Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
energique voeding
Moderator: moderatorteam
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
energique voeding
hallo
de kleine is nu 9 weken en mag per dag 2 schijven,,, die deel ik in 4en , dat schijnt verdeeld te moeten worden over
de dag.............. maar de kleine is zo een schrokop, echt niet normaal
Als ik het net neergezet heb is het weg ook.....
Kan ik hem niet beter 2x per dag en dan een hele schijf voorschotelen?
gr DZ
de kleine is nu 9 weken en mag per dag 2 schijven,,, die deel ik in 4en , dat schijnt verdeeld te moeten worden over
de dag.............. maar de kleine is zo een schrokop, echt niet normaal
Als ik het net neergezet heb is het weg ook.....
Kan ik hem niet beter 2x per dag en dan een hele schijf voorschotelen?
gr DZ
-
Marco#
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
-
Daan
-
Lindsey
- Zeer actief
Is niet abnormaal, dat je pup het eten in een oogwenk opschrokt
Hier was kvv ook in 1,4 nanoseconde weg.
Versvlees pups doen dat bijna allemaal. En genoeg is het ook nooit.
Met 3 maand kun je naar 3 maaltijden gaan. Dan is het ook iets meer, en is de buik iets beter gevuld.
Geregeld je pup wegen, voelen aan de ribben, en de hoeveelheid eten aanpassen.
Je kunt ook proberen een kipvleugeltje aan je pup te geven. Dan heeft hij iets te kauwen en wordt de kauwbehoefte verzadigd. De eerste keren even vasthouden en de hond laten knagen in het begin. Wel het gewicht verrekenen met de maaltijd.
Veel plezier met je pupsel!
Versvlees pups doen dat bijna allemaal. En genoeg is het ook nooit.
Met 3 maand kun je naar 3 maaltijden gaan. Dan is het ook iets meer, en is de buik iets beter gevuld.
Geregeld je pup wegen, voelen aan de ribben, en de hoeveelheid eten aanpassen.
Je kunt ook proberen een kipvleugeltje aan je pup te geven. Dan heeft hij iets te kauwen en wordt de kauwbehoefte verzadigd. De eerste keren even vasthouden en de hond laten knagen in het begin. Wel het gewicht verrekenen met de maaltijd.
Veel plezier met je pupsel!
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
-
AnneMarie
- Zeer actief
Inderdaad, OPvoeden die hond: dus
bij hem in de buurt blijven als je eten geeft,
leren dat nee NEE is,
leren dat jou aanwezigheid en jouw handen okay zijn en je geen voer afpakt maar geeft.
Dat jouw handen iets goed teweegbrengen.
Als ie baknijd krijgt, dan ben je straks mooi klaar, dan is ie dus de baas geworden over jou en je kind, en als ie dan bijt
dan heb jij hem dat niet afgeleerd toen het nog kon!
Ik zou eens een goede hondenschool opzoeken (leren op basis van belonen!) en vragen om ondersteuning hierin.
leren dat nee NEE is,
leren dat jou aanwezigheid en jouw handen okay zijn en je geen voer afpakt maar geeft.
Als ie baknijd krijgt, dan ben je straks mooi klaar, dan is ie dus de baas geworden over jou en je kind, en als ie dan bijt
Ik zou eens een goede hondenschool opzoeken (leren op basis van belonen!) en vragen om ondersteuning hierin.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Inderdaad, OPvoeden die hond: dus
leren dat nee NEE is,
dan heb jij hem dat niet afgeleerd toen het nog kon!
leren dat nee NEE is,
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat doe je als hij iets van straat opvreet wat je niet vertrouwt? (voor het zelfde geldt zit er gif indoorzettertje schreef:
Waarvoor moet ik hem leren dat ik het mag afpakken?
