Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bespiering opbouwen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Bespiering opbouwen

Ongelezen bericht door Reini »

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit moet plaatsen :denken:

Vegas heeft vanwege zijn vele ziekzijn een behoorlijke achterstand in zijn groei opgelopen. Hij is niet helemaal uitgezwaard zoals dat had gemoeten. Volgens de dierenarts is die schade niet helemaal meer in te halen.

Wat me met name opvalt bij Vegas is dat zijn borstkas erg is achtergebleven. Zijn bips en bovenbenen zijn prima gespierd maar zijn borst niet. Wat voor specifieke oefeningen zou ik met hem kunnen doen om zijn borstkas wat sterker te maken? Of kan dat niet zo gericht?

Ik vind hem prachtig zoals hij is hoor, daar niet van :wink: maar ik zou hem graag van voren wat gespierder maken zodat zijn verhoudingen mooi kloppen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Misschien door hem als het wat warmer wordt regelmatig te laten zwemmen?
Reini
Zeer actief

antoinette schreef:Misschien door hem als het wat warmer wordt regelmatig te laten zwemmen?
Dat is seizoensgebonden :wink: en Vegas zwemt niet :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Reini schreef:
antoinette schreef:Misschien door hem als het wat warmer wordt regelmatig te laten zwemmen?
Dat is seizoensgebonden :wink:
Hoezo seizoensgebonden :mrgreen:

Zal zo eens in het boekje zoeken wat ik over beweging van de hond heb.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

marye schreef: Hoezo seizoensgebonden :mrgreen:

Zal zo eens in het boekje zoeken wat ik over beweging van de hond heb.
Vegas gaat alleen maar tot zijn middel in het water als het warm is, hij heet geen Caja :mrgreen:

Het is wel jammer dat Vegas niet zwemt :wink: In de zomer kan ik hem wel een eindje het water insleuren aan zijn tuig maar echt van harte gaat het niet :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik weet wel dat je een hele tijd geleden iets dergelijks hebt gevraagd en dat er toen wat tips gegeven zijn, volgens mij ook helling op in mul zand o.i.d., maar weet het niet meer zeker. Vegas was toen volgens mij nog wel een heel stuk jonger.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge O schreef:ik vind vegas eigenlijk prachtig zoals hij is, juist omdat hij niet één bonk spieren is, maar een normaal harmonisch gebouwde hond :wink: :ok: .
Ik ook :wink:

Anne
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Hoe oud is Vegas eigenlijk Reini? Want een hond van een middelgroot ras zwaart doorgaans toch nog wel uit tot hij een jaar of 2,5 is.
Verder kan je kijken of hij graag naast de fiets loopt. Rustig aanleren en opbouwen. Daarmee bouw je conditie en bespiering op. Mogelijk een alternatief voor zwemmen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je er weinig aan kan doen en dat het deels zijn bouw zal zijn. Ik denk ook niet dat hij achter is gebleven in groei omdat hij zoveel gesukkeld heeft. Jij hebt zat met hem gelopen, hij is niet gecastreerd dus die bouw heeft hij nu eenmaal. Een showhond die niks doet en in een kennel leeft heeft ook gewoon een bouw en kan dus als het een staff is erg breed zijn zonder ooit te trainen. Je kan je hond wel breder gaan trainen maar daar schiet je niks mee op aangezien je dat moet blijven doen of hij zal weer terugvallen op dit niveau van bespiering. :19:

Dit is zijn uiterlijk zoals hij is bij wat je nu met hem doet. Wil je dat veranderen dan moet je trainen en dat effect van trainen is puur tijdelijk op basis van hoe lang je traint en hoeveel. Stop je dan wordt hij precies weer wat hij nu is.

