MARC_S schreef:Ik denk dat je er weinig aan kan doen en dat het deels zijn bouw zal zijn. Ik denk ook niet dat hij achter is gebleven in groei omdat hij zoveel gesukkeld heeft. Jij hebt zat met hem gelopen, hij is niet gecastreerd dus die bouw heeft hij nu eenmaal. Een showhond die niks doet en in een kennel leeft heeft ook gewoon een bouw en kan dus als het een staff is erg breed zijn zonder ooit te trainen. Je kan je hond wel breder gaan trainen maar daar schiet je niks mee op aangezien je dat moet blijven doen of hij zal weer terugvallen op dit niveau van bespiering.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat Vegas geen groeiachterstand zou kunnen hebben opgelopen

Ik heb op het forum nooit zo uitgebreid over zijn medische toestanden geschreven (behalve dan over zijn bloedneus). Vegas heeft tot zijn eerste jaar meerdere malen wékenlang diarree gehad en op kip en rijst geleefd. Hij is echt vaak ziek geweest aan zijn darmen/maag en ik geloof de dierenarts dan wel als zij zegt dat al die toestanden ervoor kunnen hebben gezorgd dat hij niet de hond is die hij zonder al die ziekten had kunnen zijn
Vegas zijn broer Bikkel is vele malen groter dan hem maar ook zijn zusje en de rest van het nest. Nou kunnen nestgenoten natuurlijk best verschillen maar Vegas is echt veel kleiner.
Vegas zijn bouw is niet overdreven breed en het is ook helemaal niet mijn doelstelling om dat wel te bereiken
Dit is zijn uiterlijk zoals hij is bij wat je nu met hem doet. Wil je dat veranderen dan moet je trainen en dat effect van trainen is puur tijdelijk op basis van hoe lang je traint en hoeveel. Stop je dan wordt hij precies weer wat hij nu is.
Dus ik zou zeggen gewoon laten en niet over nadenken. Hij is geen showhond die een uiterlijk moet hebben om te winnen en dus zou je hem puur voor jezelf op fitness moeten zetten. Niet nodig lijkt me.
Echt zware (kracht) training wil ik ook niet met hem gaan doen maar ik ga wel beginnen met hardlopen zodat zijn conditie optimaal wordt, dat kan hij goed gebruiken met al zijn tegenslagen