gr Dz
Ik ga niet onnodig met m'n handen dom in de bak lopen roeren dat hoeft hij van mij ook niet te accepteren maar als ik iets af wil pakken dan wil ik dat wel mogen doen. Dus ik moet gewoon z'n bak weg kunnen pakken of z'n bot, (in ruil voor iets anders) maar ik ga er niet met m'n handen onzinnig inzitten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
djairo
- geregistreerd lid
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat doe ik dus nooit, ik gooi er altijd wat bij in maar kom verder niet onnodig met mijn handen in zijn bak...djairo schreef:waarom jij het zou willen afpakken ?
omdat jij de baas bent jij bent de roedel leider en jij bepaalt wanneer hij eet .
om het te leren kun je steeds een snoepje in zn bak doen dan leert hij dat die hand leuk is want hij krijgt een snoepje .
zal hier zeker wat mee doen nu kan het nog makelijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
djairo
- geregistreerd lid
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
djairo schreef:ik doe het ook niet te pas en te onpas maar hier is de roedelverdeling heel duidelijk wij ( ik en mijn vrouw zijn de baas ) dan boji en dan djairo
ik vindt dat je rang orde juist met hele kleine dingen bepaalt het wachte bij de deur, het eten geven , enz enz
Hier vliegen ze allemaal voor me de deur uit, krijgen ze vaak voor mij eten, liggen op de bank etc. etc. etc. Nooit ergens problemen mee gehad qua rangorde.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ze hebben het naar hun zinmalinois schreef:djairo schreef:ik doe het ook niet te pas en te onpas maar hier is de roedelverdeling heel duidelijk wij ( ik en mijn vrouw zijn de baas ) dan boji en dan djairo
ik vindt dat je rang orde juist met hele kleine dingen bepaalt het wachte bij de deur, het eten geven , enz enzdaar doe ik al helemaal niet aan... dat weten ze ook duvelsgoed zonder al die regeltjes... heb ik nog nooit gedaan bij geen enkele hond. Vind dat een beetje onzin... zou me ook niet normaal kunnen bewegen op die manier door m'n huis met 5 honden.
Hier vliegen ze allemaal voor me de deur uit, krijgen ze vaak voor mij eten, liggen op de bank etc. etc. etc. Nooit ergens problemen mee gehad qua rangorde.

- starfleet
- Erelid
Hij wil niet dat je het afpakt en verdedigt het. Je kunt hem beter leren dat hij niets hoeft te verdedigen. Het is echt belangrijk dat je dat soort dingen af kunt pakken. Hij kan er ook half in stikken of chocolade te pakken hebben o.i.d. Is echt iets waar je mee aan de slag moet en ook gemakkelijk kan omdat het nog een kleine pup is van negen weken.doorzettertje schreef:Ja maar dat mag ik ook wel allemaal doen.
met gewoon eten ook, dus ja ik snap zelf ook niet helemaal waarom hij dat deed. Vond het zeker erg lekker
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 17 feb 2007 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- starfleet
- Erelid
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
vast welpepie schreef:Ze hebben het naar hun zinmalinois schreef:djairo schreef:ik doe het ook niet te pas en te onpas maar hier is de roedelverdeling heel duidelijk wij ( ik en mijn vrouw zijn de baas ) dan boji en dan djairo
ik vindt dat je rang orde juist met hele kleine dingen bepaalt het wachte bij de deur, het eten geven , enz enzdaar doe ik al helemaal niet aan... dat weten ze ook duvelsgoed zonder al die regeltjes... heb ik nog nooit gedaan bij geen enkele hond. Vind dat een beetje onzin... zou me ook niet normaal kunnen bewegen op die manier door m'n huis met 5 honden.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies dat schreef ik hier ook boven, gewoon met je hand iets in z'n bak gooien dan weet ie dat die hand alleen wat lekkers komt brengen en niet z'n eten komt jattenstarfleet schreef:Ik gooide als pup altijd wat extra lekkers erbij.SuperTyson schreef:ik denk dat juist als je zn voerbak weg haalt tijdens het eten, of met je hand erin gaat zitten de hond sneller baknijd ontwikkeld![]()
dingen ruilen vind ik een betere optie
Anne

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
djairo
- geregistreerd lid
malinois schreef:ja dat doe ik dus nooit, ik gooi er altijd wat bij in maar kom verder niet onnodig met mijn handen in zijn bak...djairo schreef:waarom jij het zou willen afpakken ?