Dus ik zou zeggen gewoon laten en niet over nadenken. Hij is geen showhond die een uiterlijk moet hebben om te winnen en dus zou je hem puur voor jezelf op fitness moeten zetten. Niet nodig lijkt me.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

starfleet schreef:
Inge O schreef:ik vind vegas eigenlijk prachtig zoals hij is, juist omdat hij niet één bonk spieren is, maar een normaal harmonisch gebouwde hond :wink: :ok: .
Ik ook :wink:

Anne
Ik vind Vegas ook erg mooi hoor, begrijp me niet verkeerd :wink: en ik wil helemaal geen spierbundel van hem maken maar ik zie echt dat zijn borst niet klopt bij de rest van zijn lichaam, vandaar dat ik me afvraag of ik daar nog iets aan kan doen. Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen en fietsen met hem voor mijn eigen conditie en die van hem.
Afbeelding
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sypke »

Reini schreef:ik zie echt dat zijn borst niet klopt bij de rest van zijn lichaam, vandaar dat ik me afvraag of ik daar nog iets aan kan doen.
Dat kan natuurlijk gewoon zijn bouw zijn. Niet alle honden zijn 100 % rastypisch.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk dat je er weinig aan kan doen en dat het deels zijn bouw zal zijn. Ik denk ook niet dat hij achter is gebleven in groei omdat hij zoveel gesukkeld heeft. Jij hebt zat met hem gelopen, hij is niet gecastreerd dus die bouw heeft hij nu eenmaal. Een showhond die niks doet en in een kennel leeft heeft ook gewoon een bouw en kan dus als het een staff is erg breed zijn zonder ooit te trainen. Je kan je hond wel breder gaan trainen maar daar schiet je niks mee op aangezien je dat moet blijven doen of hij zal weer terugvallen op dit niveau van bespiering. :19:
Ik ben het niet helemaal met je eens dat Vegas geen groeiachterstand zou kunnen hebben opgelopen :wink: Ik heb op het forum nooit zo uitgebreid over zijn medische toestanden geschreven (behalve dan over zijn bloedneus). Vegas heeft tot zijn eerste jaar meerdere malen wékenlang diarree gehad en op kip en rijst geleefd. Hij is echt vaak ziek geweest aan zijn darmen/maag en ik geloof de dierenarts dan wel als zij zegt dat al die toestanden ervoor kunnen hebben gezorgd dat hij niet de hond is die hij zonder al die ziekten had kunnen zijn :wink:

Vegas zijn broer Bikkel is vele malen groter dan hem maar ook zijn zusje en de rest van het nest. Nou kunnen nestgenoten natuurlijk best verschillen maar Vegas is echt veel kleiner.

Vegas zijn bouw is niet overdreven breed en het is ook helemaal niet mijn doelstelling om dat wel te bereiken :wink:
Dit is zijn uiterlijk zoals hij is bij wat je nu met hem doet. Wil je dat veranderen dan moet je trainen en dat effect van trainen is puur tijdelijk op basis van hoe lang je traint en hoeveel. Stop je dan wordt hij precies weer wat hij nu is.

Dus ik zou zeggen gewoon laten en niet over nadenken. Hij is geen showhond die een uiterlijk moet hebben om te winnen en dus zou je hem puur voor jezelf op fitness moeten zetten. Niet nodig lijkt me.
Echt zware (kracht) training wil ik ook niet met hem gaan doen maar ik ga wel beginnen met hardlopen zodat zijn conditie optimaal wordt, dat kan hij goed gebruiken met al zijn tegenslagen :wink:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zou gewoon lekker met hem gaan fietsen en hardlopen, goed voor de conditie en mooie bespiering zonder dat het overdreven word :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

marye schreef:Zou gewoon lekker met hem gaan fietsen en hardlopen, goed voor de conditie en mooie bespiering zonder dat het overdreven word :ok:
Dat is nu het plan :ok:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik fiets sinds kort ook met Diesel. We zitten nu op 1 a 2 keer per week 3 km. Hij loopt dan afwisselend los en aangelijnd. We vinden het allebei heel erg leuk om te doen.
Ik heb wel eerst geoefend op een doodlopende weg :mrgreen: I kwas namelijk heel bang dat Diesel me omver zou trekken of voor de fiets zou springen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Hij luistert perfect en houdt de fiets goed in gaten.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

ja lekker fietsen, skeeleren enz
dat laatste is koda's zijn favoriet zo hard ga ik namelijk niet en hij heeft meer contact omdat hij nog dicht bij me kan komen dan met bijv fietsen
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Reini schreef:
marye schreef:Zou gewoon lekker met hem gaan fietsen en hardlopen, goed voor de conditie en mooie bespiering zonder dat het overdreven word :ok:
Dat is nu het plan :ok:
Goed zo :ok:

Sita heeft afgelopen zondag haar eerste 10 km mee gelopen :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”