die geplet, was dit een vlooi :N:

(aangezien ik een poes heb met behoorlijke oormijt die nu behandeld wordt)

en zo ja vlooien: ik heb ze pas behandeld dus met die advocate (4 weken geleden) moet ik dan toch iets anders gebruiken of
Laatst gewijzigd door -Jolanda- op 22 jul 2007 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

mickey schreef:
Ik vind het wel vreemd dat bij mijn da, en dat is best een goeie, dit artikel zo aangeprezen werd. Er stond een heel schap voor de toonbank met promeris in alle soorten, hond en kat, groot en klein.

Ga het de volgende keer toch eens erover hebben als ze het dan tenminste nog hebben.
Ook jouw dierenarts wil verdienen.

Anne
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Hutsje schreef:Ik gebruik al jaren Frontline en nooit een probleem gehad. Een paar weken geleden heb ik Kiefer behandeld en hoppa, enorme hotspots en onderhuidse jeukbulten. Hij krabt nog steeds. Dus voor hem geen Frontline meer. In het voor jaar heb ik hem behandeld met Exil Spot on en dat ging wel goed.
Dit probleem had ik met Gizmo ook
Voorheen altijd met Bolfo gold behandeld
Maar dacht laat ik eens frontline proberen
Wat heeft hij een jeuk gehad en ineens een hot spot op zijn staart
Ik ben nu weer terug bij bolfo gold voor mij geen ander merk meer
Nog nooit een vlo gezien
Ik behandel de hond en de kat tegelijk tegen vlooien en wormen
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bij de avh inj alphen heb ik voor Bowie iets gekocht wat op natuurbasis is...maar ik ben vergeten hoe het heet :jank:
Ik moet van de week toch langs daar dus dan kijk ik er wel even naar.
Mocht je nog niets hebben dan tegen die tijd :mrgreen:

Jacqueline
Afbeelding
Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Billy98 »

Zowel voor Billy (hond) als Kitty (kat) gebruiken we altijd frontline dit gaat bij beiden goed en werkt prima!
In het verleden heb ik ook wel advantage gebruikt maar ik heb het idee dat dit wel wat sneller is uitgewerkt.
suc6 met je keuze!
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Voor onze katten & honden gebruik ik Frontline. Dit product mag gebruikt worden eens de pup drie maanden oud is.

De DA verwittigde wel dat Frontline enkel soelaas biedt voor het doden van volwassen vlooien, dus niet voor de poppen die gemiddeld tussen de 9 à 12 maand kunnen overleven in tapijten, kieren van meubels etc. :eek:

Voor haar eigen dieren gebruikt de DA Program die zowel de volwassen vlooien als de eitjes zou doden. Voor info : zie http://www.ah.novartis.nl/products/nl/c ... s_01.shtml
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cheryl87 schreef:Ik gebruik nu advocate bij Beetle, maar dat is redelijk agressief spul geloof ik?
Ik moet ook van de DA binnenkort over op ander vlooienspul (ik moet voorlopig blijven geven vanwege vlooienallergie)
Maar ja.. voordeel van advocate is dat het gelijk tegen alles werkt toch? wormen, mijten, vlooien etc..

Groetjes Cheryl
Ja, daarom geef ik het ook. Je kunt het niet bedenken voor het beschermt er tegen zeker oormijt vind ik wel fijn bij Tirsa omdat ze redelijk vaak oorontsteking heeft. Het is ook tegen hartworm, dus als je hond mee naar het zuiden van Europa gaat.....
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”