omdat jij de baas bent jij bent de roedel leider en jij bepaalt wanneer hij eet .
om het te leren kun je steeds een snoepje in zn bak doen dan leert hij dat die hand leuk is want hij krijgt een snoepje .
dacht dat je het nooit deed
dat bedoel ik met snoepjes en/of brokkjes
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik reageerde hier op:djairo schreef:malinois schreef:ja dat doe ik dus nooit, ik gooi er altijd wat bij in maar kom verder niet onnodig met mijn handen in zijn bak...djairo schreef:waarom jij het zou willen afpakken ?
dacht dat je het nooit deed![]()
dat bedoel ik met snoepjes en/of brokkjes
waarom jij het zou willen afpakken ?

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hoezo is een hond met baknijd de baas geworden?AnneMarie schreef:
Als ie baknijd krijgt, dan ben je straks mooi klaar, dan is ie dus de baas geworden over jou en je kind, en als ie dan bijtdan heb jij hem dat niet afgeleerd toen het nog kon!
In principe geldt "eens gegeven blijft gegeven" , ook voor de ranglaagste.
Ik snap dat het niet handig is als de hond baknijd heeft (zeker met een klein kind) maar het heeft m.i. niets te maken met het de baas zijn.
Ik heb er hier 1 die al als pup baknijd had. Ik heb daar wel op getraind en ik kan dus haar eten wel wegpakken als ik dat zou willen, maar dat betekent nog niet dat een ander dat kan.
Ik zorg gewoon dat wanneer ze iets krijgt wat ze heftiger verdedigd dan een bak brokken (bv. vers of een bot) dat ze dat apart krijgt en zonder dat ze gestoord wordt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben het absoluut eens met het feit, dat als ik het wil, met mijn handen zijn bak in kan. De kinderen hebben dat ook altijd gedaan.
Met mijn vorige honden idem-dito.
En waarom?? Simpelweg omdat wij de baas zijn in huis.
Hij staat onder aan de roedel, en zo hoort het ook mijnsinzien.
Bij de hond van mijn vriendin, is het anders, hun hond heeft nooit geleerd, dat de baasjes met de handen in zijn bak zitten, en dus als ie eet,, moeten de kinders maken dat ze wegkomen, want alleen al als ze in de buurt van zijn bak komen tijdens etenstijd,, Grommmmm, en de stap van Grom-Baknijd naar hap,, hand weg is dus naar mijn mening een kleine overstap.
Je ziet ook op de tv dat als honden die herplaatst moeten worden dus getest worden op baknijd, en reageren ze daar niet goed op, worden ze niet herplaatst. Vind ik volstrekt logisch.

Met mijn vorige honden idem-dito.
En waarom?? Simpelweg omdat wij de baas zijn in huis.
Hij staat onder aan de roedel, en zo hoort het ook mijnsinzien.
Bij de hond van mijn vriendin, is het anders, hun hond heeft nooit geleerd, dat de baasjes met de handen in zijn bak zitten, en dus als ie eet,, moeten de kinders maken dat ze wegkomen, want alleen al als ze in de buurt van zijn bak komen tijdens etenstijd,, Grommmmm, en de stap van Grom-Baknijd naar hap,, hand weg is dus naar mijn mening een kleine overstap.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
In de natuur is het ook zo, dat als de roedelleider iets wil hebben van een ondergeschikte,, hij dat dus ook doet. Want hij is immers de baas-roedelleider.doorzettertje schreef:ik vond en vind zelf, als ik het geef is het ook van hem.
en dan hoef ik het echt niet af te pakken.
Ik leer mijn kind dat hij het niet moet afpakken.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay