Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

energique voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

doorzettertje
Vaste gebruiker

energique voeding

Ongelezen bericht door doorzettertje »

hallo

de kleine is nu 9 weken en mag per dag 2 schijven,,, die deel ik in 4en , dat schijnt verdeeld te moeten worden over
de dag.............. maar de kleine is zo een schrokop, echt niet normaal
Als ik het net neergezet heb is het weg ook.....

Kan ik hem niet beter 2x per dag en dan een hele schijf voorschotelen?

gr DZ
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Beter is het om 4 kleine porties te geven dan 2 grote in verband met het risico op maagtorsie.
doorzettertje
Vaste gebruiker

Benthor schreef:Beter is het om 4 kleine porties te geven dan 2 grote in verband met het risico op maagtorsie.
OK :ok: Dan houdt ik het hier op, hoe lang moet dat zo?

het lijkt net of hij te weinig eet, binnen nog geen seconde is het op. :roll:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Hij vindt het gewoon lekker :wink:
Ik zou zo'n pup gewoon nog even vier keer per dag voeren, en na een tijdje over gaan op drie keer...
Maar naarmate hij groeit mag hij meer, dus elke week wegen is geen overbodige luxe...

Vlees is lekker.... :cheer:
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Is niet abnormaal, dat je pup het eten in een oogwenk opschrokt :mrgreen: Hier was kvv ook in 1,4 nanoseconde weg.
Versvlees pups doen dat bijna allemaal. En genoeg is het ook nooit.
Met 3 maand kun je naar 3 maaltijden gaan. Dan is het ook iets meer, en is de buik iets beter gevuld.
Geregeld je pup wegen, voelen aan de ribben, en de hoeveelheid eten aanpassen.
Je kunt ook proberen een kipvleugeltje aan je pup te geven. Dan heeft hij iets te kauwen en wordt de kauwbehoefte verzadigd. De eerste keren even vasthouden en de hond laten knagen in het begin. Wel het gewicht verrekenen met de maaltijd.
Veel plezier met je pupsel!
doorzettertje
Vaste gebruiker

Bedankt! :ok:

Ik heb hem vandaag een varkensoor gegeven........Jeetje nou de ware aard kwam naar boven, grommen als ik of mijn zoontje in de buurt kwamen hhahaha
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

beter een runderoor geven volgende keer, is minder vet.

Sowieso niet te vaak zo'n oor geven aan een pup.

Maar gesmuld heeft ie :wink: :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

doorzettertje schreef:Bedankt! :ok:

Ik heb hem vandaag een varkensoor gegeven........Jeetje nou de ware aard kwam naar boven, grommen als ik of mijn zoontje in de buurt kwamen hhahaha
Ik zou daar niet om lachen, zeker niet met een kindje. Het is nu nog een pup en je kunt daaraan gaan werken.

Anne
AnneMarie
Zeer actief

Inderdaad, OPvoeden die hond: dus

bij hem in de buurt blijven als je eten geeft,
leren dat nee NEE is,
leren dat jou aanwezigheid en jouw handen okay zijn en je geen voer afpakt maar geeft.
Dat jouw handen iets goed teweegbrengen.

Als ie baknijd krijgt, dan ben je straks mooi klaar, dan is ie dus de baas geworden over jou en je kind, en als ie dan bijt :eek: dan heb jij hem dat niet afgeleerd toen het nog kon!

Ik zou eens een goede hondenschool opzoeken (leren op basis van belonen!) en vragen om ondersteuning hierin.
AnneMarie
Zeer actief

Inderdaad, OPvoeden die hond: dus

bij hem in de buurt blijven als je eten geeft,
leren dat nee NEE is,
leren dat jou aanwezigheid en jouw handen okay zijn en je geen voer afpakt maar geeft.
Dat jouw handen iets goed teweegbrengen.

Als ie baknijd krijgt, dan ben je straks mooi klaar, dan is ie dus de baas geworden over jou en je kind, en als ie dan bijt :eek: dan heb jij hem dat niet afgeleerd toen het nog kon!

Ik zou eens een goede hondenschool opzoeken (leren op basis van belonen!) en vragen om ondersteuning hierin.
doorzettertje
Vaste gebruiker

Het was trouwens ook een runderoor.

