Ja een muilkorf heb ik al geprobeerd, sorry wordt weer smerig, Die duwd hij gewoon in een hoop en dat komt het geperforeerd in de muilkorf binnen.
Het voordeel is wel dat hij wat minder binnen krijgt.
Tja een voedselallergie blijft gewoon erg vaag.
Ik heb heel lang zijn voer zelf gemaakt van lamslevertjes,rijst, krijtje olie en toen ging het heel goed.
Ben toen overgegaan op brokken omdat dat toch makkelijker was en als ik lams en rijst geef gaat het goed.
Maar als hij buiten allemaal andere troep binnen krijgt heeft het ook niet veel zin.
Hij poept al vijf jaar lang de kamer onder s,nachts als hij iets anders heeft gegeten en dan ligd dus heel de kamer onder en ook de meubels moeten het ontgelden dus ik ga er toch maar vanuit dat het allergie is ???
Verzadigd vers voer beter dan brokken ?
Ik geef ze wel regelmatig pens bij de brokken en daar reageerd hij goed op maar dat is geen volledige voeding toch.
Welk voer zou je dan aanbevelen, ik ga regelmatig naar de groothandel waar ze heel veel keus hebben dus het moet wel een voer zijn waarbij de minste kans is op diaree.
het is een hond die heel goed luisterd en goed is opgevoed maar zodra de poort open gaat rent hij gelijk naar de route die we het laatste hebben gelopen en eet dan alsnog alles op.
Vervolgens komt hij voldaan weer naar huis.
Ik zelf heb ook het idee dat hij wat tekort komt want sinds ik hem de laaste weken aan de lijn heb gehouden nadat hij zo ziek is geweest is hij heel erg afgevallen omdat hij niet veel kans had om buiten te eten.
Ik baal er echt van want een ontspannen wandeling zit er niet in, ik zit alleen maar op eten te letten buiten om hem voor te zijn.
Ik geef zelf trainingen bij een kynologenvereniging en heb al 12 jaar ervaring met honden maar dit probleem lukt me niet om op te lossen.
Heb bij verschillende deskundigen geinformeerd en bij onze gedrags therapeut maar er is nog niemand met een zinnig antwoord gekomen
Ik ben erg blij met je reactie dan heb ik weer een spoor om te proberen.
Dus als je nog meer info hebt graag.
Groetjes....saremi