Hij eet in de bench. Waarom zou ik hem dan eten moeten afpakken?
Ik geef en hij beschermt zijn runderoortje. Niet zijn gewone eten daarbij doet hij het niet, maar ja dat is ook hap slik weg.

Waarvoor moet ik hem leren dat ik het mag afpakken?

gr Dz
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doorzettertje schreef:
Waarvoor moet ik hem leren dat ik het mag afpakken?

gr Dz
wat doe je als hij iets van straat opvreet wat je niet vertrouwt? (voor het zelfde geldt zit er gif in :19: ) ook op laten eten dan maar omdat je het niet af kan pakken :wink:

Ik ga niet onnodig met m'n handen dom in de bak lopen roeren dat hoeft hij van mij ook niet te accepteren maar als ik iets af wil pakken dan wil ik dat wel mogen doen. Dus ik moet gewoon z'n bak weg kunnen pakken of z'n bot, (in ruil voor iets anders) maar ik ga er niet met m'n handen onzinnig inzitten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
doorzettertje
Vaste gebruiker

Ja maar dat mag ik ook wel allemaal doen.

met gewoon eten ook, dus ja ik snap zelf ook niet helemaal waarom hij dat deed. Vond het zeker erg lekker
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

ik denk dat juist als je zn voerbak weg haalt tijdens het eten, of met je hand erin gaat zitten de hond sneller baknijd ontwikkeld :wink:
dingen ruilen vind ik een betere optie
djairo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door djairo »

waarom jij het zou willen afpakken ?
omdat jij de baas bent jij bent de roedel leider en jij bepaalt wanneer hij eet .
om het te leren kun je steeds een snoepje in zn bak doen dan leert hij dat die hand leuk is want hij krijgt een snoepje .

zal hier zeker wat mee doen nu kan het nog makelijk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

djairo schreef:waarom jij het zou willen afpakken ?
omdat jij de baas bent jij bent de roedel leider en jij bepaalt wanneer hij eet .
om het te leren kun je steeds een snoepje in zn bak doen dan leert hij dat die hand leuk is want hij krijgt een snoepje .

ja dat doe ik dus nooit, ik gooi er altijd wat bij in maar kom verder niet onnodig met mijn handen in zijn bak...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
djairo
geregistreerd lid

ik doe het ook niet te pas en te onpas maar hier is de roedelverdeling heel duidelijk wij ( ik en mijn vrouw zijn de baas ) dan boji en dan djairo
ik vindt dat je rang orde juist met hele kleine dingen bepaalt het wachte bij de deur, het eten geven , enz enz
malinois
Zeer actief
Contacteer:

djairo schreef:ik doe het ook niet te pas en te onpas maar hier is de roedelverdeling heel duidelijk wij ( ik en mijn vrouw zijn de baas ) dan boji en dan djairo
ik vindt dat je rang orde juist met hele kleine dingen bepaalt het wachte bij de deur, het eten geven , enz enz
:mrgreen: daar doe ik al helemaal niet aan... dat weten ze ook duvelsgoed zonder al die regeltjes... heb ik nog nooit gedaan bij geen enkele hond. Vind dat een beetje onzin... zou me ook niet normaal kunnen bewegen op die manier door m'n huis met 5 honden.
Hier vliegen ze allemaal voor me de deur uit, krijgen ze vaak voor mij eten, liggen op de bank etc. etc. etc. Nooit ergens problemen mee gehad qua rangorde.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

malinois schreef:
djairo schreef:ik doe het ook niet te pas en te onpas maar hier is de roedelverdeling heel duidelijk wij ( ik en mijn vrouw zijn de baas ) dan boji en dan djairo
:mrgreen: daar doe ik al helemaal niet aan... dat weten ze ook duvelsgoed zonder al die regeltjes... heb ik nog nooit gedaan bij geen enkele hond. Vind dat een beetje onzin... zou me ook niet normaal kunnen bewegen op die manier door m'n huis met 5 honden.
Hier vliegen ze allemaal voor me de deur uit, krijgen ze vaak voor mij eten, liggen op de bank etc. etc. etc. Nooit ergens problemen mee gehad qua rangorde.
Ze hebben het naar hun zin :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

doorzettertje schreef:Ja maar dat mag ik ook wel allemaal doen.

met gewoon eten ook, dus ja ik snap zelf ook niet helemaal waarom hij dat deed. Vond het zeker erg lekker
Hij wil niet dat je het afpakt en verdedigt het. Je kunt hem beter leren dat hij niets hoeft te verdedigen. Het is echt belangrijk dat je dat soort dingen af kunt pakken. Hij kan er ook half in stikken of chocolade te pakken hebben o.i.d. Is echt iets waar je mee aan de slag moet en ook gemakkelijk kan omdat het nog een kleine pup is van negen weken.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 17 feb 2007 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

SuperTyson schreef:ik denk dat juist als je zn voerbak weg haalt tijdens het eten, of met je hand erin gaat zitten de hond sneller baknijd ontwikkeld :wink:
Ik gooide als pup altijd wat extra lekkers erbij.

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepie schreef:
malinois schreef:
Ze hebben het naar hun zin :mrgreen:
vast wel :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
SuperTyson schreef:ik denk dat juist als je zn voerbak weg haalt tijdens het eten, of met je hand erin gaat zitten de hond sneller baknijd ontwikkeld :wink:
Ik gooide als pup altijd wat extra lekkers erbij.

Anne
precies dat schreef ik hier ook boven, gewoon met je hand iets in z'n bak gooien dan weet ie dat die hand alleen wat lekkers komt brengen en niet z'n eten komt jatten :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

precies :ok: geen onnodige spanning
hier slapen ze ook in bed, liggen nu op mn schoot op de bank gaan ook voor mij de deur uit maar heb absoluut geen randorde problemen :wink:
djairo
geregistreerd lid

malinois schreef:

ja dat doe ik dus nooit, ik gooi er altijd wat bij in maar kom verder niet onnodig met mijn handen in zijn bak...

dacht dat je het nooit deed :wink:

dat bedoel ik met snoepjes en/of brokkjes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

djairo schreef:
malinois schreef:

dacht dat je het nooit deed :wink:

dat bedoel ik met snoepjes en/of brokkjes
ik reageerde hier op:
waarom jij het zou willen afpakken ?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

AnneMarie schreef:
Hoezo is een hond met baknijd de baas geworden? :denken: :denken:
In principe geldt "eens gegeven blijft gegeven" , ook voor de ranglaagste.
Ik snap dat het niet handig is als de hond baknijd heeft (zeker met een klein kind) maar het heeft m.i. niets te maken met het de baas zijn.
Ik heb er hier 1 die al als pup baknijd had. Ik heb daar wel op getraind en ik kan dus haar eten wel wegpakken als ik dat zou willen, maar dat betekent nog niet dat een ander dat kan.
Ik zorg gewoon dat wanneer ze iets krijgt wat ze heftiger verdedigd dan een bak brokken (bv. vers of een bot) dat ze dat apart krijgt en zonder dat ze gestoord wordt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
doorzettertje
Vaste gebruiker

ik vond en vind zelf, als ik het geef is het ook van hem.
en dan hoef ik het echt niet af te pakken.

Ik leer mijn kind dat hij het niet moet afpakken.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ben het absoluut eens met het feit, dat als ik het wil, met mijn handen zijn bak in kan. De kinderen hebben dat ook altijd gedaan.
Met mijn vorige honden idem-dito.
En waarom?? Simpelweg omdat wij de baas zijn in huis.
Hij staat onder aan de roedel, en zo hoort het ook mijnsinzien.

Bij de hond van mijn vriendin, is het anders, hun hond heeft nooit geleerd, dat de baasjes met de handen in zijn bak zitten, en dus als ie eet,, moeten de kinders maken dat ze wegkomen, want alleen al als ze in de buurt van zijn bak komen tijdens etenstijd,, Grommmmm, en de stap van Grom-Baknijd naar hap,, hand weg is dus naar mijn mening een kleine overstap. :pffff: Je ziet ook op de tv dat als honden die herplaatst moeten worden dus getest worden op baknijd, en reageren ze daar niet goed op, worden ze niet herplaatst. Vind ik volstrekt logisch.
:wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

doorzettertje schreef:ik vond en vind zelf, als ik het geef is het ook van hem.
en dan hoef ik het echt niet af te pakken.

Ik leer mijn kind dat hij het niet moet afpakken.
In de natuur is het ook zo, dat als de roedelleider iets wil hebben van een ondergeschikte,, hij dat dus ook doet. Want hij is immers de baas-roedelleider.
:wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”